Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: 2-in-1 tent: De Silver Twin Box

Recommended Posts

leuk tentje zou hem ook graag willen testen, heb nu zelf een dr 40x40x120

zou graag wat uitbreiden, heb zelf nou een 250w hps die zou ik in de grote ruimte kunnen hangen.

en de kleine ruimte heb ik nog tl lampen van 18w kleur 33, maar led lijkt me ook wel wat om te proberen

ik zou de kleine ruimte vooral willen gebruiken om de plantjes alvast wat te laten voorgroeien zodat de oogsten sneller verlopen.

mischien zelfs al in de bloei zetten, heb nog madonna zaden ligen die zou ik er dan in willen planten. ;)

 

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow...

 

Op welk termijn moet deze test plaats gaan vinden??

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee paffie

zie dat je het gevonden hebt

lijkt een beetje op het idee waar je het over had en volgende maand wilde proberen,

nou wie weet ,,

greetz smokey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop zo snel mogelijk want er zijn al een mooi aantal testers beschikbaar :P

en anders is de kans erg klein dat je de tent mag testen ;)

lijkt me een leuk project vooral omdat je in 1 tent met het voorgroeien en bloeien bezig bent.

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is in een kelder (die mooie van mij :) ) het beste klimaat te behouden, aangezien we voor een zeeer zeer zeer warme zomer staan! En als het buiten 40 graden is , dan mag je blij zijn als je plantjes in een koele kelder staan met een constante minima temperatuur van 18-20 graden :P

Anders ga je je blauw betalen aan electric! :D

 

En ik denk toch wel dat Indoorgarden.eu het liefst een eerste resultaat heeft voor midden zomer .... 1e oogst in begin july (direct 12/12 in bovenste tent) en een 2e oogst eind september (= begin van het binnenseizoen voor velen) met de voorgegroeide plantjes :D. Eventueel iets eerder voor hun (indoorgarden) welzijn want dan kunnen ze de nodige reclame maken voor (nieuwe) kwekers die aan het eind van de zomer hun oogst gaan knippen en een nieuw tentje zoeken voor het indoorseizoen in te zetten ;)

 

Eneuh, trouwens... je kan EN groeien EN bloeien EN een moederplant hebben EN stekken snijden in dezelfde tent!

 

als ik een prachtige Pheno vind van een plant, dan zou ik die toch in leven willen houden. En dat kan gewoon langs de planten wat aan t voorgroeien zijn. Eventueel gewoon stekkie snijden die dan als nieuwe moeder kan dienen en dan de moeder in bloei zetten.

Gaan we effe lekkere combo's maken met de mogelijkheden van dit tentje :vape: Krijg er al een cola van als ik er nog maar aan denk :P

 

hmmmmm

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha wat een strijd ... ;)

 

 

hee paffie

zie dat je het gevonden hebt

lijkt een beetje op het idee waar je het over had en volgende maand wilde proberen,

nou wie weet ,,

greetz smokey.

 

Ja klopt pik, toevallig he haha. Maar zijn er al weer zat zie ik... :P

 

Meld me in elk geval aan.

 

over een week of 3 staat de oplevering van ons nieuwe huis op de planning. dan moet ik de kast hier helaas weer op gaan ruimen en was ik dus van plan weer wat kleiner te gaan als nu. De bedoeling was eigenlijk exact iets neer te gaan zetten als wat nu aangeboden word vandaar dat ik ook maar eens reageer.

 

De bedoeling is het zelfde concept te gaan draaien als wat ik altijd al deed in de kast, en dat is boven bloeien met een 400 watt cooltube voor de warme periodes en zonder wanneer de temp het toelaat. Onderin zou ik de eerste 3 weken werken met 2x 55 watt PLL om de stekken te wortelen en zich te zetten in hun behuizing. Daarna hebben we een week of 5 a 6 om er struikjes van te veggen onder een 250 watt HPI. na de oogst gaan de voorgegroeide het bloeihok weer in en worden er weer nieuwe stekken gesneden en begint het weer opnieuw. :) De opzet zal bestaan uit 4 bloeiende en 4 groeiende planten in 20 liters, en in het bloeihok komt er een verplaatsbaar scrogrekje zodat we met alle soortjes kunnen werken ongeacht de hoogte.

 

Dit concept gebruik ik intussen al een poosje en het bevalt me prima, je heb je eigen fabriekje draaien.

 

Ik vraag me alleen af hoe je hier beide ruimtes met 1 afzuiger wil bedienen? de compartimenten zullen toch gescheiden moeten worden als je met 1 x 18/6 en 1x 12/12 wilt werken.

