Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lifeissublime

life is sublime 16x Amnesia haze 400w

Recommended Posts

friday night lazy ass update dag 30 -dag 20 bloei

 

alles volgens het schema

 

ec verhoogd van 1.2 naar 1.3

 

her en der al wat zijtakken opgebonden met clipjes als je goed zoekt vind je ze ;)

ik vind inderdaad dat die amnesia lang en dun word even wennen ze hebben de ruimte in iedergeval te groeien al verwacht ik dat dat spoedig stopt na 20 dagen bloei

 

foto helaas in het zonnetje maart heeft ook wel wat zo ;)

 

rechts onderin de per ongeluk afgetopte inderdaad zon 15/20cm korter als de rest we gaan het verschil zien opt eind al staat ie wel in n hoek nu...

gallery_21198_9959_543520.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

en mn andere hokje ja ja er gebeurt nog wat mee ;)

 

1pp moeder 10 weken oud

1 amnesia moeder 30 dagen oud

wat stekken constant onder 2x55w 18/6 3 dagen nu hoop over paar daagjes wortels te zien

gewoon kraanwater

 

gallery_21198_9959_2075748.jpg

 

@stroopwafel een scrog zit zeker wel in mn hoofd eens te gaan doen , en welk soortje hierna? wel see als dees bevalt mischine nog een keer wel see :huh: en chill dat je ze dr gezond uit vind zien :lol:

 

so long !

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 31 dag 21 12/12 4e week

 

het weekend overleefd de plantjes ook ;)

 

alles volgens schema zoals first post

niks geks te melden

 

de lichte ""witte " aanslag die je ziet komt van het sproeien tegen meeldauw(Bayer) na volgende gewone sproei beurt is het weg

gallery_21198_9959_2631667.jpg

 

@Kweektalent gezellig dat je meeleest ;)

 

so long buck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie mamas en Mooie bloeiende planten gozer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 38 5 weken totaal

 

alles nog goed en volgens schema zoals in eerste post :verrygood

Ze zijn nu bijna gestopt met groeien enkel de top groeit nog planten tussen de 75 en 85 cm

 

ec verhoogd naar 1.4

 

Enige klote is er is toch nog btj stof zooi op punten van de bladeren blijven zitten (anti meeldauw etc)

even kijken of we er nog wat aan gaan doen het kan geen kwaad verder maar de bladeren pakken sowieso minder licht als er stof op ligt lijkt me dus niet goed

 

 

gallery_21198_9959_204361.jpg

 

mijn PP moeder heb ik in het 12/12 hok bijgezet 11L pot

Ze heeft 12 weken onder 18/6 gestaan en is nu rond 70/80 cm en een stuk of 7 x getopt n sterke plant! ben benieuwd wat het word en hoever ze nog zal groeien we houden er up to date :wacko:

 

we houden 1 amnesia onder 18/6 die gaan we als moeder gebruiken voor de volgende ronde

Ik heb haar opgebonden met staal draad gaatjes in de rand van de pot gemaakt naar beneden toe gebogen zodat ik n brede plant hoop te krijgen met zei scheuten die naar boven knallen voor mn stekken

Ze krijgt gewoon kraanwater

 

gallery_21198_9959_2164845.jpg

 

De pp onder 12/12

gallery_21198_9959_99725.jpg

 

Ook nog een aantal amnesia stekken opgehangen in kleine potjes op top hoogte

hier zullen ze in blijven en laat het gaan en we zien wel wat het word

De stekken heb ik gemaakt van knip afval na 4 dagen 12/12 te laat dus eigenlijk

 

Het stekken maken was goed gelukt dit keer qua wortelgroei en of ze recht groeiden

Mijn probleem achteraf was dat ik teveel blad aan mn stekken liet zitten

Dus met de laatste keer stekken maken helft van het blad afgeknipt en voila!

Maar de stekken hebben dus somehow al in de bloei gestaan (4 dagen 12/12 toen gestekt) ze haddden haartjes ben dus benieuwd of er nu nog n topje een gaat groeien wel see experimentje verwacht er niet veel van

 

gallery_21198_9959_2478812.jpg

 

@ first class , yeah ben er zeer tevreden mee so far!! :wOOt

 

so long!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit! Ben benieuwd of je stekjes het gaan redden :P ik denk van wel!

 

Ik las dat je veel verschillende voeding gebruikt. Wat zijn je ervaringen met de verschillende 'middeltjes'?

 

stroopwafel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stroopwafel

 

ik gebruik niet zo veel voeding als je mn eerste post leest....

