Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

xistenz

Wel luchtdoorlatend naar niet lichtdoorlatend "doek"gezocht

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

Nou zag ik laatst in een topic in indoor kweekverslagen ergens iemand over een materiaal praten dat wel luchtdoorlaat, maar geen licht..

Dit lijkt mij dus reuze handig spul, want dat betekent dat ik al mn flappen helemaal open kan zetten, en dat mn kat niet meer door slang openingen naar binnen probeert te kruipen.. haha

Iemand mischien enig idee wat voor materiaal ik bedoel ? Had van iemand al worteldoek gehoord, maar vraag me af of dat genoeg lucht doorlaat ?

 

Ik hoor het wel..

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben op op zoek naar dat doek bij mij id buurt maar (anti) worteldoek zal het denk ik niet zijn,

 

zie hier, onderaan de webpagina geeft "kenner" aan dat het de grond verstikt dus luchtdoorlaat is niet je van het dan?

 

Wel jammer, dat doek is makkelijk verkrijgbaar en goedkoop.

 

Ik gebruik nu wasemkapfilter om de slangen die de tent ingaan: houdt de beessies (insecten maar ook mijn katten en hun haren)

uit mijn tent. Wel regelmatig ff met de stofzuiger afzuigen of vernieuwen, houdt veel tegen maar dat doek verliest snel werking indien erg vol met troep. Wasemkapfilter houdt je makkelijk om de slang als je iets groter maakt dan nodig en dan post elastiek (die dikke) eromheen, makkelijk met vervangen ed :jump:

 

ivm firefox :spliff:

 

weggehaald waar en hoe,zoeken op WF en svp niet degene wiens naam ik hier eerder had neergezet benaderen SVP!!

 

stond niet voor niks de link naar waar het vandaan kwam meegepost, lkr makkelijk dat wel om hem te benaderen maar dat is vragen om handel mensen en dat heb ik niet met mijn post bedoeld, ABSOLUUT niet en zware buiging naar wie het betreft, die heeft nu ook een PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor slangen, kun je gewoon een stuk horregaas nemen, om je kat tegen te houden. :spliff:

 

Het doek waar jullie het over hebben is volgens mij gewoon koolstofdoek.

Echt 100% het licht tegenhouden zal het niet doen, maar het zal het wel een heel stuk reduceren.

 

Ik heb het wel eens bij KJ op de rol zien hangen, wellicht dat Doc je verder kunt helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat koolstofdoek is bijna gelijk aan wasemkap filter maar laat nog behoorlijk wat licht door (heb ik al getest).

Flterdoek is wel iets dikker maar ook dat laat nog wel aardig wat door omdat het licht kan kaatsen.

 

Zwart doek dempt het licht dus bijna geen uitval, een zwarte panty doet ook al heel veel (heb ik bij mijn TL kasten ingezet , zwarte kniekousjes in combi met wasemkapfilter, beregoed voor kleine gaatjes maar grotere flappen ermee doen werkt niet echt lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal altijd vloeidoek bij de intratuin is grijs doek met allemaal van die kleurtjes er in. Ik hang het altijd in de deuropening

omdat er geen licht door heen komt maar wel lucht en het is lekker makkelijk. het is wel een beetje aan de dikke

kant. De naam hoe het precies heet weet ik niet ik ken het als vloei doek.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je niet de mogelijkheid om in die flappen slangen te laten lopen met een paar S-en erin? daar komt ook geen licht doorheen na een paar bochten, het scheelt ook evt geluid, en dan kun je er alsnog gaas voor maken die je kat tegenhoud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met alleen slangen als aanvoer en een flinke afzuiger heb je wel de wanden vd tent dan bollend naar binnen wat weer vd ruimte afgaat.

Door een flap erbij open wordt dat heel erg minder maar heb je wel licht uit/inval probleem, iets waarvoor je eigenlijk die slangen had ingezet :spliff:

 

Dat doek is een goeie Rodney: t'is dat ik niet met de auto wegkan vanwege pijn maar anders was ik ff naar de Intratuin gereden, misschien maandag wel ff doen met de hulp.

 

Volgens mij is dat hetzelfde spul als een verhuisdeken?

Van dat zachte viltachtige spul met allemaal gekleurde draadjes?

 

wordt idd ook verkocht als worteldoek al moet je dan goed zoeken, meestal is worteldoek die zwarte dunne plastic en daar komt erg veel licht doorheen nog, kan je net zo goed een pant verknippen zegmaar :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Heb net vanmorgen verduistering doek binnen gekregen van Growcenter-Noord, is ongeveer een CM dik en laat vrijwel geen

licht door. heb ook ff geprobeerd er door te ademen en verneem geen weerstand.

het kost €15.00 P vierkante meter en is bijna een CM dik.

mischien heb je er wat aan

 

grtn Opoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb gister ook dat zwarte spul binnengekregen van growshop noord.

Alleen ik heb er 25,00 euro voor betaald voor 1m2! Stelletje afzetters nu ik de post hierboven lees.

 

 

Spul gister voor de tent geplakt en moet zeggen het houd zeker 95% van het licht tegen! Alleen de weerstand is wel wat toegenomen, ik zie de tent weer een klein beetje vacuum trekken.

 

Alleen ik heb het met dat zwarte sterke tape vastgetaped en het hecht slecht aan dat spul, hoe hebben jullie dit gedaan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een juiste naam of de link naar dit spul

Ben wel benieuwd

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een klein labyrintje fixen met wat karton en plakband.

Desnoods aan de binnenkant ;)

 

beetje creatief zijn heren, :P :D

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Ik heb gister ook dat zwarte spul binnengekregen van growshop noord.

