Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beginner:)

20x durban poison 10 x purple Update

Recommended Posts

Zaadjes van de durban poison (feminized) zijn alle 20 ontkiemd... purple zijn er nu 7 ontkiemd. Zaden gekocht bij dutch passion

 

Ik heb ze in potjes gedaan met normale potgrond, folie erover heen en voor het raam gezet.

 

Nu wachten tot ze boven komen :verrygood

 

 

ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar de kilo's haha.

Veel succes dit jaar. :D

 

 

Groetjes Mati :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn inmiddels 2 steeltjes naar boven aan het komen... Hoepieeeee :verrygood

 

ik ben eigenlijk niet van plan om er tl boven te hangen, ze staan voor het raam, dan hebben ze toch licht genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update... er zijn inmiddels 13 steeltjes te zien, en 1 ervan heeft zelfs 2 blaadjes ik voeg foto's toe

 

CIMG2780.jpg

 

CIMG2781.jpg

 

CIMG2782.jpg

 

CIMG2783.jpg

 

CIMG2784.jpg

 

CIMG2789.jpg

 

CIMG2791.jpg

 

CIMG2792.jpg

 

 

 

Graag jullie mening... het is voor mij de eerste keer dat ik met zaadjes doe, vorig jaar had ik stekken ook voor het eerst. goeie oogst gehad, van 450 gr p.p. Hollands hope

 

Ik was van plan om er 4 achterhuis te hebben en de rest op een spot te zetten bij brandnetels in de buurt... :verrygood

 

er zijn nu 8 van de durban poison omhoog gekomen en 5 purple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi mede-growster :rofl

 

Ziet er goed uit bij je! Die oogst van vorig jaar was goed zeg, ik hoop op een fractie van grammen met mn eerste kweekje.

 

Strekken jouw Hollands Hope ook zo?

 

Groetjes Mila

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey,

 

ik heb nu geen hollands hope ik heb durban poison en purple... en ja die van mij strekken heel erg vind ik, heb ze nu recht voor het raam, wil liever geen tl gebruiken.De natuur moet het doen... of klinkt dat DOM :no :rofl

 

ik zal foto's toevoegen dan kan je zelf ff zien...

 

 

de vorige foto's waren van 27 april en deze van 02-05-2010

 

 

02-05-201012.jpg

 

02-05-201013.jpg

 

02-05-201016.jpg

 

02-05-20107.jpg

 

02-05-20109.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De durban poisen zijn alle 20 omhoog gekomen en van de purple zijn er 8 omhoog gekomen en 2 ervan had ik in een glas gedaan, omdat ze niet ontkiemden, daarvan kwam er bij 1 zaadje een heel klein kiemetje, en die heb ik nu geplant. de andere ontkiemd nog niet na 3 dagen in een glas, zal ook wel niet meer gebeuren, dus morgen dan doe ik haar gewoon de grond in, kijken wat er dan gebeurt. :rofl

 

De rest staat hierboven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen die van mij begonnen te sprieten heb ik het advies gekregen om ze buiten te zetten, misschien kan jij dat ook doen. Of anders een ventilator gebruiken (zo'n draaiende). Als het goed is worden de steeltjes dan dikker en krachtiger :rofl

 

Als het weer 't een beetje toelaat zet ik die van mij tegenwoordig lekker buiten neer. De steeltjes van mijn plantjes zijn nu eerder stammen geworden, dingen zijn echt supersterk hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

bedankt voor de tip, ik zet ze buiten als het minder waait en de zon erbij is. En als ze binnen staan zet ik de ventilator zachtjes aan...

 

thnx :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd je moet ze niet te lang binnen laten staan, als je merkt dat er groei in zit gooi ze maar naar buiten anders gaan ze hangen tegen de tijd dat ze aan de 2e internode beginnen. Tenzei je te vroeg begint in het jaar dan is de ventilator een goede oplossing natuurlijk.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor de tips...

 

We hebben een zandbak gekregen, en daar heb ik ze ingezet met een glas plaat erover heen.

Lekker in de zon, ik had ze eerst uit nood op de vensterbank gezet en dat heeft al geholpen om de blaadjes te laten groeien.

Ik hoop dat ze nu snel dikker worden onder de glasplaat.

 

Ik maak van de week foto's dan kunnen jullie het zien....

 

 

Tot smooka... Lata :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh dus je hebt een zandbak met een glasplaat eroverheen... Dan heb je dus geen airflow, en zullen ze dus alleen nog maar meer gaan sprieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw niet goed dus om een soort kasje te maken... :P er moet dus wind door heen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ff weer een update. De dames hebben een dikke 3 weken stil gestaan, ik elke dag maar kijken en kijken maar ze groeiden er niet harder om. Nu eindelijk beginnen ze weer verder te gaan,

Ik heb 4 durban poisen achter mijn huis 3 zaad planten en 1 stekje. Ik wil even testen welke nu het beste worden. En ben van plan om die in 60 liter kuipen te doen, die heb ik ingegraven.

