Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Test nieuwe Lumatek-Pro 400v 600w

Recommended Posts

Omdat we niet stil willen zitten hebben we het laatste jaar gewerkt aan de Lumatek-Pro series.

Om deze ballast te ontwikkelen zijn Lumatek en Gavita een wereldwijde alliantie aangegaan om professionele kwaliteit te gaan bieden in de hobby markt.

Zoals bekend wordt al sinds enige jaren in de tuinbouw een speciale lamp gebruikt van Philips die speciaal gemaakt is voor

plantengroei en ook specifiek ontwikkeld voor het gebruik met een evsa.

Het gaat om de Philips Greenpower EL 400v 600w.

Deze lamp geeft 6% meer PAR licht als een 230v Greenpower van Philips die eigenlijk zijn ontwikkeld op zichtbaar licht (lumen).

Het framewerk wat de arctube vasthoudt is van sterker materiaal gemaakt en de levensduur is ongeveer verdubbeld.

Normaal heb je krachtstroom nodig en een speciaal schakelbord nodig om de professionele 400v armaturen te kunnen gebruiken.

Gavita in samenwerking met Philips nieuwe elektronica ontwikkeld om dit probleem op te lossen.

Dit hebben ze gedaan door 230v om te zetten naar 400v.

Nu kan je deze lamp ook gewoon op je gewone stopcontact te gebruiken

De Philips elektronica is gemaakt speciaal voor de lamp en de combinatie is gegarandeerd.(dit is uniek)

De ballast werkt op 120.000 hertz om je een idee te geven de dimbare Lumatek werkt op 80.000 hertz en de BAL en Quantum werken op 35.000 hertz.

Door deze zeer hoge frequentie en speciale lamp zal je geen last meer hebben van akoestische resonantie en zal de lamp een lange levensduur hebben.

Dikke neopreen kabels en zware casing die echt ongelooflijk koel blijft.

Natuurlijk is dit een evsa van de tweede generatie en bevat een diagnose chip om de lamp goed aan te sturen en problemen te signaleren.

Ook zal er in de toekomstige versies een diagnose led vertellen of de evsa problemen heeft en welke problemen.

Doe een mooi voorstel om deze ballast te testen.

Natuurlijk gelden hiervoor de bekende test protocollen.

gallery_20133_9053_519842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi mooi

zou ik m mogen testen met de zaden van sjoerd

dus geheel medicinaal gezien

ook aangezien ik dus echt medicinaal kweek zou ik m wel willen testen in mn

home made kast van 158 cm X 98 cm X 200 cm hoog

 

ik draai momenteel met n elt vsa van 400 watt met n 400 watt bulb van philips masterson

ik zou mn kassie wel tot t max willen teste dus ook n test voor mij opzich :spliff:

 

de zaden zijn fraya queen X snow queen

merdium zal plagron worden (liever gold label :jump: )

voeding gold label nutrients

 

dus vooral om medisch te testen :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,...

 

Ben nog niet lang op forum maar je blijft me verbazen....

mooi spul... Heeft het nog effect op hoeveelheid lampen op 1 groep?

Of blijft dat ook gelijk ?

Zijn ze ook in 400 straks te krijgen?

 

greetz

 

ps knap testwerk in dit forum Chapeau....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test :spliff:

 

Is hij alleen gemaakt voor een Green power lamp???

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn ze ook in 600 straks te krijgen?

Ze zijn 600w maar draaien op 400volt ipv 230volt :spliff:

 

Is hij alleen gemaakt voor een Green power lamp???

 

Natuurlijk kan elke 600w 400v lamp er op gedraaid worden.

Maar op Philips elektronica is het wel heel chic om een Philips lamp te gebruiken.

Nee je kan er geen reguliere 230v hps lamp op draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap :spliff: :jump: :jump: :D :P :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha kijk eens aan. Eindelijk de professionele 400 v lampen voor de hobbykwekers beschikbaar, en die, met de electronica die lang heel blijft, ook de te verwachten innovatie in de 400 v lamptechniek nog mee gaat maken !!! Toch wel jammer dat ik voorlopig niet kan testen wegens andere werkzaamheden. Ik had 'm graag in m'n hokje gezien.

 

Veel succes voor de testers, ik ga het volgen.

 

Mooie openingszin eigenlijk: "Omdat we niet stil willen zitten " .... doet mij een beetje aan ADHD denken :spliff:

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi :spliff:

 

Ik zou hem ook wel willen testen tegenover een philips vsa 600 met hamerslag.

