Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

Plaatsen van foto's binnen jouw topic.

Recommended Posts

Hoi,

 

Vaak zie ik mensen die hier net binnen zijn vragen naar: " Hoe plaats ik een foto binnen mijn topic?"

Ja, ik weet het, ze lezen te weinig en zijn een beetje gemakkelijk uit gevallen.

Maar voor die luitjes een mogelijke hulp.

Probeer het maar eens zo.

 

Klik op Mijn Albums

Klik op New Album

Er komt een scherm met de volgende tekst Welkom in je instellingen

Geef je album een naam .. je maakt straks meer albums aan dus .. geef je album een naam, waarvan je denkt .. oh ja .. daar staan die foto´s.

Zet ook iets in Album beschrijving

Klik onderaan op Maak een Album

Er wordt een album voor je aangemaakt.

Je ziet een nieuw scherm ... je kunt aanklikken Kies een actie

Doe dit.

Klik op Afbeelding uploaden.

Je kunt een titel meegeven.

Klik beneden op bladeren.l

Dan kom je bij de afbeeldingen in jouw eigen computer

Klik de foto aan die je wilt ophalen.

Klik dan op voeg afbeeldingen toe.

Je ziet de foto

Als je jouw foto wilt plaatsen in jouw topic,

Kopieer dan de BB code van je foto .. rechter muisklik... Ga naar je topic en plaats je foto waar je wilt .. rechtermuisklik.. klik op kopieeren.

PF

 

Luitjes, het is laat en PF heeft de nodige biertjes op .. dus als dit een lulverhaal is ... ach, ik neem er nog één. hik hik .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet dus niet of ik dit bericht op de juiste plek heb geplaatst .. ben 58 dus hoop op begrip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn een beetje gemakkelijk uit gevallen.

 

Probeer het maar eens zo.

 

Klik op Mijn Albums-Klik op New Album-Er komt een scherm met de volgende tekst Welkom in je instellingen-Geef je album een naam .. -je maakt straks meer albums aan dus .. -geef je album een naam, waarvan je denkt .. oh ja .. daar staan die foto´s.

Zet ook iets in Album beschrijving-Klik onderaan op Maak een Album-Er wordt een album voor je aangemaakt.-Je ziet een nieuw scherm ... je kunt aanklikken Kies een actie-Doe dit.-Klik op Afbeelding uploaden.-Je kunt een titel meegeven.Klik beneden op bladeren.-Dan kom je bij de afbeeldingen in jouw eigen computer-Klik de foto aan die je wilt ophalen.-Klik dan op voeg afbeeldingen toe.-Je ziet de foto-Als je jouw foto wilt plaatsen in jouw topic,-Kopieer dan de BB code van je foto .. rechter muisklik... Ga naar je topic en plaats je foto waar je wilt .. rechtermuisklik.. klik op kopieeren.

Als je dit zo leest, kun je je beter afvragen of het niet aan de methode ligt ipv aan de persoon. ;)

Luitjes, het is laat en PF heeft de nodige biertjes op .. dus als dit een lulverhaal is ... ach, ik neem er nog één. hik hik .

 

Die biertjes gun ik je, oh 58 jarige peperfreak :D

 

Maar ik ken toch heel wat sites waar het een stuk eenvoudiger gaat!

Het zal hier ook een veiligheidsdingetje zijn qua IP adres en zo, maar de methode is zeeer omslachtig. :P

 

Mooie foto trouwens, Bruut!

Je achtertuintje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel stukje quoten en hier plaatsen als aanvulling, kan dit topic hier ook misschien wel sticky worden, want deze informatie moet gewoon op veel punten bereikbaar zijn. Het is ook te vinden onder HELP. Het is zeker goeie info en heel erg bedankt voor het mooi uitleggen. Hopelijk word het weer voor wat users duidelijker nu, want de laad tijd van foto's van andere sites duurt erg lang, en de foto's verdwijnen ook binnen de kortste tijd om kreupele en half lege topics achter te laten, wat zonde is voor de topicstarter, maar evengoed voor al de mensen die de moeite doen om erop te reageren natuurlijk.