 

Maargoed voorstel staat er, :D

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die compartimenten zijn verbonden met luchtgaten he :D dus dat trekt gewoon van beneden naar boven door :) zeer handig concept natuurlijk! :P

 

Wanneer gaan ze nu eigenlijk de tester bepalen? :vape:

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oproepen blijven altijd minimaal twee weken staan voor we een tester selecteren, daar zijn uitzonderingen op mogelijk maar dat wordt dan wel aangegeven (bijvoorbeeld bij meerdere sets zaadjes).

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...40&start=40

 

dus ik denk donderdag

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend!!! :vape: Keep your fingers crossed!!

 

Ik zal effe smerig spelen en proberen een vredesbestand tot stand te brengen tussen de verschillende serieuze testkandidaten :) Laten we afspreken dat (moest ik het worden) alle serieuze testers een rookverslagje mogen doen :P Natuurlijk enkel als het andersom ook is he jongens :D hehehehe

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me goed idee :P

moet het tentje wel gebruikt worden voor bloeien en voorgroeien en niet voor stekjes te snijden, want daar kan je moeilijk een sample van geven toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spannend!!! :vape: Keep your fingers crossed!!

 

Ik zal effe smerig spelen en proberen een vredesbestand tot stand te brengen tussen de verschillende serieuze testkandidaten :) Laten we afspreken dat (moest ik het worden) alle serieuze testers een rookverslagje mogen doen :P Natuurlijk enkel als het andersom ook is he jongens :D hehehehe

 

;)

leuk idee,

Bij mij zou het een moeder/stek verhaal worden maar ook de stekken bloeien af en daar kan ik dan wel een sampel van opsture............ Oops, mag dat eigenlijk wel????

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

sample's wel dat had ik pas nog gelezen van een post van assgrow, zou zo niet weten welk topic het in stond

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dat mag niet op het forum. We staan geen enkele uitwisseling van cannabis toe: niet voor verkoop en niet voor het weggeven. Wat er strafbaar is of niet doet niet terzake, je mag Wietforum hier niet als platform voor gebruiken.

 

Voor aanbiedingen als deze is altijd veel belangstelling, we willen iedereen die interesse heeft de kans geven te reageren met een goed voorstel uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe verklaar je dan bvb Beekaa zijn rookverslagjes? is zelfs stickytje ... :P of is dat met 1 oog de andere kant op kijken? Was alleen maar goed bedoelt, en zeker niet voor handel o.i.d.

 

Over dat stekken snijden... als het echt een pracht pheno is, dan gewoon 1 moedertje 10 weken oud, stekkie snijden (dat vervolgens moedertje wordt voor volgend stekkie enzovoorts ) Liefst met zo min mogeljik planten werken natuurlijk en een zo groot mogelijke opbrengst scoren :D Dat is het doel e :)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nu dus 2 opties mannen

 

optie 1- 4 moeders boven en dan onder stekken laten wortelen en voorgroeien

 

optie 2 - onder 2 moeders waar ik dan stekken afsnijd en in mn eigen voorgroei laat voorgroeien en vervolgens

boven af te bloeien met de cooltube ;)

 

dit alles wil ik dan wel doen om vervolgens de helft van de opbrengst te verdelen onder echte medicinale gebruikers :P

 

nou is dit dan wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen doen rare dingen als het gratis is he ahahahhaaah. ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de tester mag worden ;)

 

Samenvatting van wat ik al gepost heb en waarop ik wil gaan testen.

 

Ik zal de tent grondig testen op:

 

Functionaliteit

- is 80 cm genoeg voor een lamp die je in hoogte kan verstellen en een plantje en hoelang kan je deze laten voorgroeien ivm de hoogte,

- is 1 (Duo fluor 2x80 watt) voldoende om 80x80 cm te belichten,

- de lucht stroom in de tent testen met een cam en rook door de inlaat,

- doorvoeren voor kabels , lucht inlaat en lucht uitlaat op een goede plek,

- kan ik de onderkant ook als drooghok gebruiken. (op droogrekjes)

 

Duurzaamheid

- afwerking, (vergelijk met sd120 tentje)

- kwaliteit van de ritsen, (vergelijk met sd120 tentje)

- materiaal tentdoek en reflectie materiaal, (vergelijk met sd120 tentje)

- degelijkheid kan hij echt 90 kilo dragen,

- licht dichtheid, (vergelijk met sd120 tentje)

- doorvoeren voor kabels, lucht in- en uitlaat, (vergelijk met sd120 tentje)

- waterdichtheid vloeren. (vergelijk met sd120 tentje)

 

Gebruikers gemak

- is de tent makkelijk op te bouwen aan de hand van de beschrijving,

- is de beschrijving duidelijk,

- is de tent compleet,

- instaleren van de randapparatuur, (zoals: filter lampen etc.)

