Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gekkedavid

CHEESE! Groei: TL, Bloei: Zon

Recommended Posts

Goedendag!

 

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag verslag doen van mijn kweekje dit jaar!

Mijn schatjes zijn nu 2 weken met de kop boven de grond en groeien onder de TL,

 

eerste dagen 2x 18 watt,

sinds die tijd 2x 36 watt,

 

Doordat ze dicht op de buis zitten worden ze nu al lekker breed en niet zo hoog, de groei blijf ik onder TL doen, als ze groot genoeg zijn zet ik ze in de bloei en mag moeder natuur de rest doen!

 

Hieronder wat foto's van afgelopen 2 weken, daarna zal ik het gaan bijhouden!

de mooiste 5 houd ik in mijn tuin, de lelijkste 5 gaan het bos in :-)

 

In de watten gelegd..

gallery_25937_9954_836919.jpg

 

Mooi kastje gemaakt voor de groei..

gallery_25937_9954_253837.jpg

 

gallery_25937_9954_238291.jpg

 

met wat reflectie erin..

gallery_25937_9954_1452326.jpg

 

het kleine kweekbakje

gallery_25937_9954_808794.jpg

 

het is een meisje!

gallery_25937_9954_1112631.jpg

 

generatie 2 is ook boven de grond:

gallery_25937_9954_1596756.jpg

 

Hier ging het stinken... dus de voorgroei is van de slaapkamer naar de garage verplaatst

gallery_25937_9954_1460264.jpg

 

en de volgende foto's zijn van vandaag:

 

gallery_25937_9954_1985983.jpg

gallery_25937_9954_957105.jpg

gallery_25937_9954_1305308.jpg

gallery_25937_9954_1652752.jpg

gallery_25937_9954_1419671.jpg

 

 

 

Vanaf morgen krijgen ze voeding! ik ga vanaf nu regelmatig laten zien hoe het met de kazen gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 18/6 houden en even in de verduistertabel opzoeken wanneer ze dan naar buiten kunnen om af te bloeien. In ieder geval als de dagen weer korter (en de nachten dus langer) worden. Volgens mij is dit half/eind juli. Kunnen ze flink groeien de komende 2 maanden :rofl

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18/6 houden en even in de verduistertabel opzoeken wanneer ze dan naar buiten kunnen om af te bloeien. In ieder geval als de dagen weer korter (en de nachten dus langer) worden. Volgens mij is dit half/eind juli. Kunnen ze flink groeien de komende 2 maanden :rofl

 

Succes!

 

nog 2 maanden groeien denk je?? Ik denk dat ze dan te groot zijn om nog onder de TL te bewaren :-)

wat gebeurt er als ik ze over een maand met de TL in de bloei zet 12/12, en een week later ze buiten zet waar het nog 16 uur licht is elke dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gekkedavid,

Ik hoop dat je een vroege soort gekozen hebt, voor het buitengeneuzel.

Anders krijg je de planten niet fatsoenlijk afgebloeit.

Zodra de planten in de bloei zitten en deze bekomen later weer langer licht, gaan de planten reveggen:

Dat betekent, dat de planten weer doorgaan met groeien.

(Effe forumzoek-functie gebruiken: Reveggen)

 

De Tip van de dag:

Geef iedere plant een eigen pot. Je beschadigt tijdens het overpoten straks de wortelstelsels.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Gekkedavid,

Ik hoop dat je een vroege soort gekozen hebt, voor het buitengeneuzel.

Anders krijg je de planten niet fatsoenlijk afgebloeit.

Zodra de planten in de bloei zitten en deze bekomen later weer langer licht, gaan de planten reveggen:

Dat betekent, dat de planten weer doorgaan met groeien.

(Effe forumzoek-functie gebruiken: Reveggen)

 

De Tip van de dag:

Geef iedere plant een eigen pot. Je beschadigt tijdens het overpoten straks de wortelstelsels.

 

Groetjes

Torsten

 

Ik heb Greenhouse Cheese gekozen, misschien dat ik ze nog wel wat langer onder de TL moet houden dan.. maar ze stinken nu al enorm!!

 

Ik denk dat het beste idee is dat ik ze over 2 a 3 weken in de bloei ga zetten, 1 plant per pot, en dan sochtends voor mn werk om half 8 zet ik ze buiten, en dan savonds na het eten om half 8 zet ik ze weer binnen

voordeel dat ik begin april begonnen ben, is dat ik in de laatste bloei weken nog flink lekker weer heb, vorig jaar zat ik met verlepte mexican sativa omdat het zo regende..

 

in ieder geval heel erg bedankt Torsti voor je waarschuwing voor reveggen, ik heb er nog niet eerder van gehoord, ga het even opzoeken.

en bedankt voor je tip, ze staan echter nét in deze potten, hiervoor stonden ze in emmers, ze hebben nu al veel meer ruimte, en het punt is dat ze anders niet allemaal onder de TL passen.