 

gallery_23627_10117_957572.jpg

 

Ik heb er gewone bemeste potgrond in gedaan gemengd met paarden poep...net als vorig jaar. :lol:

 

De zaad planten heb ik denk ik iets te vroeg laten ontkiemen, namelijk 27-04-2010, en op 02-05-2010 waren ze heeeel erg gaan sprieten en ik had er een behoorlijk hard hoofd in, KOMT DIT GOED.

 

En jaaaaa het komt goed (tot nu toe) de dames staan de gehele dag lekker in de zon groen te worden,

 

Dit is de minst mooie, maar die word vast het grootst

gallery_23627_10117_1506262.jpg

 

Dit is een stekje

gallery_23627_10117_1546888.jpg

 

nummer 2

 

gallery_23627_10117_12855.jpg

 

en mevrouw nummer 3

 

gallery_23627_10117_631746.jpg

 

 

Groeps foto

 

gallery_23627_10117_1742800.jpg

 

ik laat ze nog even in de kleine potjes staan totdat ze ongeveer net zo groot zijn als mijn stekje,

 

Dat was het voor nu,

 

Let the good things grow.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm... :shame: dat weet ik eigenlijk niet, ;) wil eigenlijk gewoon de natuur het werk laten doen, ik ga wel voeding geven, canna voor de groei, maar dat is nu nog niet nodig toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He beginner,

 

ik vind dat je een beetje dubbel bezig bent. Aan de ene kant moet de natuur alles doen, van de andere kant is een ventilator en groeivoeding wel mogelijk.

 

Als je de natuur alles wil laten doen, dan spit je een stukje grond om en leg je daar een zaadje in. Enkele keren water geven en dan afblijven.

 

Wil je een fatsoenlijker resultaat, dan komt er meer bij kijken. Aardemengsel / voeding / boosters / toppen / fimmen / dieven * (* = doorhalen wat niet van toepassing)

 

Je doet ze niet in de volle grond, maar in kuipen, dat kan. Maar waarom dan gewone voorbemeste potgrond, die vinden onze dames verre van fijn. Die is te scherp gevoed. En dan ook nog extra paardenpoep erin. Ik denk dat je bladkleur ook daardoor komt. Die kleintjes staan vast ook in gewone potgrond. Uiteindelijk komt dat allemaal wel goed en zullen ze het prima overleven, maar een goede start is anders.

 

En heb je trouwens gaten in je grote kuipen? Of zijn ze waterdicht?

 

Mijn tip: alles zo snel mogelijk op de definitieve plek poten. Dan dieper zetten, zodat het onderste kiemblaadje net boven de grond zit. En dan gewoon geduldig afwachten en water geven indien nodig.

 

Just my 2 cents

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben een beetje van alles wat... ik heb gaten in de kuipen, maar had dus beter geen paarde shit in moeten doen en bemeste tuinaarde. vorig jaar deden ze het super goed.

En de kleintjes staan idd in gewone potgrond,

 

Ik wil ze al wel in de kuipen doen, maar heb je nog een tip voor me dat de grond minder scherp word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met scherpe grond schat?

Voor de rest zien je baby's er heel gezond uit en dat van de natuur zijn werk laten doen is ook een uitspraak naar mijn hart ;)

 

Keep up The good Work honn you're doing Great!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He lieve Blunt licka (zolang je niet aan mijn blunt likt vind ik je nog lief ;) )

Met scherpe grond bedoel ik te sterk (en soms in de verkeerde verhoudingen) bemeste grond. Als je te veel peper in je eten stop verschiet jij ook van kleur. De gemiddelde meerjarige kamerplant heeft nou eenmaal andere behoeftes dan onze 1 jarige, snel groeiende en uitbundig bloeiende dames.

 

@ beginner

Je zou je mengsel kunnen voorzien van cocos (onbemest) en kalk. De cocos maakt het luchtiger en verlaagt al de hoeveelheid mest (je verdunt als het ware je aarde). Kalk buffert en vangt daarmee schommelingen op.

 

Het gaat allemaal best goed komen hoor, daar ben ik helemaal niet bang voor. Mijn eerste keer op bijna 100% potgrond werkte ook. Maar nu ik in de potten (in mijn geval emmers) een mengsel heb van cocos, potgrond, aarde van de vorige ronde, mestkorrels en kalk, zie ik ontzettend grote verschillen. Ik geef ze alleen af en toe een beetje bloeivoeding als het zo ver is en ik toevallig nog wat over heb van het water geven indoor. Maar in principe redden ze het dan tot het einde.

