Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bjurniee

voorgroeien hulp gevraagd

Recommended Posts

Hallo groene vrienden, :verrygood

 

ik heb 2 vragen aan jullie voor het stekken maken wat ik volgende week wil gaan doen :)

 

1 ik heb nu een klein propagator zelf gemaakt zon lage plastic bak kan ik de 2 tl lampen er gewoon inhangen om zo de temperatuuromhoog te houden ? of moet deze persee buiten de prop?

 

2 Mijn idee was om water wat af te zuren met het welbekende bolletje citroenzuur. wordt dit geen probleem doordat het water met citroenzuur verdampt en opgenomen wordt door het blad? (Eiland methode) Uiteraard word het water ook gemengd met wortelstimulator.

de ph aangepast natuurlijk het mengsel

 

Bij antwoord van deze vragen kan ik volgende week weer verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 lampen in je propagator wordt het vrijwel zeker te warm. Waar praten we eigenlijk over, hoe groot? Wat wordt je stek medium? Citroenzuur kun je gebruiken om af te zuren maar wat is "het welbekende bolletje"?

 

Foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n geel flesje, die moeders standaard in de keuken heeft staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groot, gewoon een plastic bak een kleintje, moet nog geregeld worden. In ieder geval waar een stekken tray van +- 40-50stuks

tl lamp is 60cm breed 18w.(dus de bak ook in ieder geval)

2 lampen teveel zeg je. ik gebruik geen bodemverwarming dus is de hitte dan juist wenselijk ?

medium steenwol pluggen.

geel flesje uit moeders keuken ja :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Stekken_maken

 

hitte niet.. maar een lucht temp van 21 tot 26 vinden stekjes wel fijn.

Temp en licht heeft alles met wortelsnelheid te maken denk ik..

ik heb gl myco plugjes gebruikt, dat ging goed...die staan niet zo snel te nat, daar moet je met steen wol wel mee uitkijken...

oja, nog een tip...de meisjes zitten niet graag tegen het glas of plastic aan...hou ze er vrij van...dan gaan er wel wat minder in je prop...das weer jammer.. :verrygood op de foto kon er nog een rijtje van 8 bij, maar heb dat bewust niet gedaan wegens eerdere mindere ervaring er mee..

als het wat warmer wordt kan je de prop gewoon lekker in het zonnetjes zetten..en bijverlichten binnen...

ik heb ook geen bodemverwarming, ze staan gewoon in een warme ruimte 21 tm 26 graden.

als de prop van binnen beslagen is dan sproei ik ze niet...das teveel van het goede denk ik...

ik hoop dat je dr wat aan heb...

gallery_22583_9526_2633317.jpg

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even aanvullend:

Met zo'n geel knijpflesje met citroenextract kun je gerust afzuren, of loop anders een keer een turkse winkel binnen.

Daar hebben ze knijpflessen met citroensap( limon sozu). Kost geen fuck en zeer goed te gebruiken.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh :verrygood ...in de growguide heb je gelezen 2x18 watt...

 

ik heb weleens ontkiemd in een prop met 3x6 watt er pal bovenop...en dat ging goed...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee maar ik dacht omdat ik geen bodemverwarming heb kan ik het beste de lampen in mijn (plastic bak) kastje hangen zodat de temperatuur was beter uitkomt.

daarom was mijn idee om er 2 lampen in te hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe er wat seramis in en wat water en probeer het alvast uit :verrygood ...en meet de water en lucht temp...met de schuifjes dicht... :D

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...