 

Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn als je gepakt wordt, heeft iemand daar nog kennis van? 5 plantjes onder een TL buis in de garage..

 

Van t weekend zet ik er nog even wat foto's bij, ze groeien lekker in de breedte nu!

Edited by gekkedavid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, paar daagjes verder..

Ik kwam donderdag de 28e na mijn werk de garage ingelopen en ik rook een lucht alsof er 10 planten in volle bloei stonden, en toen werd ik bang.

Ik ging even mijn huurcontract nalezen en het verbouwen van hennep is in geen enkele hoeveelheid toegestaan, las hier op het forum dat het vaak verboden is 'bedrijfsmatig' te verbouwen, maar wat ik hier doe is dus al reden om je huis uitgezet te worden, dat risisco had ik voor mezelf kunnen nemen, maar mn vriendin zou er niet erg blij mee zijn =)

 

DUS:

 

2 generatie plantjes zijn verdeeld over de achtertuin en het bos! Ik heb een nice guerilla spot gevonden en daarvan hieronder een foto verslag.

 

de 2 mooiste van generatie 1, en de 3 mooitse van generatie 2 staan in mn achtertuin

 

de andere vijf staan dus nu in het wild, check hieronder:

 

verhuisdoosje:

gallery_25937_9954_1166362.jpg

 

Goeie spot gevonden!! goed beschut, veel brandnetels in de buurt, dat is goed!

 

gallery_25937_9954_1298831.jpg

 

gallery_25937_9954_1744872.jpg

 

dát valt (nog) niet op

 

gallery_25937_9954_320967.jpg

 

gallery_25937_9954_52776.jpg

 

gallery_25937_9954_236339.jpg

 

gallery_25937_9954_1225315.jpg

 

 

het zoek plaatje:

 

gallery_25937_9954_1939525.jpg

 

 

Antwoord:

 

de vijf rode rondjes (alsnog slecht te zien) daar staan ze..

 

gallery_25937_9954_675782.jpg

 

 

Veel slakkenkorrels om elk plantje gelegd, en uiteindelijk toch maar gekozen om een net te spannen voor de eerste 2 weken ofzo, even tegen de dieren:

 

 

gallery_25937_9954_192183.jpg

 

en uiteindelijk hebben we het zo achtergelaten:

 

gallery_25937_9954_1588067.jpg

 

nu ga ik over een week nog ff terug om te kijken of de wortels door het klei kunnen komen, desnoods ga ik het een beetje omspitten eerst.

keep you posted! ahoy!

Edited by gekkedavid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gekkedavid,

 

Je bent er wel vroeg bij! Ik hoop dat de weergoden een beetje barmhartig voor je zullen zijn :rofl.

Wel goede spot, ligt het een beetje afgelegen?

In ieder geval veel succes.

 

Greetz,

 

spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee gekkedavid,

 

Je bent er wel vroeg bij! Ik hoop dat de weergoden een beetje barmhartig voor je zullen zijn :rofl.

Wel goede spot, ligt het een beetje afgelegen?

In ieder geval veel succes.

 

Greetz,

 

spectra c.

 

 

Hey spectra c; ja lekker vroeg, tot ijsheilig hebben ze nu best warm weer voorspeld, dus ik dacht het kan wel:) ik heb bij eerdere kweken last gehad van het slechte weer in september en oktober, dus hoop dat nu mn toppen groot genoeg zijn als het nog lekker weer is:) klein beetje geluk nodig inderdaad:)

ja, deze spot ligt mooi afgelegen, precies in het midden van flevoland :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja leuk die guerilla spot ! :smoke

Alweer even wezen kijken hoe ze aangeslagen zijn ?

 

Hoe erg klei- achtig is het er op die spot dan ?

Anders misschien wat cocopeat erdoor strooien ? :huh:

(lekker goedkoop op het moment bij de action ! <_< )

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is even geleden, ben met van alles druk geweest, maar hier even een verslagje van mijn kweken.

 

Ondertussen heb ik op vier plekken planten gezaaid, verschillende soorten: Big Bang, Cheese, Church (greenhouse), ook heb ik voor de zaden productie een paar Automatic Mary's staan, die zijn elkaar nu net aan het bevruchten, en dat levert binnenkort een flink aantal zaden op. Van die zaden gaat een gedeelte naar een nieuwe zadenproductie, een ander gedeelte kan nog even een snelle oogst geven in het bos (omdat de groei/bloei samen 9 weken is)

 

Ik heb nu nog 2 planten in mijn tuin staan, de rest staat allemaal in het bos. Hieronder wat foto's.

 

Hier een paar foto's van halverwege mei, ik heb geloof ik een voorsprong omdat ik er zo vroeg bij was:

 

gallery_25937_9976_461941.jpg

 

gallery_25937_9976_1118411.jpg

 

gallery_25937_9976_1401005.jpg

 

gallery_25937_9976_580680.jpg

 

gallery_25937_9976_880280.jpg

 

 

2 weken geleden ontdekte ik heel erg veel bladluis en heb de planten direct een anti-witvlieg en anti-bladluis kuur gegeven (3 dagen nat spuiten met spul, kost 1,89 bij de action) werkt perfect! dagen erna moet je ze geen voeding geven maar even puur water.

