Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wakki

Lichturen aanpassen aan lichturen buiten?

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik ga maandag beginnen met voorgroeien (voor de eerste keer) en vraag me af of ik op het einde van het voorgroeien (15 mei) moet zorgen dat de lichturen ongeveer gelijk zijn met die van buiten.

 

Op 15 mei is er ongeveer 16 uur licht, moet ik dan ook de laatste dagen in voorgroei afbouwen naar 16u licht of mogen ze dan onmiddelijk van 18u naar de 16u (buiten) springen?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal geen probleem zijn.

voordat de plantjes de voorbloei in gaan is het al bijna 18 uur licht buiten. :)

veel sukces toegewenst

 

greetz pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat zal geen probleem zijn.

voordat de plantjes de voorbloei in gaan is het al bijna 18 uur licht buiten. :)

 

Begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt, kan je het me even verduidelijken?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wakki,

 

Pietje Puck bedoelt dat op het moment dat je de planten buiten zet ... ergens midden mei je al ongeveer 18 uur licht hebt. Zo super nauwkeurig luistert het ook niet. Een uurtje meer of minder licht is geen probleem voor de plant. Jij komt toch in het weekend ook wel eens later in je bed :)

Niet te moeilijk doen. Niets lichturen terugbrengen. Gewoon lekker buiten zetten, midden mei. Heb je een beschut plekje waarvan je zeker weet dat het vorstvrij blijft .. ach dan is een paar dagen eerder ook niet erg. ( blijft een kleine gok)

Veel succes!

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zaakje niet vertrouwd kun je ook gewoon s'avonds er een korte tijd een lamp bij doen branden (tot ze 18 uur hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...