Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loekiedeleeuw35

Eerste kweek onder 200 watt spaarlamp

Recommended Posts

Hallo Gasten,

 

Tijd voor een updatje ben nogal druk geweest in de tuin het afgelopen lange weekend (die achter mijn huis ;) ) dus nu weer tijd voor de binnen tuin.

 

Dames gaan lekker al zeg ik het zelf ze staan nu 1,5 week op de BioBizz grow en krijgen een halve liter om de dag nu. Ik heb de twee grootste planten getopt om ze gelijk met de andere te krijgen en dat ziet er goed uit.

 

-Het verhaal van de lamp: Ik zou dus een 300 watt versie met drie kleuren krijgen maar wat krijg ik een 300 watt 25000k versie waar ook nog eens de fitting van stuk is dus die gaat terug.

 

-ik heb nu toch maar besloten om twee lampen te gaan ophangen in me kassie ik krijg nu als het goed is nog een 125 watt 2100k lamp voor de bloei die we er naast gaan hangen met de fitting de andere kant op zodat het licht beter verspreid (er zit een donkere plek onder de fitting omdat ik er zo dicht op zit), en die 300 watt lamp is GROOT ;).

 

-verder heb ik een andere kap gekocht (hamerslag) deze verspreid het licht beter en ik heb de dames overgeplant in 5 liter potten en daar moeten ze het mee doen.Oh ja voor ik het vergeet ik heb twee dames het huis uit moeten schoppen, nou nog niet helemaal maar naar de vensterbank en later gaan ze uit logeren, want 10 vrouwen in huis is een beetje teveel van het goede :lol:

 

-Het is de bedoeling om tot zondag te groeien en dan eens kijken of we ze in bloei kunne krijgen.

 

 

-Dit zijn de foto's van vandaag.

 

gallery_26166_10014_1123323.jpg

gallery_26166_10014_1123323.jpg

gallery_26166_10014_2006182.jpg

gallery_26166_10014_3531039.jpg

gallery_26166_10014_1609768.jpg

 

-En de twee die getopt zijn

 

gallery_26166_10014_2127486.jpg

gallery_26166_10014_1714376.jpg

 

 

-Dit was het weer voor deze ronde.

 

 

-Have fun

 

-Greetz De Leeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Vrienden van het groene leven. ;)

 

Het is weer tijd voor een update en wat foto's.

 

-Het was de bedoeling afgelopen zondag te gaan bloeien, maar dit hebben we even uitgesteld tot de andere lamp er is (nee deze is g@#v%$d@ nog niet binnen :verrygood ) en heb tot die tijd maar even het paarse monster er in gehangen, de 300 watt 25000k kunnen ze nog even doorgroeien

 

-de twee getopte planten doen het goed en zijn nog steeds groter dan de rest, dus helaas weet ik niet of ik de andere ook nog moet toppen deze blijven een beetje bosserig en compact. Ik weet niet of het nog zin heeft deze ook te doen i.v.m. snel in de bloei zetten. Heeft iemand nog een ideetje hierover dan hoor ik het graag.

 

-voor de rest ben ik een beetje aan het dieven geweest aan de onderkant van de planten omdat hier straks toch bijna geen licht komt.

 

-Temperaturen en luchtvochtigheid zijn goed lamp aan ongeveer 26 graden uit 19 graden en de Rv aan 50% en uit loopt deze op naar 90%, maar ik laat nu de ventilator doordraaien als de lamp uit is en dan blijft de Rv op 50% ongeveer, dus die gaat wel goed.

 

-Ik hoop dat de andere lamp snel komt want ik heb de kap al aangepast het is nu een dual lampenkap geworden met spiegel en hamerslag kap en kan er nu 2 spaarlampen in kwijt dus een betere verdeling van de watts.

