Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bjurniee

2010 NDB

Recommended Posts

Hallo groene vrienden,

 

inmiddels zijn we gestart ontkiemen zoals je hieronder ziet en nu gaan ze zeer binnekort op locatie.

de bedoelings is dat ze op locatie gaan en er een stek wordt afgenomen daarna geslacht bepalen.

 

Hierna worden er stekken gesneden en op meerdere locaties gezet. Hier hebben we al een goede voorbereiding op genomen (locaties) :)

hieronder alvast wat fotos een voorproefje hopelijk op het komende echte werk !!

 

gallery_9415_9930_35030.jpg

 

gallery_9415_9930_30538.jpg

 

 

gallery_9415_9930_35030.jpg

 

ze krijgen in de opgroeiruimte alleen wortelstimulator.

 

Inmiddels 1lampje erbij 3stuks 18w 60cm hoppaaa

gallery_9415_9930_70281.jpg

 

gallery_9415_9930_19751.jpg

 

gallery_9415_9930_24249.jpg

 

De spot :D deze is zeer gestrekt zoals je ziet en wij hebben er veel vertrouwen in. Kunnen jullie nog wat reacties geven over de locatie eigenschappen. Ik kan jullie al wel vertellen dat de droogte merkbaar was op de spot.

op de 1e plek veel doorntakken met brandnetels ertussen

 

gallery_9415_9930_20312.jpg

 

gallery_9415_9930_92956.jpg

 

hier vooraan aan de spot klein beetje mosvorming en kleine blauwe plantjes ???

gallery_9415_9930_41922.jpg

 

gallery_9415_9930_105302.jpg

 

gallery_9415_9930_112682.jpg

 

Volgende week waarschijnlijk weer een update je met plantoes op de spot.

Grond wordt bewerkt met kippemest hier zit ook kalk in dus ;)

 

suc6 dit jaar guerilla farmers :verrygood

 

 

 

PS nog special thanks to WIERIEMAN voor de NDB06 zaden. Er staat ook nog een zaadkweekje in de planning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit :verrygood

Ja tis erg droog.....spots met water zijn nu wel handig om ze goed aan te laten slaan....mag van mij over een paar weken goed gaan regenen..maar aarde bewerken gaat wel lekker nu.. :)

tja spot lokatie...de zon staan 21 juni op 60 graden hoog en op 1 oktober 35 graden hoog...dus als je naar het zuiden kijkt en met je wijsvinger naar de boomtoppen wijst kan je ongeveer inschatten hoeveel uren directe zon je op je spot hebt per dag...

die NBD 06 zaden...zijn dat zaden zonder de paarse invloed van de "the one bestuiving" die per ongeluk ging?

 

je kan ook toppen en met de getopte top geslacht bepalen 12/12 en dan krijg je dus 2 nieuwe uitlopers en dan kan je dus vermeerderen ipv de plekjes van de mannen laten innemen door een stek ;)

 

succes :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

spot ziet der ok uit, maar wat me wel opvalt is je mooie felgekleurde t-shirt

 

volgende keer beter iets meer "bos-stijlerig" aandoen? :verrygood

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brandnetel op je spot = goede spot.

 

Hak ze wel allemaal om en ik zou voor je gaat uitzetten round-uppen zodat je niet die vieze smerige gore bereklauw er tussen krijgt. Wacht dan wel een mooie poos met uitzetten, anders hebben je dames er nog profijt van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe

De grond is nu droog maar dat was eerst helemaal niet het geval beetje raar maar heb net gekeken en het gaat nog regenen ze krijgen ook nog water tijdens het uitzetten.

ja het zijn NDB06 zaden zonder paarse invloeden en niet gekruist met the one heb ik me laten vertellen door wierieman :D

er word gelijk bij het uitzetten 1 stek genomen voor geslachtsbepaling.

 

@jeroen

Deze plek is super daar maakt het niet uit of je oranje of wat aandoet ik geloof niet dat er mensen komen. Er zijn veel doorntakken ben ook al een paar krassen nu dit hebben niet veel mensen er voor over :verrygood

 

vd week nieuwe fotos als ze aangeslagen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej plampa ziet er goed uit jonge :D

ik heb zo het idee dat het dit jaar wel goed gaat komen

ik volg je

greets mit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent al mooi op weg dude :verrygood

Maar NDB hoef je niet te stekken om geslacht te bepalen

Dat laten ze zelfs onder 24 uur licht na een paar weken al zien

Succes met de kweek!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee dat is beter guesswho hoeveel weke denk je??

en hoelang laten ze dit zien maar een paar dagen toch? tusse welke internodes moet ik daar dan opletten?

