Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Cleanlight UVC licht

Recommended Posts

mooi. regel de afspraken even via pm of e-mail, handig om even met elkaar direct in contact te treden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ola!!

Ik ben er klaar voor hoor <_<

Heb de zwavel laten

doen,,dus kom maar op :smoke

 

greets,

hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

me 2,

 

ik wacht het pb-antwoord van zonneschijn af..

 

Want hier is mijn scrog al bijna dichtgegroeid <_<

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Guys!

Heb momenteel 2 NDb en 2 WW en 1PP staan..

Heb last van meeldauw maar denk dat ik in een te laat stadium ben om te testen...

De NDB gaat over een week of 2/3 om en de WW over een week of 3/4

Heb ook al met sillinal gespoten..

Als ik dit nou eerder had gelezen :smoke <_<

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

de testers zijn helaas al vergeven <_<

 

goed bijhouden is het advies, mocht het te erg/ en te ver in de bloei worden kun je met een kwastje en wat silinal-oplossing plaatselijk behandelen

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ola!!

Is er al nieuws??

zal ik anders ff belletje doen??

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft zonneschijn reeds contact gehad en is er een afspraak gemaakt, een beller is sneller heren, zoals gepmd... ze liggen al voor jullie klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi folks,...

 

Any progress...???

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes!!

Alletwee de lampen liggen hier ;). Het zijn behoorlijk zware qua wattage dus misschien worden ze nog vervangen door 7 watters (nu 60 watt)

Ik ben er mee aan de slag gegaan al.

 

Mijn dabney is voordat ik die lamp opgehaald heb, nog 1 keer behandeld met zwavel. Daarna ben ik aan de slag gegaan met de lamp.Door de hoge wattage kan je niet al te dicht op de plant belichten en ook niet te lang. Hierdoor is het moeilijk om een "bossige" plant optimaal te behandelen.

 

Daarnaast heb ik nog een paar mishandelde planten voor de test. 3 ervan waren gewoon in een propa gebleven om lekker dons op te doen.

Deze behandel ik van licht tot zwaar met de lamp nu iedere dag. Ik moet zeggen dat het pluis verdwijnt hehe. Alleen het plantje die ik het langst en het dichtst bij bestraal heeft het zwaar :).

 

Ik ben het geheel in een vat aant gieten, op papier, om mijn topic voort te zetten op opengrow maar ik wacht het even af hoe het verloopt met de andere lamp etc.

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy hupla

 

Leuk man dat je die lamp test ben benieuwd naar de uitkom van de lamp

Bruikbaarheid voor de gewone knutselaar zeg maar hihi

Gebruik je der een bril bij ??

Ik ga wel even kijken op opengrow hehehe

Succes ;)

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes!! Bril hier.

Ik betreed de arena met een lcd lashelm hehe!! (van maat geleend)

 

ben nu op zoek naar zoiets:

 

med_gallery_9016_4209_328120.jpg

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar comercie never stops

400 euro plus voor een uv lamp voot thuis gebruik

belachelijk duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou 1 ding is wel zeker die test meid ziet er goed uit!! :wacko: kijken mag aankomen niet he!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: pedo's ook hier

 

 

 

 

ow je bedoelt die van page 1 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

pedo??waar ik een hekel aan heb zijn pedo's tuurlijk pagina 1 er is maar 1 lekkere chick hier en die staat daar!! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht niet dat ie daar voor verkocht gaat worden hoor. Overigens is het zeker niet de lamp die ook in het aquarium of het waterfilter gaat: dat gaat echt niet werken door de verkeerde golflengte

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp liet na drie weken echt resulaten zien....het was/is met deze wattage niet echt makkelijk werken voor een hobbykweker.

Het is dan ook een van de eerste types als ik het goed heb.

Er zou een versie op de markt komen die je dichter/langer/gerichter op de planten kan laten "stralen". Deze zal ook absoluut niet zo duur zijn als dit ding denk ik hoor.

 

Voor ons kwekers is het kiezen of je het wat vindt,,,het lijkt me onmogelijk een wat groter aantal planten te behandelen met deze lamp. Al is in de proffesionele inzet van dit licht behoorlijk wat leuke techniekjes te zien .

Als je zo'n pak zou hebben als ik hier boven poste dan zou ik met een uv-c sabel ,,starwars style" door mijn hokkie meppen :whistling

perhaps,,,one day

 

Voor mij als hobbykweker? :

,,,,handheld lamp tegen het hier gevreesde meeldauw ,,,,,perfect!!,,,,al is ze wat heftig nogmaals

Tegen schimmel,,,meeldauw etc is het prefentief en verhelpt zelfs op termijn denk ik,,,,,,,,mochten er geen sporen meer gemaakt kunnen worden dan zou het probleem ook verholpen zijn :offtopic

 

 

Ik heb door omstandigheden (schaam) nog steeds geen echt verslag er van laten zien maar ben uiterst tevreden over dit ding.

Van de week lekker vakantie :P,,ik ga mijn uiterste best doen om dit goed te maken.

 

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

he huppie,

 

Ook al vakantie? me 2 (alleen vandaag nog ff en dagje werken)

 

ik ben ook supertevreden met de UVC,

Echt een fijn ding, je houdt meeldauw er echt mee op afstand.

 

En mocht je dan toch meeldauw hebben dan breidt het zich niet uit als je het om de dag belicht.

 

Bij mij duikt meeldauw altijd op in week 5-6, als je niet meer kan spuiten o.i.d.

Maar deze ronde zit ik al op week 7 en nog steeds niets gezien, nog 3 weken te gaan dus er kan weinig meer misgaan meeldauwsgewijs.

Op de toppen zal he al niet meer komen daarvoor is het te laat.

 

Echt een topding!

 

gr

 

BK

 

PS: fotos maken met de lamp aan is een beetje lastig met alle bescherming etc, ook zie je het schijnsel bijna niet i.c.m. HPS licht.

Maar ik ga proberen wat action fotos te maken vandeweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...