Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: CAN 250 filter set

Recommended Posts

CAN komt zoals al aangekondigd met een nieuw 125mm filter van 250 kuub. Het nieuwe aan dit filter is dat het inwendig nu ook 125mm is. Tevens is het iets korter en iets dikker (zo'n 20 cm) maar nog steeds erg geschikt voor de tent. Can doet daar een 4 standen CAN fan bij (de uit de Ruck-stal afkomstige 125 LS die max 350 kuub doet) en een doosje met 5 meter goede kwaliteit (DEC) geluidsisolerende slang. Dat laatste is voor veel kleine kwekers een uitkomst, omdat die slang over het algemeen alleen maar per 10 meter te koop is. Het filter heeft een capaciteit van 250 kuub, dus de fan is netjes gedimensioneerd op de capaciteit van het filter: De 125LS haalt 250 kuub bij 100 pascal drukval. De keuze voor een vier-standen fan vind ik ook slim: ik gebruik vrijwel nooit meer een fancontroller in mijn tent. Een tent staat meestal binnen in een verwarmde ruimte dus zal vrijwel geen last hebben van een lage nachttemperatuur door te veel ventilatie.

 

Ik verwacht dat dit filter een lagere drukval zal hebben als het 100mm interne filter, en daardoor ook minder lawaai zal gaan maken.

 

Over dat lawaai uit de filter nog even het volgende: Veel leveranciers (waaronder CAN overigens) adviseren om de fan direct op het filter te zetten. Daar zijn de flenzen van de filters zelfs op gemaakt! Ik adviseer toch om er eerst een stuk isolerende slang op te zetten: de inlaat van je fan maakt veel lawaai. Dat betekent dus in veel gevallen dat de fan je tent uit gaat.

 

Neem het liefst een horizontale opening in je tent voor de afvoer, hoe minder bocht, des te beter. Als je toch bochten hebt overweeg om daar eens metalen bochten voor te nemen, dat scheelt erg veel drukval.

 

Afgelopen week ben ik bij Lex de set gaan ophalen, plus nog een extra los filter dat door Aad getest zal gaan worden. Ik mag namens CAN deze set aan een tester aanbieden.

 

We zoeken naar:

 

- iemand met een tent of kleine kweekruimte,

- die nu reeds een 125mm 250 kuub filter gebruikt (en ervaring heeft met de warmte en het geluid in zijn ruimte),

- die nu ook al een 125mm buisventilator gebruikt voor zijn afzuiging,

- en die ook al een verslagje heeft gemaakt van een kweek daarin op Wietforum.

 

Voor jou, als je geselecteerd word, deze mooie set. Voor ons een mooi verslag in de test-sectie. Deal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben nu ook bezig met mijn eerste kweekje in een tent met een ruck 125 ventilator en een filter er direct op aangesloten (zonder slang). Heb alleen geen verslag dus kom niet in aanmerking om te testen.

 

Vind alleen wel dat het erg veel herrie maakt. Zit nu nog in de groeifase en dan staat de afzuiger aan tussen 07:00 en 23:00.

Volgende week ga ik met de bloeifase beginnen en als het erg begint te ruiken neem ik aan dat ik 24 uur moet gaan afzuigen.

 

De tent staat op zolder en als de afzuiger aan staat is het duidelijk op de begane grond te horen. Vrees dus een beetje dat de buren het ook horen:(

 

Het zou leuk zijn als iemand die het gaat testen een decibel meter kan regelen zodat het verschil gemeten kan worden van de oude en nieuwe opstelling.

 

groet,

homegrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Whazzup,

Voor deze grote filter 250 m3 kan je toch max een 250 watt lamp in je tentje hebben, om het klimaat onder controle te houden.

ik draai met een 600 watter dus heb helaas niks aan die filter.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rara,

onder deze filter durf ik meer onder te hangen als 250 watt.

 

Het lijkt mij een ontzettend mooie opstelling voor 500 watt fluo.

Jammer, dat ik al bezig ben.

Voor de grotere fluoristen is deze combinatie zeker geschikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poldergrower biedt aan:

 

- G-Kit 600W (hxbxd = 176x118x78 cm)

- Lamp is nu CoolTube, maar wordt vervangen door Gavita IR600

- Humboldt Nutrients - The Oneness Program in de herkansing inclusief SeaCal en SeaMag (Thanx to Doc)

- Te kweken soorten = 2x Double Fun (No Mercy), 2x White Rhino (Greenhouse) en 1x Skunk (Ceres)

- Dit alles op de welbekende gouden zakken speciale mix met de nodige toevoegingen in 15L potten

 

Ventilator: PK 125 - 225-360M3 per uur - 1 stand ventilator.

