Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrLunk.Tk

Als ergens belasting over betaald wordt, kun je dan niet stellen dat het belastbare product legaal is ?

Recommended Posts

Quote: "Vrije softdrug scheelt slok op borrel"

"DEN HAAG - De heroverwegingscommissie voor veiligheid en terrorisme schat dat het uit het strafrecht halen van softdrugs 160 miljoen euro zou schelen aan politie- en justitiewerk. En is het eenmaal legaal, dan kan er natuurlijk belasting op worden geheven, mogelijk wel 260 miljoen, aldus de commissie donderdag."

 

( Bron: Telegraaf.nl )

 

 

Zoals de meesten hier zullen weten wordt er dus door

coffeeshopeigenaren reeds een flink aantal jaren

100% belasting over alle verkochte wiet en hash betaald !

 

Stellling:

Als een regering ergens belasting over rekend...

Zou je wettelijk dan niet kunnen stellen...

Dat het belaste product dan reeds een legaal handelsmiddel is ?

 

Hoe kan een regering immers belastingelden innen...

Als het product illegaal / verboden is bij wet ?

 

Ik snap hier niets van !

 

Grtz,

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt niet uit dr Rodney Mckay, de winst is nog steeds door verkoop van cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de belasting geven ze alleen op genotsmiddelen daar kan van alles onder vallen

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bovenwereld is crimineler dan de onderwereld, maarja they make the rules

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

Blijft nog de stelling:

 

Als een regering ergens belasting over rekend...

Zou je wettelijk dan niet kunnen stellen...

Dat het belaste product dan reeds een legaal handelsmiddel is ?

 

... ... ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van mij mag de belasting op soft drugs behoorlijk omhoog

 

is alleen maar beter voor de thuis kwekers :)

 

duurdere producten betere prijzen :D

 

maar even terug naar de stelling

 

het is inderdaad een beetje krom maar we moeten als thuis kweekers ook niet te veel gaan zeuren

anders zijn we niet aleen iligaal in het bezit van wiet maar zijn we ook belasting onderduikers omdat we geen belasting over de winst betalen

 

nu zal niemand hier op het forum zeggen dat hij of zij wiet verkoopt maarja laten we eerlijk zijn

 

wie rookt er nu zelf 300 gram elke 2 maanden ?? en dan heb ik maar een 400 W lampje

 

dan heb ik het nog niet over de 5 kilo van green lady elke 10 weken

 

groeten

 

skunkie

 

P.S

 

Edit AS Grow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is legale handel, zolang je het via de shop verkoopt, zodat er belasting over geheven kan worden. elke vorm van verkoop, inkoop, productie is verder illegaal. maruh hoezo 100% belasting?

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is legale handel, zolang je het via de shop verkoopt, zodat er belasting over geheven kan worden. elke vorm van verkoop, inkoop, productie is verder illegaal. maruh hoezo 100% belasting?

 

Lees even :)

http://www.depers.nl/binnenland/198098/Cof...-staatskas.html

 

of die:

 

http://www.nu.nl/economie/1550098/coffeesh...-belasting.html

 

grtz,

Peter

Edited by MrLunk.Tk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gelezen, toch snap ik niet hoe die 100 tot 180% over de winst berekend word, dat wil toch zeggen dat ze quitte spelen of zelfs geen winst maken? en hoe kunnen ze de winst bepalen als inkoop niet geregistreerd word? tenminste dat neem ik aan dat de inkoop niet op papier staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gelezen, toch snap ik niet hoe die 100 tot 180% over de winst berekend word, dat wil toch zeggen dat ze quitte spelen of zelfs geen winst maken? en hoe kunnen ze de winst bepalen als inkoop niet geregistreerd word? tenminste dat neem ik aan dat de inkoop niet op papier staat.

 

 

Door Nol van Schaik:

___________________________

twee miljard is de omzet van de coffeeshops, de illegale handel betaalt geen belasting, dus zijn er ook geen cijfers. Die 20 % van 2 miljard is de 400 miljoen die coffeeshops afdragen, met Checkpoint dicht nog maar 390 miljoen.

 

Onder de streep, als alles betaald is, houdt de belasting 52 % inkomsten belasting in over dat bedrag, en als ik dan geld opneem van de rest, betaal ik nog eens 5% belasting over mijn geld.

 

Het is dus 100 % zeker dat over de in coffeeshops verhandelde cannabis belasting wordt betaald.

 

Peter bedoeld dat wij door de belasting verplicht zijn om 100 % winst te maken!!!

 

Het stijgen van de inkoop prijzen, veroorzaakt door de heksenjacht op kwekers door de overheid, met de daaraan gekoppelde verkoopprijzen in de coffeeshops, legt de belasting dus geen wind eieren.