 

greeetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal rond de 6 e internode zie je wel wat verschijnen

Sommige zijn wat langzamer maar voor half juni weet je van 80% het geslacht wel

 

Week of 6 ben je zo verder voordat je geslacht ziet

 

Mannen zijn ook vaak sneller als vrouwen , binnen onder hps op 12/12 zie je met een dag of 9 de meeste mannen wel verschijnen de eerste vrouwen rond dag 12-14 pas

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles was weg opgegeten door slakken waarschijnlijk...

wij gaan hier niett meer terug beetje te ver van het goede we zoeken ons geluk op andere spots later meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja... lekker is dat :D ...volgende keer 1 week tevoren preventief strooien met een mix van slakkekorrels en npk korrels...npk is ook een slakkezout...maar zonder lokstof en veel goedkoper... ;)

gelukkig kan je terug komen met andere strijders :P

 

succes man ;) je ben echt goed bezig :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
volgende keer 1 week tevoren preventief strooien met een mix van slakkekorrels en npk korrels...npk is ook een slakkezout...maar zonder lokstof en veel goedkoper... :D

 

Houden we wel een beetje respect voor moeder natuur zonder haar te bevuilen met allerlei chemische klerezooi. :P

Bier van hoge gisting is een heel goed alternatief tegen slakken. ;)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Metald® slakkenkorrels

 

Bijzonderheden: roze korrels.

Werkzame stof: metaldehyde 6%

Dosering: 7,5 gram per 10 m2 (ca. 35 korrels / m2)

Producent: Bayer

Opmerkingen: Het nadeel van de roze korrels is dat de korrels er aantrekkelijk uitzien, en op insecten lijken. Als waarschuwing staat op de verpakking dat men er op toe moet zien, dat de korrels niet door huisdieren worden gegeten in verband met vergiftiging. Door de kleur lijken de korrels mij ook interessant voor kinderen en vogels! Om deze redenen wil ik dit middel niet meer gebruiken.

Luxan Slakkenkorrels Super

 

Bijzonderheden: blauwe korrels – dit product bevat BITREX®, een zeer bittere stof die het ongewenst inslikken door bijvoorbeeld kinderen, honden of katten helpt tegen te gaan.

Werkzame stof: metaldehyde 6,4%

Dosering: 7 gram per 10 m2 (ca. 35 korrels per m2)

Pokon slakken STOP®

 

Bijzonderheden: blauwe korrels + BITREX® - zie product hierboven.

Dit product lijkt praktisch niet te verschillen van Luxan Slakkenkorrels Super.

Deze Pokon slakkenkorrels heb ik onlangs gekocht in een gewone supermarkt.

 

Tip bij Luxan and Pokon korrels: Door deze middelen extra voorzichtig toe te passen, wat kan door b.v. de middelen uit te leggen op vochtige schaduwrijke plaatsen onder een paar oude dakpannen, is de kans op ongewenste gevolgen voor vogels en andere nuttige dieren waarschijnlijk bijzonder klein.

Mesurol® slakkenkorrels

 

Middel tegen slakken, veenmollen, aardbeiloopkevers en pissebedden.

Bijzonderheden: blauwe korrels – middels is schadelijk (symbool met zwart kruis op oranje achtergrond op verpakking)

Werkzame stof methiocarb 4%. Dosering: 3-5 gram per 10 m2 ( +- 20 korrels per m2 ).

Fabrikant: Bayer

Opmerkingen: Middel werkt prima maar moet met voorzichtigheid worden toegepast. Zelf heb ik bij hosta’s in potten behalve van slakken ook last van veel pissebedden en ander ongedierte, waar tegen het middel ook goed helpt. Op de verpakking wordt gewaarschuwd tegen opname door huisdieren. Dus geen middel voor een kleine tuin met kinderen en huisdieren.

 

Deze middelen zou ik dus achterwege laten.Wanneer je gesnapt wordt, dan krijg je ook nog een flinke boete wegens overtreding van de milieuwet.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferromol slakkenkorrels

 

Gegevens met betrekking tot de milieubelasting van

Ferramol® Slakkenkorrels

Natuurlijke vijanden

Niet schadelijk voor regenwormen. Ook egels, loopkevers,

vogels en huisdieren als hond en kat lopen geen gevaar.

 

Is dit ook wat?

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wij proberen het waarschijnlijk gewoon met heel fijn grind rond het stammetje :P

Niet te duur, altijd werkend ,, lijkt ons voldoende :D

 

Voor zekerheid in het aller prilste begin nog 1 doosje slakkenkorrels van escar go. .. de blauwe :P

 

Nee maar dan moet het goed zitten hopen we

 

Vorig jaar totaal geen last van slakke gehad. Dus we zien het wel. ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...