Deze draait altijd vol uit!

Zelfs de wasemkap is op z'n laagste standje nog stiller... :)

Sterker nog, de kast staat in de keuken, dus we zeggen altijd dat het de wasemkap is die men hoort. :D

Qua warmte en herrie weten we ook wat ze doet, want ze staat al een jaar lang braaf haar best te doen.

Zou niet verkeerd zijn een beetje rust en stilte in de keuken! :D

 

Een kweekverslag is nu zelfs nog live te volgen, Blue Hammer in Scrog, de laatste loodjes.

 

:D Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had mooi geweest vd DR100 maar die is de deur uit :)

 

Id DR240W net iets te weinig capaciteit maar zou een hele mooie, stille en handzame oplossing zijn dit vd tentjes.

 

Met deze combi kun je goed draaien met een 400W als je bijvoorbeeld ook een luchtverdeelsslang met actieve inblaas inzet, dan kun je, als je alles helemaal goed afstemt zelf tot 600W gaan, zoals ik deed op laatst id DR100 met 500M3 afzuig op 50% en actieve inblaas toen.

 

Geld een test ook als je deze combi wilt gebruiken om gefilterde verse lucht in te brengen in je systeem?

 

Doe het nu nog met passieve invoer maar ga volgende ronde weer over op actieve inblaas: beter te regelen en minder afhankelijk van klimaat invloeden van buitenaf (aanhoudend warm of vochtig weer) die het klimaat binnenshuis sterk beinvloedden en ik (deels) mijn aanvoer van binnenshuis trek (ramen op kier) en uitblaas richting raam maar toch een gedeelte vd uitblaaslucht weer binnenshuis terecht komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me ook beschikbaar willen stellen voor deze test.

 

Ik heb een DR60 met daarin een 250W lampje en 1 Wild rose in een 50L speciekuip.

Dit tentje staan in mijn woonslaapkamer, dus een setje dat minder geluid maakt is zeker welkom!

 

Verslag kan gemaakt worden :)

Zo stond het er vorige week bij..

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou rekening met de maximale capaciteit van het systeem: als je eerst een cooltube hebt gebruikt en je gaat nu een kale IR lamp gebruiken zou het wel eens veel warmer in je tentje kunnen worden, en dat is dus slecht vergelijken.

 

250 kuub zou in gunstige omstandigheden voldoende kunnen zijn voor een 600W lamp, maar niet bij hoge temperaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel testen in mijn sd120 tentje.

 

Ik wil mijn volgende kweek draaien met:

 

Gravita pro Electronic Ballast 230v / 400V EL

Master SON-T PIA GreenPower T 600w EL 400v

lumatek reflector kap

(opendag DOC :) )

 

Ik wil er 16 of 14 x S5 uit stek indraaien

 

Nu draai ik met

600 watt BLT vsa

SON-T PIA 600w

standaard spiegelkap

can366 bft koolstoffilter 700m3

Buisafzuiger BK 200 790m3 (kunststof) draait op 30% continu

 

Mijn huidige kweek is bijna klaar 3 weken

 

Ik hoop dat ik aan de eissen voldoet

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je wilt je 700 kuub filter voor een 250 omruilen? Dat is niet echt handig voor de vergelijking helaas, ook al vanwege de verschillende fans en buisdiameters.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hou rekening met de maximale capaciteit van het systeem: als je eerst een cooltube hebt gebruikt en je gaat nu een kale IR lamp gebruiken zou het wel eens veel warmer in je tentje kunnen worden, en dat is dus slecht vergelijken.

 

250 kuub zou in gunstige omstandigheden voldoende kunnen zijn voor een 600W lamp, maar niet bij hoge temperaturen.

 

Daar heb je volkomen gelijk in, we hebben geen idee nog wat een kale 600IR gaat doen in onze G-Kit Kast.

Dit is hier ook al punt van discussie geweest. :)

Helemaal omdat we ook naar de zomer toe gaan.

Daarnaast werd even vergeten dat tijdens de groeiperiode van de bloei de 600W HPI ook nog even in de Tube gaat.

 

:D Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, ik draai met 160mm maar die gaat eruit en ga binnenkort zelf wel 125mm aanschaffen.. Dus hier helaas ook geen vergelijkingsmateriaal!

