Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Coco

Stam geknakt

Recommended Posts

Tijdens een windvlaag is op de plek waar mn plant de grond ingaat, aant begin van de wortels de stam geknakt. Hij was daar denk al 1 cm dik. Als het windstil is kan hij nog wel gewoon recht staan, maar als het gaat waaien buigt hij helemaal mee tot bijna gelijk aan de grond. Ik heb em nu gestalkt, en ik hoop dat ie nog voeding uit de grond opneemt en dat ie zich nog kan herstellen. Is dit denken jullie de beste oplossing, en denken jullie dat ie nog gered kan worden. Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gedaan zo, spalken, voor de rest niet te veel, ik bedoel, die planten die ze klieven blijven ook leven :)

 

 

mijn plant had overlaatst het zelfde, wel niet zo erg, want gewoon een stokje er naast volstaat..... wat me wel opviel is dat de toppen nadien blijkbaar harder zijn gaan groeien... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat het gespalkt is ipv gestalkt :)

 

hier heeft de plant wel wat van te leiden maar zal wel verder gaan hoor :wink:

er zijn ook mensen die het oplossenn door er tijdenlijk ook wat plakband omheen doen, de stam zal zich grotendeels wel weer herstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, alleen is het plakband wel af te raden.

 

of laat ik het eens anders zeggen :wink:

ik zal het met plakband afraden.

dit met het oog op de schadelijke stoffen (voor de plant) van dat plakkend deel,

en het "luchtdicht" afbinden van de steel :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon garen gebruiken bij het spalken, dat lost vanzelf wel op buiten. En als het goed is zal de plant zelf een sokje om het beschadigde deel aanmaken (soort littekenweefsel). Wordt steviger dan ooit te voren. Ondersteun de plant voorlopig even aan de bovenkant met een touwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat is dan de beste manier om een plant te spalken. Er heel dicht tegenaan, of wat ruimte ertussen laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...