Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

5x Jack x Amnesia.

Recommended Posts

Hoi we1rdo,

 

ziet er goed uit, mooie topvorming.

 

Geen idee wat dit op gaat leveren.

 

ik zie wel veel naar beneden hangende bladpunten: hoe "nat" staan ze?

Bij mij (heb afgelopen run er 2 gekweekt) was dit bij mij het geval: iets teveel water en de punten vd bladeren gingen hangen, iets droger en alles stond weer strak omhoog :verrygood

 

ik had 2 pheno's, heel aparte toppen, ene leken wel kleine diepzee mijnen en de andere meer de jack/amnesia topvorming. reken wel op MINIMAAL 10wk 12/12, des te langer je ze laat staan des te beter omdat ze een dikke 2e internode bloei (en zelfs een 3e) kennen.

 

Wel zuinig aan met voeding, het zijn geen enorme vreters en met teveel voedden tijdens begin loop je kans op een bloeivertraging in week 5/6 ergens zoals ik heb gehad op mijn special mix en een keer bio PK en bloeivoeding halve dosis van BAC erbij gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey lostchild :D thx voor je replay erg nuttig deze informatie :P

Qua het water geef ik 1L per dag. De foto's zijn in de middag genomen en net voor de voeding dus denk dat dit het wel verklaard.

Heb is geprobeerd 1L te geven en dan een dag overslaan dat was geen succes ze hingen er zo zielig bij haha

duurde zoon 6 uur voordat ze er weer vrolijk bij stonden.

Qua voeding zou ik iets mogen minderen dus van jou ?

 

Wat raad je aan om dat te geven ?

 

nu

25ml canna terra flores

15ml canna zym

3ml aptus super pk

1,5ml aptus topbooster

ph5.8

ec 1.95 maar gemeten na de topbooster waar duidelijk op het etiket staat eerst meten dan pas toevoegen dus dat moet ik vandaag nog even aan kijken.

Eerst even wachten op jou reactie :wacko: als tie op tijd komt natuurlijk.

 

Ben erg benieuwd hoeveel jij zou geven.

 

Wat betreft de tijd reken ( hoop ) ik ook op 10 weken minimaal :verrygood

als ik zie wat ze nu al doen in 4 weken ( misschien 2 a 3 dagen erbij ) ze glinsteren me tegemoet als ik met het licht aan kijk. en hard dat ze zijn sommige. en dan moeten ze nog 6 weken ;):D

 

Hoop zelf op 250gr te komen dan ben ik zeer tevreden. het zijn in totaal 23 hoofdtoppen dus de mogelijkheid heb ik wel denk ik als alles goed blijft gaan.

 

Thx voor de nuttige info.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo

 

staat de koffie klaar ?

 

je dames zijn er toppie uit

de rede dat je wat hangende bladpunten heb kan inderdaad te maken hebben met het bewateren

je zegt zelf dat je iedere dag water moet geven anders staan ze te droog

je kunt overwegen om de volgende run iets grotere potten te pakken waardoor je om de dag water geeft

en de planten dus ook een wat stabielere omgeving geeft, dit zal ook je opbrengst ten goede komen.

 

je ec is vrij hoog maar niet abnormaal

de planten zien er mooi groen uit dus zou niet te veel gaan knoeien

wil je een groei achterstand krijgen dan heb je toch al een behoorlijke overvoeding nodig

laatst bij een kameraad de grond gemeten nou die had dud een ec van 4.1

kijk die had groei achterstand :lol:

als je je ec wilt verlagen doe dat dan met de bloeivoeding en niet met de booster of pk

 

groeten jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoelde met zuinig aan is je EC id gaten houden, nu zit je in week 4 al op bijna 2 (incl. je EC van kraanwater?) na toevoegen vd boosters.

 

Je basisvoeding is dus qua EC ad lage kant (de terra) en via de boosters gaat die EC omhoog.

 

Die boosters zijn echter wel P/K toevoegingen (lees ik) en je loopt hiermee het risico om je aarde uit balans te brengen omdat je zoveel vd 2 componenten toevoegd. Voeg daarbij een keer van vochtig naar erg droog id pot en onblans ligt op de loer.

