Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jurjenvg

Bio-ethanol

Recommended Posts

willekeurige kwoot over iso

 

 

Conclusion

Isopropyl alcohol was evaluated by the Committee as extraction solvent for food and

considered acceptable for this use based on a temporary acceptable daily intake of 0-1.5

mg/kg bw (SCF, 1981) and on the low residues resulting from this use (SCF, 1991a).

Therefore, the Committee considers the use of isopropyl alcohol for the extraction of beta-

carotene from

Blakeslea trispora

as acceptable

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

link

 

dat is een raport uit 2003, van de europese gemeenschap.

dus nogmaals; ja, ik vind het erg vreemd dat isopropyl niet is meegenomen in dat onderzoek.....

of was er een bedoeling mee?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

link

 

dat is een raport uit 2003, van de europese gemeenschap.

dus nogmaals; ja, ik vind het erg vreemd dat isopropyl niet is meegenomen in dat onderzoek.....

of was er een bedoeling mee?

 

Met deze overheid is er altijd een bedoeling mee.Gek genoeg accepteren ze 10% methanol in aspartaam wel.Je moet het gewone volk natuurlijk niet de sleutel geven om het slot te openen, want daarmee gooi je eigen ruiten in.Tis net als vroeger met de NCF (Nederlandse Cocaine Fabriek).Bagger geld werd er toen verdiend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja om "de gevaren aan te geven" natuurlijk, mist alleen een stukje over afgeblazen handjes door butaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

olie gemaakt met isopropyl alcohol is minder giftig voor ons een lichaam dan een tinctuur op basis van ethanol... maarja ze hebben liever dat je staatskas steunt en je vergiftigd.... ben dat geruzie over ethanol en iso zo beu he ... dat mensen hun verstand nu eens gebruiken ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij als mensen produceren ook ethanol in ons lichaam & we kunnen ons zelf dronken maken als bepaalde processen niet goed verlopen. Isopropyl alcohol wordt niet door ons geproduceerd, dus daarom Iso alleen voor olie & niet voor tinctuur.Voor Iso betaal je ook al gauw een 10tje voor een ltr & bij goed zoeken hier in NL betaal je legaal hier ook een lagere prijs dat bijna op hetzelfde niveau is als in België.

Ik kan zelf aan Marienburg rum komen van 81% voor eur 26.50 per 750 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze overheid is er altijd een bedoeling mee.Gek genoeg accepteren ze 10% methanol in aspartaam wel.

 

olie gemaakt met isopropyl alcohol is minder giftig voor ons een lichaam dan een tinctuur op basis van ethanol...

 

Heb jullie daar een bron of onderbouwing van?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een pagina terug kijkt...daar staat de reden geschreven waarom er geen bron of onderbouwing van is.

 

Om ff de knuppel in het hoenderhok te gooien. Het lijkt me (als laborant zijnde) heel sterk dat iso geen residuen achter laat en andere oplosmiddelen wel. Het is meer de vraag of het iso residu schadelijk is.

 

Overigens zijn alcohol residuen ook niet onschadelijk. Alcohol blijft een zwaar gif.

 

inderdaad ethanol (alcohol) is zwaar gif

iso is iets giftiger voor ons lichaam

 

maar aangezien je die het oplosmiidel laat verdampen

is wat er achter blijft te verwaarlozen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of dat wel helemaal zo is zoals je zegt lonsdave?

 

Op een Lymeforum is een man die langere tijd tinctuur oraal ingenomen heeft die gemaakt was van Iso en hij heeft daar zeer heftige vergiftigingsklachten van opgelopen waar hij niet 1,2,3, vanaf is! Tinctuur en olie zijn 2 verschillende zaken, dat begrijp ik ook maar deze fout wordt erg vaak gemaakt door onwetende mensen.

 

Maar is het werkelijk zo dat alle schadelijke stoffen verdampen bij het bereiden van olie met Iso? Daar heb ik erg mijn twijfels bij en daar zal ondanks dat jij aangeeft dat er niets over te vinden is toch wel ergens verslag van gedaan zijn lijkt me?

 

Ik vraag dit overigens enkel omdat ik voor mezelf exact helder wil hebben hoe het precies zit, want met gezondheid moet je niet sollen......heb al genoeg ellende!

Zie het dus niet als een aanval, maar puur informatief! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn huisarts aan het werk gezet,

\hij gaat voor mij kijken hoe en wat er te onderzoeken is.

ik slik nu zo'n 6/ 7 jaar iso olie.