Kan ik mooi het verschil zien en wie weet stap ik ook wel eens over :jump:

Is voor me tentje dr240

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zeker geen 250w uitvoering van uitkomen he??? :jump:

gr B

 

Correctie, had het even na gelezen en ging om 400v.... dus beetje stomme reactie van mij :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Is de evsa incl Lumatek kap zoals je op de foto's van de beurs liet zien...of is gaat het hier om een losse evsa?(remote)

Nog de belangrijkste vraag...wat zijn de kosten van een 400v evsa incl lamp? want 400v lampen liggen niet bij de GS in de schappen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ballast wordt als remote geleverd en je kan een reflector naar keuze gebruiken.

Natuurlijk adviseer ik de Lumatek/Gavita reflector voor de Lumatek/Gavita Ballast.

Ik verwacht dat de prijs van de Lumatek-Pro ongeveer 30% hoger gaat liggen als de reguliere Lumatek.

Daarvoor heb je wel een product wat gemaakt is in Nederland door Gavita en Philips.

Ook is het bij deze ballast mogelijk om hem te repareren.

De lampen zullen natuurlijk door ons op de markt gebracht worden. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou hem ook wel willen testen tegenover een philips vsa 600 met hamerslag.

 

Dat is een interessante test om te doen. :jump:

Nog even kijken of er nog een creatiever voorstel komt.

Dit zijn wel de voorstellen waar ik gevoelig voor ben. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik toch :jump:

Nah ja ben zelf ook zeker benieuwd en kan goed de verschillen tussen beide kanten zien.

Voeden is allebie precies gelijk vanwege ebvloed...mapito he :jump:

 

Maar ik gun clowntje het natuurlijk ook :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even kijken of er nog een creatiever voorstel komt.

 

M'n Cecla is doorgebrand...nou zoek ik iets ter vervanging :spliff:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zijn 600w maar draaien op 400volt ipv 230volt :spliff:

 

Even een correctie, de lamp draait niet op 400V en de ballast zet ook niets om tot 400V. Dat op de lamp 400V staat betekent alleen dat het een lamp is gemaakt voor 400V systemen, dit is een wezenlijk verschil.

 

Het is een lamp voor 400V systemen die nu draait op een 230V systeem. De lampspanning bedraagt zo een 190V.

 

Technisch detail maar zeker niet onbelangrijk.

 

Wel een mooi product.

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt deze lamp dan sterker?

Moeten de planten dan verder van de lamp verwijdert zijn?

Geeft deze lamp dan ook meer warmte af dan een 230V Greenpower?

Gaat de stroomboer dit inneens merken dat een 400V lamp gebruikt wordt? (door stroomvervuiling ofzo)

Zeker een intressant product...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bijna zeggen laat maar komen!

 

Ik heb er al twee hangen(goeie foto he doc!).

En heb nu in het midden een oud evsa van leuchtek hangen.

 

Ik heb namelijk drie velden. de buitenste twee zijn gavita pro. Jl. gescoort op de meeting!

Die zijn aangesloten op 2 adjustawings.

Draai op dit moment 35 herrijuana en 80 S5 op 1 gavita /adjust op voorgroei!

Over vijf dagen gaan ze over in de grote potten! en dan gaat de boel draaien. alle drie de lampen.

zou leuk zijn, kan perfect nog mee nu!

Ene voordat ik het vergeet. Doneer je dan ook een kap! ruilen voor de foto! :jump:

 

Zou dan mooi zijn met een nieuwe kap van lumatek erbij en dan versus 2 x gavita 400v / org. adjustawing!

 

Maar das nou vervelend, heb geen volledig kweekverslag! of wel. :spliff:

 

Dus gaat ie voorbij denk ik! :jump:

 

succes met de keuze doc.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar aardige details van de VSA: hij is vochtdicht (geseald met pakking) en heeft een speciaal membraan dat wel de lucht naar binnen en buiten laat bij het afkoelen en warmer worden maar het vocht en de stof buitenlaat. Vandaar dat de elektronica binnenin ook niet verder is ingegoten oid waardoor deze repareerbaar is.

