Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

najib

short rider

Recommended Posts

hi

 

heeft iemand ervaring met deze?

ik heb de search gebruikt, en kwam op slechts één rectie, negatief trouwens

 

iemand anders ervaring met deze plant?

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor een autoflower wilt gaan zijn de beste resultaten gehaald met de Lowryder #2 en de AK47 * Lowryder #2 (diesel ryder genoemt)

 

Zoek eens via google naar de short rider, je zult vast en zeker meer resultaten vinden.

 

Groeten, Tilburg2009 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi

 

ik heb ze (7) naast ene lowryder staan

de lr heeft ondertussen al knopvorming, de okselharen waren een week geleden zichtbaar

de shortryder heeft nog geen voorbloei, ze staan op 18/6

de bladvorming vind ik echt rond (ruderalis genen???)

8/10 kwamen uit van de zaden

 

@tilburg 2009, te bedenken dat de dieselryder liggen heb regulier dan wel

 

groeten, najib

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is balen

ze zijn allesbehalve autoflower

ze staan nu een 10 tal dagen op 12/12

en mijn vrouwelijke zaden produceren dus ook mannetjes 2 op de 7

superbalen!!!

 

groetzen, najib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar short rider en ik was er helemaal niet tevreden mee. Ik had ze buiten en ze zijn pas in september begonnen met bloeien, dus was er niet veel te oogsten. Bovendien had ik feminiseerde zaad gekocht en dan waren er mannen bij... zou ik niet nog eens kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi

 

uiteindelijk 3 vrouwen overgehouden, 1prachtige veel kristal en veel blad

de twee andere lijken meer op big bud kwestie van thc gehalte

ze zijn nog niet geknipt

gelukkig had ik andere ook staan

laatste keer

 

grts najib

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tilburg 2009: Spreek wel de waarheid he,Lowrider#2 genen :Santa maria x Lowrider#1

Lowrider#1 genen:Northernlights x Ruderal

Dieselryder genen :N.Y.C.Diesel x Lowrider#2

Dus er is echt wel verschil,lees even de ruderalis-sectie door.

ik kan niemand gaan vertellen dat lowrider#2 dieselryder word genoemd,dat is klinklare onzin :lol:

Het zal een beetje verwant zijn,maar dus niet gewoon het beestje een andere naam geven,da's verkeerd :)

 

De Dieselryder is gewoon en plantje met meer eigen karakteristieke smaak&geur,echt anders dan Low#2

In mijn zelf doorgekweekte strain Dieselryders zit ook meer THC dan normaal 20/22%

Tot nu toe is de wiet van Dieselryder het beste te roken van alle auto's.

Balen dat de shortryders het niet doen,hoor ik wel vaker van bij ruderal-gefeminiseerd.

Vorig jaar Auto-flowerde de snowriders van sensi niet,en er zaten mannen tussen,Deze klachten hoor je vaker bij feminised auto's

Ik heb het idee dat niet altijd de juiste oplossing gibbereline-zuur gebruikt is bij het feminizen,of het ruderal-gen word in sommige gevallen uitgeschakeld door de chemie.

De oplossing hiervoor is terugkruisen met een Auto-man uit een andere batch zaden,dan zal je de volgende generatie wel auto's hebben,regulier weliswaar maar ze doen het iniedergeval,en zijn van jezelf.

Dit jaar Autoflowerde de Snowriders wel,na 1 keer teruggekruist te zijn met ,lowrider#1 vorig jaar.

dit is em:gallery_22295_10617_643586.jpg

best vet he? dus soms is het de moeite waard om terug te kruisen,of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi

 

de shortrider, die mooie had ik moeten stekken

het is een plantje ideaal voor SOG, op z'n amsterdams zelfs

deze gaat recht omhoog, praktisch geen zijtakken

en da's de enige met echte bolle bladeren

 

@ collieweed merci voor de tip, he

k'heb al es een nl haze mist gekruist met lr2

daarvan kregg ik 3 types planten,

1 autoflower, 1 vroegbloeier, 1 die na 12 weken nog niet uitgebloeit was

k'zal mer er nog es mee bezig houden

 

groeten,najib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een auto-flower stekken valt niet mee, dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Collie Weed :

 

(...) hoor ik wel vaker van bij ruderal-gefeminiseerd.