 

-Ze krijgen nu ook al een dosis bloei voeding erbij kunnen ze vast wennen 1ml/L. :wacko:

 

-Dit is hoe ze er nu bijstaan (kijk hoe groot die 300W lamp is) ;) Deze staat er nu 's nachts bij i.v.m. met nachtstroom

 

gallery_26166_10014_3708694.jpg

 

-Je wordt er ook goed bruin van. B)

 

-En de dames.

 

gallery_26166_10014_665615.jpg

gallery_26166_10014_4027765.jpg

gallery_26166_10014_2891815.jpg

gallery_26166_10014_3416922.jpg

gallery_26166_10014_3901849.jpg

gallery_26166_10014_4316199.jpg

 

-Nou dit was het weer ik hoop dat iemand nog iets nuttigs heeft over wel of niet toppen vlak voor het in bloei zetten

 

-Greetz De Leeuw :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk niet toppen vlak voor een bloei periode maar dat is persoonlijk.

 

ze zien er netjes uit,trouwens wel een kanon van een 300 watt lamp :verrygood

ik zou die lamp iets lager hangen trouwens.

even meten hoe warm het word bij de toppen van de planten als je de lamp bv 5 cm van de toppen heb hangen.

(bv=bijvoorbeeld,)

 

maar dat kan ik van hier niet met zekerheid zeggen,maar feit blijft dat het geen diepstralers zijn.

 

voor de rest wel nette planten,zien er gezond uit,succes met de kweek!

 

greets

nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Loeki,

zet de planten liever nu in de bloei.

Als je de planten in de bloei zet, pas als de bloeilamp erin zit gaan de planten extreem strekken.

En dan kan je van alles oefenen, inclusieve stekken snijden.

Zelfs nu met het paarse licht gaan de planten op 12/12 een groeispurt maken.

 

Ik snap nog steeds niet hoezo je voor deze reuzen-spaar-lamp gekozen hebt.

De helft van de 300 watt an licht is naar het midden van de lamp gericht en hier staan geen planten.

Dit deel van het licht kan je ook niet naar de planten toe brengen, dus bijna 150 watt lichtverlies

door de opbouw van de lamp.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou persoonlijk niet toppen vlak voor een bloei periode maar dat is persoonlijk.

 

ze zien er netjes uit,trouwens wel een kanon van een 300 watt lamp :verrygood

ik zou die lamp iets lager hangen trouwens.

even meten hoe warm het word bij de toppen van de planten als je de lamp bv 5 cm van de toppen heb hangen.

(bv=bijvoorbeeld,)

 

maar dat kan ik van hier niet met zekerheid zeggen,maar feit blijft dat het geen diepstralers zijn.

 

voor de rest wel nette planten,zien er gezond uit,succes met de kweek!

 

greets

nederwierie

nederwierie,

 

Bedankt voor de info normaal zou de lamp lager hangen maar ik wil de achterste drie een beetje strekken, en van die voorste koe van een lamp weet ik nog niet hoe de dames er op reageren deze hangt erbij tot de andere lamp binnen is:argue, en staat alleen 's nachts aan.

 

 

Greetz De Leeuw :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Loeki,

zet de planten liever nu in de bloei.

Als je de planten in de bloei zet, pas als de bloeilamp erin zit gaan de planten extreem strekken.

En dan kan je van alles oefenen, inclusieve stekken snijden.

Zelfs nu met het paarse licht gaan de planten op 12/12 een groeispurt maken.

 

Ik snap nog steeds niet hoezo je voor deze reuzen-spaar-lamp gekozen hebt.

De helft van de 300 watt an licht is naar het midden van de lamp gericht en hier staan geen planten.

Dit deel van het licht kan je ook niet naar de planten toe brengen, dus bijna 150 watt lichtverlies

door de opbouw van de lamp.

 

Groetjes

Torsten

 

Hee Torsten,

 

-Ze gaan morgen naar 12/12 toe.