 

canna als hoofd voeding daarnaast n deel van de aptus lijn erbij allen niet ec verhogend

en ik geef mn ec volgens schema 1.0 tot 2.4

en nog pk 13/14 (wat goed resultaat had hardere toppen)

 

en resultaten so far? naarmate ik mn voeding beter gaf en volgens een schema is mn wietje ook verbeterd thats all i know

 

volgende kweek wil ik wel gaan testen met en zonder voeding ik wil nu zelf het verschil wel eens meemaken

hetzelfde met mn aarde ene helft batmix andere helft potgrond van het tuincentrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lifeissublime

 

Ik vond eigenlijk dat er nog al wat verschillende middelen in je startpost stonden. Nu ik het nog eens goed nalees zie ik inderdaad dat je ik de eerste weken enkel de wortelstimulator naast de groei voeding gebruikt. Maar tijdens de bloei gebruik je wel een aantal boosters. Merk je echt verschil wanneer je het niet zou gebruiken?

 

Waar ik me o.a. in aan het verdiepen ben is preventief handelen mbt ziektes en beestjes. Ik lees dat jij Bio Shark Dislike als antispint gebruikt en BAC vitality plus voor anti spint stress. Waarom deze producten?

 

Daarnaast sproei je BAYER anti schimmel om de 6 dagen om meeldauw te voorkomen. Heb je nu nooit last van meeldauw?

 

De persoon bij wie ik een kijkje heb mogen doen in een 'profi' tuin gebruikte (op hydro systeem) 2 componenten groei en bloei voeding van Ferro, en PK 13/14. Verder helemaal niets. Ook niet preventief sproeien tegen beestjes of ziektes. Enkel reactief behandelen dus, en niet onnodig wil sproeien omdat dit een negatief effect op de plant kan hebben.

Ik ben van plan om de voeding ook zo simpel mogelijk te houden en het liefst 100% biologisch. Echter door mij te verdiepen in dit forum denk ik eraan om direct te leren kweken op hydro ipv grond. Aangezien ik van verschillende mensen lees dat je niet veel aan de ervaring op grond heb bij het kweken op hydro cultuur. Helaas is er niet veel 100% biologische voeding voor hydro cultuur. Heb jij ervaring met kweken op hydro? Of altijd al op grond gekweekt?

 

stroopwafel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej stroop

 

-het verschil met boosters heb ik nog niet echt gemerkt aangezien ik altijd met heb gedaan, in het begin mijn voeding heel slecht gegeven dat allemaal verbeterd en nu gaat ie beter

-de pk 13/14 heb ik wel gemerkt heb ik het idee veel compactere topjes als vorige keren pp

-mijn 4 begin oogstjes altijd last van spint gehad

toen preventief gaan spuiten geen spint meer gehad voor spint had ik bio shakr dislike en bac vit+ die samen werkt bij mij goed

-bayer meeldauw ben ik achter dat je die toch beter kunt spuiten als je meeldauw hebt , ik vind meeldauw goed te behandelen

-ik heb vanaf begin op potgrond gegroeid

 

volgende ronde knal ik n paar testers neer met simpele aarde en enkel hoofdvoeding we gaan het verschil zien ook in de toekomst zeker nog van potten veranderen daar wat mee doen een grote bak maken ofzo of lange planten bakken heb het idee dat de wortels meer kunnen als 1 pot en ik toch soort van ruimte verspil qua aarde

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 43 dag 33 bloei

 

alle waardes nog hetzelfde

 

lv 40/50

temp 30/ 23

 

-------------------------- helaas wel een beginnend probleempje denk ik :) ------------------------

 

bij 4 planten trekken de hoge grote balderen licht rond en bij 1 plant zoals de foto laat zien zijn een aantal bladeren fucked dit had ik mijn vorige oogst pp ook mischine een te kort aan iets??

 

voeding gegeven zoals in de first posts wel laatste water beurt DRIP CLEAN house of garden meegegeven p 18 k 6 volgens gebruiks aanwijzing gegeven (is voor gedurende hele oogst)

weet niet of dat de oorzaak is lijkt me sterk opzich

 

wel de laatste beurt iets meer water als normaal gegeven gister avond niks hoeven geven vanavond ook niks......

 

tips ideas anyone?

 

vanaf nu paar dagen enkel water en lamp hing op 30 cm nu naar 40

 

gallery_21198_9959_1218685.jpg

 

gallery_21198_9959_2371452.jpg

 

gallery_21198_9959_225138.jpg

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand een idee wat het kan zijn ?

