Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Peptalk

Hoeveel zaad van 1 plant?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ben nu net nieuw hier ( heb me al voorgesteld in het daartoe behorende topic) en had een vraagje.

 

Dit jaar ben ik bezig met mijn 1e guerilla kweek. Ja, ik ook al!!

 

Spots zijn uitgekozen, grond voorbewerkt en zaadjes gepoot. Nu wachten dus!

 

Ik had echter een aantal vraagjes: Hoeveel zaadjes haal ik ongeveer van 1 bevruchte plant van gemiddelde hoogte? ( denk aan een meter of 2. Waarbij er 3 op een vierkante meter staan.

 

Vraag nummer 2: Zoals misschien uit mijn vorige vraag blijkt, wil ik dit jaar eerst een zaadkweekje doen.

Nu heb ik gehoord/gelezen dat wanneer een vrouwlijke plant bevrucht is ze zaad aanmaakt ( duh) maar ook nog wel wat wiet. En dat het zaad eigenlijk tussen de toppen zit. Nu is mijn vraag: Hoe en wanneer haal je die zaadjes er uit, en is die wiet nog wel een klein beetje te roken? Het is voor eigen gebruik, dus erg hoge eisen zijn er niet.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt maar net aan het punt van bestuiving, als je in de eerste week van de bloei de mannetjes erover heen laat gaan heb je nog kans op wat toppen her en der, maar zelfs dat is een stuk minder om te roken, veel van de smaak gaat verloren als je een plant bevrucht. Je kan wel hash van de zaadhoesjes maken, maar reken maar niet op iets rookbaars als je voor zaad gaat.

 

Antallen raden is niet te doen, ergens in de buurt van 500-5000, alhoewel je met 3 planten op 1 vierkante meter toch moet uitgaan van een wat mindere opbrengst, meer ruimte geeft logischerwijs beter ontwikkelde planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt maar net aan het punt van bestuiving, als je in de eerste week van de bloei de mannetjes erover heen laat gaan heb je nog kans op wat toppen her en der, maar zelfs dat is een stuk minder om te roken, veel van de smaak gaat verloren als je een plant bevrucht. Je kan wel hash van de zaadhoesjes maken, maar reken maar niet op iets rookbaars als je voor zaad gaat.

 

Aantallen raden is niet te doen, ergens in de buurt van 500-5000, alhoewel je met 3 planten op 1 vierkante meter toch moet uitgaan van een wat mindere opbrengst, meer ruimte geeft logischerwijs beter ontwikkelde planten.

 

Oke bedankt!

De mannetjes gaan er in de 1e week al over ja, aangezien ze gewoon naast elkaar opgroeien.

Of de man z'n stuifmeel moet pas later loskomen dan dat de bloei bij de vrouw begint. Maar dat zal afhangen van de weersomstandigheden denk ik?

 

3 op een vierkante meter doe ik expres, worden ze niet al te groot hopelijk.

De reden dat ik voor een zaadkweek ga, is dat ik verscheidene guerrilla plekken heb waar ik maar eens in de 3/4 weken kan kijken. Hierdoor is de tijd voor geslachtsbepaling nogal kort.

 

Water is geen probleem, alle spots zijn bijna aan het water. ( grondwater op dit moment iets meer dan een spa diepte. )

 

De hasj van de zaadhoesjes en niet bestoven topjes, is dit nog wel redelijk rookbaar?

 

En die 500-5000 zaadjes is per plant?

 

Alvast bedankt!

Edited by Peptalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand hier die kan bevestigen dat er ( afhankelijk van omstandigheden) ongeveer 500-5000 zaadjes van 1 plant komen?

 

Dit lijkt mij namelijk erg veel. Wat natuurlijk absoluut niet erg is!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand hier die kan bevestigen dat er ( afhankelijk van omstandigheden) ongeveer 500-5000 zaadjes van 1 plant komen?

 

Dit lijkt mij namelijk erg veel. Wat natuurlijk absoluut niet erg is!

