Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nesta

Marijuana en gebit/tandvlees/tandbot

Recommended Posts

Guest elmanito

@groentje1

 

Hedendaagse westerse voedingsproducten & milieuvervuiling (dioxine) zijn meer funest voor je gebit dan dat marijuana ooit zal zijn.Enige indirecte invloed van marijuana op je gebit is dat marijuana je hongergevoel enorm verhoogt, met als gevolg dat verkeerde dingen gegeten & gedronken worden.

Speeksel dat je produceert is natuurlijk ook een bescherming voor je gebit en door het roken krijg je een droge mond door vermindert speekselproductie, maar dat is simpel te verhelpen door het nemen van mineraalwater (geen frisdrank of fruitdranken).

 

Gevolgen van Crystal meth op je gebit (speciaal voor studenten tandheelkunde in opleiding)

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

Ik lijd zelf al jaren aan tanderosie en mijn laatste en enige gaatje was 21 jaar geleden, terwijl andere leden van de familie al jaren kronen in de mond hebben en roken trouwens geen wiet (wel tabak).

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer je eens aan het topic onderwerp te houden. We hebben het hier over de gevolgen van wiet op het welzijn van het gebit. Dat er dingen zijn die slechter zijn voor je gebit is niet van belang. Natuurlijk is meth slecht voor je gebit maar dat is een intercity ook. Beide feiten zijn totaal nutteloos in deze topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@groentje1

 

Beetje met de verkeerde been uit bed gestapt vandaag.Als je kan lezen hou ik me zeker on-topic, maar het is nog vroeg voor sommige na zo vermoeide dag als gisteren, dus het is je vergeven. :no

 

Het risico van het roken van wiet is niet groter dan bij tabak volgens een laatst Zwitsers onderzoek, maar net als wat ik eerder schreef je moet wel aan gezonde voeding voor je tanden houden als je de munchies hebt, dus geen liters cola (citroenzuur, koolzuur + fosfaten + suikers) drinken, maar gewoon mineraal water als je een droge mond krijgt.

Allerlei zoetigheid doet natuurlijk ook geen goed, zeker niet als je dan je tanden niet gaat poetsen.

 

Wetenschap: Cariës

Volgens een studie aan de universiteit van Zurich in Zwitserland, lopen cannabisgebruikers geen hoger risico op de ontwikkeling van cariës dan tabaksrokers. Nochtans werd cannabisgebruik geassocieerd met minder dagelijks TANDEN poetsen en een hogere consumptie van suikerhoudende dranken. (Bron: Schulz-Katterbach M, et al. Schweiz Monatsschr Zahnmed 2009;119(6):576-83.)

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat enkel dat het gebruik van wiet het risico op cariës niet vergroot tov tabak. Er staat niet dat er geen risico is of wat het risico dan wel is. Dus het door jou getoonde onderzoek geeft geen antwoord op de vraag van de topic-starter.

 

Het roken van cannabis zou kunnen leiden tot demineralisatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het roken van cannabis zou kunnen leiden tot demineralisatie.

 

Zou het niet kunnen zijn, dat de westerse voeding al voor demineralisatie zorgt met als gevolg dat hier zoveel osteoporose voorkomt.Gemiddelde Nederlander lijdt al aan demineralisatie zonder dat die het door heeft en zonder dat die wiet rookt.Al zou het roken van wiet voor demineralisatie zorgen dan is dat makkelijk op te heffen door het nemen van de juiste voeding.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het hier over de mogelijke negatieve gevolgen van het roken cannabis voor het gebit. Niet over westerse voeding, niet over de gebitsproblemen van de gemiddelde Nederlander en ook niet of het met de juiste voeding op te lossen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@groentje1

 

Het is leuk dat je gelijk antwoord geeft zonder eerst na te denken.Als je wilt weten of Cannabis mogelijke negatieve gevolgen voor het gebit heeft, dan moet een onderzoek gedaan worden bij gezonde personen die geen last van demineralisatie hebben en ook nog eens een keer geen voedingsmiddelen tot zich nemen die al een destructieve werking op de tanden heeft.Pas dan kan je nagaan of Cannabis werkelijk iets negatiefs met je gebit doet of niet.Onderstaand onderzoek zegt niks over de voeding die de zware rokers tot zich nemen en dat moet wel meegenomen worden.

