Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De domste post of opmerking ooit.

Recommended Posts

:P ja dat zou helemaal mooi zijn om na enkele minuten al niet meer achter je eigen goed doordachte mening te staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze moet even helemaal gepost worden :verrygood

 

 

Ik zit met het volgende probleempje ik heb mijn planten te lang laten groeien en nu ben ik genoodzaakt de bloei voeding te stoppen. Zou dit veel effect hebben op de opbrengst ze krijgen wel nog de nodige fosfor. Anders worden de planten veel te groot.

 

 

waarom ben je bloeivoeding gaan geven dan terwijl je planten nog aan het groeien waren?

 

 

Ze bleven gewoon groeien dit stopt niet ook al hebben ze al top vorm

 

 

heb je ze nog op 12/12 staan ofzo?

 

 

ja ze staan al 4 weken op 12/12

 

 

wat heb je voor planten dan?

 

hoe lang hebben ze voorgegroeid?

 

 

amnesia en 5 weekjes hebbe ze in groei gestaan we hadde ons van week vergist daardoor zo lang.

 

 

ze zullen wel zo'n 2meter50 zijn?

 

 

hij denk dat als je voeding blijft geven dat je plant dan door blijft groeien ofzo??

 

@ topic.. je heb je vorige week vergist en daardoor heb je 4 week gelden de planten 5 week laten groeien?

of je bent echt kneiterstoned of de rest van het forum is leip..inclusief mij,

leg even exact uit waar je mee kweekt, wat voor voeding, complete setup, is het amnesia of amnesia haze?

post een paar foto's als je kan...

 

greetz lemon

 

 

IK werk met hesi, en voor de duidelijkheid ik geef al 4 weken geen groeivoeding meer. Maar ik ben naar de growshop geweest en die vent heeft me alles mooi uitgelegd.

 

CBK

 

 

oke en hij snapte je verhaal wel?

 

 

5 weken groei hahah :P

 

Lastig

 

 

Flexxe growshop dan....

Kon die je niet gewoon een voedings schema geven....

 

Wat heeft die knakker je precies verteld dan? Ben ik wel benieuwd naar.

 

gr.

de ouwe ketser

 

 

< zucht >

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou me aan dezelfde stelling die ik had in het begin van dit topic.

Als het zin zou hebben dan zouden ze het ook wel in de kassen van het westland toegepast.

Ik ga voor grammen en niet voor hippie gewouwel.

ik heb er ook nog 1 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat ik weer aan je vriendje kees ? kreeg je weer last van beschermdrang ? of wil je graag nog verder dan je ellenboog er in ? :verrygood

 

eigelijk is dit wel heeel kinderachtig kees. ik moet je wel heel hard gekwets hebben :P

 

maar eerlijk is eerlijk er staat inderdaat een hoop onzin bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik vind het ook leuk verzonnen en knap gedaan. en kan er ACHTER AF wel om :verrygood

 

ik vind zelf ook dat ik wat aan het zeuren was. maar zat al 3 dagen binnen door het slechte weer. en heel de dag stoned natuurlijk. laten we het maar op verveling houden.

 

en doc ik heb echt niks tegen jou. dat was gewoon toeval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste link van Kees doet het hier niet

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh zeiksnor, ik weet dat je een goed hart hebt man...

 

Maak je geen zorgen, hou je een beetje rustig, dan hou ik me ook rustig...

 

Is het allemaal gezellig toch... :verrygood

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik koop 2 sierpakketten voor de kids :P

 

En wat koop je voor je eigen dan?

 

Deze vond ik wel leuk :verrygood

Mischien offtopic, ik vind deze quote dus leuk.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

stur berich liefst via pb. kan PM niet vinden egt vaag

 

Hehehe

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar onderstaande post verdient een ereplek in zijn geheel hier! :verrygood

 

we gaan nu on 3e kweekjaar in.

dit 4e hokje is er nu aan te pas gekomen dus dit is niet in 1 x opgezet.

zoals alle kwekers weten zijn er een paar belangerijke factoren die zorgen voor een goede/ perfecte oogst.