 

Door deze eigenschappen en het feit dat hij vrijwel niet warm wordt is hij bij uitstek geschikt om gewoon in je ruimte dicht bij je lampen te hangen, of zelfs te integreren met een kap. 230 is veel makkelijker en met minder storingsgevaar aan te leggen dan een leiding naar een lamp. Door de VSA op de kap te monteren kun je deze zelfs vrijwel geheel tegengaan. Het scheelt veel bekabelen als je de VSA bij de lamp kunt plaatsen. De Lumatek Pro 600/400 is er dan ook in geïntegreerde (Gavita GAN Ecomax HR 96) reflector beschikbaar. Deze kap is speciaal voor deze lamp gemaakt om hem op optimale temperatuur te houden. De kap heeft zo een efficientie van 96%. En die ziet er dan zo uit in de Lumatek kleuren:

post-5211-1271026205_thumb.jpg

De kap is verwisselbaar, zelfs met lamp er in. Het 230 snoer zit met een speciale vochtdichte stekker op de VSA gemonteerd, zodat een VSA eenvoudig af te koppelen is van je vaste installatie.

 

Op de beurs in Barcelona en met name Manchester (meer indoor growers ;) ) werd de VSA/kap combinatie heel positief ontvangen. Met name als ze hun hand er op legden (de lamp stond de hele dag aan) en voelden hoe koel hij bleef waren ze snel overtuigd: warmteontwikkeling is tenslotte ook electriciteitsverbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Deze gaan we absoluut volgen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schijnt deze lamp dan sterker?

Moeten de planten dan verder van de lamp verwijdert zijn?

Geeft deze lamp dan ook meer warmte af dan een 230V Greenpower?

Gaat de stroomboer dit inneens merken dat een 400V lamp gebruikt wordt? (door stroomvervuiling ofzo)

Zeker een intressant product...

- ja, 6% meer ppf (photosynthetic Photon Flux) zeg maar 6% meer par licht.

- wellicht iets, maar dat ligt ook aan je reflector. 6% meer licht is niet zo significant dat je over je maximum heen gaat op 1.2x1.2 meter.

- ietsje maar, niet significant meer

- nee. De power factor is 0,97 en de THD is daarnaast laag. Het is een VSA als iedere andere VSA (made by philips!) met alleen een ander uitgangssignaal (voltage volgens philips 208V werkspanning aan de lamp)

- zeker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de korte maar krachtige uitleg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bijna klaar met mijn ronde en daarna ga ik in een tent draaien. De bedoeling is om in die tent verticaal te gaan scroggen. In het midden van de tent 2 lampen (hier moet ik nog wel wat voor maken) en aan beide zijden dan 2 planten. Dus 4 planten in totaal. Ik heb nog 2 phillips vsa's en die wou ik gaan gebruiken, maar dit kan ik ook met een phillips en met een lumatek pro doen.

Ik ga dan werken met een 1000 kuub afzuiger en een 800 kuub inblaas. Ik twijfel nog of ik hem aan mijn andere tent ga koppelen om 12/12 te kunnen draaien.

 

Ik ben benieuwd, dit is iig mijn spannende voorstel ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hem wel testen.

 

1 DR120 Tentje Gewone lumatek en lumatek kap vs de pro versie zelfde opstelling.

Al heb ik het gevoel dat ik nooit uitgekozen wordt voor wat test dan ook door KJ/Doc. ;)

 

 

Mooi spul dit, ze zijn goed bezig daar bij Gravita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest onwaarschijnlijke mensen zijn al testers geweest bij mij :D

 

En om dat te bewijzen ga ik de tester's nu bekendmaken.

 

De volgende 2 testers zijn geselecteerd. ;)

 

Irizumi (als hij beloofd tijdens de test niet te veel te rellen op het forum) (absoluut het beste test voorstel)

Ik zou hem ook wel willen testen tegenover een philips vsa 600 met hamerslag.

Kan ik mooi het verschil zien en wie weet stap ik ook wel eens over :D

 

Schenkie (omdat ik hem zielig vindt met zijn uitgebrande Cecla) (en omdat ik altijd nog eens een biertje met hem wil drinken)

M'n Cecla is doorgebrand...nou zoek ik iets ter vervanging ;)

 

Gr schenkie

 

Gefeliciteerd

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO YEEEEEEEAAAAAAAAAAAAHHHHHH.

 

Ik ben de uitverkorene :D moet je %^%(& 2200 posts voor neer zetten met allemaal nuttige info op een paar na :D

Nou dat kan ik natuurlijk niet afslaan...en deze keer is het niet voor mijn oprit ;)

 

De Cecla heeft 6 jaar trouwe dienst achter de rug...2 keer opnieuw gesoldeerd en nu is hij echt overleden ;) RIP

Dus tijd voor een nieuw tijdperk...schenkie aan de Lumatek.

 

Nou DOC bij deze ga ik op je aanbod in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...