 

-Over de lamp ben ik het niet helemaal met je eens de andere kant schijnt ook nog langs de andere buisjes en er komt van de kap ook een hoop terug,maar het niet zo rendabel als je zou willen. Er is ook nog een ander probleem met spaarlampen nl ze halen het vermogen niet het opgegeven vermogen is inclusief de opstart stroom. De lamp geeft altijd zo'n 80% dus de 200 die ik heb komt maar tot 160 vandaar de ruilactie.

 

Ze hebben bij het bedrijf waar deze vandaan komen een foutje gemaakt (gelukkig) ik zou een 3 kleuren lamp krijgen van 300 watt zoals ik eerder al aangaf :wacko: . Er kom er nu een van 125 watt bij 2100k dus heb straks 2 lampen die samen in bedrijf 260watt verbruiken dus dat valt wel mee en de hele kast maar zo'n 300 watt.(computer verbruikt meer nu).

 

-Als ik voor tl 5 zou kiezen zit je snel aan een breedte van een meter dus ben ik veel meer ruimte kwijt en moet je ook meer planten gaan neerzetten(want het is zonde om de lampen niet goed te benutten) met als gevolg als oom agent komt (eerst komt de vrouw :verrygood ) bla bla bla je snapt het wel. En ik ga nu toch door met deze lampen kan nou niet meer terug zonde van het geld en de moeite.

 

-Trouwens zelf al geoogst of staan ze nog te rijpen?

 

-Thnx voor de informatie.

 

-Greetz De Leeuw :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gasten,

 

even een snel vraagje mijn lamp is aan blijven staan terwijl hij uit moest zijn. planten staan nu al langer als 24 uur in het licht. Ik moet nog wat uurtjes overbruggen kast zou pas om 19:00 aan moeten tot 07:00 en dan om 19:00 weer aan

 

mijn vraag is moet ik nu doordraaien tot 7:00 of nu naar donker gaan en langzaam de tijd aanpassen tot ik weer in de juiste tijd zit ik weet het niet iemand een ideetje????

 

 

 

 

Alvast bedankt,

 

Greetz De Leeuw :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Medetuinders, :wOOt

 

-Hier weer een update uit mega-spaarlampen land. Mijn andere lamp is gelukkig binnen maar de pannenkoeken :verrygood waar ik den lamp gekocht hebt, heeft weer de verkeerde gestuurd, maar dit komt op zich wel goed uit. Het is nu een beetje meer maar heb nu 2x200watt met 2 kleuren 2100k en 6500k en hier blijft ongeveer 320 watt opgenomen vermogen van over.

 

-Het mooie is dat ik nu wel overal hetzelfde licht heb in mijn kast en dat ik de ene lamp lager of hoger als de andere kan hangen. (nehh elk nadeel heb zn voordeel zei ooit iemand).

 

-Vandaag door het licht probleem(was vergeten de tijdschakelaar weer aan te zetten) dag een van de bloei ik heb de lamp aan laten staan en daarna 12 uur donker.

Dames zien er goed uit al zeg ik het zelf de twee getopte gaan helemaal als een gek.

 

Hier nog wat foto's

 

gallery_26166_10014_2436603.jpg

gallery_26166_10014_1781939.jpg

gallery_26166_10014_1976204.jpg

gallery_26166_10014_3036299.jpg

gallery_26166_10014_3802233.jpg

 

Zo dit was het weer tot de volgende keer.

 

Greetz De Leeuw :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Loeki,

sorry dat ik gisteren niet geantwoord heb, maar ik had het druk:

Een T5-buis is voor onze doeleinden al vanaf 30 cm, dus dat moet kunnen.

Jij hebt een oppervlak van 62 x 62 cm, in de testronde had ik op dit oppervlak 10 x 24 watt T5-HO-buizen hangen,

dus 240 watt. Ik ben nu bezig om een 192 watt-systeem voor deze mate (samen met Gavita) te ontwikkelen.

Ik had al eerder geschreven gehad, dat deze reuze-spaarlampen, in mijn ogen, oplichterij zijn. Deze lampen zijn vanwege de regels van reflectie niet in staat om de beloftes waar te maken.