 

ikzelf kwam uit op n kalium te kort... maar ja als ik die drip clean heb gegeven met k 16 zou t juist n overschot moeten zijn ... maar dat zou weer niet kloppen emt eht feit dat je drip clean gehele cannabis oogst mee moet geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey

 

tziet allemaal heel netjes uit, alleen spijtig van je klein probleempje:

ben geen prof maar ik denk aan overvoeding, ook omdat je planten mooi donker groen zien en de bladpunten bruin verkleuren.

maar de verkleuring is deze alleen in de midden onder te lamp te zien of ook aan planten tegen de wand?

mss de lamp te kort op je plant?

maar kga je volgen en zien wat de profs er van zeggen, ben er om te leren :)

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog wat fotos as it is now 16.30

 

het is niet erger geworden

 

maar wat me ook is opgevallen het verschil in groei qua toppen , en dan de vorm van de toppen de ene hangt naar beneden de ander heeft zn bladeren recht omhoog staan

 

ik geef al mn planten hetzelfde water

 

de rest ziet er wel ok uit de topjes hebben mooie witte glimmende haartjes

 

2 van de 4 aangetaste planten links op de foto gallery_21198_9959_1483040.jpg

 

duidelijk verschil in groei van top te zien hier de een hangen de bladeren de ander staan ze stijf omhoog! gallery_21198_9959_1900674.jpg

 

alles bij elkaar de 3/4gekke staan midden links gallery_21198_9959_1703893.jpg

 

ik hoop dat ze wat op kalefateren de laatste week ziet het er allemaal net wat minder uit hebk het idee ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen druppelsysteem, waarom dan DripClean toevoeging als ik vragen mag?

DripClean is vooral bedoeld om verstopping van druppel leidingen te voorkomen en niet als toevoeging op aarde.

 

Denk dat dit, tezamen met de PK volgens schema en beetje teveel water de oorzaak van je probleem is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lost child

 

ik had hiervoor nog geen pk toegevoegd pk 13/14 staat pas voor 3 weekjes voor oogsten gepland

drip clean is voor gedurende hele oogst maar dat geld vast zeker voor op mapito ofzo? het substraat waar je op kweekt... zou het verklaren

ik bedacht het me ook later , ik moet er niet teveel mee pielen gwn...

 

en die lamp he... ik het begin getest, hoe laag kan ik hem nu hangen? ik kwam op 15 cm van de plant terecht (tl kan er zowat tegenaan) zonder dat er schade of iets was

drm hing ie hier tussen 25/30 cm zodat mn planten aan de buitenkant iets dichterbij kwamen en mn middelste bladeren ook goed licht vangen redeneerde ik ,denk dat dat ook btj meespeelde

 

WATER: ook zeker n oorzaak denk ik ze hadden water nodig gewoon zoals altijd maar ik wou ze gwn eens even goed natmaken 1,5 dag met voetjes int water gestaan toen wast opgezogen, maybee toch iets te lang.?

bij n vriend op mapiote pot 24/7 onderste cm onder water ...

 

en als laatste dan ook nog eens kleine fruit vliegjes?? eerst 1 toen 2 toen 5 vandaag plak strips gekocht hangen er 3 in mn hokje al 10 vliegjes gevangen

 

mijn eerste x dat ik vliegjes heb :) het lijkt allemaal eens tegen te zitten hihi

 

afwachten komende dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

update fotos dag 46 dag 36 bloei week 7

 

alles nog wel volgens schema

 

ec naar 1.5

 

wat fotos

 

het kromtrekken is niet erger geworden wel zijn de al aangetaste bladeren geel aant worden off course... helaas....

totaal 2/3 planten getroffen die heb ik al opgegeven in zoverre ik verwacht er niet meer als 5 gram af te halen alles meer is flex :)

bij al mn oogstjes toch wel een aantal uitvallers gehad daar schuil ik deze ook onder helaas...

 

goede fotos om het verschil in groei van de toppen te zien wat ik eerder vermelde

 

ik heb van bijde "soort" top 8 stuks ik weet het niet vind het maar vreemd hoe ze groeien ze krijgen wel gwn verse witte haartjesgallery_21198_9959_31421.jpg de in mijn ogen slecht groeiende topgallery_21198_9959_1819444.jpgde in mijn ogen "goede"

 

2 aangetaste planten midden op foto zo heb ik er 3 totaal al groeien er nog wel nieuwe witte haartjes aan gallery_21198_9959_160833.jpg

 

groeps foto ! met in de dug out de pp rechts onder ik hoop op een goede inval beurt ;) gallery_21198_9959_1829924.jpg

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 52 dag 42 bloei nog 4/5 weken?

