Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wakki

Second Base GueRiLLa

Recommended Posts

Heb er vorig jaar ook gekweekt hoor, dus komt wel goed :D

Het is eigenlijk alleen nu dat het misschien kan opvallen (met de plastiek flessen), maar eens dat die niet meer nodig zijn ziet niemand het!

Je weet wat ze zeggen, licht=gewicht en daar doen we het toch allemaal voor

Mijn spot lijkt misschien héél open maar het is gewoon een mooi open stukje in een dicht begroeid stuk bos (vind het raar eigenlijk dat er zo een open plek is)

 

Ik heb een klein probleempje met 1 NDB plantje, ik had vandaag de flessen eraf gehaald (zon scheen zo mooi) en toen ik nog eens langs ging om ze terug erop te zetten merkte ik dat het plantje gewoon omver lag ;)

Heb het dan maar wat gestut met een klein stokje, maar wordt dit nog iets of kan ik dat plantje al bijna vergeten? (het is momenteel mijn grootste plantje :lol:)

NDB is maar een slap soortje precies, steeltjes blijven echt zo fragiel...

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine UPDATE 23/05/2010:

 

Plantjes gaan goed, er zijn er wel een paar gestorven (die in potjes zatten, geen idee waarom juist)

En de NDB's die ik al heb geplant zijn ook aangeslagen volgens mij

 

Foto's:

Het grootste NDB'tje (dat omgevallen was maar zich blijkbaar zeer snel heeft hersteld):

gallery_22478_9853_139774.jpg

gallery_22478_9853_543976.jpg

 

Wat potjes:

gallery_22478_9853_551081.jpg

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wakki.

 

Dat ze nog wat fragiel zijn is wel logies, je had ze in voorgroei hok opgekweekt toch? Dan is het buiten opeens een hele gemene wereld... maar ze komen er vast wel goed doorheen zo met wat stut-palen ghehe.

 

Succes hoor en tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat wel allemaal goed nu hoor, ik denk dat alles mooi is aangeslagen (sommige zijn wat trager maar dat is normaal zeker)

Ik zal over een paar dagen nog eens een uitgebreide update doen voor jullie :lol:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nog eens gaan kijken, maar heb een paar probleempjes met enkele plantjes:

 

2 kleine NDB plantjes hebben verbrande bladpuntjes en groeien precies ook maar amper ;)

Bij JackBerry zijn er ook 2 plantjes die geel blad hebben (in het midden, de bladpuntjes zijn groener), kan dit door te veel water zijn? (Toen ze nog in potjes stonden hadden ze het ook al en denk dat ze te nat hebben gestaan)

De JackBerry's staan in een kleine hoeveelheid geraniumpotgrond met rond die potgrond gewone aarde (van de spot zelf) die opgewaardeerd is met NPK-korrels (dus eigenlijk een plantengat binnen een plantengat omdat ik dacht dat ze die geraniumpotgrond wel graag zouden lusten voor het beginstadium)

 

Ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten zodat jullie beter zien wat ik bedoel.

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 31/05/2010:

 

Plantje lijken goed te gaan op enkele JackBerry's na die dat aan de gele kant zijn (zoals beschreven in mijn vorige post ^^)

De plantjes die wat verbrand waren ondervinden er precies niet zo veel hinder aan en gaan door met groeien...

 

Foto's (zoveel duidelijker):

 

Hier zijn 2 JackBerry's die nog moeten geplant worden en al wat geel gekleurd zijn ;) (Er zijn 2 JackBerry's die al geplant zijn en nog geler zijn...)

gallery_22478_9853_94675.jpg

 

NDB (met licht verbrande puntjes maar lijkt er nu al over te zijn):

gallery_22478_9853_1193044.jpg

 

NDB die lekker aan het gaan is:

gallery_22478_9853_1619444.jpg

 

Een grotere JackBerry (lijkt alleen maar geel op de foto):

gallery_22478_9853_1626571.jpg

 

BasicMix in potjes (deze gaan naar kameraad van me):

gallery_22478_9853_1791272.jpg

 

Gaat dus nog tamelijk goed, alleen dat geel blad verontrust me een beetje ;)

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 01/06/2010:

 

Ik heb alle plantjes buiten de BasicMix (die naar kameraad gaan) geplant ;)

Wat staat er nu allemaal geplant:

10x JackBerry F3

7x NDB (wierieman)

4x Afghaan x NYCD

totaal: 21

 

Heb niet veel foto's, enkel van mijn mini test-spotje waar ik 2 Afghaan x NYCD heb geplant zojuist:

gallery_22478_9853_1438231.jpg

gallery_22478_9853_1394839.jpg

gallery_22478_9853_478983.jpg

Ben tot nu toe zéér tevreden over deze Afghaan x NYCD want deze gaan echt super hard!