Alleen ik heb er 25,00 euro voor betaald voor 1m2! Stelletje afzetters nu ik de post hierboven lees.

 

 

Spul gister voor de tent geplakt en moet zeggen het houd zeker 95% van het licht tegen! Alleen de weerstand is wel wat toegenomen, ik zie de tent weer een klein beetje vacuum trekken.

 

Alleen ik heb het met dat zwarte sterke tape vastgetaped en het hecht slecht aan dat spul, hoe hebben jullie dit gedaan??

 

 

Ik heb trouwens ook 15,00 euro betaald voor de vierkante meter.

Ik heb het in stukken geknipt (iets groter dan de gaten), en heb een rolletje klitteband gekocht. Die klitteband wou ik erop laten naaien door een schoenmaker, alleen de gek vroeg 30,00 per filtertje (zijn er vier). Vandaar dat ik een tubetje Bison-Kit gekocht heb, en de klitteband op het filtertje geplakt heb.

 

Werkt fantastisch!

 

@ BeeKaa

Voor 15,00 + 5,00 euro heb je een uitstekende oplossing, die ook nog eens stof, beestjes en troep tegenhoudt.

 

@ Guesswho?

Neem ff contact op met GrowCentrumNoord, die weet meteen wat je bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag ff geinformeerd voor dat doek.

 

Vraagt men dus mooi 25 euries ex 8,65 verzendkosten voor.

 

Voor datzelfde geld kun je net zo goed speakerdoek kopen dan.

 

Fijn hoor, is er wat vraag naar een produkt van 15 euro gaat de prijs bijna 100% omhoog ineens?

Commercieel hoor maar zal niet lang heugen zo :P

 

Heb jij dat doek niet hangen Doc?

 

labyrintje maken kan wel maar als je weinig ruimte in/om je tent hebt is dat geen optie zoals in mijn geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het volgende doen: je kunt stof filters halen, per lap van 1x1m als ik mij niet vergis. Deze zijn te krijgen vanaf 10ppi t/m 80ppi (pore per inch)

Waarschijnlijk is 80ppi wel lichtdicht, maar zal het wel veel weerstand bieden waardoor je tent weer bol gaat staan......right.

Dus iets van 60ppi zou ik pakken.....en dan niet 1 lap maar 2 op elkaar.....dit kun je natuurlijk ook met 2 lappen van 45ppi doen. Uiteraard hangt het er ook weer vanaf hoe sterk je afzuiger is. Of 3 lappen ook werkt? You tell me.

 

Als je nu van plan bent om bijv. 2 van de 4 luiken te gebruiken, zul je waarschijnlijk met dubbele lappen teveel weerstand hebben....gebruik dan alle 4 de inlaten (als dit mogelijk is ik weet niet of alle tenten 4 luchtinlaten hebben, ik weet niet beter met een dr240 en dr300)

Als ik mij niet vergis zijn ze in blauw en zwart te krijgen, waarbij de blauwe afwasbaar en tegen hoge lv bestand is, en de zwarte juist weer niet (die breekt af in vochtige omstandigheden let hier wel op bijna niemand zal het je erbij vertellen)

En ik denk dat het nog lang geen 15 of 25 eurie zal kosten, want die matten zijn cheap. Toevallig heb ik het zelf ook nodig ivm 2 kittens die ik ga ophalen, het is perfect tegen stof, haren en ook licht :P

Ik zal eens langs de toko gaan waar ik het eerder heb gezien......to be continued.

 

[edit]

Er zullen wel een hoop luitjes in de lach schieten, maar even serieus: de stof waar de boerka's van gemaakt zijn, is dat niks? Die gasten lopen in de zon met een zwarte stof, en je ziet ze amper zweten terwijl ze al het zonlicht absorberen en je kijkt never nooit door die stof heen (zou je dat wel willen maargoed dat is een andere discussie lol) dus het zal wel flink wat lucht doorlaten?

Ik ga het toch eens vragen hehehe het is het proberen waard....

Edited by Ser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff goed op car audio knutsel sites rondgeneusd en kwam uit bij..

 

 

Caliber speakerdoek :P maakt je speakers onzichtbaar op de hoedenplank en is goed luchtdoorlatend en is DIK spul... goh en dat voor 9,95 1,5mtr oid bij de Halfords :P

 

Ik ga straks ff pakkie halen (hoop dat ze het bij de Halfords hier hebben in mijn durp) en zal laten weten of dit wat is.

 

@Ser

graag wat meer info over jouw materiaal, ik zie daar een andere toepassing voor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg maar wat je wilt weten, ik ga het wel vragen....desnoods stuur ik je een stuk op <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga 1st ff dat Caliber doek proberen.

 

Halfords hadden ze het niet (en die gast maar beweren dat ze hele assortiment hebben hier in het dorp jahoor <_< ) maar hij noemde Brezan en daar ben ik vanmiddag geweest.

 

Heb nu een grote rol dun zwart doek staan wat in 1e test al behoorlijk goed uitpakte (stuk voor opening gehouden).

Morgen gaan de laaste plaanten plat en kan ik overal goed bij nadien en zal het dan bevestigen en hier laten weten of het goed werkt.

 

@ser

die stoffilters, is dat een soort mesh gaas of echt een stoffen uitvoering zoals een filterdoek van een koolstoffilter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier eens, zoiets

 

Om een beetje een idee te krijgen.....het is een vage site maar die gast heeft echt hele interessante stoffen en filters.....

Wat dacht je hiervan: Meer filters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...