Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jahfya

Plagron Topgrow-systems

Recommended Posts

Jeeeeeee,, Ik ben op tijd, Zal de heele weg mee kijken bro.

 

Je weet toch dat als je een keer wat anders will groeien je bij mij mag uitzoeken. (genoeg keuzen)

 

Vriendelijke groet KG

 

PS loved your sample.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey karma genetics welkom welkom

 

echt te gek dat je ff binnenloopt hiero

advies kritiek en tips zijn altijd welkom en goed om jezelf te ontwikkelen

 

dat geld ook voor andere mede forumbezoekersssssssssssss

 

groete uit de rimboe :rofl

 

Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW

 

dit had ik echt niet verwacht, voor de mensen die beweren dat overpotten achterstand creeert.

presenteer ik hier

2 dagen gelden

 

gallery_21262_9856_837804.jpg

 

en vandaag

 

gallery_21262_9856_75586.jpg

 

gallery_21262_9856_541287.jpg

 

 

:rofl

 

gr Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker strak uit. En groeistop na overpotten heb ik ook nog nooit gehad eigenlijk.

 

Keep 'em green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Lekker op weg hoor! Groeistop hoeft niet, voorzichtig te werk gaan, niet te koude aarde gebruiken en zeker ook niet te droog/nat dan moet het allemaal goed komen. net als bij jou dus blijkbaar.

 

Ga je ze trouwens scroggen of gebruik je het gaas als steunnet?

 

Ga je ronde volgen...

 

Laters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey good shepperd,

 

ik ga het net gebruiken om te benden

scroggen heb ik veel gedaan in wil het eens anders aanpakken

 

het was de bedoeling om het net ook meer te gebruiken als steun maar daar zijn de plantjes al te groot voor

 

@thnx babylonboy

 

vanavond komt nog een update

gr Jhafya

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hey jack welkom

 

nou mensen ff updatje.

 

ik heb nou 2 keer water gegeven en krijg helemaal de sch@t van me als een 1 of ander slangemens me

tot achtedoor te mwurmen om alles goed water te geven dus,

 

ben ik maar overgegeaan op druppelsysteem.

ben gister van 8 sávonds tot 2 s'nachts doorgegaan om systeempje te monteren en klaar is ie :P

 

gallery_21262_9856_462762.jpg

 

tja hoe zal ik het noemen ontluchtingsterugspoelsysteemmetfilterkraan of zoiets

 

gallery_21262_9856_390025.jpg

 

degelijke pomp voor een kleine ruimte

 

gallery_21262_9856_758731.jpg

 

en voila

 

gallery_21262_9856_540709.jpg

 

aangezien de dompelpomp niet mag drooglopen heb ik bewust de PE buizen zo gemonteerd dat ik na het bewateren het systeem kan laten leeglopen

 

gallery_21262_9856_400678.jpg

 

ik heb per pot 2 druppelaars, dit heeft het voordeel dat als er eentje verstopt is er niet meteen nood aan de man is

ten tweede kan ik planten die minder water behoeven eentje uittrekken om zo de hoeveelheid te halveren

ten derde wordt het voedingswater zo makkelijker verdeeld over de pot

 

gallery_21262_9856_758475.jpg

 

nog een vraagje voor de kenners onder ons

 

heeft een druppelsysteem oftewel de druk die de pomp creeert effect op nematoden ?

kan me voorstellen dat deze niet opgewassen zijn tegen hoge druk

wie o wie ?

 

Groeten Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jahfya

 

lekkere opstelling (alweer)

 

alles ziet er weer lekker uit :P

 

ik volg je :P

 

greetz

 

 

ps: ik denk niet dat het aangewezen is om nematoden via druppelsysteem mee te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jafhya,

 

Wij noemen dat "ding" een Pe-filter met luchtsniffer en retourslang. By the way, Normaal gesproken hoort deze hoger geinstaleerd te zijn dan de rest van je systeem.