 

ec naar 1.7

 

alles op zich ok op die 3 na dan ,ik ga er 2 verplaatsen vanavond die worden toch niks meer..... houden enkel licht en ruimte tegen voor mn andere plantjes

de PP gaat lekker! :whistling word ook dichter onder lamp gezet

 

het verschil

gallery_21198_9959_853588.jpg

 

alles bij elkaar

gallery_21198_9959_2790292.jpg

 

de PP

gallery_21198_9959_1522517.jpg

 

tips op en aanmerkingen welkom :P

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 53 dag 43 bloei totaal 7 weken paar daagjes

 

alles volgens schema

 

-stekken gemaakt

 

en even wat fotos na het verplaatsen van 2 slechte planten die heb ik eruit gehaald goede planten naar dat plekje gebracht mn pp beter onder de lamp

gallery_21198_9959_413919.jpg

 

en mn topjes beginnen btj body te krijgen still a long way to go

blijf het nog maar n vreemd plantje vinden vergeleken met pp de hele groei ,bloei gallery_21198_9959_1213525.jpg

 

maar wat zou nu de reden geweest kunnen zijn voor de slechte bladeren ineens?? heb her en der wat op het forum gelezen ik denk dat het mn lamp is geweest die te laag stond en ik maar 1 fan aan had staan waardoor er geen wervel wind in mn hok was en net onder die planten de warmte niet goed verspreid werd in combinatie met lamp te laag :whistling

 

of doorgefokte stekken? zaden zijn beter..

 

en n sailant detail ik had mn kacheltje week ervoor eens onder mn planten door laten blazen zodat de warme lucht van onder kwam

dit zou ook nog extra hebben kunnen bijdragen wat vinden jullie experts??

wat wel vreemd is dan dat de planten gelijk links ervan geen last hebben gehad en gewoon gezond zijn al is die groei wel iets vreemd zoals eerder in fotos te zien was

 

mn kachel blaast nu weer boven mn planten uit hierdoor is de temp onderin mn hok wel 3/4 graadjes lager iemand goede ideen hierover?? tips etc welkom! :P

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

en er zijn nog wat stekjes gemaakt ik verwacht dat van de 20 stuk of 15 het wel goed gaan doen , er hangen er nu al 2 krom das al niks meer , kapje er voor de foto afghaald

gallery_21198_9959_810447.jpg

 

de moeder potverdorie wat ziet ze er lekker uit en enkel met water 3x eerder afgetopt en 2 takken met draad krom gehouden heb er dus 20 stekken van kunnen nemen en ze staat weer gezond en wel in de kast gallery_21198_9959_801941.jpg

 

dit was hem weer voor even cheers "lincoln highway dub" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 58 week 8 nog paar weekjes ...3/4? :whistling

 

ec iets verhoogd zit op 2.0 nu 2e waterbeurt ze kunnen het hebben

 

pk 13/14 volgende week(week8bloei) erin hopen dat het nog iets word... ben er niet blij mee hoe het staat kweekjes pp stonden er veel beter bij die pp moeder nu ook gewoon een goede topgroei bij mn amnesia tsja.... de helft doet het " normaal" toch groeit het niet lekker hebk het gevoel

zal n matig oogstje worden

 

de stekjes gaan ok nog niet dood dus ze zijn iig nog bezig met wortelen verwacht over 5 daagjes de eerste te zien aan de onderkant , even geen fotos van

 

fotos!

 

alles bij elkaar

gallery_21198_9959_1755667.jpg

 

van de topjes krijg het helaas niet scherper met deze camera

gallery_21198_9959_1055652.jpg

 

gallery_21198_9959_1213525.jpg

 

en ik kwam mn gegeven stekjes buiten tegen was leuk ze weer te zien ;)

gallery_21198_9959_2949114.jpg

 

dat was hem weer ff verder weinig te melden :P o yeah

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Amnesia vergelijken met de PP is niet eerlijk ;)

 

Bij een volbloed haze ga je pas wat zien vanaf week 10 ongeveer, tot die tijd is het, zeker ten opzichte van Indica's wachten en wachten en nog eens wachten.

 

Die verbrande bladeren/slechte planten: hoe voelden de bladeren van die plant zelf aan?

nog zacht of broos en hard?

