Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGrower

mos?

Recommended Posts

er groeit nu mos (althans dat denk ik, t is een groen laagje op de aarde) in m'n potten:

 

0616mos.jpg

 

of mss is het een soort alg?

 

ik gebruik vismix als voeding, op de pot staat wel:

verrijkt het bodemleven :)

 

schadelijk? goed?

iemand een idee :arrow: plzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten staan te vochtig

 

als er geen gaten in de bodem zijn maak er dan in

 

laat hem een paar dagen zonder water staan en zorg dat er ook geen regen in kan

zo na een dag of 4 zou het al beter moeten zijn.

 

bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die witte korrels geen perliet + mijn plant staat ook gewoon buiten in de regen en heb geen last van mos. Zal wel iets in de grond zitten of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte korrels zijn idd perliet.

Dan zet ik ze wel even een tijdje droog.

Tenminste, is het schadelijk, mos, of maakt het eigenlijk niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat ie nou op een geefschaal? Dat moet je buiten niet doen hoor, wordt een vochtige boel. Met mos als gevolg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat ie nou op een geefschaal? Dat moet je buiten niet doen hoor, wordt een vochtige boel. Met mos als gevolg.
Werd me aangeraden door de growshop :? maja, had al niet al te veel vertrouwen in die gast, was me een iets te gesjeeste nicht :? :D

maar hoezo zou dat veel vochtiger worden? erg veel regen kan er niet in komen, daar hangt de pot nl boven

 

maar moet ik dus zorgen dat het droger wordt en de mos weg gaat of maakt het niet uit :?: :?:

want ze groeien best goed zo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang ze nog goed groeien en ze nog overeind staan lijkt me het niet echt een probleem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die moslaag er even met de hand afschrapen, die hecht toch nauwelijks aan die losse ondergrond. Is die pot ook loodzwaar al je deze optilt anders voorlopig ff geen water.

 

Ps. je weet dat ik een liefhebber ben van "van onderen" maar buiten is dat niet goed te regelen bij een paar fikse stortbuien blijft die bak volstaan en dan wordt het een zompige boel. Hoe groot is die pot eigenlijk in liters?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe groot is die pot eigenlijk in liters?
23 liter

pot is best zwaar en de aarde is vrij vochtig.

Ik zal de komende dagen geen water meer geven, en hopen dat het niet te hard gaat regenen. dan maar bladvoeding :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is dat die perliet?

is 23liter niet erg groot? ik zou eerder potten van 10-15liter kope??

 

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witte korrels zijn idd perliet.

die witte korrels dus (die jij nu ook hebt :wink: )

 

23 liter is zeker niet te groot (voor buiten)

potten van 10-15liter zijn voor binnen goed te doen, voor buiten mag het wel (wat/flink) groter.

 

des te groter, des te beter 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
des te groter, des te beter  8)
absoluut 8) planten zijn nu +- 45 cm lang en er komen nu al veel wortels uit de gaatje onderin de pot.

 

zaterdag waren ze toch behoorlijk uitgedroogt. een litertje per plant gegeven (van onderaf) en de volgende dag nog een klein beetje van boven, om de bovenste laag iets vochtiger te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, dan moet ik eigenlijk meer grond kope en potte van 18l denkik, want zo groot moeten ze nu weer niet zijn, zet ze toch in volle grond als ze beginne me voorbloei. of is de grootte van de potten niet zo belangrijk tijdes de groei(10l??)

 

hm, is zo'n pot nie te nat mee zo'n schaal deronder??

 

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm, is zo'n pot nie te nat mee zo'n schaal deronder??
hm, scamp, zie de laatste reply van Bambo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry, heb plantjes vandaag verpot naar grotere potten(denk 2 * 18-20l en 2*12-15l) heb wat perliet door men grond gehaald,

heb allereerst grond gaan kopen, 50l bloembakken grond: ph(water)-zone is 5,0-6,5 en npk 12-14-24 en de ec is 320µs/cm gemengd met 10l potgrond voor zaaien en stekken: ph=5,0-6,5 ex is 200µs/cm, npk= 12-14-24 dit gemengd met perliet heb ik in mijn potten gedaan

Kweetnie ofdat ik hier goed aan gedaan heb, dus reacties zijn welkom, en zou je mij soms die gegevens wat kunnen uitleggen??want ksnap er nie veel van

Ze zijn al mooi donkergroen en eentje is echt flink aan het groeien, maar kan je niet afleiden uit de sterkte van de planten of het een mannetje of een meisje is? bv de sterkste/grootste is ...?% kans op een vrouwtje ?

 

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ja had te laat door dak nie bij een nieuw topic was maar bij een nieuw antwoord. En dus moest ik het antwoord wel plaatsen want had geen zin om opnieuw de hele tekst af- en op te schrijven. Kzal nue wel ffe nieuw topic zette :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...