 

Waarom zou ik je voorliegen? lol, je leest trouwens niet goed, ik zeg dat je op een mindere opbrengst kan rekenen alleen al vanwege het feit dat je ze niet groot wil laten groeien. En trouwens, die aantallen, het is vragen naar de bekende weg, hoe kunnen wij nou weten hoeveel zaad je zal gaan oogsten..? Precies hetzelfde als: "hoeveel wiet zal ik van al die plantjes halen..?" Onmogelijke vragen krijgen onmogelijke antwoorden, het beste wat je zal krijgen is een guesstimate.. Had trouwens beter van 0-5000 kunnen zeggen, van het ene uiterste naar het andere..

 

En ja, hash van zaadplanten smaakt gewoon goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
verscheidene guerrilla plekken heb waar ik maar eens in de 3/4 weken kan kijken. Hierdoor is de tijd voor geslachtsbepaling nogal kort

De mannetjes laten als eerste geslacht zien. Je kan dus gewoon op tijd zijn en wiet oogsten met

maar een paar zaadjes ertussen. Mooi meegenomen!

Dat is wel mijn bedoeling dit jaar iniedergeval.... ;)

 

dat is een stuk minder om te roken, veel van de smaak gaat verloren als je een plant bevrucht

Valt best wel mee volgens mij hoor Blowmonkey en dat 'verlies' kan te verwaarlozen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer de helft van alle terpenen (de stoffen die je wiet smaak geven) trekken weg bij een bevruchtte plant. Een paar zaadjes is wel te overzien natuurlijk, alhoewel ik elk zaadhoesje in m'n joint naar plastic vind smaken, maar het is het een of het ander hier lijkt me. Of je doet gewoon een zaadkweek, of je zal toch echt wat meer tijd moeten vrij maken om die guerilla plek wat vaker te bezoeken. Als je echt nog wat rookbaars wilt aan die planten én zaad er vanaf wilt halen, moet je de mannetjes op tijd weghalen, in 1e week van de bloei van de vrouwen, geen moment later. Als je 3-4 weken je plek niet kan bezoeken kan het "kwaad" al geschied zijn.

 

Maar ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal. Je hebt meerdere plekken, waarom zou je dan nog moeilijk doen? ;) Op de ene plek kweek je wiet, op de andere kweek je zaad. Heb je ook geen gestress meer met het te vaak bezoeken van die ene spot en heb je genoeg zaad om een hele tijd zoet mee te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt heel erg veel zaad van een plant krijgen maar er zit ook heel veel niet goed zaad bij. Wees heel selectief bij het uitzoeken van de zaden, da's een rotklus maar wel heel belangrijk. Selecteer alleen de mooiste en rijpste. Dat kan ook makkelijk als je er zoveel vanaf haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ongeveer de helft van alle terpenen (de stoffen die je wiet smaak geven) trekken weg bij een bevruchtte plant. Een paar zaadjes is wel te overzien natuurlijk, alhoewel ik elk zaadhoesje in m'n joint naar plastic vind smaken, maar het is het een of het ander hier lijkt me. Of je doet gewoon een zaadkweek, of je zal toch echt wat meer tijd moeten vrij maken om die guerilla plek wat vaker te bezoeken. Als je echt nog wat rookbaars wilt aan die planten én zaad er vanaf wilt halen, moet je de mannetjes op tijd weghalen, in 1e week van de bloei van de vrouwen, geen moment later. Als je 3-4 weken je plek niet kan bezoeken kan het "kwaad" al geschied zijn.

 

Maar ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal. Je hebt meerdere plekken, waarom zou je dan nog moeilijk doen? ;) Op de ene plek kweek je wiet, op de andere kweek je zaad. Heb je ook geen gestress meer met het te vaak bezoeken van die ene spot en heb je genoeg zaad om een hele tijd zoet mee te zijn.

 

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk en ga dat doen!

Op 1 spot kan ik vaag genoeg komen om te kunnen seksen.

 

Het gaat niet om te weinig tijd hebben, maar de drukte van het gebied en de onbereikbaarheid van de spot.