 

Jouw planten:

Ze zijn gezond, dat is dus al vrij positief.

Kijk maar naar de plant-opbouw, ze zijn sprieterig, de internode-afstand is te lang.

Je moet meer blauw licht op de planten brengen, anders zijn de twee meter nog te laag.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit man(Y)

 

waar heb je die 300 watt spaarlamp gehaald/besteld?

ik ben ook vanplan om zo'n kweek te gaan doen.

 

heu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ $nake_!! Thanx Man,

 

-Beter neem je twee kleinere wat Torsten al verteld is het rendement niet alles en met 2 kleinere verspreid je het licht nog beter.

 

-Ik heb er nu 2 van 200watt in hangen met 2 kleuren deze> Klik Klik.

 

-Ik heb vandaag het opgenomen vermogen gemeten, en dit komt neer op ongeveer 260watt voor 2 lampen die 200 watt per stuk zouden moeten doen.

 

-Hele kast zit op 300watt als beide lampen en de ventilatie aan zijn dus ik lach me rot.

 

-Nadeel de lampen zijn vrij duur.

 

- Dit is de link van de website> Klik

 

-Good Luck

 

-Greetz De Leeuw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Aaarghh i have got bitches with balls :)

 

 

-En er is ook nog goed nieuws we bloeien wel, maar er moeten er twee het veld ruimen deze krijgen duidelijk ballen.

 

 

-Hier de bitches with balls :P

 

gallery_26166_10014_274081.jpg

gallery_26166_10014_3884596.jpg

gallery_26166_10014_3670148.jpg

gallery_26166_10014_834453.jpg

 

 

-Feminised seeds???? My ..... :)

 

-Gelukkig stonden er nog twee in de tuin waaronder de manke deze is nu in ere hersteld en we gaan nu met deze 4 verder, als alles goed gaat ik heb nl de andere die getopt is gebroken op het y stuk hij zit nog wel vast hopen dat ie blijft leven. :)

 

-Ga nu de rest water geven (behalve die manke die komt van buiten dus ik denk dat ie wel even genoeg heeft na de afgelopen dagen) en nog wat foto's maken die komen misschien straks nog we houden het vandaag op dag 1 van de bloei.

 

-Los fotos

 

gallery_26166_10014_2005715.jpg

gallery_26166_10014_4400408.jpg

gallery_26166_10014_3619502.jpg

gallery_26166_10014_3088472.jpg

 

-en de manke die niet meer mank is.

 

gallery_26166_10014_1571461.jpg

 

-Op de overige drie planten zie je de witte haartjes al komen, en ik hoop dat het mankelientje is dan komt het wel goed.

 

-@Dave & Sjaano sorry er is er een minder en die wordt steeds groter(en ik dacht dat die kerel zou worden).

 

-Dit was het weer voor deze keer.

 

-Laterzz De Leeuw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HALLO ALLEMAAL

 

-Is er dan echt bijna niemand die wat te vertellen heeft en/of geen commentaar of op en aanmerkingen ??? Kijkers genoeg zo te zien :)

 

-verder weet ik nu zeker dat de de 3 die er al in stonden vrouwtjes zijn en nummer 4 moeten we even op wachten (moet nog even bijkomen van het buiten spelen).

 

 

 

-Greetzz De Leeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Hallo Groene Vrienden, :P

 

-Het is weer tijd voor een updatje uit mega spaarlampen land, er is weer wat tijd (beetje veel tijd komende maand) en het voetbal is ook niet alles dit WK B) , dus maar weer eens wat neerknallen over de dames hier.

 

- We leven nu op dag 19 van de zichtbare bloei en het gaat voor zover goed volgensmij. Planten zien er gezond uit en zijn goed toppen aan het bouwen. Ik heb voor de zekerheid ook nog maar een flesje TopMax gehaald van BioBizz omdat dit volgensmij geen kwaad kan, en ik er hier goede verhalen over lees.

