Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Zaden kweek 2010

Recommended Posts

High vrinden....

 

Ben een indoor kweker ookal heb ik vorig jaar critical en power flower in mn eigen tuin heb opgezet.

 

Wil volgende week AK 47 auto's gaan ontkiemen en daar een mooi zaadkweekje van maken, als ik mijn zaden heb geoogst een dikke 2 maanden later, wanneer kan ik deze zaden weer ontkiemen voor een nieuwe ronde?

 

Alvast bedankt!

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

zijn er mensen die ervaring hebben met mijn vraag?

 

dat zou toch wel moeten gok ik zo !

 

Hoor het graag......

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz sheppard ,

 

 

 

Ikzelf steek mn zaadjes in een fotorolletjescontainer, ingewikkeld in dunne

watten in de vriezer of in de yskast om op die manier de "winterperiode " na

te bootsen .... Had dit hier al ergens gelezen maar kan my niet meer herinneren

in welk topic dit ooit ergens gelezen te hebben. Dit leek my een vry juiste manier

van benaderen aangezien we uityndelyk de volledige cyclus zowiezo simuleren en

manipuleren .

Zaad dat spontaan van n plant valt zal na de winter ook gewoon opkomen als aan

de voorwaarden voldaan wordt (dwz.. juiste temp enz...)

Hoop je hiermee n antwoord op je vraag gegeven te hebben maar zoals zoveel kwekers

zullen er ook wel n hoop andere manieren bestaan dus .....

En anders gewoon dat zaad de grond inpleuren en zien hoe dit reageert , by n zadenkweek heb je

in ieder geval wel n beetje op overschot dus dan maakt het niet echt uit als je dr n paar verliest.

Leer je weer wat by toch en dan komt het uit eerste hand en niet via via .......

 

 

grtz poppa :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Poppa....

 

whahaha... dat had ik zelf wel kunnen bedenken, en dat meen ik positief !

 

Wilde eigenlijk gewoon weten of ik mn zaden kon ontkiemen als ik ze een maandje in het donker opgeslagen had.

 

Ga het toch wel proberen als ik geen negatief advies krijg, maar dat van ff onder nul brengen is wel het proberen waard, al is het maar met 50 zaden ofzo !

 

Kortom ben een outdoor/guerilla noob en wil wel wat uitproberen van de zomer. voorlopig ga ik aan de slag met AK 47 auto en royal auto matic...

 

Heb veel tips gehad in de indoor corner dus hoop ook op veel response in de outdoor topic.

 

Houd jullie natuurlijk op de hoogte middels een topic als ik van start ga...

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zaden van 2 jaar oud nog ontkiemd , heb ik al die tijd gewoon in een wietzakje in de kast bewaard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Mij gaat het meer om de minimale tijd dat je je zaad moet laten rusten (beetje rare vraagstelling zie ik nu, whahaha). Kan je bv na een maand al je geoogste zaad weer laten ontkiemen zonder problemen....?

 

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden gaan jaren mee en ik heb de beste kiemscores gehad met zaad wat ik al na een week massaal zaaide.

 

High...

 

Mij gaat het meer om de minimale tijd dat je je zaad moet laten rusten (beetje rare vraagstelling zie ik nu, whahaha). Kan je bv na een maand al je geoogste zaad weer laten ontkiemen zonder problemen....?

 

 

Laters :spliff:

 

Ja dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkay....

 

Ga ik gewoon eens proberen....

 

Gedeelte in de vriezer en dan ontkiemen en een gedeelte gelijk ontkiemen.

 

Jullie gaan het wel horen van me dan!

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb altijd begrepen: minimaal 2 weken in de koelkast is ideaal :jump:

 

heb pas 10x zaadjes ontkiemd van 2006....100% ontkieming :spliff: ...opgeslagen in de koeling geweest.

( droog,koel en donker dus..)

 

invriezen hoeft dus echt niet... :jump:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze moeten eerst goed droog zijn, je hebt vaak nadat je de toppen goed droog hebt en de zaden hebt geoogst dat vaak nog wat vocht uit de zaden zelf lijkt te komen. Dit moet je ten alle tijden voorkomen dat je wietzakje of potje of wat dan ook te vochtig word aan de binnenkant want dan krijg je schimmel.

 

zelf hou ik een minimale 4 weken aan.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,

 

goeie tip, heb idd geen zin in een klomp schimmel zaden. Ga ff kijken of het me allemaal gaat lukken. Denk zelf dat ik ergens half junie mn zaden heb.

 

Volgende x ook eerder in het seizoen beginnen (maar heb dan wel hoopjes zaden als het allemaal goed gaat).

 

Thanx :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat al met dezelfde vraag.

heb net me low rhyders ontkiemd voor een zaden kweek. hoop dat ik nog een 2e x kan saaien dit jaar voor de wierie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt in augustus nog zaaien, je zal kleine planten overhouden van iets groter dan een halve meter, maar des al niet te min een leuk rokertje overhouden als je het beschut tegen de regen neerzet.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zaadje heeft toch wel een kiemrust nodig van min 2 weken,ik hou het op 3.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga kijken hoe lang ik ze het langst kan laten liggen voordat ik ze laat kiemen zonder dat de kweek in gevaar komt!

 

thanx :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...