Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf female Chocolate Berry

Recommended Posts

Ben benieuwd wat dit gaat geven Art, wil zelf ook een choco soortje proberen dus ik kijk ff bij je af en ben voornamelijk nieuwsgierig naar de aroma die ze gaan geven.

 

Mooi groen hoor, houden zo !! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogste plant is nu 1.65 meter incl. pot,bloei komt er nu wel in.Ik heb nog nooit zulke hoge dames gehad.

Lamp hangt nu op hoogste stand,bijna tegen het dak aan,tentdoek wordt niet heet

 

Blijf pletten,zal vandaag nog foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pollen zijn pollen, en die adem je beter zo min mogelijk in. Sommige planten hebben zoon fijn pollen dat ze door de longen rechtstreeks in uw bloedbaan terechtkomen, das niet ongewoon.

Uuuh, juist. Als je hooikoorts hebt dan zijn pollen inderdaad vervelend. ;)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het idee hebt dat ze echt te groot gaan worden kun je ook 2 dagen de lamp uit doen en ze in het donker zetten, hierdoor gaan ze direct vol in de bloei en vertraagd de hoogte groei.

Als je dit doet de planten 2 dagen ook niet storen he !

 

Gebruik dit alleen als het echt nodig is

 

Ze zien er wel op en top gezond uit Art

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie,

 

Bedankt voor de tip!

Ik heb nu nog maar 10cm speling met de planten aan de zijkanten,anders komen ze hoger dan de lamp,midden staat nu ongeveer op 55cm onder de lamp die niet meer hoger kan.

Later kan ik nog wat wegbinden,dus lijkt me wel verstandig om extra 48uur donker te geven ;)

 

Maar dat kan dus geen kwaad 56 uur geen licht in totaal?

 

Ik ben spaarzaam met water,en de stelen zijn te dik en hol om ze nu nog zonder beschadiging te knakken,ik knijp de stelen steeds fijn maar deze dames hebben karakter ;)

Als er een beetje toppen zijn dan bind ik ze voor een betere lichtverdeling.

 

Ik zit nu trouwens op dag 25 12/12.

Een paar foto's voor de indruk,

 

gallery_16683_9901_234256.jpg

 

gallery_16683_9901_1810913.jpg

 

gallery_16683_9901_2488140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie breedte hebben ze....................

 

Dit gaat weer een toppertje worden.

 

Maar ja wat verw8 je dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb woensdag het licht uitgedaan en gisteren weer aangedaan,toen ik de tent opendeed waren ze weer behoorlijk gegroeid,wel lijkt het of de bloei er wat meer inzet.

Heb gisteren behoorlijk geknakt om weer een beetje ruimte te krijgen.

 

Op 16April zijn de zaden opgekomen en nu zijn sommige rond de 1.70 hoog incl. pot,de CBH heb ik langer voorgegroeid,ik denk dus dat de CB eigenlijk meteen op 12/12 kan.

Met een test of nieuwe soort is dat altijd even zoeken naar de beste methode,qua hoogte zit ik op het randje,ideaal is het niet.Maar toch denk ik dat het net goedkomt.

 

De planten zien er nog steeds groen uit,ik houd de tensio nu tussen de 180 en 300,dit is nat genoeg.

Ze krijgen 0.75ml/ltr Batbooster en op dagen dat ze geen Batbooster krijgen,1ml/ltr Carboload en elke 14dagen Sannie's Bacto.

 

Door de hoogte gaan mooie foto's wat moeilijker,zal later vandaag proberen wat foto's te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geprobeerd wat foto's te maken,

 

gallery_16683_9901_3592717.jpg

 

gallery_16683_9901_1828035.jpg

 

gallery_16683_9901_58370.jpg

 

gallery_16683_9901_1948490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Wat ben jij een bomen aan het groeien.

Heftig hoor.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Nu kan eindelijk iedereen zien dat jij ook maar menselijk bent. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Kan jij geen uitbouw op de markt brengen :lol: Twee meter is te laag voor mij,alles wordt groot bij mij terwijl ikzelf zo klein ben ;)

Of zou het de Gold Label wortelstimulator zijn ;)

 

Gisteren was hier een Kees,ja die kees,we hebben drie kwartier voor de tent staan staren,de dames zijn iedergeval wel gezellig ;)

Ben zelf ook benieuwd wat dit brengt,saai is het in iedergeval niet :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of zou het de Gold Label wortelstimulator zijn ;)

 

 

Dat is teveel eer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een groei monsters. Ik zal dus mijn CB's zeker geen week groei geven,

dat gaat nooit goed komen met 1,80 hoog. Een paar dagen hoogstens.

Bedankt dat ik bij jou lekker mee kan kijken, dat zal mij een hoop buig werk

schelen.

 

Dat de buds zich maar goed mogen vullen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El Andy,

 

De CB kan meteen op 12/12,inderdaad wat een groeimonsters,heb moeite om ze in bedwang te houden,zag al een paar verbrande bladeren.

Weer een knak,plet,buig sessie,de dames zitten onder de bulten ;)

 

Zonder al deze mishandelingen waren ze zeker 2.50m,nu zijn de grootste 1.70meter ;)

Ben begonnen met voeding,ze hebben 1ml/ltr Bac bloeivoeding en0.75ml/ltr Bathbooster gehad.

 

Heb ter controle de pH en Ec gemeten v/h voedingswater,pH was 6.3 en Ec 1.4,mooie getallen zonder af te zuren.

Foto's maken gaat moeilijk,maar probeer af en toe wat te maken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus wat een reuzen Art. Hopen dat ze nu een beetje stil staan.