 

Het blijkt dat veel mensen toch nog moeite hebben om foto's te posten. Daarom dacht ik dat het misschien wel handig is als ik het hier eens stap voor stap beschrijf. Ik ben er vanuit gegaan dat de foto's het beste geplaatst kunnen worden in een Gallery bij WietForum, dan loop je ook niet het risico dat de foto's verdwijnen en je ineens met allemaal rode kruisjes in je topic zit.

Verder heb ik beschreven hoe je de foto's direct in je topic plaatst en dus niet met een linkje waar de lezer dan weer op moet klikken. Volgens mij leest het veel makkelijker als de foto's gelijk in je topic staan.

 

Uiteindelijk is het een vrij lang verhaal geworden met veel screenshots. Ik hoop dat het daarmee echt voor iedereen duidelijk is en dat iedereen een Gallery met foto's kan maken en gebruiken. Laat je niet afschrikken door het aantal screenshosts. Als je het zelf een keer doet, dan blijkt het reuze mee te vallen.

 

Stap 1:Men klikt op “Mijn Albums

gallery_4533_7772_14085.jpg

 

Stap 2:Men klikt op “New Album

gallery_4533_7772_20137.jpg

 

Stap 3:Vul een titel + beschrijving in voor je album. Je kunt nu de keus maken of je je album Privé of Openbaar tentoon stelt.

gallery_4533_7772_26916.jpg

 

Stap 4:Men klikt op het drop-down menu en kiest bijv. “Veel uploaden

gallery_4533_7772_6415.jpg

 

Stap 5:Men klikt op “Bladeren

gallery_4533_7772_4331.jpg

 

Stap 6:Men selecteerd een foto en klikt op “openen

gallery_4533_7772_26033.jpg

 

Stap 7:Na het selecteren van een aantal foto’s ziet het zo uit

gallery_4533_7772_13700.jpg

 

Stap 8:Men klikt op “Plaats verschillende bestanden tegelijk

gallery_4533_7772_13081.jpg

 

Nu staan je foto’s in je album.

 

Stap 9:Deze kun je bekijken door te klikken op “Mijn Albums” en dan het desbetreffende album aan te klikken. En tadaa, je ziet je foto’s.

 

Stap 10:Je kunt ze in het forum plaatsen door op een foto te klikken, dan ziet men dit keuze menu

gallery_4533_7772_4362.jpg

 

Stap 11:Men selecteerd de BBCODE (ctrl + c) en deze kun je in een bericht plakken (ctrl + v)

 

Door de upgrade van een tijdje terug zijn er veel meer mogelijkheden in het gallerij onderdeel gekomen.

Het is nu zelfs mogelijk om 1 foto dmv. "new image" 1 foto in een gallerij toe te voegen ;)

 

Time to sit back and relax \!/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuttige info ;)

 

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

even ter aanvulling:

 

het uploaden van een afbeelding naar een gallery spreekt bijna voor zich, het posten van een pic wat minder.

 

Persoonlijk vind ik het makkelijker (en mooier) om geen bbcode link naar het album te maken maar de tweede code te pakken, the HTML link. Dit is de directe link naar de foto op de wietforum album server.

 

Dus plaatsen is eenvoudig en vergt geen 34 stappen nadat je een foto geupload hebt:

- In je album 1 keer klikken in het tweede veld met "html code" - de hele link is direct automatisch geselecteerd

- Toets <ctrl>C om de link te kopieren

- ga naar je post waar je de afbeelding wilt plaatsen en kik op het afbeeldingsicoontje rte-image-button.png

- Toets <ctrl>V om de link van het plaatje in de popup te plakken en klik op ok.

 

klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en klaar is bassie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk vind ik het makkelijker (en mooier) om geen bbcode link naar het album te maken maar de tweede code te pakken, the HTML link. Dit is de directe link naar de foto op de wietforum album server.

 

Dus plaatsen is eenvoudig en vergt geen 34 stappen nadat je een foto geupload hebt:

- In je album 1 keer klikken in het tweede veld met "html code" - de hele link is direct automatisch geselecteerd

- Toets <ctrl>C om de link te kopieren

- ga naar je post waar je de afbeelding wilt plaatsen en kik op het afbeeldingsicoontje rte-image-button.png

- Toets <ctrl>V om de link van het plaatje in de popup te plakken en klik op ok.