 

deze punten zijn voor mij altands

- temp

-lv

-licht

-voeding

-co2

-luchtcirculatie

 

deze factoren zijn triicky maar juist belangerijk deze zo constand mogelijk te houden.

al deze factoren zijn te creeeeren door middel van een kachel verwarming een koeler,luchtbevochtiger etc..

maar proeer deze maar eens constand te houden,dat is dus de truck.

constantiteit is voor de plantjes nr 1.

beschouw de plantjes als een mens.

 

lucht circuleren is belangerijk maar laat de planten niet de hele nacht wapperen.

als jij snachts een ventilator op je gezicht krijgt dan krijg je ook geen rust en ga jeover je gezicht lichen vrijven en doen,dit vinden ook de planten niet leuk,zo stres je de plant en dit is een groot probleem voor de bevordering van de bloei. ( bloemen )

 

tijdens de donkere tijd van de plant laat je deze dan ook volledig met rust.

de plant slaapt..

in deze uren zijn er bepaalde factoren het belkangerijkste,de planten slapen.

maak deze dus niet wakker / de plant heeft stres..

 

luchcirculatie is belangerijk maar je hoeft geen storm of wind na te bozen geen wind op de bladeren,plant krijgt stres maar probeer de hete ongecirculeerde lucht wegblazen tussen de planten en de lamp. zo circuleer je de co2 in de lucht zodat de plantjes deze voldoende krijgen. dit noem je circulatie en niet ventileren dat doe je met je afzuiger.

volledig in donker laten staan en geen schijmpje licht,hier word de plant wakker van..plant krijgt stres

geen foto`s maken en of uberhaupt bij de eplanten in de buurt komen eroverheen buigen of aanraken.

laat de plant met rust.

 

om de 3 puntjes continu te houden temp,lv en darkness heb je een perfect hok nodig..

een perfect hok hoeft niet groot en duur te zijn,het enigste wat belangerijk is om deze factoren optimaal te krijgen is er 1 die volledig lucht en licht dicht is,eentje waarin je vacuum kan creeeren.

 

dan zul je zien dat je als zowel de uilaat een net zo grote inlaat met de zelfde capisiteit nodig hebt om het hok in balance te houden.

eenmaal dit voor elkaar zorgt vppr de perfecte regeling en continuiteit van je temp lv je nacht en dag kwaliteit.

 

kleine tip betreft de voedingen.

belangerijk is dat dit gebeurd als de planten wakker zijn,dus de lampen aan zijn..

als jij net wakker bent dan prop je warscghijnlijk ook niet meteen een broodje pindakaas naar binnen en wiljij eerst even wakker worden,dit wilt de plant ook..laat de lampen de eerste 2 uur lekker branden,zo worden de planten goed wakker en hebben ze flink wat rust gehad en zijn ze weer zo vrolijk as de pest,na 2 uur beginnen ze honger te krijgen en dat is het moment waarop jij je planten gaat voeden.

let wel op,een te volle maag vind jij ook niet fijn,de plant ook niet..

hou je voeding daarom minimaal,liever te weinig dan te veel.

 

nogmaals,behandel je plant als een mens,dee voelt bepaalde dingen net zo aan. slapende plantenkun je wakker maken,of tegen elkaaraan zetten en laten zweten een te volle maag geven of stress,,regelmaat,ruimte en continuiteit is belangerijk voor de plant.

 

gebeurd dit niet dan word deze plant net zo gaotisch als dat jij met de plant omgaat en is deze niet handelbaar meer en zal ze eigen weg leiden,jij moet de plant sturen.de plant moet jou niet achter hem aan laten lopen.

 

ph en ec zijn de laatste facoren waaraan je moet denken,deze zijn helemaal niet belangerijk in dit opzicht..

 

deze zijn cruciaal op t moment dat je 100 tot????? planten AUTOMATISCH moet gaan bewateren.

we praten hier dan over kabouter plantjes.

 

mensen die 16 plantjes onde 1 m2 zetten..deze plantjes zullen maar 20 tot 40 gram als je t goed doet oogsten,

dat noem je kabouteren,dit doe je vanaf de 50 a 100 planten en of als je een loods vol wilt zetten..

