Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zeiksnor

waarom is hash van kleinere kristallen beter dan van grotere kristallen '?

Recommended Posts

ik zou deze vraag natuurlijk ook kunnen google. maar er staat ook zoveel onzin op internet. en het is voor mij juist belangrijk om jullie mening hierover te horen. (ook graag die van jou weetje, mocht je, je mening nog willen geven)

 

je kan je wiet zeven met een zeef die heel fijn is. en daarna nog eens met een zeef waarbij de gaatjes van de zeef groter zijn. en waarschijnlijk nog eens met een zeef waarvan de gaatjes van de zeef nog groter zijn.

als deze zevingen geven een andere qualiteit hash,.

maar de qualiteit van de hash van de fijne zeef is beter, zoniet veel beter dan die van de zeef met grotere gaatjes of nog grotere gaatjes.

 

nou is mij vraag hoe komt dat ?

 

de reden waarom ik daar nieuwschierig naar ben. is omdat er op deze manier mischien/waarschijnlijk ook betere qualiteit olie gemaakt kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er kort door de bocht bij de grovere zeven meer plant afval meekomt. Bij een goeie hasj zeef haal je enkel de ronde bovenkant van de hasj klieren eraf, dus de beste hasj bestaat voor het grootste deel uit dat bolletje, liefst heel tot ie geperst word.

 

Bij een iets mindere zeef komt daar het steeltje bij waar je hasj bolletje opstond en bij nog grovere en langer schudden/zeven komt daar ook gewoon afgebroken plant resten bij. Hoe meer de verhouding verschuift van bolletjes tot afval hoe minder de kwaliteit.

 

00 was dus de maat van zeef .... 01 iets grovere en mja geen idee tot waar ze gingen.

 

Dit was kort door de bocht, want zijn nog 1000 redens waarom kwaliteit van hasj verschilt, regio tot strain, bewaren tot verzamelen.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat is wel heel intresant. want het was mij al opgevallen dat als je de wiet maar 1 tot maximaal 2 minuten in de alcohol liet, er een veel zuivere olie onstaat. dan waneer je de wiet een stuk langer in de alcohol laat. dit gebeurd zelfs al na 4 tot 6 minuten. voor mij staat nu al vast dat je het best de wiet zo kort mogelijk in de alcohol moet doen. ik ben zeer benieuwd wat voor olie zo,n eerste zeving gaat geven. ik denk dat ik het resultaat al weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit topic staat er meer over de zuiverheid van de olie en de werking.

Bij skuff,olie en ice vind ik het grofweg hetzelfde werken,

hoe schoner het product

hoe groter de zigh.

een high en of headhigh in een geisoleerde vorm,

voor mij qua beleving, dus eigenlijk saai.

 

Meer plant,

geeft meer "aarde"

en die "geaardheid" geeft de rust

die er , voor veel gebruikers, moet zijn omdat anders de high te heftig overkomt.

 

Ik nam laatst weer een druppie A olie( koud getrokken-schoon)

en ik schoot regelrecht omhoog.Idem met BHO olie.

Voor de meeste medicinale gebruikers dus geen aanrader.

Beter waarvoor of waartegen is dan belangrijk.

Maar dat er genoeg "plant"moet zijn is voor mij een feit waarin ik geloof.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hash van kleinere kristallen is compacter, concentratie werkzame stof is hoger, waarschijnlijk ook een grotere massa bij hetzelfde volume

 

Mvg Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kleintjes are the fijntjes, zullen we maar zeggen.Kleur bepaalt ook de zuiverheid, hoe witter hoe beter.

 

gallery_16467_6951_171029.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik nam laatst weer een druppie A olie( koud getrokken-schoon)

en ik schoot regelrecht omhoog.Idem met BHO olie.

ik heb juist het idee dat je medisch gezien dan ook regelrecht omhoog schiet.

 

Kleur bepaalt ook de zuiverheid, hoe witter hoe beter.

dat betekend dus dat er wel degelijk veel qualiteits verschil kan zijn ! iets dat ik al dacht.