 

Lastig om zo goed uit te leggen wat ik bedoel maar mijn grondslag met voeding is: goede aarde en basisvoedig halve dosering en dan 1 of 2x een booster al naar hoe de planten het doen. Een kweekschema volgen doe ik al jaren niet meer: ik meet altijd hoeveel ik aan EC/PH heb als ik 1ltr volgens schema aanmaak en vervolgens lees ik mijn planten en geef dan altijd halve aanbevolen dosis qua EC waarde en dan ene keer veoding, andere keer water, dan weer voeding etc en heb niet te klagen (ook niet id portomonee.. kost niet niks al die boosters waar aarde en basisvoeding geen drol kost ;) ).

 

Ik zou gewoon voor deze ronde doorgaan zoals je doet/gepland hebt en hier zoveel mogelijk van leren door te kijken hoe je planten het doen en dan de volgende ronde kun je wat gaan uitproberen omdat je dan ook weet waar je op moet letten bij de planten.

Niet teveel je oren laten hangen naar wat anderen allemaal te verkondigen hebben: je planten zien er goed uit dus houwen zo, je doet het hartsikke goed :lol:

 

1 tip: doe je ding en zit er niet teveel bovenop dan komt alles vanzelf goed :D

 

gr

LC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 49 12/12 dag 33 Bloei

 

@lostchild

Ik let zeker op me ec ;) ik hield me ec op 1,7 na de booster was dit 1,95 maar merkte erg gele puntjes :lol:

Dus deze hebben we verlaagd naar 1,4 door middel van 10 ml minder terra flores en na booster 1,60.

Voor de rest ben ik zelf ook erg tevreden tot nu toe voor de eerste keer hps.

Hoop dat de gele puntjes achter wegen blijven nu door het minder van de ec maar dat lijkt al beter te gaan.

 

Heb de lamp iets hoger moeten hangen omdat ervan 1 flinke top de bladeren krom naar binnen trokken en erg hard waren en ik deze niet lekker ergens heen kon buigen.

 

Temp en LV niks veranderd lekker stabiel :D

max 27,8 min 22,5

LV max 42 min 32

Ph 5.8

EC 1.60

 

De toppen dikken lekker aan :P hier en daar "puisten"?? zeg ik dat goed ?

 

De plant met kleine toppen heeft erg veel bruine haren :S denk niet dat ineens sneller klaar is toch ?

Iemand die hier een verklaring voor heeft ?

gallery_7108_9734_1261919.jpg

gallery_7108_9734_246340.jpg

 

Hier de andere foto's.

gallery_7108_9734_892782.jpg

gallery_7108_9734_702834.jpg

gallery_7108_9734_509368.jpg

gallery_7108_9734_513715.jpg

gallery_7108_9734_660866.jpg

gallery_7108_9734_64365.jpg

hier te zien het krom getrokken blad.

gallery_7108_9734_345227.jpg

gallery_7108_9734_1116000.jpg

gallery_7108_9734_1452104.jpg

gallery_7108_9734_632420.jpg

 

 

Dit was hem weer voor vandaag. De koffie staat klaar.

en een muziekie haha

beetje rare titel....Ik heb problemen in mijn plantage, maar klinkt lekker.

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie vaker dat de buitenste topjes altijd wat kleiner zijn en sneller af rijpen

nu lijkt het me niet dat die al af aant rijpen zijn

het kan zijn dat de circulatie van lucht (door eventueel ventilatortje oid ) de bruine haartjes veroorzaken

 

jahfya

 

ps je gaat lekkerrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen de komende tijd geen update meer. Waarschijnlijk nog 1 en het eind resultaat in de komende 4en halve week omdat ik er niet echt de motivatie meer voor heb om het te plaatsen. Ik weet het is bijna geen werk maar waarom uploaden en info plaatsen als er toch maar 1 a 2 reacties zijn in een week.

 

Als er echt belangstelling is zal ik meer updates plaatsen maar dat zie ik nie echt gebeuren.

 

Sorry voor de mensen die wel regelmatig reageren. You know who you are ;)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo

 

ik weet hoe je je voelt maar vind het ook weer jammer dat je het opgeeft.

er zijn veel mensen die behoorlijk wat tijd steken in verslagen schrijven en andere verslagen afsporen

om daar ook weer te reageren. respect voor die mensen want het kost ontzettend veel tijd.

natuurlijk zullen deze mensen dan ook weer wat meer feedback krijgen van andere, logisch.

 

ik heb zelf ook een gezin en andere hobby's

en kom er ook niet altijd aan toe om alles en iedereen te volgen en dat merk je aan je eigen verslagen

 

tja zo is het nou eenmaal

 

ik hoop nog op een paar updatje maatje

 

groeten jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 61 bloei.

 

12 dagen verder dus we gooien er maar weer een update uit.