 

klaar!

 

Kijk dan wordt het toch nog een informtief topic.

Ik deed het zelf ook veel opslachtiger.

Die screenshotjes zijn ook zeer educatief.

Is er uit dit hele topic niet een tutorial te filteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

 

Wist niet dat het mogelijk was de html link te gebruiken.

Ga dat zo direct eens uitproberen.

Bedankt .. fijn weekend.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) pepperfreak,

want ik had laatst echt weer een probleem met het plaatsen van een foto,

maar ik weet nu hoe het moet :P

 

gallery_7713_557_306432.jpg

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje,

 

Weetje, weetje Weetje dat ik blij ben dat je nu weet(je) hoe je hier een foto moet plaatsen. ;)

Weetje, weetje dat ik wel eens wil weten hoe jij zo'n mooie foto met tekst en een mooie rode streep voor elkaar krijgt.

Vul het topic aan. :P :D :) :vape:

Fijn weekend nog.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehej dus toch nog een bijdrage,

kwas al bang dat het vervuiling zou zijn,

paint shop (pro)

is een heel toegankelijk programma met grofweg dezelfde mogelijkheden

als een adobe fotoshop.(voor de amateur)

Scheelt alleen heel wat geld.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi luitjes

 

Zou iemand er ook bij willen plaatsen hoe je de foto´s uit het album verwijderd? Dit zal mij helpen en anderen die het (nog) niet weten ;) want hoe goed ik ook kijk en martel om wat foto's weg te halen, ik kan het gewoon niet vinden :P en betreft dit topic ; hardstikke goede nuttige informatie. Toppie!

 

w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

W33d,

 

Ben een aantal dagen geleden begonnen met dit onderwerp.

Dit omdat ik sterk het gevoel had dat veel nieuwe leden niks hebben aan opmerkingen in de zin van .. je moet beter lezen .. kies de zoekfunctie e.d. Nou, dan probeer je wat te doen.

Maar om foto's te verwijderen ... ja dat is geloof ik wat moeilijker ... of helemaal niet te doen.

Nu draag ik het stokje over ..... aan de echte kenners van dit forum!

W33d, het zou geweldig zijn om met een muisklik te kunnen zien, hoe je een foto plaatst en kunt verwijderen!

FF de reacties die hierop volgen bekijken samen ......

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwijderen wil niet helaas...

Maar er zijn wel manieren om je foto weg te krijgen ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho,

 

Verwijderen wil dus niet? Had er al wat over gelezen. Vandaar mijn reactie aan w33d. Ik vind het echter wel raar dat het niet mogelijk is je eigen geplaatste foto's te verwijderen.

Zou me maar zo kunnen voorstellen dat je een belangrijke reden hebt om bv 1 van je foto's weg te halen. Als dit niet kan zou ik dit ervaren als een ernstige tekortkoming van dit forum.

Ik zou me ook kunnen voorstellen dat dit forum een beperkte hoeveelheid schijfruimte heeft. Als je dan niets kunt wissen?

Misschien is er wel onvoldoende kennis aanwezig hier, en weten de "uitvinders" van dit forum wel een oplossing.

Laten we de reacties maar eens even afwachten . Twente voetbalt pas op 2 mei ;) :P

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me net rot zitten zoeken naar stap 2.....

 

 

Stap 1: klik op Galerij hier rechts boven.

 

Stap 2: klik op Member's Gallery

 

Stap 3: klik new album

 

De rest wijst zichtzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stond die daar al toen ik nog geen albums had? Heb mijn eerst namelijk aangemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal, ik ben dus een beginner en heb veel aan deze informatie gehad. Moet je maar net weten dat je het eerst in de galerij moet plaatsen. Maarja nu weet ik dat dus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verwijderen wil niet helaas...

Maar er zijn wel manieren om je foto weg te krijgen :)

 

Grtz Guesswho?

 

Hey ik wil ook 1 foto eruit halen, heb per ongeluk de verkeerde geslecteerd met uploaden....

hoe krijg ik mijn foto weg dan?

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...