 

Als een wietje 3.50 inkoop is, wordt de verkoopprijs 7 Euro, maar dan is slechts 40 % resultaat, de andere tien % zijn bedrijfskosten...

 

Ik hoop dat dit de verwarring opheft??

___________________

 

grtz,

Peter Lunk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit een verhaal gehoord van iemand die cocaïne dealde, hij hield aan de zijkant een boekje bij van zijn inkoop en verkoop en markeerde dit enkel op deze manier dus men kon nooit achterhalen om wat voor product het ging.

 

Hij liep na een aantal jaar tegen de lamp en de fiscus kwam langs om even te incasseren maar dat kon dus niet omdat hij over

zijn winst altijd belasting heeft afgedragen, aldus het verhaal. Het product waar het hier om ging is dus zoals bekend illegaal.

 

of het waar is weet ik niet, of het mogelijk is om op deze manier belasting af te dragen zonder te laten weten in welke producten je handeld is een tweede..

 

ik denk ik drop het ff hier haha :)

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik snap is wat jullie niet snappen....

 

Even een kort verhaaltje belastingen:

 

Ik koop wiet in voor 3.50 in, dit is de totaal prijs.

 

de 3.50 gesplit:

 

6% btw = € 0.20

100% prijs van de wiet. € 3.30

 

 

De verkoop prijs van de wiet is bijvoorbeeld 6 euro exclusief btw.

 

Btw wil zeggen Belasting TOEGEVOEGDE waarde.

 

De shop betaald alleen belasting over de winst die men zelf toevoegt aan de inkoops prijs.

 

Dit wil zeggen dat men 6-3.30 = € 2.70 heeft toegevoegd, hier moet men belasting over betalen.

 

De verkoop prijs inclusief btw word dan 6 x 106%(we voegen hier de btw toe) = €6.36

 

 

De shop eigenaar betaald alleen de belasting op de winst en mag deze verrekenen met de belasting betaald bij inkopen.

 

Voorbeeld:

 

€ 10 000 inkoop(waarvan 9433.96 zonder btw, 566 euro aan btw)

 

Verkoop 20 000 inclusief btw > 1200

 

 

Men betaald dan geen 1200 aan de belasting dienst maar 1200- 566= € 634

 

 

 

 

 

Waarom ik L 6% hanteer? omdat dit normaal de belasting is op landbouw producten.

 

 

Mochten er nog vragen zijn?

gewoon stellen.

 

 

@cannabusiness,.. onmogelijk... Zonder btw nummer geen belastingen...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

Even verduidelijkend,

De belastingdienst is neutraal. Dat wil zeggen dat het de Inspecteur niet uitmaakt of de inkomsten legaal of illegaal zijn, belasting moet worden betaald over alle inkomsten.

 

BTW over wiet in de coffeeshop?

Volgens ons droomt daar ene Van de Ham daarvan.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zelfs BTW over de inkoop :) . Ik heb nog nooit een kweker BTW bonnetjes uit zien schrijven :)

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

een BV met alleen bonnetjes van verkoop. dat is hetzelfde als een schildersbedrijf die z'n personeel zwart betaald en het materiaal ook met "zwart" geld inkoopt en zo alleen facturen uitschrijft zodat ie wit lekker veel over houd. maar ondertussen betekend dat dus geld witwassen. en zonder bonnetje van inkoop kun je dus stellen dat een coffeeshop geld aan het witwassen is zonder gepakt te kunnen worden. moet je met je schildersbedrijf eens proberen om met zo'n constructie onder belasting uit te komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
High dudes,

 

Even verduidelijkend,

De belastingdienst is neutraal. Dat wil zeggen dat het de Inspecteur niet uitmaakt of de inkomsten legaal of illegaal zijn, belasting moet worden betaald over alle inkomsten.

 

BTW over wiet in de coffeeshop?

Volgens ons droomt daar ene Van de Ham daarvan.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

Dus een coffeeshop betaald geen belasting?

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High The predator,

 

Lees de eerste allinea nog eens.

Iedereen betaald inkomstenbelasting.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het jammere aan deze hele zaak is, dat de makkelijkste weg van de overheid om heel hun "fiasco" terug recht te zetten, gewoonweg alles sluiten is. Maar dat kunnen ze momenteel ook nog niet net DOOR hun winst erin.

 

Of dat is toch wat ik denk dat er uiteindelijk van gaat komen, van al die ramtamtam rond hun slechte drugsbeleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen kwekers en kopers meer zijn krimt de economie met 3 a 4 % kijken of ze dat leuk vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...