 

Study links marijuana smoking to gum disease

 

In het verleden kwam er ook naar buiten dat het marijuana roken slecht voor de hersenen zou zijn, nadat er verschillende studies gedaan waren bij apen.Wat er niet bijverteld werd dat de apen gasmaskers opkregen alleen maar marijuanarook moesten inhaleren zonder verder zuurstof binnen te krijgen, met als gevolg dat de apen hersenbeschadiging opliepen door zuurstofgebrek.Bovenstaand onderzoek is net zo, zolang er niet bijverteld wordt welke voeding de zware rokers tot zich nemen, kan je er niks overzeggen.

 

Algemeen veroorzaakt het roken van marijuana voor een droge mond, dus verminderd speekselproductie.Wanneer je dit tegengaat door het drinken van cola of andere frisdranken, kan je niet zeggen dat direct tandbederf veroorzaakt wordt door het roken van marijuana.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is onzin. Je moet de rook analyseren en kijken of er stoffen in zitten die slecht zijn voor je gebit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Je moet de rook analyseren en kijken of er stoffen in zitten die slecht zijn voor je gebit.

 

Je ben ook niet van deze tijd geloof ik.Cannabisrook is allang geanalyseerd op de inhoudsstoffen ivm onderzoek toendertijd naar een eventuele link met longkanker.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is al veel geanalyseerd.. daarnaast kun je de verbrandingsproducten uit je blowtje ook wel beredeneren eigenlijk.

 

Zoals elmanito al aan gaf komt het schadelijke effect van het blowen op gebit en tandvlees voornamelijk omdat de speeksel productie afneemt waardoor de bekende droge mond ontstaat. Er zijn meerde medicijnen en andere drugs die dit ook als bijwerking vertonen en om de zelfde reden schadelijk zijn voor gebit en tandvlees. Ook mao remmers en SSRI's welke bij depressies worden voorgeschreven kennen deze bijwerking.

Door bepaalde medicamenten (zoals antidepressiva, slaapmiddelen, anti-cholinergica, anti-epileptica, anti-emetica, anti-hypertensiva(bloeddruk verlager), diuretica(plaspil), antihistaminica(anti allergie), cytostatica(chemo kuur), theophylline, mucolitica(slijm losmakend). Medicamenteuse xerostomie is reversibel.

Aldus wiki.. wanneer we dus stoppen met blowen of het gebruik van een medicijn verdwijnt het probleem van zelf en herstelt het vermogen van de speeksel klieren om speeksel te produceren weer volledig. De d roge mond zelf voorziet in een beter substraat voor bacteriën omdat er minder enzymen uitgescheiden worden welke ook de bacteriën aan kunnen vallen, tandvlees zal zich terug trekken en de tandhalzen zullen uit eindelijk bloot komen te liggen. Waardoor deze vatbaar worden voor cariës en al wat naar is en herstel werkzaamheden in een stoel opleverd :rofl

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude er is de afgelopen 50jaar al zoveeeeeeel onderzoek gedaan, Hele kostbare onderzoeken meestal betaald van belasting geld nog wel.

 

don't worry man! als het echt zo schadelijk zou zijn, dan was dat allang bekend.

 

Geniet van je blow, want je leeft maar 1x :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je ben ook niet van deze tijd geloof ik.Cannabisrook is allang geanalyseerd op de inhoudsstoffen ivm onderzoek toendertijd naar een eventuele link met longkanker.

 

Namaste :rofl

 

Post dat dan gewoon.

 

 

dude er is de afgelopen 50jaar al zoveeeeeeel onderzoek gedaan, Hele kostbare onderzoeken meestal betaald van belasting geld nog wel.

 

don't worry man! als het echt zo schadelijk zou zijn, dan was dat allang bekend.

 

Geniet van je blow, want je leeft maar 1x :no

 

Ik geniet ook van mijn eigen kweek. Dat neemt niet weg dat ik de mogelijke gevolgen er van wil weten.

 

@ Snowy

 

Cariës is niet het enige wat je tanden aantast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had je best hoog zitten... beetje jammer dat je dit zo te grabbel gooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik had je best hoog zitten... beetje jammer dat je dit zo te grabbel gooit.