 

- Ik heb onder op nog wat scheuten weggehaald en nog een beetje gediefd hier en daar.

 

- Kap is aangepast met een extra ventilator in het midden bovenop om de lucht onder de kap we te halen (werd toch een beetje warm)

 

- Je kan goed het verschil zien tussen wat ik met de planten heb uitgehaald. De getopte is de lucht in geschoten en nu het langst en het dunst ( en ook gespleten en een keer geknakt). De twee die langer en kaler zijn heb ik een beetje opgeschoren, de een iets meer als de ander en de laatste is de manke die niet meer mank is en hier heb ik niks aan gedaan.

 

- Dames krijgen om de 2 dagen een liter water en er wordt niet meer gesproeid Temp lamp aan nu 31 graden en uit 23 ( in de ruimte 24.5 graden) dus het licht een beetje aan het weer hoe warm het wordt. Rv ongeveer 40%

 

- Het enige probleem wat ik heb is een paar kleine vliegjes het lijken wel fruitvliegjes of zo iemand een idee hoe ik er af kan komen ik heb er al een hoop weggezogen vandaag dus ik hoop dat ze oprotten ;) of weg zijn.

 

- Dit zijn nog wat foto's van 17 juni.

 

gallery_26166_10014_2210229.jpg

gallery_26166_10014_3574423.jpg

gallery_26166_10014_159602.jpg

 

- Deze zijn van vandaag.

 

gallery_26166_10014_3028935.jpg

gallery_26166_10014_1487881.jpg

gallery_26166_10014_959973.jpg

gallery_26166_10014_1533249.jpg

gallery_26166_10014_1533249.jpg

gallery_26166_10014_994565.jpg

gallery_26166_10014_3080552.jpg

 

 

- Dit was het weer voor deze warme keer tot de volgende keer.

 

 

- GreetzzZ De Leeuw :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man , ze zien er goed uit B)

 

hou ze groen

en maak volgende keer je foto`s van dichterbij ;)

 

en je LV zou ik proberen naar beneden te halen.. zeker met deze warmte

 

en geen bericht is een goed bericht :D

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Loeki,

- Het enige probleem wat ik heb is een paar kleine vliegjes het lijken wel fruitvliegjes of zo iemand een idee hoe ik er af kan komen ik heb er al een hoop weggezogen vandaag dus ik hoop dat ze oprotten B) of weg zijn.

- GreetzzZ De Leeuw ;)

 

dat kunnen varenrouwmuggen zijn!

Deze legen hun eieren op de vochtige grond en de maaien vreten het wortelstelsel op.

Niet goed!

Kijk maar bij Ecogrow naar de gele plakstrips.

http://www.ecogrow.nl

gallery_5351_8844_166231.jpg

Dit is een varenrouwmug.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man , ze zien er goed uit :)

 

hou ze groen

en maak volgende keer je foto`s van dichterbij :smoke

 

en je LV zou ik proberen naar beneden te halen.. zeker met deze warmte

 

en geen bericht is een goed bericht :wOOt

Grtz Elmo2007

 

-Hee Elmo,

 

-Hoe bedoel je van dichterbij??? Die Vlieg ;) of van de plant??

.

 

-Ik zou niet weten hoe ik die omlaag moet krijgen, dan zou ik moeten gaan koelen (condenseren en weer verwarmen voordat het weer de kast ingaat) is een beetje overdreven denk ik.

 

Thx for the comment.

 

 

Oh ja hier nog eentje dan als je de plant bedoelt (dichterbij lukt niet moet ik een macro lens gaan kopen)

 

gallery_26166_10014_2582713.jpg

 

nog een dan omdat ze zo mooi is

 

gallery_26166_10014_421053.jpg

 

Greetzz De Leeuw :P

 

Hoi Loeki,

 

 

dat kunnen varenrouwmuggen zijn!

Deze legen hun eieren op de vochtige grond en de maaien vreten het wortelstelsel op.

