Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
beefcake

wat gaat er mis...3weken en dan zo...

Recommended Posts

hoi,

 

ik heb een klein hokje gemaakt met de volgende maten:

l= 0.5m

b= 1.1m

h= 2.1m

 

daarin heb ik de filter 300kb/afzuiging 250kb hangen een fan controler (vibo ivm gebrom) en natuurlijk de lamp :jump: buiten de kast heb ik de evsa/schakelkastje

gallery_16783_9814_704763.jpg

gallery_16783_9814_1088948.jpg

 

mijn luchtinlaat bestaat uit 3 pvc buizen van 55mm die uitkomen in een valse bodem met een aantal gaten. dit ivm eventueel licht.

 

dit even als achtergrond en dan nu het verhaal met de vragen :jump:

 

5 weken geleden zaad gekocht., dit laten ontkiemen in water (5dagen), toen overgepot naar kleine potjes met cactus grond. 1a2 weken onder TL gezet totdat de blaadjes over het randje van de potjes kwamen (h 6cm). waarnaar overgepot naar 11L potten.

 

de TL is toen vervangen door een Philips Master HPI-T Plus 400w en daar hebben ze op advies van de gs 3dagen op 18/6 gestaan. na die 3dagen zijn ze overgegaan naar 12/12. dit omdat de gs verwachte dat ik anders een hoogte issue zou gaan krijgen.

 

de omgevings temp in het hokje was/is 21c lamp uit en 31c lamp aan. dit vond ik wat hoog en de gs adviseerde Aptus Regulator te gebruiken, dit omdat ze dan moeiteloos in de 31c konden staan en de nodes korter zouden worden wat beter voor de opbrengst zou zijn.

 

de status nu is dat ik 3 weken 12/12 draai met als voedingsmix, Aptus en plagron Groei, waarbij ook 1 wekelijks de cropspray van Plagron gebruikt word.

 

nu de 3weken omzijn werd mij geadviseerd om de lamp te vervangen door de Philips Master SON-T PIA Green Power wat ik dan vandaag ook gedaan heb.

 

maar nu komt mijn vraag...Hoe kan het dat de plantjes (white widows) nog steeds maar 25cm groot zijn...is dit normaal of gaat er iets goed fout...

ik heb verschillende verslagen gelezen en daar zie ik afmetingen van 65-90cm hoog..

 

gallery_16783_9814_2300336.jpg

gallery_16783_9814_375593.jpggallery_16783_9814_3240767.jpg

gallery_16783_9814_2847276.jpg

 

zouden jullie me aub kunnen helpen met

* waarom zijn ze nog zo klein

* hoe kan het dat mijn temp toch nog 31c is terwijl de 250kb afzuiging nooit max draait

 

echt super bedankt voor de hulp aan deze noob :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte:

Te weinig verse lucht en de aangevoerde lucht is misschien ook al warmer?

Je gaf aan 3 gaten van 55mm en je zuigt af met een 125mm.

 

3x de oppervlakte van je afzuig aan inlaat is stelregel dus ik denk dat je er nog wat gaten bij mag gaan maken en ook je luhtafvoer systeem nalopen op bochten ed want die beperken de afzuigcapaciteit behoorlijk.

 

dan de groei:

Je gebruikte lamp tijdens de voorgroei en de 1e 2wk bloei.

 

HPI-T is groot aandeel blauw en houdt de internodes kort op elkaar, dus een korte maar wel brede plant.

 

Fijn dat advies vd GS maargoed, de HPS erop houden en de volgende keer alleen voorgroeien onder HPI en in week 1 de HPS erop en knakken/buigen/scroggen/toppen als hoogte een issue is.

 

Planten zien er mooi gezond uit en de internodes zo kort op elkaar geeft wel mooie toppen en van deze kweek leer je ook weer een heleboel.

 

Die regulator erbij is trouwens ook wel erg goed advies zeg :spliff: :jump: , als je nu wk 1 12/12 HPS erop en dan regulator kan ik me nog wat bij voorstellen, allebei? hadden ze je beter een paar lowryders aan kunnen raden :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind wel dat je erg snel op 12/12 bent overgestapt. en die 31 graden zou ik me echt geen zorgen over maken, je plantjes kunnen het wel aan als ik zie hoe gezond ze eruit zien. word per plantje 1 grote top en klaar :spliff: je voeding etc is niks mis mee, regulator is fijn spul, gebruik het ook bijna de gehele kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad veel te snel op 12/12 gezet. GS dacht waarschijnlijk dat het stekken waren :spliff:

Je had beter kunnen wachten tot ze ongeveer 20 cm hoog waren en dan de klok omzetten.

Zo te zien staan ze nog niet vol in bloei en zou ik de klok weer op 12/12 zetten om de groei er weer in te zetten

 

succes,

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je terug naar 18/6 bedoeld, maar dan loop je een hoop vertraging op omdat ze gaan reveggen. Ik zou deze ronde als een leer ronde beschouwen en voor de volgende ronde de adviezen die je reeds gegeven zijn ten harte nemen. En verder gedurende deze ronde veel lezen en zoeken op het forum.....

Ze staan er ondanks hun lengte in ieder geval wel netjes bij!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor de snelle en duidelijke reacties!

 

ik ga van het weekend de lucht tevoer onder handen nemen. hopelijk gaat ie dan lekker onder de 30c.

 

en die te korte 18/6 gaat me niet meer gebeuren :jump:

 

maar ben al blij dat jullie ze gezond vinden uitzien en die top zie ik graag groeien/komen :spliff: op naar de...50gram

Edited by beefcake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...