 

Als je die kuipen uit de grond haalt en de aarde dan weer in dat gat en daar de planten in zet, dan groeien de wortels door en hoef je je nauwelijks nog zorgen te maken. Die kuip doet 1 goed ding (voorkomen dat je een reuze plant krijgt) maar heeft zo ingegraven volgens mij verder alleen nadelen.

Mensen werken graag met die kuipen omdat je planten dan mobiel zijn. Zo kun je ze droog zetten als het een week regent of uit de wind als er storm op komst is. Ook voor verduisteren is het handig. Ingegraven in de grond beperkt het alleen de wortelkluit en daardoor de uiteindelijke grote van de plant.

 

Als dat ook je doel ervan is, dan heb ik niets gezegd ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx for responding... ;) en bedankt voor de tips.

 

De kuipen hebben geen bodem, de wortels kunnen doorgroeien, ik heb het helemaal losgemaakt binnenin.

ik wou nu eigenlijk de kleintjes erin gaan zetten, en dan een plastic fles met gaten eroverheen zetten.

Maar eerst dus cocos bijvoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey beginner,

 

ik zal je topicje ook volgen. heb wel zowat men bedenkingen bij de manier van werken die je tot nu toe toepaste.

 

potten zonder bodem ( zeker zo'n grote ) zal ervoor zorgen dat je plant zen wortelstelsel pas vrij laat in de breedte kan uitbreiden. (denk ik dan?)

volgens mij kan je ze best echt in volle grond zetten wanneer ze stevig genoeg zijn om de rest van het klimaat te overleven.

volle grond is nog steeds een niet te onderschatten boost voor jou planten, en ik ben er zeker van dat alles in orde komt.

 

ik ben zelf ook bezeg met een puur natuur outdoor kweekje. alleen staan ze nu nog in men veranda ( prima om te groeien!)

maar ik wil graag niks toevoegen, heb gewoon vrij goeie aarde gebruikt en tegen dat die ongeveer uitgeput is of ze een tekort

vertonen gaan ze de volle grond in. dus probeer voor iets bepaald te gaan, niet tussen 2 in.

 

verder ben ik ervan overtuigd dat jij een lekkere oogst gaat hebben man, 27 planten buiten, dat kan al tellen (als je ze allemaal kan behouden)

 

veel succes met je lekker kweekje

 

groeten , matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx for message...

 

Ik hoop dat het gaat werken allemaal, vorig jaar heb ik het ook zo gedaan. En nu wou ik hetzelfde weer doen alleen dan met zaailingen en 1 stekje. De purple die ik heb die zijn al super groot, en die staan ook op normale potgrond. Ik zal daar nog ff foto's van maken, ik denk dat het wel goed komt, maar we zullen zien.

 

 

See ya... leuk dat je mijn topicjuh volgt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal hier dan eindelijk even weer een update...

 

 

De dames hebben een tijd lang stil gestaan in de groei, en nu...see for you're self ik plaats een paar foto's en de rest staat in mijn albummet data erbij.

Ze doen het naar mijn idee goed,

 

Dame nr 1.

gallery_23627_10117_1355928.jpg

 

Dame nr 2.

gallery_23627_10117_3135700.jpg

 

Dame nr 3.

gallery_23627_10117_1971624.jpg

 

En dame 4 het stekje

gallery_23627_10117_278386.jpg

 

deze foto's zijn van 6 juni 2010

 

 

2 dagen later, (vandaag dus) heb ik weer foto's gemaakt en je ziet ze gewoon elk uur groeien tot nu toe doen ze het nog steeds goed.

Hieronder foto's van vandaag...

 

 

Dame nr 1.

 

gallery_23627_10117_256177.jpg

 

Dame nr 2.

 

gallery_23627_10117_405367.jpg

 

gallery_23627_10117_1396092.jpg

 

Dame nr 3.

 

gallery_23627_10117_1971624.jpg

 

Dame nr 4 het stekkie

 

gallery_23627_10117_1480623.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoihoi mede-growster :)

 

Ziet er goed uit bij je! Die oogst van vorig jaar was goed zeg, ik hoop op een fractie van grammen met mn eerste kweekje.

 

Strekken jouw Hollands Hope ook zo?

 

Groetjes Mila

 

hoi hoi,

 

Ik heb mijn eerste buitenkweek dit jaar en mijn Super Lemon Haze was ook zo gestrekt, ik heb advies gekregen om ze met overzetten in grotere pot dan dieper weer in te potten en dat heb ik gedaan, zolang de eerste 2 volblaadjes maar boven de grond blijven en het heeft bij mij enorm geholpen en nu beginnen ze echt te groeien vooral in de breedte :P

 

Greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...