Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: 2-in-1 tent: De Silver Twin Box

Recommended Posts

600 watt op 80 cm??

 

En voor school doe ik al onderzoek naar de werkingen van de olie op proefdieren, dus dat krijgen jullie dan ook te zien ;)

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee whazzup, tot nu toe alleen theoretisch. Dat wilt zeggen eerst alle kennis opdoen en onderzoeken lezen. Moment dat ik zelf olie ga maken ga ik kijken hoedat muizen met gezwellen op hun huid er op reageren wanneer ze ofwel de olie eten ofwel de olie op het gezwel gesmeerd. Maar muizen injecteren met kanker doe ik niet hoor ;) Enkel zieke muisjes neem ik . Anders worden ze toch maar door slangen opgegeten :D Dan kan ik beter naar de muizenboer gaan en de ziekje muisjes meepakken he ;) En mijn bevindingen zal ik dan ook met fotografisch bewijs aantonen :D ook handig voor het medic forum dacht ik zo :)

 

400W op 80 cm is wel voldoende dacht ik zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olhá,..

 

Dat klinkt wel erg interessant en laten we nu net een mooie ruimte overhouden als we de tuinmeubelen naar buiten hebben verplaatst. ;)

 

Dus bij deze meld ik me aan om eventueel die wigwam te gaan testen.

De opzet is dan een vrije keus, moeders, stekken, voorgroeien, afbloeien,..u vraagt,..wij draaien..

 

Randapparatuur is dan bijzaak, eerst kijken wat er in de tent komt te staan, maar ik sta op het punt om minimaal één 200w cfl lamp met kap te kopen,...en jahwel...deze zag ik bij de Boerenbond. ;)

 

Oewieeh.. CBH en KF zaden erbij,...helemaal klasse,...!!

Alleen jammer dat ze niet echt geschikt zijn voor mama's.. maar waar hebben we het over ?,..eerst eens kijken wie de gelukkige wordt.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
da's ook een interessante. Voor moedertjes heb je overigens aan een 250 watt inderdaad wel voldoende, zeker als het alleen maar voor je eigen tent is.

 

Als een 250 watt HPI groei lamp een probleem is (zie deze namelijk niet op hun website staan)

dan kan ik de moeder ook onder 1 of 2 "Floramax 125 watt groei (6400K)" laten groeien,

weten we gelijk wat deze lamp doet in de praktijk ;)

http://indoorgarden.biedmeer.nl/Webwinkel-...ei-(6400K).html

 

Ik wacht met veel belangstelling af wie het wordt,

Ik hoop ik natuurlijk, heb er wel zin in. ;)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Past er ook een Lumatek 400volt evsa in??? ;) test ik meteen alles in 1 keer ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo shenkie, als ze jou eenmaal aan het testen hebben ben je niet meer te stoppen ;) ;)

zal eens kijken of ik ook nog wat heb liggen voor je :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou een mooie zijn voor vrouwlief!

Heeft ze eindelijk d'r eigen kweekstekkie voor haar Lowryder en Orange Bud!

Hoef ik geen ruimte af te staan en ben ik van d'r gezeur af. ;)

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen al om van het gezeur af te zijn hahahahah ;) je zit toch niet onder de plak he???

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

Al iets bekend wie de gelukkige word??

;) ;)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee kom hij staat er net op, we willen wel wat te kiezen hebben he - dat doen we in overleg met de leverancier dus er kan nog steeds gereageerd worden, het is niet wie eerst komt eerst maalt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie en meneer Poldergrower

Gaan jullie lekker zo samen? ;)

 

Vrouwlief Poldergrower is bloedserieus met haar kweekplannen! :)

En een beetje meer vrouwelijke input kan ook geen kwaad hier tussen al die mannen. :D

 

Vrouwlief is stapelgek op de ouderwetse orange bud, ze zou wel gek zijn om dat niet zelf te gaan kweken.

Probleem is alleen - ruimtegebrek!

Meneer Poldergrower heeft t zo druk met z'n Rhino's dat daar de kast helemaal mee vol zit...

Nog langer wachten tot ze aan de slag mag... :D

 

Wat is haar plan van aanpak in de SilverTwin Tent?

Beneden = Ontkiemen en voorgroeien van Orange Bud onder DUO fluor 2x80W

Bovenin = Afbloeien van Orange Bud onder 250W of 400W-CoolTube.

Dit hele circus gaat wederom getest worden met een voor ons nieuwe en onbekende volledig biologische voedingslijn.

 

Vlak voordat de Orange Bud naar boven verhuist om af te bloeien, wordt er van elke dame een stek genomen, zodat Vrouwlief haar eigen Orange Bud kan blijven growen! ;)

De Orange Bud komt van Dutch Passion. Dit wordt overigens onze eerste keer met zaden van hun.

 

Met een CoolTube hebben we hier hele goede ervaringen zowel qua kweek resultaten als qua gebruik met omgevingstemperatuur. En omgevingstemperatuur is een zeer belangrijke factor die veel invloed heeft hier.

Met beide wattages hebben we geen ervaring, dus dat is ook een leuke uitdaging!

 

:D Vrouwlief Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... Trommelgeroffel.... ;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens de tester veel succes

Zeer mooie aanbieding dit!