 

ps: Is er niemand die me kan zeggen wat dat geel blad bij de JackBerry's is?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er keurig uit :verrygood

 

is dat geel blad niet gewoon omdat ze nog in n te klein potje zitten? Zou me er niet te veel zorgen over maken, maar ze wel binnenkort eens in een grotere pot zetten.

in welke grond zitten ze?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeroenproot:

Thx, de meeste plantjes hebben het nu ook mooi naar hun zin, volgens mij is het waarschijnlijkste dat die paar JackBerry's te nat hebben gestaan... Maar komt wel goed zeker!

Potjes waren niet te klein hoor, want het alles geplant vandaag en de zaai- en stekgrond van de potjes was zeker nog niet volledig doorworteld hoor

Ze staan nu in opgewaardeerde aarde (zanderig grondje van spot zelf):

plantengaten van 60l met daarin:

180g bloedmeel

350g beendermeel

180g tuinkali

180g kalk

+nog wat geraniumpotgrond (juist rond de wortelkluit die uit het potje (zaai- en stekgrond) kwam)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk, ik dacht er even na dat het wel eens kon komen door te nat :verrygood maar je was me voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lekker de natuur zijn gang laten gaan, het weer zit toch al mee de komende dagen :verrygood

Ik ga wel nog geregeld wat water geven, want als het zo warm is dan droogt de grond snel uit! (Ik geef water op een stukje van de plant af omdat dit blijkbaar de wortels aanzet tot groeien)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE (04/06/2010):

 

De meeste plantjes gaan stevig in de groei, alleen die enkele JackBerry's met gele blaadjes doen het nog niet :wOOt

Ze zijn wel niet allemaal op hetzelfde moment in volle grond geplant, maar er zijn 2 JackBerry's die al een tijd geplant staan en die maar geel blijven, 3 andere die toen ook zijn geplant zijn wel goed aan het groeien/zonder geel blad...

Ik heb geen idee wat ik er mee moet doen? Water geven zoals ik aan de rest van de planten geef? Minder water geven? Geen water?

De blaadjes van sommige JackBerry's beginnen ook wat te krullen (kleine gele blaadjes), ik weet echt geen raad => kan iemand me zeggen wat ik moet doen nu???

 

Foto's:

Ik zal maar beginnen met de gele JackBerry's (het zijn er 5 :wacko: ):

gallery_22478_9853_44318.jpg

gallery_22478_9853_84551.jpg

gallery_22478_9853_1006505.jpg

gallery_22478_9853_962123.jpg

gallery_22478_9853_1260201.jpg

 

JackBerry's die het wel super doen:

gallery_22478_9853_365126.jpg

gallery_22478_9853_170664.jpg

gallery_22478_9853_1189222.jpg

gallery_22478_9853_829162.jpg

gallery_22478_9853_398857.jpg

 

NDB, stuk voor stuk struikjes aan het worden :verrygood

gallery_22478_9853_27368.jpg

gallery_22478_9853_391137.jpg

gallery_22478_9853_586466.jpg

gallery_22478_9853_427621.jpg

gallery_22478_9853_951796.jpg

gallery_22478_9853_489363.jpg

gallery_22478_9853_861107.jpg

 

En nog 4 Afghaan X nycd die het ook super doen:

gallery_22478_9853_353622.jpg

gallery_22478_9853_773283.jpg

gallery_22478_9853_1931720.jpg

gallery_22478_9853_923565.jpg

 

(ps: sorry voor de overload aan foto's B), maar iedereen heeft tegenwoordig toch al een tamelijk snelle breedband connectie ;))

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff zeuren of je slakkenkorrels; het heeft geen zin om ze in een kringetje erom heen te leggen. Veeeel beter is zoals de verpakking zegt. Ik weet het uit ervaring. Gewoon een paar handjes rondstrooien rond je plant (en dan bedoel ik ook een handje op een of twee vierkante meter). Beetje in de buurt strooien. Gaat alles kapot.

 

Verder ziet het er super uit! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, ga niet zo vaak naar je plek toe....

 

denk dat er ondertussen een mooi pad naar toe ligt.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slappezever:Thx, ik zal het onthouden voor als ik nog eens slakkenkorrels moet strooien :wOOt

Ik heb nu ook al slakkensporen gezien die toch nog over de korrels gingen, ze lagen dan wel dood naast mijn plantje uiteindelijk :verrygood

 

@The-Predator: Daar is aan gedacht hoor, ik moet echt onder bomen enz doorkruipen om aan de spot te kunnen geraken en een pad is niet zichtbaar als het onder bomen doorgaat! (want daar groeit geen gras/netels)

Mijn spot wordt heus niet ontdekt, alleen de geur tijdens de bloei kan het verraden maar denk dat dat ook nog zal meevallen uiteindelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@slappezever:Thx, ik zal het onthouden voor als ik nog eens slakkenkorrels moet strooien :wacko:

Ik heb nu ook al slakkensporen gezien die toch nog over de korrels gingen, ze lagen dan wel dood naast mijn plantje uiteindelijk :verrygood

 

jep, want als je cirkel op één plaats doorbroken is, zouden er nog altijd snoodaards kunnen zijn die door dat gat kruipen...

als je ze gewoon in het rond overal wat strooit creëer je een "mijnenveld" waar geen doorkomen aan is :wOOt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Wakki,

 

Gaat lekker, of niet dan :verrygood

Vooral je NDB groeien lekker door!

