Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jardin.Secret

Kweekhokkie van 3 meter bij 2 meter!

Recommended Posts

Beste Mede Kwekers,

 

Ik heb een ruimte van 3 bij 2 voor een kweekhok. Nou wil ik graag gaan kweken met 4 x 600 watt adjustible a wings.

Verder dacht ik aan plus minus 100 plantjes op coco's slabs. Verder automatisch bewateren en geheleruimte eerst isoleren met steen wol en antidetectie folie of zwart wit.

De afzuiging naar buiten gaat onder de woning door, dit is al met al 7 meter. inlaat gebeurt passief via luchtroosters in de ruimte.

Electra heb ik 1 groep voor vrij voor het geheel.

 

Nou zijn mijn vragen:

 

-Hoeveel kans op betrappen door de politie heb ik met 4 lampen en kachel afzuiger enz?

-Kan ik hiermee min 2kg om de 10 weken oogsten?

-Is een groep genoeg voor dit alles?

-Wat zijn de straffen mbt deze grote van kweken?

-Graag tips!!!

 

Ik ben een leek en wil niet gesnapt worden maar voor de komende jaren kweken.

Alvast bedankt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey secret,

oke dan

1. teveel variabelen om een goed antwoord op te geven

2. 4 x 600= 2400 watt. nog nooit gekweekt? 0,5 gram de watt=1200 grammetjes droog.

3.nee, dat is niet genoeg

3. Geen ervaring mee, stroom over de meter is een pre!!

4.Als je nog nooit gekweekt hebt; een tent of 1 lamp ophangen en gaan leren kweken,

later pas in de automatisering knallen.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah, niet te negatief hè @weetje :rofl .

De kweek waar ik hier het verslag van bijhield was ook mijn eerste :no .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het kan goed gaan, het kan ook totaal mislukken. je neemt zoiezo veel hooi op je vork, maar als je echt serieus bent en je hebt alle mogelijke info ingewonnen over een hok bouwen, en kweken, dan kun je echt wel 1/12 gram van 1 plant afhalen, maal 100 = 1,0/1,2 K meer is uiteraard ook mogelijk maar als beginner mag je er niet vanuit gaan dat je oogst vlekkeloos verloopt. ik zou zoiezo met een pp of nlx beginnen, om de kweek zo kort mogelijk te houden.

 

de kans dat je gepakt word is bij iedereen 50%. of wel of niet, meer kan ik er niet over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben een leek en wil niet gesnapt worden maar voor de komende jaren kweken.

 

simpel...het aan niemand vertellen...ook al heb je de grootste toppen van de wereld...dit is een hobby die je niet kan delen... met niemand....want dan moet je bierglazen gaan sparen of zoiets...

 

AFGUNST GAAT NOOIT MET VAKANTIE.... :rofl

 

dus zoals Ert zegt: klep dicht... en draaien :no

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je het verteld, vertel het dan niet aan iemand in geldnood haha, want dat is de reden van die afgunst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem met minder genoegen, en begin met 2 lampjes, dan heb je aan die ene groep genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen,

 

Bedankt voor alle reacties maarre nooit met vakantie? Je kan toch gewoon niet draaien als je met vakantie bent?

En verder hoeveel stroom capaciteit moet ik wel hebben, hoeveel groepen??

Verder is het enige wat mij benauwd de kans om gepakt te worden.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

minimaal 2 groepen (16 amp) 1 groep voor 3 lampen en andere groep resterende lamp + randapparatuur.. de kans dat je gepakt wordt kan je zelf vergroten of verkleinen, natuurlijk kan je dat nooit helemaal uitsluiten.. ga eerst even wat informatie opdoen op het forum voordat je halsoverkop een hok begint te bouwen zonder rekening te houden met alles wat mis kan gaan.. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan toch gewoon niet draaien als je met vakantie bent?

 

 

Ik wel :rofl :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

AFGUNST GAAT NOOIT MET VAKANTIE....
jij wel hoop ik voor je

 

gewoon je mond houden dat is het belangrijkste politie gaat volgens mij alleen als er een melding of iets is binnen gekomen een warmte meting doen

 

Mvg Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wel :no ;)

 

 

voor 1 plant in de tuin... zou ik ook niet thuis blijven.... :rofl

 

heb je personeel BBB.... ;) ...? of geef je water via internet ? met webcam natuurlijk :rofl

 

geintjuh....maja.... ben toch benieuwd hoe hij dat flikt... ;)

 

@otter...dat denk ik ook...ze zijn nogal lui...en dol op meld M.

 

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aaah, niet te negatief hè @weetje :rofl .

De kweek waar ik hier het verslag van bijhield was ook mijn eerste :no .

 

green-lady

 

Ja da's waar,

maar dat was in potties toch?

starten op slabs lijkt me lastiger, vandaar.