Heb je er al spanbanden om heen gedaan anders kan je die van mij wel lenen ;)

Maar ondanks dat zien ze er wel nog steeds lekker gezond uit.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: ;) ;)

Die gaan letterlijk uit hun dak, wat een jungle, volgens mij verwen jij ze te veel... :lol:

Niks mis mee hoor, maar ik ken dit van de Lady Cane, soort van 'wildgroei' in m'n hok.

 

Maar ze zien er erggggg potent uit..!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kramer997,

 

Sannie kan beter spanbanden bijsluiten bij deze zaden :verrygood

De bloei is begonnen maar de groei is er nog niet helemaal uit bij de middelste en de dame linksachter.

 

@No-Zem,

 

Het wordt een echte wildgroei,ik blijf buigen,pletten en knakken.

Sommige zijn gespleten,je kan er dwars doorheen kijken :wOOt

 

Een paar foto's,

 

gallery_16683_9901_1246337.jpg

 

gallery_16683_9901_2379952.jpg

 

Gespleten,

gallery_16683_9901_1145883.jpg

 

gallery_16683_9901_2289831.jpg

 

gallery_16683_9901_3002811.jpg

 

gallery_16683_9901_131763.jpg

 

gallery_16683_9901_3751239.jpg

 

gallery_16683_9901_1530232.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kramer: :wOOt

 

Hey Art

Wat een bomen man :verrygood

Trek je het nog wel met de warmte? zit al zo dicht bij de lamp...

Lijkt mijn kastje wel alleen nog een stukje erger, blijven knakken en probeer ze naar beneden te binden anders staan ze met 2 dagen zo weer rechtop.

Ik heb met m'n vorige ronde met die Bubblelicious een scroggaas met daarop een muggenhoor (laat licht door maar niet de plant) vast geniet boven op m'n planten gelegd om ze zo een beetje laag te houden, als dan de groei eruit is haal je dat gaas eraf en heb je tevens een mooi gelijk veldje :wacko: (ik had toen alleen dat gaas er te vroeg afgehaald, waardoor ze nog wat zijn gaan strekken)

Misschien helpt dat......... good luck dude

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kramer :verrygood

 

@smokeyB,

 

Midden staat op ongeveer op 50cm,ik heb geen warmte probleem maar bij dichter dan 20cm verbranden de bladeren door de instraling.Volgende week als het warmer wordt kan het wel een probleem worden :wOOt

 

Het zijn vooral de zijkanten die hoog zijn,ik heb nog een mogelijkheid met naar de hoeken binden waarmee ik 20cm tot 40cm win,ik wacht hier nog heel even mee zodat ik ze meteen zo goed mogelijk kan binden als de groei er totaal uit is bij allemaal.

 

Van dat net is geen slecht idee :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het wordt een echte wildgroei,ik blijf buigen,pletten en knakken.

Sommige zijn gespleten,je kan er dwars doorheen kijken :wOOt

Super Cropping !!!

Dat zien we niet veel... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel hele zware spanbanden en een 5 tons hydraulische pers voor je liggen in mn bus, zo krijgen we t veldje wel wat lager :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer een bind sessie,twee planten blijven doorgroeien,echt sativa pheno's.

Begint nu toch een beetje uit de hand te lopen maar doe mijn best om er wat van te maken :verrygood

 

De Cheeseberry Haze had ik 3 weken voorgegroeid,de Chocolateberry nog geen twee weken.

Als iemand nog tips heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij drie dames is de groei er helemaal uit,twee wilde dames(midden,linksachter) gaan nog steeds door maar het begint iets te worden.

Niet op de foto's te zien,ik heb midden onder de lamp vrijgemaakt door de planten naar de zijkanten te binden,dunne uitlopers leid ik laag naar het midden toe.

 

Alle planten krijgen nu ook licht van de zijkanten daardoor,in principe zou ik de lamp verticaal kunnen ophangen nu.De Lumatek reflector staat op medium stand wat de beste lichtverdeling geeft in deze situatie.

 

Ze krijgen 1ml/ltr Bac bloeivoeding en 0.75ml/ltr Batbooster,temp licht aan 28.5,licht uit 18.5graden.Afzuiging hoger gezet om temp omlaag te houden.

 

gallery_16683_9901_1176692.jpg

 

gallery_16683_9901_197488.jpg

 

gallery_16683_9901_3212558.jpg

 

gallery_16683_9901_707774.jpg

 

gallery_16683_9901_3340495.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy crab Art das echt extreem vol dude :verrygood , gaat dit niet een beetje erg uit de klauwen lopen?

De groei is er misschien uit maar ben bang dat de toppen ook nog in lengte gaan groeien :wacko:

Hoeveel ruimte heb je nog over tussen de lamp en de toppen?

 

Voor de rest zien je dames er prachtig uit hoor :wOOt

En uiteraard hoop ik op hele dikke toppen voor je maat!

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de lamp heb ik genoeg ruimte,de zijkanten zijn lager dan de lamp.Het nu als ware een vierkant met een gat met een diameter 40cm tot bijna aan de middelste pot,zou de lamp verticaal kunnen plaatsen,maar met de mediumstand worden ze goed belicht.

 

Ideaal is het niet,maar ik wil toch proberen om er iets van te maken,ik zie al redelijke toppen in wording.Maar CB is een behoorlijke groeier waar ik me in vergist heb,ik dacht dat een week minder voorgroei dan de CBH wel afdoende was :verrygood

 

En ze zullen zeker nog een stuk in de hoogte gaan,binden,knakken................................... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...