Verder ziet het er weer lekker uit man. Groeit het sneller met de 2x80watters dan met de 2x 55 watters?

Wat vind je van het voorstel van Karma Genetics om volgende keer eens 1 van zijn soortjes te gebruiken?

 

groeten allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en verzorgd uit die dames van je!

 

Ik zelf zweer ook bij vaak overpotten, begin de 1e week in 7x7 of 11x11 potjes daarna weekje of 2 in 5 liter emmers en daarna overpotten in 30 liter emmers en na een weekje ga ik over op 12uur

 

Je ziet ze groeien en groeien niet normaal..

 

Suc6 deze ronde en hopen op een mooie opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey luitjes

 

@nature

 

welkom nature, als eregast moet je me natuurlijk ergens verbeteren maar het is je gegund ;)

en bedank dat me verteld dat dat ding op het hoogste punt moet staan als ik al klaar ben met alles'

ik weet wie mijn vrienden zijn :P en dat ding doet het nu een stuk beter nu ik weet hoe die heet.

 

al met al ben ik toch blij dat je je neus ff laat zien hiero :P

 

het aanbod van karma genetics is zeker interressant en zal zeker over gepraat gaan worden

 

je vraag over of de planten nu beter groeien met de nieuwe lampen vind ik erg lastig te beantwoorden.

deze nieuwe soort Amnesia S5 is voor mij onbekend en daarmee ook zijn groeipatroon.

laat me zo zeggen, nu ik vol gas kan geven sinds de zaailingen en stekken weg zijn groeien de dames

gemiddeld 3 tot 4 cm per dag en dat is geen strekken. dat is voor dit hokkie ongekend ;)

het gaat heel goed en hoe de lampen daarmee te maken hebben gaan we de komende weken zien.

 

 

@kweektentje

 

dus je groeit een week of 4 voor.

dat is best lang voor hps, scrog je de planten ook ?

je zal wel moeten denk ik, we hebben immers maar 2 meter 20 :D

 

thnx voor je complimentje

 

 

morgu update

 

gr Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het dus goed begrijp geef je nemathoden mee met je voedings water? Ik giet gewoon elke pot in met een nemathoden oplossing. hoef ik ze niet door mn druppelssyteem heen te knallen. Is ook beter dat je ze op een goede ingewaterde pot in 1 x meegeeft.

 

Geef preventief voor het begin van de ronde nemathoden en zet ik roofwantsen uit.... heb nu ook een middeltje van Bayer achter de hand die ik met de voeding meegeef mocht ik witte vlieg/luis spot in mn hok. deze ronde perfect bevallen. geen luis, vlieg, trips en rouwvarenmug gezien.

 

laters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey good shepperd ondertussen al trouwe volgeling :P

 

ik geef altijd alles mee met het voedingswater en heb er tot op heden nooit problemen mee gehad

nou moet ik zeggen dat het voedingswater op dit moment alleen bestaat uit enzymen en ph -

dus veel stelt het niet voor.

 

maar heb de nematoden ook al meegegeven met een EC van 2.5 zonder problemen

en inderdaad moet je er voor zorgen dat je potten goed vochtig blijven de komende weken om de overlevingskansen van de nematoden te verhogen

 

ik heb de nematoden meegegeven gedeeltelijk met de hand en de rest met het druppelsysteem

(ik kon gewoon niet wachten om uit te proberen )

 

voorkomen is beter dan genezen dus de roofwants en roofmijt gaan ook nog komen.

 

gr Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemoregen

 

ik had nog wat pica's van de nematoden als aanvullinkje

 

gallery_21262_9856_498225.jpg

gallery_21262_9856_731788.jpg

gallery_21262_9856_117995.jpg

 

heel kleine wormpjes maar zeer effectief :P

 

morgu komt update

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup hoor :P Zal wat kosten bij elkaar haha.

Wat een rare dingen zijn dat joh haha. In me moeder tent heb ik ook beginnende spint.Heb 2 keer gesproeit met vertimec en krijg dinsdag roofwantsen binnen. zijn die dingen een beetje effectief of jij weet ?