 

En laten we eerlijk zijn:

jij bent een vrouw uit duizenden,

dus geen gemiddeld voorbeeld, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou inderdaad compact beginnen. Om een zo goed mogelijke opbrengst te halen en je pakkans te verkleinen raad ik je aan met zaad te gaan werken en dan wel direct vanaf 12 uur. Richt een vierkant metertje in als voorgroeihok zodat je daar steeds een nieuwe lading kan ontkiemen en voorgroeien (direct op 12 uur!) Je hoeft dan niet met stekken te gaan leuren, scheelt alweer in de pakkans en tevens haal je van een zaadplant meer af, kan je er meer op een m2 zetten (tot 30 onder een 600 watter) en heb je minder knipwerk. tevens schelt het natuurlijk veel stroom als je nooit meer 18 uur licht hoeft te geven. Lees mijn verslag op de site, 100 x Lucky Queen op 12 x 12. Als je inderdaad de warme lucht onder je huis uitblaas, zorgt dat het écht goed lichtdicht is van buiten + en je houd écht je mond dan kan er weinig misgaan lijkt me. Delen kan je natuurlijk wel op het forum en daar kan je dan ook weer waardevolle tips krijgen van andere hobbiesten. Oh ja, ben geen electricien maar laat je goed voorlichten over de stroom. Toch lullig als je al die andere zaken hebt geregeld en dat dan de fik erin gaat, ben je trouwens ook niet meer verzekerd hé. Ik draai 3 x 600 watt plus randapperatuur over een groep en heb geen problemen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ r72,

 

allemaal leuk en aardig, maar als je 100 planten hebt, en je hebt 100 planten klaar staan, heb je gewoon 200 planten staan. dat maakt mij geen reet uit, maar omdat de pakkans en boetes etc meespelen, is dat natuurlijk niet slim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf zaad geliujk op 12/12 zal niet goed zijn voor de planten

 

als je niet weet waar je het over heb ga dan lekker eerst lezen en niet posten

 

groeten

 

skunkie

 

on topic

 

gewoon lekker doen

 

begin eerst met die ene groep met 2 x 600 of 3 x 400 hele ruimte al inrichten maar 1 zeide maar gebruiken

 

als je die opstelling 2 of 3 x heb gedraait kun je altijd nog groepie bijtrekken en voor 4 x 600 gaan

 

weet je ook gelijk wat meer over de plant de voeding en het klimaat van je hokkie

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is maar 1 gevaar.. afgunst.

 

dus hou je smoel dicht, en als je weet dat je een kroegluller bent kan je ook niet meer zuipen. Je verlult jezelf.

tegen niemand kan je praten. Kweken is een eenzame hobby als je het goed wilt doen.

 

jij bent de enige die het weet en verder niemand. niet je broer, huisider, eigenlijk weet je het zelf niet eens!!

 

kweken is niet moeilijk, je moet de basics goed snappen. Spit het forum een beetje door genoeg info te vinden.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou inderdaad compact beginnen. Om een zo goed mogelijke opbrengst te halen en je pakkans te verkleinen raad ik je aan met zaad te gaan werken en dan wel direct vanaf 12 uur. Richt een vierkant metertje in als voorgroeihok zodat je daar steeds een nieuwe lading kan ontkiemen en voorgroeien (direct op 12 uur!) Je hoeft dan niet met stekken te gaan leuren, scheelt alweer in de pakkans en tevens haal je van een zaadplant meer af, kan je er meer op een m2 zetten (tot 30 onder een 600 watter) en heb je minder knipwerk. tevens schelt het natuurlijk veel stroom als je nooit meer 18 uur licht hoeft te geven. Lees mijn verslag op de site, 100 x Lucky Queen op 12 x 12. Als je inderdaad de warme lucht onder je huis uitblaas, zorgt dat het écht goed lichtdicht is van buiten + en je houd écht je mond dan kan er weinig misgaan lijkt me. Delen kan je natuurlijk wel op het forum en daar kan je dan ook weer waardevolle tips krijgen van andere hobbiesten. Oh ja, ben geen electricien maar laat je goed voorlichten over de stroom. Toch lullig als je al die andere zaken hebt geregeld en dat dan de fik erin gaat, ben je trouwens ook niet meer verzekerd hé. Ik draai 3 x 600 watt plus randapperatuur over een groep en heb geen problemen. Succes!

 

als jij slim ben ;) dan knal je net als bv kramer997 5 planten onder 3x600watt...ben je gewoon gedoogd bezig :rofl ...en niks geen navorderingen over de hele kweekperiode.. :no

topic starter wil jaren lang probleemloos kweken.. :rofl

 

strafmaat gaat per plant..... ;) dus jij hangt met 30 per m2.... ;) en nog eens een zelfde hoeveel heid in je voorgroeihokje...in het slechtste geval...