Vorig jaar Auto-flowerde de snowriders van sensi niet,en er zaten mannen tussen,Deze klachten hoor je vaker bij feminised auto's

 

Ik heb het idee dat niet altijd de juiste oplossing gibbereline-zuur gebruikt is bij het feminizen,of het ruderal-gen word in sommige gevallen uitgeschakeld door de chemie.

 

Daar kan je wel eens gelijk in hebben :huh:

 

Een Ruderalis is een langedag-plant.

 

Langedag-planten bloeien op het noordelijkhalfrond einde lente/begin zomer, als de dagen LANGER worden.

Kortedag-planten bloeien op het noordelijkhalfrond als de dagen korter worden (zomer/herfst).

 

Een kortedag-plant kan niet bloeien onder lange dagen (veel lichturen per dag in de zomer) of als er lichtlekken zijn in het donker.

 

Langedag-planten produceren anthesin, maar geen gibberellin, als bloeihormoon.

Kortedag-planten produceren gibberellin, maar geen anthesin.

 

De "normale" cannaplanten zijn kortedagplanten : bloeistart als de dagen korter worden [herfst...]

 

Een "autoflower" is natuurlijk een mix met ruderalis genen (langedagplant) en 'normale' genen (kortedagplant).

 

Als je bij een lange dag-plant (ruderalis genen...) aan de gang gaat met gibberellin kan dat het bloei-mechanisme beinvloeden. ... Het wordt in feite een kortedag plant... een "normale" cannaplant (een niet-zelfbloeier)

 

:D

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CollieWeed

 

Sorry mijn excuses. Ik heb mij vergist in de naam. De kruising van de Ak47 en Lowryder #2 wordt Easy ryder genoemd en geen Dieselryder. Je hebt mijn bericht niet goed gelezen denk ik. :P

 

Easy ryder LINK

 

Groeten, Tilburg2009 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green silhouette: interessant..... ik dacht dat juist de lengte v/d nacht ermee te maken had wanneer de bloei inzet bij cannabis,dus eigenlijk langenachtplanten? :P

Echt waar het staat hier op het forum ergens in de plantenkamer geloof ik :rolleyes:

 

@ tilburg2009 : geeft niet hoor jongen,ik snap nu wel wat je bedoelde,suc-6 met je zaden :P

gallery_22295_10617_947385.jpg

topje Dieselryder F-4 voor Tilburg2009 :bier

 

Autoflowers hebben geen van beide nodig,zeg maar minimaal 4 uur rust/donker,maar meer mag ook,gaat alleen langzamer want je geeft minder licht.

maar bloeien doen ze zowieso maakt niet uit hoe lang licht of donker en dat is nou het mooie ervan vind ik.

Mooie Autoflowers bloeien gewoon volledig af onder 20/4,anders is er iets mis,of is het gewoon geen autoflower.

Semi-autoflowers bestaan dus ook niet,dan is het gewoon een lekkere vroege plant(zoals die leuke denen of NDB)

die gaan gewoon zodra de eerste verlenging v/d nachten is begonnen(dus dagen korter).

Of een plant die alleen een recessief ruderal-gen heeft,en dus uit een onstabiele kruising komt,maar die is dan niet vroeger.

Aangezien gibbereline-zuur een bloei hormoon is,verandert het de bloei,maar het kan dus ook een sluimerend effect hebben op het ruderal-gen in de volgende generatie.

Dan is terugkruisen een optie om het gen weer aan te wakkeren.

Autoflowers zijn geen totaal andere soort maar gewoon een onder-aftakking van de cannabis familie,dus ze kunnen nooit kortenachtplanten zijn,omdat alle cannabis langenachtplanten zijn,ruderal is gewoon een recessief mutatie-gen dat ver-erft kan worden door een beetje breeder.

Het kan er ook met 2 generaties weer uit zijn,als je niet oplet,het is namelijk een recessief gen.

Cheese is ook een mutatie van Skunk#1,toevalligheidjes zijn de bom!

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er wat staan van nirvana, ze staan nu al sinds juni in vaste grond en bloeien nog steeds niet. Je kan ze ook allang niet meer ''short'' riders noemen aangezien ze nu al boven de 1 meter komen terwijl ik ze om groei te voorkomen dat ze gingen groeien telkens geknakt heb.. Denk niet dat er nog iets uit gaat komen, maar ik laat ze wel staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...