Na wat navragen over de zaden blijkt dat ik iets verkeerd heb gerekend...

De bloei tijd bedraagt 10/11 weken 12/12 en dus niet vanaf bloei verschijnselen.

Met andere worden het is week 8 dag 5. dus dag 61 bloei en niet dag 45 zoals ik dacht.

 

De voeding is al een paar dagen aangepast. geef nu 1,5L per 24 uur per plant en dit lijken ze echt nodig te hebben :wOOt

Voeding word aangemaakt per 9 liter voor 2 dagen.

10ml Canna zym

10ml Canna Flores

6ml Aptus super pk

5ml Aptus top booster

 

Ec 1.7

Ph 5.8

Lv gemiddeld 30% max 39%

 

Ik gok nog op ong 16 dagen bloeien dus geef tot woensdag nog voeding mee dan 9 dagen spoelen met water en dan 2 dagen donker. Als er iemand is met andere gedachtes hoor ik het wel.

 

De Foto's.

Een paar hoofd toppen met vergelijking :verrygood

gallery_7108_9734_2750157.jpg

gallery_7108_9734_763358.jpg

gallery_7108_9734_243861.jpg

gallery_7108_9734_1113257.jpg

gallery_7108_9734_797800.jpg

gallery_7108_9734_328144.jpg

 

Een paar toppen nodes 4 en 5

gallery_7108_9734_328144.jpg

gallery_7108_9734_727736.jpg

gallery_7108_9734_1492610.jpg

 

Paar van dichtbij.

gallery_7108_9734_421643.jpg

gallery_7108_9734_1066250.jpg

gallery_7108_9734_1123895.jpg

gallery_7108_9734_302626.jpg

 

Overzicht.

gallery_7108_9734_3675659.jpg

 

Het gokken mag beginnen.. De prijs is uiteraard duidelijk :wacko:

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere toppen hier :verrygood

zie dat je jack x amnesia hebt is dit sannies jack of niet?

gok dat je zo'n 320 gram gaat oogsten.

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit en let eens op diegene linksvoor: die pheno had ik ook en die toppen lijken op het laatst net zeemijnen :wOOt , levert ook het meeste op die pheno want die toppen zijn extreem compact.

 

Wees niet verbaast als je nog nog een keer overal nieuwe pistels begint te zien, ze gooien er echt alles tegenaan id laatste weken en daarom is het ook de moeite om ze goed af te laten bloeien, vooral die zeemijnen pheno kan er wat van, alle seedpods opgezwollen en trichomen milky en nog pistels spuiten bij de vleet.. dit stopte bij mij pas eind week 10 overigens en in week 11 verschenen de 1e amber trichs dus bij mij waren ze echt klaar toen.

 

Super rokertje overigens, ben hem nu weer aan het roken.

 

@cannabizz

Kruizing is volgens mij niet met een Jack van Sannie geweest, de Amnesia is n ieder geval afkomstig van Soma (dus de volle haze) en dat zie je ook weer terug bij die pheno rechtachterin, had er precies zo 1 met die enigzins torentjes topvorming.

Heb de zaden ook in huis via ruil met iemand van WF hier (ben naam ff kwijt) en ik heb navraag gedaan toen, daarom weet ik er wat meer over.

 

De zadenkweker zelfs nog aangeraden om dit commercieel in te gaan zetten (ben heel wat pb's van zadenruil kwijt na opschonen pbbox :verrygood ) want deze kruizing heeft goede potentie op zowel rook- als kweekgebied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi! Wat een heerlijke toppen heb jij gekweekt zeg! Ik ga ook eens kijken voor zon mooie DR120! Ik schat 330 gram droog! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update.

1 plant is alvast om gegaan om meerdere redenen.

Ze hoort eigenlijk 10/11 weken te staan maar staat nu 9 1/2 halve week.

 

1) aangezien ik niet veel ervaring heb wil ik de plant niet te ver laten gaan.

Het blad begin te vergelen en te hangen en dronk ineens veel minder als de andere 2.

2) De haren zijn voor zoon 85% bruin. nou weet ik dat dit niet altijd oogst tijd is maar heb geen goede vergrootglas om duidelijk de kleur te bekijken van de thc.

3) ik zag ook wat banaantjes onstaan :S :) en trok er ook al een leeg zaadje uit.

 

Al met al ben ik best tevreden, het is de kleinste plant van de 3 dus de andere 2 zullen aanzienlijk meer opleveren.

Helaas ben ik vergeten een foto te maken van het omleggen en dergelijk :P .