Niet goed!

Kijk maar bij Ecogrow naar de gele plakstrips.

http://www.ecogrow.nl

gallery_5351_8844_166231.jpg

Dit is een varenrouwmug.

 

Groetjes

Torsten

 

Torsten bedankt voor de info ga gelijk van die dingen halen, maar ik hoop dat het gewoon fruitvliegjes zijn ze zijn echt heel klein ik krijg ze niet eens op de foto die fuckers B) :D

 

 

Laterzz De Leeuw :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey loekiedeleeuw

 

echt cool die grote lamp van je

mag ik je vragen waar je die hebt gehaald ik kan me niet herinneren dat die lag tussen de spaarlampen in de winkel

(op zen west-vlaams) zukke kette manjes!!

ik volg je zeker!

veel succes nog

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info?

hier

 

Hee Jantje,

 

Kijk ff een stukje terug daar staat alle info met een link naar de site ;)

 

GreetZzz De Leeuw B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk kweekje hoor, had hem al eerder gezien. maar zag hem nu pas weer.

het ziet er leuk uit, had zelf nooit gedacht dat dit mogelijk was met een spaarlamp.

ben ook wel benieuwd wat voor toppen dit zullen worden.

 

veel succes en ik hoop voor je dat lekker dikke toppen krijgt!

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag stikkie hier...!!

 

Wat een super voorbeeld van hoe te kweken onder cfl,

Heb ook een tijd gekweekt onder 3x 200 watt enviro light's,

En haalde +- 100 gram per lamp eronder vandaan.

 

Alleen wat jij ook wel zult gaan merken is dat het wat langzamer gaat tegenover hps, maar daarintegen door de coolere temp, wel een super witte oogst..!!!

 

Al het sucses toegewenst, al lijkt het dat je dat niet ecnt nodig hebt

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

srry niet goed gekeken en kheb het gevonden

thx eh

en nog veel succes khoop da je er veel aan zal hebben

en die lampen zijn groot B)

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gasten,

 

- In verband met het warme weer en al het voetbal even geen updatje geweest maar hier zijn we weer op de dag dat Nederland geschiedenis gaat schrijven :icecream:.

 

- Laat ''De Leeuw'' niet in zijn hemdje staan!!!. :vape:

 

- Iedereen bedankt voor de reacties :wacko: het is geen varenvrouwmug volgensmij en door die strips (die gele) zijn de meeste vliegjes weg.

 

- Maar goed nu weer over de Dames. Ik heb denk ik net als velen last van de te hoge temperatuur in mijn kassie met de lamp aan ongeveer 33 graden lamp uit 24 met de afzuiging aan.

deze moet wel aanblijven anders gaat de RV te veel omhoog.

 

- Verder heb ik last van bladluis voornamelijk op een plant maar ook een beetje op de andere ik heb al twee keer gespoten met antiluis en ik ga morgen(als ik de trap op kom) kijken of de meest weg zijn, en anders nog een keertje spuiten en dan nog een keertje afspoelen.

 

- Iemand een ideetje of ik dat nu nog kan doen en hoe ik dat het beste kan doen ivm toprot (het sproeien)

 

- Sommige bladeren trekken een beetje krom ik hoop dat het met de temperatuur te maken heeft, het zet verder ook niet door.

 

- Verder weet ik het ook niet meer (teri$#%ng ik ben nu al zenuwachtig voor vanavond).

 

- Foto's komen.

 

 

-HUP HOLLAND HUP LAAT DE LEEUW NIET......

 

 

- GreetzzZ De Leeuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man mooi kweekje heb je . en met dicht bij bedoel ik dit

gallery_26166_10014_421053.jpg

 

je plantjes en toppen van dichterbij op de foto zetten :icecream:

 

ga zo door ., en ja jammer van die finale he ..

 

 

alsnog zijn we 2e van de hele planeet , dus das ook niet verkeerd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...