 

Dat is jouw probleem, niet de mijne.Zelf onderzoek op google is ook een punt of moeten we hier alles voorkauwen. :no

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer nou eens een nuttige bijdrage te leveren in plaats van dit soort reacties. Ik en andere vragen hier om feiten. Je heb tot nu toe heb je in dat opzicht geen bijdrage geleverd aan deze topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groentje1

 

je kan ook de hand in eigen boezem steken in dat geval, hier.... http://tinyurl.com/23apr2b

 

ontopic

 

interessant onderwerp, ik ervaar zelf ook vaak een droge mond na het roken.

 

Elmanito heeft wel een goed punt daar, we zouden kunnen overwegen om water te drinken i.p.v. sapjes en frisdrank. Ik had die link nog niet gelegd, mijn dank daarvoor. Ik had al wel ergens gelezen dat fruit eten na een poetsbeurt ook geen goed idee is omdat het fruitzuur je tandglazuur aantast

 

Nu heb ik geen acute klachten, heb een supersonische tandenborstel hehe. Maar voor degene die wel vatbaar is hiervoor geen overbodige luxe. We kennen er allemaal vast wel 1

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

BERLIJN - Rokers lopen een twee keer zo hoog risico om tanden te verliezen in vergelijking met mensen die niet roken.

Dat blijkt uit Duits onderzoek, waarvan de resultaten woensdag werden gepresenteerd in Berlijn.

 

De rapportage is opgesteld door deskundigen van een landelijke tandartsenorganisatie en wetenschappers van het kankeronderzoekscentrum.

 

Rokers kampen veel vaker dan niet-rokers met tandvleesproblemen en overlijden ook vaker aan mond- en keelkanker. Jaarlijks sterven circa 4500 Duitsers aan de gevolgen van deze ziekte, vooral mannen.

 

In Duitsland rookt circa een op de drie volwassenen. In het rapport worden tandartsen opgeroepen om hun klanten te adviseren te stoppen met de ongezonde gewoonte.

 

 

Nieuws.nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het allemaal zo slecht is voor je tanden, mits je niet 3x per dag goed poetst :P

Ik rook en blow zelf ook al een jaar of 17, drink veel koffie en heb in het verleden veeeel speed gebruikt tijdens m'n hakperiode... ben inmiddels 30 en heb nog steeds geen gaatjes, wel 2 protheses maar dat kwam door een vriendelijk stoeipartijtje met een maat van me :P

Maar ik poets gewoon 3x per dag en gebruik regelmatig tandenstokers, ook ga ik 2x per jaar naar de tandarts en 1x naar de mondhygienist..... Het is toch je visite kaartje je gebit.

Ik denk eerder dat als blowers(niet alleen blowers hoor) slechte tanden hebben dat ze het toch meestal een beetje aan hun zelf te danken hebben, doordat ze s'avonds zo met hun stonede harses het bed inkruipen, lekker zo'n gore smaak in je bek.

Het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben in je leven want sommige mensen hebben gewoon een heel slecht en zwak gebit, maar het valt me wel vaak op de laatste tijd dat veeeeel jonge mensen een slecht gebit hebben en eerlijk gezegd denk ik eerder dat dat een disciplinair probleem is....

mvg B

 

Ps: O ja en wat dacht je van al die gore energie drink bv. Redbull ed. , das pas echt een aanslag op je gebit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the support!

 

Mijn problemen zijn veroorzaakt door het gebruik van harddrugs gedurende 10 jaar (1990-2000) en in diezelfde periode niet naar de tandarts geweest en bovendien veel en veel te hard gepoetst waardoor ik veel tandvlees gewoon weggepoetst heb.

 

Ik ben pas 10 jaar geleden weer goed voor mijn gebit gaan zorgen en sindsdien is het verval ingezet.

Cannabis (of roken in het algemeen) zal daar idd geen positieve bijdrage aan leveren maar ik ben er inmiddels (en met dank aan de reacties op het WF) wel achter dat cannabis ansich niet de veroorzaker is van mijn gebitsproblemen.

 

Ik ben reeds een waterdrinker (en spoeler) en zorg goed voor mezelf en m'n gebit.

