Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

Hericules Feminised (Sannie's Herijuana x Sannie's Shack) in de aardebak

Recommended Posts

ok dus je gaat weer terug naar de losse potten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan , nou veel succes. en gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent .

ik heb ook weleens van ik pleur het allemaal weg..:lol:

maar dan toch.....

 

Hou ons op de hoogte

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je misschien een afvoerputje in je kweekruimte?Of in de buurt van?Ik ken iemand die een gelijkaardig probleem had en t enige wat ie kon bedenken dat er mogelijk fout kon zijn was dat er mogelijk lucht van een afvoer tot in zijn kweekruimte kon komen.

Probeer maar wat mee te brainstormen hoor,kan vergezocht zijn,maar soms moet je t ver zoeken...

 

Hoe warm wordt die gloeidraad?Check mss ns je wortelontwikkeling als je ze d eruit flikkert....

 

hoe nat is je medium?Er is zeker IETS grondig fout als je groei zo belemmerd wordt

 

Hopelijk vindt je t probleem...

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Richie Hawtin,

 

zou het iets kunnen zijn dat je onderin je aardebak geen afwatering hebt en daar dus een natte boel hebt? dat is in elk geval een verschil met potten.

 

em je zou het ook met kraantjeswater kunnen proberen, als ik hier en daar goed lees krijg je met een grote aardebak juist een goed bodemleven. maar misschien zit er wel iets in het grondwater wat je bodemleven verstoord. Ik heb daar wel geen verstand van maar wie weet.

 

het klint in elk geval allemaal erg bizar.

 

succes ermee.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de plantjes zo slecht wortelen hebben ze vaak teveel water.

Kan het zijn zoals Djzusie zegt, dat er zich onder in de bak het water verzamelt.

Deze wordt door de warmtekabel verwarmt en gaat broeien. Weet niet of dit goed is?

Hoe diep is de bak?? Zo te zien kan er behoorlijk wat in.

Hou er rekening mee dat een plant in de groei het liefst met de wortels tegen het droge aan staat.

Mij is altijd gezegd: Liever te droog dan te nat want dat is echt niet goed.

Probeer net zoals Djzusie mee te denken.

 

Succes.

Smalibaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers :rofl

 

@ Elmo, doe ik zeker :lol: Veel succes met de zaden ;)

 

@ green tomato, met de lucht in de kweekruimte is niks mis aangezien ik het probleem enkel in mijn aardebak heb.. de andere tentjes doen het nog steeds goed.

 

@ djzusie, te nat zullen ze al zeker niet staan, ze hebben ook nog geen enkele keer water langs onder gekregen. Van een ophoping van water zal dus alvast geen sprake zijn. Mijn tensio (gemeten op 45 cm diepte) geeft zelfs een iets te droge grond aan. Misschien is het wel een idee om opnieuw gewoon kraantjeswater te gaan gebruiken, alleen stinkt! het water hier enorm naar chloor, en dat vinden de meiden vast ook niet lekker ;)

 

@ Smalibaba, die verwarmingskabel gebruik ik enkel als het echt te koud wordt in de kweekruimte, momenteel staat de grondtemperatuur al maanden stabiel rond de 22°c (gemeten op 35 cm diep). Ik kan zelfs zeggen dat ik de verwarming voor het laatst gebruikt heb bij mijn laatste succesvolle kweek van eind januari, en dit ook maar enkele dagen. Daar zal het dus ook wel niet aan liggen..

 

Dus.... niet te droog, niet te nat, niet te warm, niet te koud, geen over- of ondervoeding enz... beats me wat het nog zou kunnen zijn :blink:

 

In ieder geval zijn we intussen opnieuw een pak weken verder en sta ik geen stap dichter bij een nieuwe oogst ;)

Om compleet moedeloos van te worden :lol:

 

Toch bedankt voor het brainstormen guy's :huh:

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Growers,

 

enkele foto's van het rampgebied, vandaag bijna 2 maand voorgroei en we staan nog niet verder dan wat sprieterige takken :wOOt

De dames zijn trouwens ook vanzelf in de bloei aan het gaan want de klok staat nog steeds op 18/6 en toch staan er al minitopjes op.

Ik heb de klok dus maar naar 12/12 gezet, ik bekijk het nog even hoe het verder verloopt. Beter enkele grammen dan helemaal niets..

 

gallery_18291_9779_1123093.jpg

 

gallery_18291_9779_1123093.jpg

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ongeluk heb jij zeg !

Ik zou de hele boel eruit trekken en overnieuw beginnen, nu zou je anders nog een week of 7-8 door moeten voor een paar lullige grammen want echt veel zal dit nooit worden !