- de 80 cm hoogte en diepte, kan je daar makkelijk in werken of moet je eerst op je buik gaan liggen,

- is de tent ivm. minder valide mensen ook ondersteboven 120 onder 80 boven te gebruiken “met een kleine aanpassing”, (hoeven ze minder te bukken)

- makkelijk schoon te maken/houden.

 

Set-up

Deze testen, die in een duidelijk verslag met veel foto’s te zien zullen zijn op Wietforum wil ik in de volgende set-up graag gaan uitvoeren:

- bovenin 4 moeders, onder een 400 of 250 watt groeilamp bijvoorbeeld:

Philips HPI SON-T agro, (1 of 2 "Floramax 125 watt groei (6400K) mag ook)

- onderin (20 stekken kunnen er 4 afvallen) die ik van de moeders kan afsnijden, onder een Duo fluor 2x80 watt,

- afzuiging afhankelijk van het aantal watt lampen die ik mag gebruiken.

- 2 droogrekjes stapelbaar Afmeting: 65 x 65

De moeders komen in potten van 20 liter en de stekjes in 1 liter potjes en later naar 5 liter potton. Als ze in de bloei gaan zet ik ze in 11 liter potten.

 

Kortom

Bij mij word een uiterst ideale situatie gecreëerd met de

De Silver Twin Box 80 naast mijn Secret Jardin DR120 tentje

- stekken snijden van de moeders,(boven S-twinbox)

- 2 weken wortel schieten, (onder S-twinbox)

- 1 of 2 weken voor groeien, (onder S-twinbox)

- deze stekken in de bloei, (sd120 tent)

- de toppen 2 weekjes drogen, (onder S-twinbox)

- en weer opnieuw beginnen.

De stekken zijn in ± 8 weken weer afgebloeid en de moeders hebben zich 8 weken kunnen herstellen.

 

Ik hoop dat ik het wordt.

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe verklaar je dan bvb Beekaa zijn rookverslagjes? is zelfs stickytje ... :D of is dat met 1 oog de andere kant op kijken? Was alleen maar goed bedoelt, en zeker niet voor handel o.i.d.

Hoe die samples bij BeeKaa komen is mij ook altijd een raadsel want ze gaan niet via het forum ;) Ik heb me laten vertellen dat BeeKaa een Star Trek transporter heeft gebouwd voor dit soort grappen.

 

Kijk, de leden beginnen nu een echte pitch te doen naar deze begeerlijke combinatie - ik heb alleen nog geen 3D tekeningen en computergestuurde modellen gezien als voorstel :P

 

We hebben nog een paar dagen dus de voorstellen zijn nog steeds welkom, niemand nog gekozen, niemand nog gediskwalificeerd.

 

Mag ik jullie er opmerkzaam op maken dat we ook nog steeds een tester zoeken voor een fantastische 250 m3 CAN filter set met geluidsdempende slang en vier-standen ventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rararawieowie

 

Ziet er allemaal heel gelikt uit kerel.. Ik zou hem je bijna gunnen ;) ghehe... (bijna)

 

Nee ff zonder gekheid. Het is een leuke combinatie om als hobbygrower je eigen rokertje te kweken. Onder kan je je verschillende soortjes voorgroeien uit zaad bv terwijl boven je rokjertje afbloeit. zo heb je ruim de tijd je dametjes te selecteren in het onderste compartiment en heb je een leuk hobby fabriekje draaien en kan je je uitleven.

 

Zo kan je dus de tent testen waar het uiteindelijk omgaat, de ontwikkeling van de planten in zowel vegatief als bloeiend stadium.

 

Moedertjes houden en stekjes snijden is leuk, maar die hou ik nog in leven in een schoenedoos als het erop aan komt :P

 

Het gaat erom of de tent voldoet aan de eisen die een geslaagde grow vraagt, zoals klimaatbeheersing en functionaliteit en om te kijken wat er allemaal te doen is met de maten van de compartimenten.

 

just my opinion..

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb me laten vertellen dat BeeKaa een Star Trek transporter heeft gebouwd voor dit soort grappen.

 

M.B.V. whazzup natuurlijk voor de electro ;)

werkt perfect, zelfs met as in de lucht :P

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mag ik jullie er opmerkzaam op maken dat we ook nog steeds een tester zoeken voor een fantastische 250 m3 CAN filter set met geluidsdempende slang en vier-standen ventilator?