Toen ik ze los knipte klapte er in ieder geval een paar direct naar de grond dus das een goed teken :)

Ze zijn echt hard die krengen en waren goed plakkerig dus dat beloofd nog wat voor de andere 2.

Die krijgen vanaf morgen 9 dagen schoon water met enkel topbooster 4 ml per 10 l.

Op de site van aptus staan aangegeven dat deze tot de laatste week mee moet.

 

Hier wat foto's van de de geknipte plant.

 

Het blad afval.

gallery_7108_9734_376790.jpg

 

De toppen.

gallery_7108_9734_242718.jpg

gallery_7108_9734_146631.jpg

gallery_7108_9734_101075.jpg

gallery_7108_9734_148840.jpg

gallery_7108_9734_285971.jpg

gallery_7108_9734_97239.jpg

gallery_7108_9734_530020.jpg

gallery_7108_9734_16798.jpg

gallery_7108_9734_638391.jpg

 

Ze komen morgen aan een touw te hangen aan de takken.

Via een ouderwetse weegschaal was het gewicht 300gram incl takken.

Kon uiteraard meer maar de andere 2 zijn een stuk dikker dus ik ben tot nu toe best tevreden :)

 

biedingen

cannabizznis 320 Gr

Wave6 330 Gr

 

Mooie biedingen jongens ik hoop dat ik het red maar denk dat ik blij mag zijn met 220 gram.

 

Zal dan 0.5 gr de watt zijn maar gezien het teveel aan ruimte en te weinig planten denk ik best een redelijk resultaat.Ik heb weer een hoop geleerd in ieder geval.

 

Later meer :)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie toppies hoor en veel inkrimpen doen ze ook niet als je ze niet te hard droogt.

 

Hoe rook het tijdens het knippen?

Bij mij hing er een erg zware amnesia meur die, na de gebruikelijke grasgeur, in not time weer terug is en vergezeld gaat van een diepere kruidige ondertoon vd JH, goed wietje om de dag door te komen.

 

Half pondje gaat het zeker opleveren als je die andere tot het "eind" laat staan.

Dat ze minder water drinken en vergelen geeft niks, teken dat ze mooi aan het afbloeien zijn en dat er nog wat xtra grammen bijkomen.

 

Heb je mogelijkheid om de trichomen te checken?

Dan kun je beter bepalen wanneer ze echt klaar zijn.

 

Banaantjes? ik kom ook wel wat lege seedspods tegen her en der id toppen (en dan de toppen vd pheno die jij nu hebt omgehaald, in die "zeemijnen" toppen helemaal niks) maar heb id bloei en tijdens knippen geen banaantjes gezien bij die plant.

 

Was wel anders bij mijn PKV overigens.. maar toen was de JHx amn allang om.

 

Heb je een foto nog van de anderen in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we gokken op 124 grammen

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties :)

 

@ hawky, kleine kweker en The-Predator

Er is pas 1 plant om, de andere 2 gaan over ong 11 dagen pas.

Dus even opnieuw gokken aub :P

 

@lostchild

Het amnesia geurtje is wel aanwezig ja :)

Als ik het droog kastje open trek lekker lekker :)

Heb helaas geen goeie nee :) beetje goedkope vergrootglas.

En het inkrimpen ben ik ook nie zo bang voor als ik ze voel.

 

De andere 2 blijven nog wel even staan ja :) die zijn nog vrij wit de haartjes dus die mogen nog wel een dag of 11. Ze groeien nog steeds dagelijks in ieder geval :) :)

Ze krijgen nu alleen nog water met booster en zullen ook nog 48 uur donker krijgen.

 

Hier de foto's van de andere 2.

 

gallery_7108_9734_1190610.jpg

gallery_7108_9734_2484340.jpg

gallery_7108_9734_1124187.jpg

gallery_7108_9734_630314.jpg

gallery_7108_9734_2200176.jpg

gallery_7108_9734_1134203.jpg

gallery_7108_9734_2555469.jpg

gallery_7108_9734_416972.jpg

gallery_7108_9734_247249.jpg

 

 

later meer . Greets

 

biedingen

cannabizznis 320 Gr

Wave6 330 Gr

 

 

P.S kan iemand mij vertellen waarom de reply's zo raar staan :S niet meer normaal onder elkaar.

Moet steeds het nieuwe bericht klikken om te zien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo ziet er goed uit maatje

 

mooie ontwikkeling en weinig knipwerk :)

 

ben benieuwd

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...