 

Ik vermoedt dat de plant teveel voeding heeft gekregen (had zelf SDxAmnesia staan): had ook sterk verbrande bladeren en waren diep donkergroen maar wel hard en topvorming was ook kl.., heb ongeveer 1 ons van 4 planten gehaald, extreem fluffy haze waar ik een 1 top van in 1 joint doe :P . Had de planten 11wk laten staan en toen omgehaald (had foutje gemaakt met labels van zaadjes en ze behandeld als een Indica (NCC), handig) :whistling .

 

Pas beetje op met de PK, begin met halve dosis van schema want haze soorten kunnen (heb je al mogen ervaren) behoorlijk gevoelig zijn voor voeding waar je met Indica's vaak wel lekker kunt pompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

tnx voor de tips ik zal voorzichtig zijn met pks voeding en nog wat geduld hebben ,ik weet het ze zijn niet hetzelfde als pp langer groei bloei :whistling

 

alle adviezen en tips worden grondig gelezen en doordacht :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 65

 

het gaat nog... niet allen even mooi en goed helaas de slechte plantjes zien er nu echt bagger uit... ik denk van de 16 zon 6 uitvallers.... :rolleyes:

 

ec naar 2.2

deze week denk ik pk 13/14 knallen nog 3/4 weekjes verwacht ik

 

fotos enkel 1 de ander lukte niet up te loaden...

 

gallery_21198_9959_55580.jpg

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

en de stekken zoals verwacht na zon 12/13 dagen heerlijke worteltjes goed aangeslagen !

gallery_21198_9959_2228403.jpg

 

so long !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar gaan we wel voor jack ;) dikke toppen!

 

 

maar het zit me allemaal nog niet lekker haha een volgende keer denk weer de vertrouwde pp

 

tempratuur was afgelopen weekjes wel iets hoger in het hok tja geen airco.....

 

voeding 2.2

 

volgende gietbeurt pk 13/14

 

gallery_21198_9959_2284747.jpg

 

ik heb er totaal 4 omgehakt :rolleyes: dat werd helemaal niks.. n schamele 5 gram ofzo die plantjes leken al helemaal klaar, leek nergens meer op .... maar damn wat ruikt ie heftig die amnees!!!

 

nog 8 goede planten over 4 twijfelgevallen en nog de pp die wel erg lekker gaat! alles omgegooid in het hok foto volgt

 

hier n vergelijkings foto van n goede en slechte plant de slechte op de voorgrond benieuwd wat dat nog word en wat vinden jullie hier nu van?? wat is de reden dat ze zo verschillend groeien? hermafrodiet ofzo??? gallery_21198_9959_677708.jpg

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE dag 72 10 weken!

 

laat ik maar met iets positiefs beginnen.... we worden kampioen! :D

 

over mn plantjes weinigs goeds te melden ;)

 

tempratuur afgelopen 2 weekjes 23/32 graden

luchtvochtigheid 50%

voeding opgebouwd naar 2.4

 

3 planten omgehakt bij elkaar mag ik blij zijn als ik daar 15 gram af heb gehaald

 

vandaag gingen er weer 3 plat dat word niks meer verder qua groei daarom om!

 

heb er al van gerookt en ja hij is lekker en goed , al waren het nog niet echte topjes ....

 

pk 13/14 gister meegegeven n laatste hoop voor de plantjes die nog goed gaan ...

 

overall is dit n slecht oogstje geworden we zijn nog niet klaar maar zie het binnen 2 weekjes niet denderend meer gaan .........

meer dere oorzaken aan toe te leggen.... :rolleyes: volgende ronde weer pp! ik ben eruit :P

en zoals verwacht bijna alle " vreemd " groeiende planten als eerste plat

 

nu nog 8 planten over die het redelijk tot goed doen en de pp

 

fotos

 

gallery_21198_9959_1847140.jpg

 

deze gaat om aan foto van topje is van deze plant gallery_21198_9959_346472.jpg

 

tja what can i say .... in een paar weken tijd van gezond naar weet ik veel wat! het lijtk wel van alles een heel klein beetje...

maarja het gene wat eraf komt zullen we maar extra van genieten dan !

 

vanmiddag :before the chopper gallery_21198_9959_1847620.jpg

 

vanavond : after gallery_21198_9959_2151665.jpg

 

gallery_21198_9959_497334.jpg

 

de eerste foto die ik van n topje kon maken de rest had niet echt een top....... gallery_21198_9959_2679685.jpg

 

cheers!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...