Ik ben door Zeiksnor aangezet me te gaan verdiepen in het gebruik en effect van wietolie en daar ga ik me zeker verder mee bezig houden. Daar moet ik eerst een oogstje voor binnen hebben...

Baat het niet...

 

De info betreffende de de-mineralisatie vind ik allemaal erg interessant en sluit naadloos aan op mijn visie op voeding.

Ik ben iig op het goed pad gezet door de reacties alhier en zal ook zeker het gesprek met de de paradontoloog aangaan om te proberen eea aan cannabis onzin te ontkrachten.

 

Rock on,

Nesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amigo's

 

Nou, de eerste flapoperatie zit er op. Eea was om diverse redenen uitgesteld.

De ingreep was best naar en duurde bijna twee uur maar de nasleep is veel beter te behapstukken dan bijvoorbeeld het trekken van kiezen.

M'n gebit was er volgens zowel tandarts als paradontoloog op vooruit gegaan! Tandvlees stond strakker, zag er beter uit.

Dat kan alleen maar komen door dat ik gestopt ben met geloven dat de afbraak door cannabis komt en doordat ik gestopt ben met het gebruiken van reguliere tabak...ik poetste, ragte, floste en stookte m/n gebit al religieus...

 

Wat ik inmiddels weet is dat de hoeveelheid suikers in sigaretten tig keer zo hoog is als pakweg 20 jaar geleden. De smaak en geur moeten aangenaam zijn voor de jonge gebruiker...je rookt zo ongeveer een suikerstaaf.

Bovendien worden alle reguliere sigaretten gemaakt van tabak die bespoten is. Deze bespuiting met pesticiden plus het verbranden van de suikers tijdens het roken zijn volgens mij kankerverwekkender dan de nicotine.

Nicotine vernauwt de bloedvaten in het gebit waardoor er minder doorstroom van bloed is, en dat lijkt me schadelijker dan wat cannabis dan ook voor slechts aan je gebit kan doen. Daarom zit er slechts een derde sigaret in m'n jointjes..

Het lijkt me ook logisch dat spoelen met wat water na het nemen van wat trekjes geen overbodige luxe is: voor zowel het omlaag brengen van de temperatuur in je mond als het wegspoelen van nicotine en andere rommel wat achterblijft in je mond.

 

De enige reden dat ik tabak koop is omdat compleet puur roken niet echt mijn ding is. Ik koop dan American Spirit, de oranje versie en gebruik deze uitsluitend voor m'n rakkertjes.

Zeer tevreden over, heb ook het idee dat het roken van mijn eigen bio teeltje icm met een plukje American Spirit (niet bespoten, geen suikers) veel beter is voor m'n algehele gezondheid dan andere sigaretten en cs wiet.

Er is trouwens net een compleet organische versie van American spirit uit, die ben ik nog niet in de winkel tegengekomen.

 

Maar goed, er is verbetering, de ingreep valt mee dus maak me ook minder zorgen over de volgende twee en geloof meer dan ooit in de heilzame werking van cannabis.

 

Thanks!

 

Nice Day Nesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klinkt als ware vooruitgang,

nice 4 you :popcorn:

ben benieuwd naar de nieuwe american spirit

 

en realiseer je dat jij je uitzonderlijke positie hebt verwoord:

 

heb ook het idee dat het roken van mijn eigen bio teeltje icm met een plukje American Spirit (niet bespoten, geen suikers) veel beter is voor m'n algehele gezondheid dan andere sigaretten en cs wiet.

 

Als jij dit op een manier vast weet te leggen, heb je feitelijk bewijs in handen

wat geen wetenschapper omver kan lullen,

 

grtz en nog meer beterschap,

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

en Nesta hoe waren je ervaringen met de wiet olie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Zeiksnor

 

Van m'n knipafval van dit jaar heb ik ice hash gemaakt, wilde dat ook graag eens proberen.

Gelukkig ligt er nog knipafval in de vriezer en komt er nog een pluk afval van de okt/nov oogst dus ga ik het wietolie experiment daarmee doen.

 

Ik laat het je tzt weten.

 

Peace up, guns down.

Nice Day Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites
:popcorn: dat dacht ik wel. gelkijk heb je. ik wou je toch nog even prikkelen :) ik denk dat dat je een hele mooie en positieve ervaring gaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...