 

 

Dit zou een mooie combinatie zijn inc een 400w lamp in de twinbox.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ja maar dat voldoet weer niet aan de testvoorwaarden van de can filter test. Wellicht dat indoorgarden.eu ze al in het assortiment heeft? Dan lijkt het me geen probleem.

 

Overigens lijkt het mij ook een goede combinatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, er is in ieder geval een hevige competitie gaande. Maar ja, wie wil dit complete pret-pakket nou niet testen. Meer heb je (in mijn ogen) niet nodig als zelfvoorzienend roker. 1 keer per 8 weken minimaal 200 gram oogsten lijkt mij haalbaar, dan heb je 25 gram per week.

 

Ben erg benieuwd wie de eer krijgt. Wie 'm ook zal testen (hopelijk ik :P ), ik hoop dat er een goed (en uiteraard rechtvaardig) verslag komt. Ben ook heel benieuwd of het uiteindelijk een fluo of peer test gaat worden.

 

We wachten in spanning af! ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het tentje toch proberen ten volle te benutten! Dus niet alleen stekken of zaailingen en moeders en voorgroeien, maar ook afbloeien. Kan allemaal in 1 ruk in dit tentje

 

 

Nog maar eens mijn concept:

 

GELIJKVLOERS: 24/0 LICHT

 

- 2x80 DuoFluor: blauwe kleur lamp

- Aardenbak wat 60x 60

- Hebben we nog 2 lange spaties over van 20x 80cm : Hier kunnen kleine potjes met zaailingen staan (om de mooiste uit te selecteren voor in de aarden bak) -> Later kunnen hier ook stekken gesneden en geworteld worden

 

Bedoeling is om een plant voor te laten groeien (8-10 weken) in deze ruimte, waarbij de lichtcyclus 24/0 is.

De gekozen plant gaat meermaals getopt worden en ge-lowstressed.

 

 

DE VERHUIS:

 

De aardenbak van de gelijkvloers komt in een bak van 80x80 te staan in het eerste verdiep. Met wat vernieuwde aarde erbij om nog eventjes wat extra grondvoeding toe te voegen.

Terwijl dit gebeurt, worden op de gelijkvloers de volgende in de aardenbak geplant. De mooiste zaailing van een nieuwe soort ofwel de stek gesneden van de moeder die in bloei gezet wordt.

 

De BOVENVERDIEPING: 12/12 LICHT

 

- 400W Cooltube

- Halfpipe scrog

- Aardenbak 80x80

 

De moeder wordt in de bloei gezet, en dan binden maar! Zo krijg je in iedergeval wel een mooi veldje :) Leukste zou een heerlijke sativa zijn natuurlijk, want die gaan zelfs in scrog nog vette cola's aanmaken! :D

Wanneer de plant 10 weken gebloeid heeft (of soms paar dagen langer -want ga zeker geen extreem lang soorte ,bvb nevills haze er in bloeien) Dan kan de plant nog paar dagen in het donker rusten in de droogkast (apparte kast aangesloten op de tent en bijgevolg ook gefilterd) en dan lekker drogen :D

 

Ondertussen zijn we natuurlijk opnieuw aan het binden... Dus het is dan knippen, binden, knippen, binden, drogen, binden, drogen, binden, binden, roken :P :D En eens je gestart bent is er geen houden meer aan :P

 

Ook ga ik er een blumat systeem bij plaatsen. Dan krijgt de dame precies zo veel als ze wilt :)

 

Kijk, ik ben niet goed met paint, maar ik hoop dat jullie je het kunnen inbeelden!

Met 1 plant moet zeker een paar 100 gram gehaald kunnen worden in dit tentje! :D Iedere 10 weken :D

En schrik voor een warme zomer moet er bij mij niet zijn ;) Lekker stabiel klimaatje in de kelder! :D

 

gallery_24012_9086_19763.jpg

 

Let's get it started!!

Het is in mijn ogen vanzelfsprekend dat er tijdens het opstellen van de tent ook een verslag wordt gemaakt he! Natuurlijk zoals in ieder verslag ook periodisch een tussenrapport en een eindrapport he! Ook worden alle gegevens zoals waterdichtheid, lichtdichtheid, stevigheid, duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid, klimaat, luchtdoorstroming, e.v.a. ook besproken. Ik kan zo nog een uur doorschrijven, maar het is tochwel vanzelfsprekend dat men dat van de teste mag (moet!) verwachten he!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de Test is al begonnen :verrygood

 

Helemaal gemist....ze staan er in ieder geval goed bij Chakra!

Je zou bijna zeggen dat je heel graag de test wil doen ...kan er langs zitten hoor :D

 

Gr schenkie

 

ps: zou je lamp toch wat rechter neerhangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...