Hoeveel weken zit er doorgaans tussen sekse tonen en in bloei gaan? ( er vanuitgaand dat ze volgende week boven zijn)

 

@ whazzup: Bedankt voor je tip! Ik zal selectief zijn! Nog suggesties om onderscheid te maken tussen goed en slecht zaad?

 

Alvast bedankt voor de vele tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel weken zit er doorgaans tussen sekse tonen en in bloei gaan? ( er vanuitgaand dat ze volgende week boven zijn)

 

als ze in de bloei gaan... dan tonen ze geslacht.... :P en zoek eens hier met de zoekfuctie op voorbloei...

 

en de tijd is soort afhankelijk...vroeg ontkiemen... wil niet zeggen... vroeg oogsten, een veel gemaakte denk fuot... :D

 

advies: elke dag hier 3 uurtjes gaan lezen :) ..je hebt het nodig, aan je vraagstelling te zien...

gr en succes ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ze in de bloei gaan... dan tonen ze geslacht.... :D en zoek eens hier met de zoekfuctie op voorbloei...

 

en de tijd is soort afhankelijk...vroeg ontkiemen... wil niet zeggen... vroeg oogsten, een veel gemaakte denk fuot... :)

 

advies: elke dag hier 3 uurtjes gaan lezen :vape: ..je hebt het nodig, aan je vraagstelling te zien...

gr en succes ;)

Carpie

 

Mijn vraagstelling was inderdaad beroert :P

Wat ik bedoelde, na hoeveel weken na het opkomen laat een plant zijn sekse zien.

Dit had ik zeker op kunnen zoeken maar ik ben,zoals vele stoners, erg lui. En dacht er niet zo over na..

 

Dat vroeg zaaien, vroeg oosten niet opgaat weet ik. Zat er zelf aan te denken om te verduisteren, had hier het een en ander over gelezen maar was toch niet ideaal in mijn positie.

 

Dat lezen komt zeker goed, heb heel de guerilla corner al gehad ongeveer!

 

Bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

 

Ben zelf bezig met auto AK's en wil ook eerst een zaadkweek doen, vraag me alleen af of er niet veel zaden verloren gaan (afvallen) als je ze guerilla kweekt ? En wie weet hoe je dat het beste kan voorkomen en er zoveel mogelijk te verzamelen van een enkele dame (of 2).

 

 

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Leuk dat je in dit topic kijkt!

Hier heb ik zelf ook al over zitten nadenken, ik te denken om simpelweg rondom gespoten folie over de grond rond de stam(men) te trekken.

Dan kleine gaatje erin, zodat er wel vocht doorheen kan, maar geen zaadjes kwijt raken.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik bedoelde, na hoeveel weken na het opkomen laat een plant zijn sekse zien.

Meeste plantjes kan je het na een aantal internodes wel zien, zeg een maandje en dan weet je het meestal wel, sommige zie je het pas vlak voor ze de bloei in gaan, is ook heel verschillend.

 

Wat zaadjes verlies je altijd wel, bij het omhalen zal je er wel een paar uit laten knikkeren, maar is te verwaarlozen vergeleken met de aantallen die je zal oogsten.

 

Trouwens nog een voorbeeldje van vorig jaar.. Deze heb ik in de 3e week van de bloei (gereguleerd, met de hand dus) bestoven, plantje was net een meter hoog ofzo, maar leverde toch nog iets van 2000 zaadjes op.

gallery_4607_7724_592615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meeste plantjes kan je het na een aantal internodes wel zien, zeg een maandje en dan weet je het meestal wel, sommige zie je het pas vlak voor ze de bloei in gaan, is ook heel verschillend.

 

Wat zaadjes verlies je altijd wel, bij het omhalen zal je er wel een paar uit laten knikkeren, maar is te verwaarlozen vergeleken met de aantallen die je zal oogsten.

 

Trouwens nog een voorbeeldje van vorig jaar.. Deze heb ik in de 3e week van de bloei (gereguleerd, met de hand dus) bestoven, plantje was net een meter hoog ofzo, maar leverde toch nog iets van 2000 zaadjes op

 

Oke bedankt!

En gereguleren, werkt dat beter of minder goed dan wanneer je moedertje natuur het laat doen?

 

Again, bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...