Ik ga hem volgen.

 

Succes greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo

 

tja het was zeker niet goedkoop maar wel de moeite waard

 

als je biologisch wilt bestrijden tegen spint dan heb je roofmijt nodig

de roofwants is de biologische vijand van trips

 

dus ik hoop dat je een schrijffoutje hebt gemaakt anders heb je er niet veel aan

 

dit middel als bestrijding werkt ontzettend goed maar je moet er wel op tijd bijzijn, als trips of spint ver gevorderd zijn

help eigenlijk niks meer en kun je roofmijt of roofwants wel inzetten om de boel te remmen maar er van af kom je dan niet meer

 

succes jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude, ziet er goed uit <_<

 

maarre heb je de nematoden in je vat gegooid??

 

volgens mij gaat dat zeker bezinken, dus ik zou goed roeren als ik jou was...

De klei waar ze opzitten kan ook nooit goed zijn voor je leidingen...

Volgens mij verminderd dit zeker de effectiviteit van de nematoden (jammer, tis niet meer terug te draaien.)

 

Ik probeer de handleiding altijd zo precies mogelijk te volgen,

T zou zonde zijn als het niet zou werken nietwaar?

 

suc6 dude

 

gr

 

BK

 

Edit: sorry voor mijn gezeik man... haha maar vat het niet verkeerd op :smoke

Ik zou graag zien dat je van ie kutlarven afkomt.. (die vliegjes doen geen schade he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beekaa

 

eindelijk iemand die zeikt <_< , het wordt eens tijd dat er eens wat gediscusieerd gaat worden hiero

 

nou ik heb de helft van de nematoden met de hand gegeven en de rest met het vat, dus werken zal het zeker

het vat zelf laat ik altijd een 3 min dompellen oftewel inmengen.

maar ik was zo nieuwsgierig of het drupopelsysteem zou werken dat ik niet kon wachten.

 

bij nader inzien denk ik dat je inderdaad nematoden het beste met de hand mee kan geven maar zeker

weet ik het niet.

stel je voor dat je een grote tomaten kwekerij hebt of komkommerkwekerij, waar nematoden ook gebruikkt

worden, dan zie ik niet dat ze handmatig alle potjes afgaan

 

ik ga het eens navragen bij de leverancier, ben toch benieuwd

 

Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmhhh mij werd verteld in de shop dat deze zeer geschikt zijn.

Ook is nagezocht.

Roofwantsen zijn met het blote oog net te zien, het zijn donkerbruine insecten met lichte vlekjes op de vleugels. Als je ze goed bekijkt zie je dat ze rode ogen hebben en een lange steeksnuit. Het zijn enorme jagers die in staat zijn hun prooi helemaal uit te roeien. Ze eten ongeveer alles wat kleiner is als zichzelf; spint, trips, andere roofwantsen, zelfs een varenrouwmug word gepakt als ze de kans krijgen.

 

Ben nou toch wat in de war gebracht

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo

 

kijk eens op de site van

 

http://www.ecogrow.nl/website/brimex.nsf/c...%20bestrijding1

 

ik weet er ook niet alles van maar tis wel de moeite waard om dit soort dingetjes eens na te vragen <_<

 

 

 

 

nou ff update

 

de dames staan nou een dag of 8 in de bloei en groeien als bloemkool

ik ben nog niet begonnen met bijvoeden omdat ze pas een dag of 8 in de nieuwe grond staan, lightmix van plagron

ik start met terra bloom over een dag of 5

wel geef ik de enzymes mee en zuur ik af op 6.2

daarnaast krijgen ze hun wekelijkse douche van phyt amin en cropspray

 

de varenrouwmug is verminderd tot weg

 

niet te veel praten de foto,s met text en uitleg

 

gallery_21262_9856_606437.jpg

 

het is de bedoeling om de dames zodanig onder controle te houden zonder al te veel te scroggen

ik heb de planten 1 keer getopt in latere fase om gelijke zijtakken te krijgen.

met scroggen, waar ik al een aantal keer mee getest heb, blijven de planten toch redelijk lang strekken

ik ga nu proberen te benden.

dat houd in dat ik met kleine binders de takken vastzet aan het scrognet, eigenlijk een vorm van

scroggen en LST samen.