 

Succes met het vinden van een gepaste tester!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dan ken ik niet achterblijven denk ik zo

 

ik zit nu met n mv van 375 m3 max 3 standen cito box

ik zit met n fat filter 500 m3 beetje veel voor mn hokkie

 

mn hok is 158 cm lengte X 98 cm breedte en 200cm hoog

 

ik draai nooit hrder als stand 2 met die box

 

nou ben benieuwd wat je er van vind

:)

 

ps dit alles is al 125 mm en in de zomer ken t zo.n 33 graden worden en dat konden ze toen hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net alles veranderd voor een beter klimaat komt er zo'n mooi voorstel. Nu voldoe ik niet meer aan de eisen.

 

Maar toch weer een mooie aanbieding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe kom jongens, er draaien zat mensen in een tentje met een 250 kuub filtertje en een 125L fan :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het 250 kuub filter er wel weer in hangen maar dan krijg ik de temperatuur niet onder controle in mijn DR80 met een 250w lamp erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met een 250 kuub afzuiger en filter in een dr100 met een 400 w Lamp. Ik dacht eerst 350 kuub maar ik had me vergist. :spliff: . Ik ben nu pas met mijn eerste ronde in die tent bezig, maar ik wil hem daarna graag testen. Ik heb dan alleen maar een ronde vergelijkingsmateriaal. verslag

Ik hoor het wel

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe kom jongens, er draaien zat mensen in een tentje met een 250 kuub filtertje en een 125L fan :jump:

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eenzelfde setup, maar ik gun het Xistenz..

 

hij heeft zijn afgelopen ronde misoogstje gedraaid door ongemerkte chronische periodieke vrieskou in de tent.

Nu staat zn tent op ene beter plek maar wel naast de TV... Dus stilte is wel meer gewenst dan voorheen...

 

En ik denk nl dat zijn filter ook aan vervanging toe is en mijne hangt net 3 maandjes.

 

 

hij kan kweken en hij kan het goed gebruiken.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
:spliff:

had nog nergens gelezen wat voor fan en filter je nou eigenlijk had :jump:

 

Maar goed, als het inderdaad binnen de specs valt... Ik zie net dat je 250 watt kweekt... Een 400 watter heeft de voorkeur met deze combinatie maar als die er echt niet is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopranos draait met 400 watt dacht ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai al mer als 1.5 jaar op 400 watt :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In me huidige setup was ik van plan om de 400w lumatek set in te zetten met de diamond kap, maar vind dat op dit moment niet echt nodig gezien de verloop van deze kweek.

 

Maar voor deze test zou ik het wel kunnen doen en heb nog een paar leuke zaden van het Humboldt seminar in de ijskast liggen om deze ook daar voor in te zetten.

Ben dan ook wel nieuwsgierig wat dit afzuig systeem gaat doen in een DR80!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai nu met een VK125 van 365m3 die op 30 a 40% draait..

M'n filter is een Can filter van 200m3 als ik me niet vergis, beide met een diameter van 125mm.

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz collegas hobbykwekers;

 

 

Al voldoe ik niet aan de gestelde criteria....; graag stel ik my kandidaat om deze

set up te testen . Na de aankoop van mn eigen woningske en dringende renovatie

van enkele zaken zoals ramen , badkamer en de volledige electro is myn grow-budget

totaal onbestaande............. en dus n groot probleem aangezien ik al 3 herries, 5 NLs

en 1 pp tje staan heb die dringend onder de lamp zullen moeten of ze kunnen de vuilbak

ingegooid worden. Nou heb ik met wat overschot van materiaal al n tydelyk hok gebouwd,

lamp wordt geregeld.... maar heb wel nog geen afzuiger + filter....

Mettertyd zal er n groot hok gebouwd worden , zodanig dat ik twee ruimtes van 1.2 op 1.2

kryg die om en om draaien. Heb wel al enkele tientallen fotos gemaakt onder de weg zodat ik

by n test of gewoon n ronde deze duidelyk zal kunnen documenteren ...

Gun deze arme belg eens n testje en je krygt er n growverslag annex bouwverslag en test

bovenop ...... HAHAHA klinkt byna als ontwikkelingshulp in de lage landen...

En indien ik niet gekozen wordt ............ ook goed , vindt wel n oplossing

 

 

Vriendelyke groenten ; Poppa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...