 

mIJN HUISARTS WEET DAT IK ER OLIE VAN MAAK EN SLIK

MAAR HEB M OOK VERTELD DAT HET EEN INDUSTRIEEL REINIGER IS

DUS EEN VERGIFTIGING KAN OOK GWOON OP DE WERKVLOER OPGELOPEN WORDEN.

sorry, maar dit ga ik niet overtypen, hehehe

 

kijk er is 1 ding van groot belang: laat je de olie echt helemaal uitdampen?

dan heb je keiharde olie.

dan neem ik dus wat druppies consumptiealcohol om de boel weer wat smeeuig te maken.

ik damp uit op 80 graden voor een uur of 4

afkoelen,en weer uitdampen voor half uur en weer afkoelen

en nog een keer uitdampen voor nachtje over.

 

ik vermoed best dat er mensen zijn die het beoordelen op de dikte, en dus iets iso erin laten zitten.

volgende plan is om een analyse te laten maken in usa van de olie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een pagina terug kijkt...daar staat de reden geschreven waarom er geen bron of onderbouwing van is.

 

inderdaad ethanol (alcohol) is zwaar gif

iso is iets giftiger voor ons lichaam

 

maar aangezien je die het oplosmiidel laat verdampen

is wat er achter blijft te verwaarlozen ...

 

Ik kan geen reden vinden waarom er geen bron of onderbouwing is te vinden op de vorige pagina. En als iso nog iets giftiger is als alcohol is wat (in olie) achter blijft misschien helemaal niet te verwaarlozen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik dus ook Aquar, maar ik laat me graag met bewijs overtuigen! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dan moet je nog heel veel meer innemen. Niet erg duidelijk hoeveel dat precies is, maar het ligt ergens tussen de 200 en 600g.

 

"Schadelijke gevolgen" wordt ook onder verstaan dat je dronken wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acute oral toxicity (LD50): 3600 mg/kg (muis)

 

In het verleden gebruikten wijzelf bij zowel ratten- als muizenstudies een simpelere en conservatievere vuistregel, die we hebben gepikt van productontwerpers in de functional foods-industrie. We deelden de dosering door 15 en kregen dan een ondergrens. We deelden door 10 en krijgen dan een bovengrens.

 

Iemand van 70 kg zou maximaal 25.2 g binnen mogen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25.2 gram dan. Wat jij wilt. Dat is nog meer dan de 15 gram die ik noemde.

 

Voor een "lethal dose" heb je dus nog 10 keer zo veel nodig.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij had je het over tussen de 200 a 600 g.Overdrijven is ook een vak.Ik had het over 15 g, maar gezien ieder persoon niet hetzelfde is zou het voor sommige personen best het eindstation (6 plankjes) kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iso is blijkbaar pas schadelijk als je er meer dan 15g van inneemt.

 

Dat is de "acute toxicity" dosis die ik noemde. Geen 200 tot 600, maar 15 gram dus.

 

Jij zij toen dat 15g al dodelijk was en ik probeer je sindsdien uit te leggen dat je de term "acute toxicity" verward met "lethal dose".

 

Nee dan moet je nog heel veel meer innemen. Niet erg duidelijk hoeveel dat precies is, maar het ligt ergens tussen de 200 en 600g.

 

en dat is dan de de echte "Lethal dose".

 

Dus die 25.2g die jij noemde is een andere schatting voor de "acute toxicity" dosis en voordat het dodelijk is moet je dus minstens een heel glas innemen. Of het dan bij 1 of pas bij meerdere glazen fout gaat daar zijn de meningen inderdaad blijkbaar over verdeeld, maar dat een eetlepel van het spul al dodelijk is klopt zeker niet.

 

Buiten dat vallen onder die "schadelijke" effecten dus ook de gewone dronken effecten zoals instabiliteit en gebrekkige spraak. Daarom wordt voor ethanol al vanaf 14g "acute toxic" genoemd. Daar ga je ook niet dood van, maar je wordt wel dronken inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen probeer het uit & dan horen we het wel via de media :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dronken effect en dan gebrekkige slaap? Slaap juist altijd als een roos..

 

Interessante discussie overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeg gebrekkig lezen maar toe aan de symptomen haha.

 

Mjjn excuus.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha. Zal het aan ze doorgeven :)

 

Maar goed, dat is allemaal voor als je het extract op eet oid. Dan is iso extract dus wel veilig. Hooguit smerig, maar als je het nog proeft dan heb je dus gewoon niet genoeg "ge-purged".

 

Als je het dabbed, vaped of rookt dan verbrand de alcohol of Iso en dan krijg je wellicht weer heel andere (schadelijke) producten)?

 

Ben net terug uit Belgie en heb daar wat flessen 96% alcohol gekocht, maar het zou wel makkelijker/goedkoper zijn om iso te gebruiken. Ethanol schijnt ook minder goed te werken dan iso.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...