 

Kleintjes are the fijntjes, zullen we maar zeggen.

:rofl en dat is dus omdat ze het zuiverst zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ter aanvulling.In sommige gevallen moet je bij bepaalde ziektes juist helemaal niet aarden omdat je door die ziektes al flink geaard bent en dan is een cannabinoide zoals CBD juist ongewenst vanwege de antagonistische werking.CBD valt bij mij ook nooit goed zoals met de meeste indica's daarintegen sativa's no problemo.:no Sativa's zijn juist altijd verantwoordelijk voor de headhigh,maar zijn medisch gezien zeker niet minder dan de indica's.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sativa's zijn juist altijd verantwoordelijk voor de headhigh,maar zijn medisch gezien zeker niet minder dan de indica's.

 

Namaste :rofl

en daar ben ik ook voor 100 % van overtuigd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar

 

Beter waarvoor of waartegen is dan belangrijk.

 

het waarom.

 

Dus je hebt helemaal gelijk Elmanito.

 

Aarde is niet CBD, zoals ik het bedoel,

het is de plant zelf,

niet het kristal.

 

Maar wederom:

het waarom/waarvoor is te belangrijk

om niet in de oneindigheid te blijven praten.

 

Medicinaal gezien zijn een paar mensen al omhoog geschoten van B olie,

het beviel ze niet.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha nou komen de details waar ik al een tijdje niet goed uit kom:

 

Als ik medicinaal rook dan treed het effect dat ik nodig heb in de eerste minuten op, zeg 2 a 3 minuten meestal. Het latere effect (de bankplakker zeg maar) heeft mij eerder de status van bijwerking. (dat mag je gerust nuanceren :P ) .. Nu m'n vraag: Kan het zijn dat het effect dat ik zoek juist in die kleine bolletjes zit of juist de grotere.

Aangezien ik een onbedoelde zaadkweek heb wil ik na het oogsten van de zaden de "gekraakte" toppen gaan zeven of ice-o-latoren of door de alcohol halen. Is er één van die methodes beter geschikt (qua eindproduct voor wat ik net beschreven heb) ??

 

Groetjes,

 

Chassie

 

(of gooi ik hiervoor beter een apart topic er tegen aan? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

over welk effect heb jij het dan ? dat bij het roken na de eerste 2 a 3 minuten optreed. en wat jij medisch gezien zoekt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effect dat ik zoek is dat de migraine ineens en heel snel wegtrekt. Een heel bijzonder ervaring. Het treed alleen op bij bepaalde soorten (zoals bijvoorbeeld de blue widow en vroeger bij de northern light en white widow. PP bijvoorbeeld totaal niet.

Ik vermoed dat het een soort psychedelische high is. Ik heb er vaak mooie kleurtjes bij die heel sterk lijken op het aura wat vlak voor een migraine aanval optreed, maar dan sterker en helderder.

Ik heb een tijd gedacht dat het puur de thc was, maar dan had PP ook moeten werken, en die werkt niet. Dus denk ik weliswaar nog steeds aan de THC, maar samen met wat anders. Maar wat?

Als ik wat meer weet kan ik gerichter zoeken en misschien zelfs proberen te veredelen naar maximaal heilzaam effect met een minimale "bankplakker" er achter aan.

Want de "bankplakker" is de reden dat ik nog steeds situaties heb waar ik aangewezen blijf op triptanen (en die hebben ook hele nare bijwerkingen).

Overigens is een tweede effect dat de werking van een paar haaltjes bij een aanval een keer of 10 a 20 keer zo sterk is als bij gewoon gebruik. Het hoe en waarom daarvan snap ik al helemaal niet

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

intresant allemaal. wat ik zelf denk, is dat je dan die soort moet nemen, die voor jou het beste werkt. en dan daar eens olie van maken. en dan ook een keer van alleen de kleine bolletjes. en dan kijken wat het verschil is.

ik denk dat dat voor jou geval heel goed zal werken. omdat je dan hele zuivere olie krijgt. en het lijkt mij dat die extra hard inslaat bij een juiste dossis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...