 

maar niet in een hok dat kleinen is dan 10m2

 

als je hoeveelheid voeding goed is dan zit je met je ph en ec ook prima,

als je de kabouterplantjes annabolen gaat geven en ze vergiftigen met je superknallende voeding en de smaak ervan gaat verpesten dan moet je inderdaad je ph en ec goed in de gaten houen om je oogst niet te laten verotten

 

ph en ec zijn puur een tegen gif tegen een verkeerde of een over voeding.

als je een kweekschema aanhoud volgens een voeding lijn dan is je ph en ec 8 van de 10 x op pijl,dit komt door de samenstelling van de juiste hoeveelheid voeding.

 

sorry voor deze grote uitleg maar dit zijn gewoon belangerijke punten..

 

een normale gezonde plant ( pp ) ( haze ) circa 1.60m onder 1 600 watt lamp baard circa 120 tot 160 gr..

met 16 planten ga je dat niet redden verdeel gerust die 600 watt over je 16 planten dan zit rond de 35 tot 45 gr per plant,deze krijgen gewoon te weinig licht,blijven klein etc..

zo veel planten op zo een klein stukje is gewoon niet fijn,ze krijgen geen zuurstof en licht en luchtcirculatie tussen de planten is er geen eens verry verry bad!!

 

ik zeg minimaal 60-85 gr per plant max 5 x onder 400 tot 9 x onder 600..zorg dat je het minimaal het maximale uit je plant gaat halen

 

t laatste over de blauwe petten en de brand veiligheid..

 

een automatische brandveiligheid heb ik in een hokjebijna nooitgezien,wel is een brand melder noodzakelijk,blusmateriaal,en veilig apparatuur en aansluiting hiervan,dmv de juiste kabels ( dikte )

prof.schakelkasten en het instaleren daarvan door eventueel een electricieen of iemand die er verstand van heeft.

 

draai alleen als je aanwezig ben of kan zijn,dit is uiteraard meestal snachts..

die 12 zonuren moet je gewoon aanweizig kunnen zijn op een paar uurtjes na als je in de kroeg bent ofzo.dit is wel zo veilig tenzij je 100% kan zeggen dat t veilig is,ikke niet in iedergeval,wel dat er gedacht is over een optimale veilighid.. dat is jou aanwezigheid!!

ik laat me kinderen thuis ook niet alleen,nu is wel aan alle veiligheid gedacht in en rond om het huis,maar is het ook veilig genoeg om ze er alleen te laten..nee dus..

 

zo denk ik over mijn brandveiligheid..

 

nu de blauwe petten..

 

een goede oogst of een paar mooie panten,toppen,hokken etc... zijn erg trotserend als je deze optimaal krijgt .t kan leuk zijn voor de hoby maar uiteindelijk ook financieel wat leuk opleveren.

dit is vaak af te zien van de personen die het financieel wat ruimer hebben,zeker als deze jong zijn.

mooie auto`s veel drank of drugs en geld uitgeven,daar komt bij kijken dat je je tegen over elkaar wel eens wilt bewijzen als vrienden onderling.

vaak zijn niet alleen de eigenaren op de hooogte van het kweekhok maar ook vrienddjes,famillie,je eigen vriend of vriendin die uiteindelijk een boze of jarloerze ex word,net zoals dat goede maatje van je die t ook weet en jarloers is op die mooietoppen en ventueel centen.

 

9 van de 10 x worden mensen gepakt door of een te grote organisatie,brand,waterschaden maar voor 80 procent zijn het de annonieme tips..boze exen of jarloerze vrienden en of haters..

 

van elke registratie en of plaatsen van een foto op t forum zijn ip adressen bekend vanuit de computer die zich geregistreerd heeft op t forum,dit is algemeen bekend..op t moment van een website betreden word je ip adress opgeslagen,dit is geen geheim maar is eenmaal zo iedere computer heeft zijn indentieke ip adr

 

voor de blauwe pet is het dus een kwestie om gewoon uit te zoeken welk ip adres er bij die mooie foto`tjes hoort en al jij thuis je hokje hebt staan en ook thuis je foto`tjes plaatst dan kun je net zo goed je adres er ook onder zetten.

 

plaats jij maar een videotje van iemand die in elkaar word getrapt op straat,binnen 2 dagen staan ze op t adres waar dat filmpje op t net gezet is.. wel eens over nagedacht op dit forum..