 

En die jackberry's? ik zou ze gewoon laten gaan, dat gele trekt wel bij als je grond goed is. Die komen er wel hoor :wOOt

 

Succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sjakie46:

Ik hoop het, ik zie wel dat ze groeien als ik de foto's vergelijk maar wel véél trager dan de andere plantjes...

Ik ga vanaf nu altijd eerst eens in de grond voelen en als die nog vochtig is dan krijgen ze geen water meer bij, dat zal wel helpen hoop ik

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
@slappezever:Thx, ik zal het onthouden voor als ik nog eens slakkenkorrels moet strooien :wOOt

Ik heb nu ook al slakkensporen gezien die toch nog over de korrels gingen, ze lagen dan wel dood naast mijn plantje uiteindelijk :verrygood

 

@The-Predator: Daar is aan gedacht hoor, ik moet echt onder bomen enz doorkruipen om aan de spot te kunnen geraken en een pad is niet zichtbaar als het onder bomen doorgaat! (want daar groeit geen gras/netels)

Mijn spot wordt heus niet ontdekt, alleen de geur tijdens de bloei kan het verraden maar denk dat dat ook nog zal meevallen uiteindelijk!

 

 

Hey,

 

Vroeger dacht ik ook altijd van men kan er niks van zien, in de loop der jaren ben ik wijzer geworden.

 

Tegenwoordig kan ik aardig goed 'spoorzoeken' als je onder die boompjes door kruipt zul je altijd te ondergrond beschadigen en ik weet haast wel zeker dat ik dit op merk.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga vanaf nu altijd eerst eens in de grond voelen en als die nog vochtig is dan krijgen ze geen water meer bij, dat zal wel helpen hoop ik

 

Heb je al eens gecheckt hoe diep je moet graven voordat het grondwater omhoog komt?

Vaak hoef je niet eens water te geven als je ze in volle grond plant hoor.. :verrygood de natuur gaat zn gang immers wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal dat eens checken, grondwaterpeil zit volgens mij vrij hoog want er is veel water in de buurt (beekjes, vijvers, moeras)

Dan zou ook moeten verklaren waarom mijn plantjes vorig jaar het gehaald hebben, ze zijn toen geplant geweest met nog maar 2 blaadjes/pas gekiemt en net daarna ben ik op vakantie geweest terwijl hier een hitte-golf was, amper regen gehad en toch overleeft :verrygood

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Watergeven kan je sowieso beter laten, plantjes moeten zelf op zoek gaan naar water op die manier maken ze ook het snelst wortels aan.

 

Zelfs tijdens extreme droogte heb ik nog nooit water gegeven, eenmaal water geven blijf je water geven.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The-Predator:

:wacko: Je hebt gelijk, ik weet het maar al te goed maar ik verzorg mijn plantjes toch oohhh zo graag :verrygood

Ik weet dat het beter is als ze zelf op zoek naar water moeten, want als het dan toch eens droog is wanneer ik ze geen water kan geven dan krijgen ze waarschijnlijk een schok te verwerken... (ik ga 2 keer op vakantie voor 2 weken dus die periodes gaan er zeker komen)

 

Over die vakanties, ik hoop dat ik op tijd ben met geslacht bepalen want ik ga 10 dagen weg vanaf eind juli. Als er dan mannen tussen zitten en die beginnen hun stuifmeel in het rond te gooien dan ben ik wel tamelijk gekl**t :wOOt

Maar zo erg zal het wel niet zijn, vorig jaar schoot de bloei er pas eind augustus in... dit jaar zal dat wel wat vroeger zijn hoop ik, maar niet te vroeg B)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 10 JackBerry's bij besteld, want ik heb zo het gevoel dat sommige "gele" JackBerry's het niet gaan halen :wOOt, en dan kan ik op die plaatsen nieuwe plantjes zetten!

Denk dat ik er maar een paar van ga laten opgroeien, meer is niet nodig.

Deze nieuwe JackBerry's ga ik op de spot laten voorgroeien, ik ga ze alleen laten kiemen binnenhuis.

 

Alles staat er tamelijk goed bij op de gele plantjes na (sommige lijken zich te herpakken maar anderen gaan alleen achteruit :wacko: )

Gisteren heeft het hier ook hevig geregend, en sommige plantjes stonden wat scheef nu B) heb ze terug wat recht gezet.

 

PS: ik heb de vos gezien, maar hij was te snel weg... had de tijd niet om hem een snelcursus "guerilla-bescherming" te geven :verrygood ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wakkie

 

je kan altijd een stekje nemen van je plant wanneer deze +5 internodes heeft, deze zet je dan op 12-12 en dan zie je snel genoeg het geslacht.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...