 

als je advies geeft... moet je wel weten waar het overgaat...en niet alleen op nomercy lezen...over 7 oogsten per jaar... ;) ....jaja 7 high risk oogsten :wOOt ....tja dit lees je niet op nomercy.. B)

deze kweek vorm is leuk voor 1 jaar op 1 lokatie..als je risiko wil/durft te nemen...langer is idioot.. imho

 

http://www.snow-white.nl/nederland/wetgeving.htm

lees alles maar wat er op deze site staat...dan weet je wat er kan gebeuren.. ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt altijd mensen die je 100% kunt vertrouwen. ik ken er weinig, en ben heel blij met die mensen, ik deel wat met hun, zij delen wat met mij, zo kun je je verhaal kwijt, maar dit zijn allemaal mensen die iets te verliezen hebben als ze mij naaien. mensen die niks te verliezen hebben daar moet je uit de buurt blijven. afgunst is 1 van de manieren om genaaid te worden, er zijn er meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mede kwekers,

 

Aller eerst super bedankt voor deze reacties!

Ik wil dit voor heel wat jaartjes gaan doen en heb zeer zeker groene vingers, tuinbouwschool gevolgd en weet dus wel wat over het verzorgen van planten enz.

Ik denk dat het een goed begin is om gewoon met 2 x 600 watt met adjustible a wings te werken en verdere zaken zoals afzuiging, enz over na te denken.

Begin met 5 planten en eerst goed voorgroeien om vervolgens uit te breiden staat mij ook wel aan.

En wat afgunst betreft ik heb weinig tot geen vrienden en ben erg op mezelf dus dat moet goed komen.

Zijn er verder mensen met al reeds gekregen straffen met betrekking tot kweken van de grote van 4 x 600 watt en 100 plantjes?

De afgezogen lucht gaat onder de kruipruimte dus dat is goed afgesloten, moet geen probleem geven toch?

 

Graag nog meer tips...

 

Groet kweker in spe

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans dat je gepakt wordt is erg klein als je het bij 2400W houdt,dat is als je geen fikkie gaat stoken daarmee best forum ff doorspitten aangaande electra.In principe kan je alles op 1 groep gooien met 2400W + randapparatuur.Zo trek je ongeveer 10A(+ mss 2A max voor randapparatuur) achter een zekering van 16A.Wel alles achter een differentieeltje plaatsen zo springt heel de show uit als je stroomverlies hebt,anders kan je weer fikkie stoken.

12A gaat heus niet opvallen bij de electra-maatschappij hoor,in t slechtste geval komt er iemand langs om je meter te controleren.

 

Voorts is zwijgen goud.

 

Een gedoogkweek is lastiger voor elkaar te krijgen dus ik zou gaan voor een SOG,de opbrengst is ook hoger mijns inziens.

 

Over de post van R72 spreek ik me nog niet uit,ik kijk eerst hoe ie t er vanaf brengt met zn 12/12 methode.Heb al wel opgemerkt dat zn plantjes strekken maar ik wacht met n oordeel te vellen tot ie oogst.Uiteindelijk is t het resultaat dat telt.

 

Veel succes!

 

 

grtz tomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai zelf 3x 600watt 1500kuub afzuiger, ventialtortje... achter een 16A geen problemen.

Het is daarom ook geaard en voor zover redelijk netjes aangesloten allemaal. VSA's buiten de kweekruimte, alleen de afzuiger met de dimmer zit in het hok aangesloten evenals de ventilator met timer, in het hok zit het op een beveiligde stekkerdoos.

 

qua stroom moet je alles netjes aansluiten en niet gaan knijpen op de centen. Investeren doe je voor de toekomst, je haalt het er tog wel uit.

 

en btw mensen die 100% te vertrouwen zijn kunnen er idd nooit veel zijn, maar vaak word er achter je rug gelult zonder dat je het zelf weet en voor je er erg in hebt weet je hele straat het zonder dat jij het weet.

 

bloed kruipt waar het niet gaan kan.

 

kop houden mijn strengste advies. Afgunst is met ons.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 1 lege groep kan 3600 w dus je kan zelf uitrekenen

4 lampen afzuiger pomp ventilator vat verwarming fancontroller

 

je kan zo gek maken als je zelf wil qua apparatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

weighted salary,

 

vergeet je de inschakelstromen niet van de lampen.

 

3 lampen op een 16A groep zonder randapparatuur is veilig,

 

ga je daar boven zitten dan heb je kans dat de bedrading te warm wordt en brand veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet op de bedrading ook niet bezuinigen zowiezo 2,5 gebruiken heb alles bij mij op 1 groep zitte en geeft geen problemen. kabels ook niet tegen elkaar aan leggen want zie soms ook dat ze alles bij elkaar knopen en dat is ook iets wat heel riskant kan zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...