 

nu kan ik natuurlijk gewoon iemand zijn die foto`s knipt en plakt en er een gecopieerde text bij zet en me voor doe al;s een kweker,dus is het voor de politie serieus te veel werk om iedereen af te gaan,maar sta er niet raar van te kijken als er op deze manier een x iemand gepakt word..

 

hou dit wel in je gedachten..

het is een leuk en gezellig forum maar jullie weten allemaal dat t zo ilegaal als de pest is en eigenlijk zijn we 1 groete organisatie die mekaar vertellen hoe je nog beter groeter of rijker kan worden in dit vak dus let goed op wie er wat weet of wie je wat verteld en waar kje kweekt.

 

 

blijf gewoon klein,dan is t leuke hobby,heb je lekkere spulle om te roken en kan je er een ander een x blij mee maken.

geen hoofdpijn of stress.

 

succes allemaal

ps,alle reacties zijn welkom..

ben nieuwschierig wat mensen hierop alemaal toe te voegen hebben..

 

greets growbro`s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel een sticky aan komen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mustang:

Die ging er echt over! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotflmfaopimp

 

ik kom niet mee bij van die van mustang:P

vooral de ph en ec waarde, die zijn totaal niet belangrijk hehehehehehe

 

mooi topic dit.

kennelijk ben ik niet stoned genoeg, ik sta er nog niet tussen :wub:

 

grtz munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mustang, hehe vet lache met de growbro's, heb echt een boel nutteloze info gelezen zeg. hehehe :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dit gaat echt te ver... ;)

als je zijn info/tips leest snap ik ook gelijk waarom hij wel 2500 gram onder 1800 watt vandaan haalt......

Wij doen natuurlijk alles gewoon fout met de ec en ph meten enzo.. :wub:

 

En wat was het idee achter deze post, even het forum een soort grow bijbel geven..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 van de 10 x worden mensen gepakt door of een te grote organisatie,brand,waterschaden maar voor 80 procent zijn het de annonieme tips..boze exen of jarloerze vrienden en of haters..

Vraag me af waar hij heeft leren tellen...

:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Streepjes tellen op de muur in cel...

 

Kees. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn vriend heeft een bizarre manier van aarde ontsmetten. ;)

 

ik was vanmidag bij een maat van mij die net z,n hok leeg had.

hij hergebruikt de aarde maar voor hij het opwardeert pleurt hij alle potten leeg in een afwas tijltje en zet die dan 5 minuten op 600 wat in de magnetron.

hierdoor worden alle eitjes larven ect gedood zegt i en begin je weer met schoone aarde.

ik heb dr met verbazing naar staan kijken.

ps.

t stinkt ook nog :P

heeft iemand dit vaker gehoord of gezien?

 

groetsels.

sic.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kon het niet laten.

achteraf zul je zien dat het iets heel simpels was :P

 

zo heb ik een jaar in een hok gedraaid waar ik elke run vanalles verbeterd heb maar de oogst ging maar niet omhoog, vergiftiging/voeding/bouw/aarde alles hebben we beredeneerd en/of veranderd..

 

16x600 watt op 16m2, waar 1 keer 6,7 Kg uit kwam maar de andere keren rond de 5,5 Kg..

 

erg klote.. lampen verwisseld, ouwe lampen terug in de verpakking en thuis neergelegd, half jaar later.. ik kijk voor de gein in die verpakking.. ALLEMAAL 400 WATTERS ;)

 

zo slecht was die 5,5 (of 6,7)nog niet als je bedenkt dat het 400 watters waren. na 1,5 jaar schelden (kutlocatie etc etc) en nu met nieuwe aarde en 600 watters(afgelopen 2 oogsten oude aarde met 600 watters) moet er toch eindelijk eens wat leuks uitkomen. die 6,7Kg was de enige keer dat we amnesia hadden, nu weer lekker amnesia.. moet toch duidelijk verschil te zien zijn.

 

niet dat jij hier iets aan hebt haha.. maar achteraf denk je vaak PFFF was dat 't :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke hier komt mischien wel de domste post ooit.

 

hoe laat ik mijn plant 1 hoofdtop aanmaken, en geen zijtakken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Ik zou in iedergeval mijn planten niet er inzetten zolang de aarde bevroren is. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...