 

Binnenkort haal ik er zelf een op

Dat wordt dan de Twin Box 138 ivm de extra ruimte (Afmetingen: 138x 70 x 200 cm)

Ideaal om bovenin 15 moeders te houden en onderin de gesneden stekken te laten wortelen / voorgroeien

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets past precies in mijn planning. Maar heb dan wel iets andere plannen. Onderin voorgroeien (39 watt T5 Coolwhite, of 75 watt PL) en onderin drogen en dan bovenin afbloeien (dan 2 x Tneon van 2 x 75 watt, nu al 1 aanwezig, is 300 watt op 80 x 80). Elke 7 weken oogsten dan? Onder PL? Tegen de tijd dat er weer iets meer geld is gaat zoiets er zeker komen. Of als zelf geknutselde kast, of als tent.

 

Maar als ik de prijs zo zie, moet de tent wel een heeeel groot gemak hebben om die waar te maken. 196 eu vind ik wel een flink bedrag. Daarom ook extra respect voor het aanbieden van dit tentje! (+ al het andere)

 

Aangezien mijn planning niet in de richtlijn van deze test past (focus is op moeders/stekken/etc toch?) meld ik mij niet aan als tester ;) maar wilde ik wel ff kwijt dat het idee VET is! Twee tenten in een! 1 afzuiging, 1 filter, 1 keer minder herrie!

 

Wens de (zeeeeeer gelukkige) tester veel suuk6 en hoop dat ie net zo goed bevalt als dat ie op het eerste gezicht lijkt! (Dan ga ik toch heel hard twijfelen of ie dat geld toch waard is)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mijn mening ook guesswho?

 

Idiaal om bijvoorbeeld 4 moeders van 4 soorten bovenin langzaam te laten groeien.

Kan je de stekken die je wilt er af halen en gebruiken. Vervolgens onderin laten wortelen

in een Propagator en daarna onderin voorgroeien.

Mochten de moeders te hard groeien dan kan je altijd tussen tijd wat snoeien of iemand anders blij maken.

 

Voordeel, je hebt goede stekken - geen ziektes van een stekkenboer -

Je bent niet gebonden aan 1 soortje - je kan afwisselen -

De stekken kunnen langer voorgroeien, dus je krijgt sterkeplanten

Je kan ook een mix veld je maken met 4 soorten.

het bloei hok kan op 12-12 blijven draaien.

 

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat doen we in overleg met de leverancier dus er kan nog steeds gereageerd worden, het is niet wie eerst komt eerst maalt ;)

Aangezien er nog steeds gereageerd kan worden, wil ik bij deze beschikbaar stellen voor deze test.

Heb voldoende ruimte voor de tent ook incl. de hoogte. Voldoende kweekervaring aanwezig voor een mooi uitgebreid verslag, zie m'n hantekening..

 

Ik zou de Silverbox gebruiken met bovenin een 400W incl cooltube om daar 4 dames onder af te bloeien.

De onderste verdieping word gebruikt als stek en moeder ruimte (zie voorgroeihokje huidig verslag) met daarin een duo fluor.

 

Wat ik me wel afvraag is of het middenstuk stevig genoeg is en lekvrij ?

Aangezien hier toch aardig wat gewicht op komt en er elektra onder hangt..

 

Groeten X,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyz,

 

De bodems zijn lekvrij, daarnaast kan deze maarliefst 90!! kilo dragen.

 

2 klikjes, beetje interesse.... en je kon het weten.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de goede orde: Je kunt nog steeds inschrijven.

 

Helemaal niet zo'n gek idee emtee, we zijn niet specifiek op zoek naar een oplossing voor moeders hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heyz,

 

De bodems zijn lekvrij, daarnaast kan deze maarliefst 90!! kilo dragen.

2 klikjes, beetje interesse.... en je kon het weten.

 

gr

 

Thnx, had al wel een beetje op de website rondgekeken alleen nog niet bij de tent..

en 90 kilo zou ruim voldoende moeten zijn.. En moet dat trouwens meteen zo negatief..

Had ook gewoon kunnen zeggen als je ff hier kijkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg t er toch wel erg warm van als ik zo alle details aan t doorlezen ben...

 

thumb_3164_2124083fbcf42511cd280feb50d3c5e0.jpg

Hihi, ik zie mezelf al zitten daarboven naast m'n plantjes! :D

 

Of blijft t bij dromen...?

Straks weten we t!

 

;) Vrouwlief Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jij dat? miss poldergrower?...Dan mag je ook bij mij in het tentje... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helemaal niet zo'n gek idee emtee, we zijn niet specifiek op zoek naar een oplossing voor moeders hoor.

Nou, in dat geval wil ik me officieel aanmelden ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja papa clown meld zich ook aan en wil 4 moeders zetten en dan stekken ervan trekken :P

soorten mo0gen de mods dan uitkiezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik houd het tog op de 125 onder en 600 boven

ik denk dat het best moet kunnen als je 120 cm heb

dan is het natuurlijk wel beter als die 600 in een cooltube zit

 

maare ik zou het zeker graag neerzetten tent komt in een kamer te staan met meet dan voldoende ruimte er omheen

 

natuurlijk beter voor de foto's

 

aanzuig en afvoer kunnen naar buiten doormiddel van verduisterd raam

 

electra is aanwezig met 2 groepen die rechtstreeks naar deze kamer lopen

 

is geen zolder kamer maar gewoon kamer midden in het huis ook goed voor testje in de zomer

 

ik houd me dus nog steeds aamgeboden

 

als de leveransier led of een andere speciale lamp wil aanprijzen dan sta ik daar ook gewoon voor open geen probleem

 

u levert ik draai

 

groeten

 

skunkie

 

p.s

 

zaad onderin en dan bloeien boven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...