 

gallery_21262_9856_298322.jpg

 

gallery_21262_9856_159707.jpg

 

gallery_21262_9856_778637.jpg

 

gallery_21262_9856_620663.jpg

 

het ziet er wat vreemd uit maar de picas van de volgende dag laten zien dat de boel weer lekker

op gelijke hoogte staat, dit wil ik volhouden tot de groei eruit is.

 

dit zijn de pica's van de dag erna

 

gallery_21262_9856_675687.jpg

 

gallery_21262_9856_99808.jpg

 

je ziet er niet meer veel van maar naarmate de takken weer groeien verschuif ik de binder op

op deze manier liggen de takken plat op het scrognet.

 

gallery_21262_9856_486203.jpg

 

dit zijn de herijuana's, deze hadden het moeilijk maar beginnen nu echt mooi door te komen

 

 

de lampen zijn ondertussen ook al voor 50% vervangen.

de rest vervang ik door bloeilampen in de start van de derde week, dit om ook weer

het strekken enigszins tegen te gaan.

 

gallery_21262_9856_601777.jpg

 

2100 k bloei

 

gallery_21262_9856_58254.jpg

 

er zit al snel aanslag op van sproeien of warmte, ff schoonmaken voor een betere reflectie

 

gallery_21262_9856_614078.jpg

 

gallery_21262_9856_413891.jpg

 

duidelijk te zien verschil tussen bloei en groei

 

 

als laatste

ik heb gemerkt nu dat ik het water een 5 min laat dompelen (mengen)

dat ik meer ph - moet toevoegen om mijn waarde te krijgen, normaal deed ik mengen met de hand

dit betekent dus dat ik altijd niet goed gemend heb ?

 

gallery_21262_9856_678746.jpg

 

zijn er mensen met dezelfde ervaring ?

 

groeten Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey man wat een kunstwerk weer <_< dit blijft leuk om te volgen.

 

Wat de ph betreft zou best wel is kunnen dat roeren. Had het laatst in mijn andere tent.

Eerste emmer maakte ik aan de 2e die vriend van me, hij was veel fanatieker daarin en merkte dat ik bij hem meer nodig had als bij mezelf met precies dezelfde start waarde voor het toevoegen van voeding en precies dezelfde waarde heb aangehouden. Ik ga dit van de week nog is even goed nakijken.

 

heb ook is even op die site gekeken die je gaf. dit stond erbij in de omschrijving.

 

Omschrijving :

De roofwants Orius is een afgeplat insect van ca. 3 mm groot met een typisch lange steeksnuit. Deze beweeglijke veelvraat voedt zich met alle stadia van de trips. Wanneer geen trips voorkomt, voedt ze zich ook met pollen en andere insecten, zoals wittevlieg, luis en spint. Bij hoge dichtheden van de prooi doden ze meer dan ze werkelijk als voedsel nodig hebben. Deze roofwantsen worden geleverd in verpakkingen, goed voor een bestrijding van 50 m2.

 

Het is in een zeer beginnen stadium bij mij en krijg 2 buisjes dus dat moet wel goed komen dan.

 

Greets en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@w13rdo

 

ben blij dat er mensen zijn die ook lezen, heb er zelf blijkbaar problemen mee <_<

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs in een emmer van 10 liter zie je nog snel verschil met een pompje erin <_<

 

Vind het bovendien wel zo praktisch, een pompje erin om het te mengen. Ik ken veel andere kwekers die het ook altijd met een pompje doen, ook bij eenmalig aanmaken van kleinere hoeveelheden.

 

Gaat lekker he :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...