 

Ik geef ze groeivoeding, en als ze binnenkort in de bloei gaan, krijgen ze vrij dure bloeivoeding, heb ik in Groningen gekocht.

 

 

5 minuten geleden heb ik de volgende foto's genomen, op de laatste foto kun je zien dat ik de grootste van de (nog maar) 2 overgebleven planten heb getopt, en dat de plant zich nu heel erg in de breedte gaat vormen, zoals ik wou:)

 

gallery_25937_9976_39567.jpg

 

gallery_25937_9976_1747488.jpg

 

gallery_25937_9976_740518.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnenkort geef ik nog een verslagje van mn guerilla spots (in dit topic als dat mag) én ik zal nog wat foto's laten zien van mijn gezonde Automatic Mary zadenproductie, de liefhebber kan deze zaden evt. overnemen of ruilen.

 

Graag ontvang ik zoveel mogelijk reacties, tips etc. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit allemaal!

Klinkt goed, laat maar weten als de zaden er zijn...

Ik ben zelf bezig met een AK (zaden)kweek...

 

Greetz,

Yes-sir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er goed uit allemaal!

Klinkt goed, laat maar weten als de zaden er zijn...

Ik ben zelf bezig met een AK (zaden)kweek...

 

Greetz,

Yes-sir

 

Dankjewel! En is goed, ik houd je op de hoogte!

Heb jij zelf ook een verslag van je zadenkweek?

 

Ja leuk die guerilla spot ! :whistling

Alweer even wezen kijken hoe ze aangeslagen zijn ?

 

Hoe erg klei- achtig is het er op die spot dan ?

Anders misschien wat cocopeat erdoor strooien ? ;)

(lekker goedkoop op het moment bij de action ! :P )

 

Grtz

 

Hoi! Late reactie, sorry. Ja ik ga er elke 2/3 weken even kijken..

Komende week zet ik de foto's van de spots erbij.. de spot van bovenstaande foto's bleek wel echt té klei-achtig te zijn, ze groeiden een cm per week.. zonde dus, ik heb ze overgezet naar een andere plek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, we zitten al weer halverwege juli, en het goede weer heeft voor een leuke groei gezorgd! Nog niet in de bloei, maar dat ga ik komend weekend beginnen te forceren!

 

 

hier een paar foto's van vandaag;

 

gallery_25937_10544_301911.jpg

 

gallery_25937_10544_2199426.jpg

 

gallery_25937_10544_1938105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, tijdje niets laten horen... Bij deze laat ik even weten hoe het drie weken geleden met mijn kaasjes ging... had deze foto's toen al geupload maar zag nu dat ik ze niet had gelinkt...

zie hieronder mijn cheese!

 

Ook heb ik enkele honderden automatic Mary zaden liggen, mochten er mensen interesse hebben voor bijv ruilen?

 

Van t weekend doe ik wat foto's erop van hoe ze er nu bij staan (heel lekker in de bloei!)

 

gallery_25937_10852_1175911.jpg

 

gallery_25937_10852_2090628.jpg

 

gallery_25937_10852_6544104.jpg

 

gallery_25937_10852_3507460.jpg

 

gallery_25937_10852_4862370.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat dat nog lukken om buiten af te bloeien?? Ookal staan ze 3 weken verder dan de foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet die nog twee weken onder een 600 watter en het zal een pak schelen of misschien wel drie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, onder de lampjes gaan ze niet meer..

 

hier nog wat foto's hoe die nu in de bloei zit, zo ziet ie er nu in zn geheel uit

(gaat een beetje hangen van de topjes)

 

gallery_25937_10954_734244.jpg

 

hieronder nog n paar foto's van de witte thc laag

 

gallery_25937_10954_2027551.jpg

 

gallery_25937_10954_3050796.jpg

 

gallery_25937_10954_2980785.jpg

 

gallery_25937_10954_2027551.jpg

 

Ik zou wel wat reacties willen wat de ervaringsdeskundigen denken hoeveel gram hier af komt.

 

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het veel gaat worden, er zitten toppen op maar die zijn allemaal maar klein (en het is al laat in het seizoen)

Als je absoluut veel wil oogsten zet je ze vanaf nu onder een 600W HPS... dat is de enige raad die ik nog kan geven.

Geef je ook bloeivoeding?

 

Maar 50g per plant zal je toch nog wel halen denk ik, hoeveel weken bloeien ze nu al?

Succes!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een berichtje om te laten weten dat er van vorig jaar nog steeds een AH krat vol staat ;-) dus meer dan tevreden met de oogst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi!

 

Wanneer heb je ze dan wel geoogst? Want op de laatste foto's was nog niet veel top te zien (terwijl het al oktober was!)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...