 

Geef me een pm en ik stuur je nieuwe zaden zodat je opnieuw kan beginnen met een goeie en strakke basis.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nou nog eens een mooi aanbod! sannie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie is ook wel eens n lieve vent :wOOt :wacko:

 

klote van de sprieten maar ja wat doet je r an

nieks dus eruit en sannie n pm sturen :verrygood

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook een hok waarbij ik problemen BLIJF hebben, echt alles eraan gedaan om dingen aan te passen en te verbeteren, na 1 jaar, 5 kutoogsten, heb ik zoiets van, wat het dan ook kan zijn, ik ben toch van mening dat er op de locatie zelf iets is, iets in de lucht, of in de ruimte zelf wat niet meehelpt. kun je niet op een andere locatie proberen en dan dezelfde opstelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet hier iets anders aan de hand zijn. Dit is nu al paar keer achter elkaar gebeurd.

 

Ik zou toch geen enkel risico meer nemen en alles proberen uit te sluiten:

 

- Even een kweekje op regenwater of spa blauw en geen ruppel uit de kraan.

 

- Je kweekt in de kelder mischien zit er iets in de lucht, een schimmel of iets.Heb je soms een inlaat die verkeerde/vervuilde lucht aanzuigt?

 

- Er is nieuwe verse aarde ingegaan, nadat met de vorige aarde het ook niet goed ging. Het lijkt er dus in elk geval op dat het niet de aarde zelf is (da's alvast 1), wel kan het alsnog de bodemtemperatuur zijn die te koud/warm/teveel varieert. Toch maar even die bodemverwarming controleren en alles nameten en controleren, meten is weten, op verschillende tijdstippen. Als er een storingkje in je verwarming zit en de temp blijft stijgen, kan jij best een mooie waarde meten maar mischien is het 3 uur later nog 10 graden gestegen en koken de wortels. Ik heb zo eens een aquarium gehad waarvan opeens de thermometer vd verwarming knapte en ik smorgens letterlijk gekookte vissen aantrof.

 

- Mischien iets met de gebruikte vijverfolie die slechte stofjes begint af te geven in de aardebak. Het blijft gek dat het vooral in de aardebak slecht gaat. Mischien dat dat vijverzeil toch best rare dingen gaat doen met een warme lamp erboven, er zijn ook veel mislukte kweekjes met verkeerde tenten. Het ene zeil zal ook het andere niet zijn, het blijft plastic en je zit met een warme vochtige ruimte, indoor.

 

Aangezien het vooral deze aardebak betreft en niet je andere tentje(s) zou ik het dan ook vooral in dat hok en op die locatie zoeken, en in mindere mate in de kweekruimte als geheel.

 

In elk geval doorgaan, en wederom (net als vorige keer aarde vernieuwen een test was) weer proberen dingen te veranderen om te kijken waar het aan ligt. Mischien is het iets heel stoms/kleins, maar duidelijk is dat er ergens iets het evenwicht flink loopt te verstoren. Ik zou alles zoveel mogelijk minimaliseren (verwarming eruit, alleen de nodige vertrouwde voeding en niets nieuws) en dingen proberen uit te sluiten (ander vijverfolie, spa/regenwater ipv kraanwater), verander indien mogelijk de inlaten van je tentjes en kijk of je verschil merkt in beide tentjes etc

 

Roep ook maar wat hoor,

 

succes in elk geval

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vijverfolie, heb je die bij een shop gehaald of gewoon in een winkel? want dat is idd een optie, heb bij mij ook een gedeelte vervangen omdat dat goedkope klotefolie van de cranenbroek was, incl vergiftiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guy's B)

 

éérst en vooral bedankt voor de reply's :verrygood

 

Ik hoor veel die vijverfolie terug komen... het zou me ook verwonderen, die heb ik niet vervangen, enkel goed schoongemaakt (en ook goed nagespoeld met water)

En ik heb op die folie wel al enkele goede kweken gedraaid..

Ze komt trouwens gewoon van bij Frans.

 

De lucht dan, die komt via een aktieve inlaat rechtstreeks van buiten, gewone buitenlucht dus, en ik heb geen verkeer voor de deur..

 

Ik weet het echt niet meer.. maar zoals Sannie zegt, neerhalen en opnieuw beginnen, dat is wat we ermee gaan doen.

Alleen gaan de nieuwe zaadjes deze keer wel éérst onder de t-neon tot ze mooi en sterk zijn voor in het hok..

Of ik de aardebak houd of toch naar potten overschakel, daar moet ik nog even over nadenken..

 

Zo en nu gezellig :wacko: want er is bezoek ;)

 

grts

Richie :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...