Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dimitri_Molotov

Kenmerken die op het geslacht kunnen wijzen

Recommended Posts

Y0, ik heb plantjes die ongeveer een maand staan, ze doen het heel mooi.

Maar bij de bladeren zit in de 'oksel' 1 dun sprietje, en dan bij ELKE oksel. weet iemand misschien of dit ook wat zegt over 't geslacht? tis echt maar een heel klein sprietje.

 

alsvast bedankt

 

--Dimitri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groen sprietje aan iedere zijde van de oksel ? of een wit haartje ?

 

in't eerste geval is da altijd zo, bij zowel mannekes als vrouwkes, ibj het andere geval moogt ge beginnen hopen op vrouwtjes :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder welke omstandigheden staat dat plantje die hele maand dan :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plant staat al de hele maand achter glas in de zon. ik zet ze sinds 't zulk mooi weer is de hele dag buiten, 's nachts binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever wat meer info.... :wink:

 

hoe groot, welke potmaat, soort grond, hoeveel water, welke voeding, foto, ed.

 

 

Als het een groen sprietje is en de plant nog vrij klein,

dan is dat niet echt positief na een maand;

ze behoort dan al een behoorlijke hoogte te hebben

(en meer dan 1 sprietje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan in 35 liter potten dacht ik, zijn ong. 30 CM hoog, kan iets meer zijn. Ik heb nu bij m'n 1e plant 2 witte haartjes zien zitten en wat wittigs tussen de bovenste bladeren.

 

maargoed, aan elke kant van de oksel zit dus een groen sprietje, en bij 1 plant zijn enkele van deze sprietjes al wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 witte haartjes klinkt goed :(

 

gebruik even de zoekfunktie of de index.....

staan ook duidelijke foto's hierover op het forum;

dan weet je het zeker 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn plantjes van 3weken oud uit zaad opgekweekt komt nou bij een plantje tussen de oksels bladeren....of betekend dit dat het een mannetje is????

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij nu ook blaadjes in de oksels.

 

een vriend van me zei dat je grote kans had dat 't mannetjes waren als ze niet gingen vertakken. dus dit lijjkt me een positief resultaat.

 

Trouwens, vanaf welke leeftijd kun je een plant stekken?

(ik stel deze vraag hier omdat ik er in andere topics geen antwoord over krijg.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat heeft die van mij ook die vertakking tussen de oksels... Ik ga een van de dagen eens een stekje nemen en dan zo een controleren door dat paar weken later in bloei te zetten? Of is dat al niet meer nodig als de plant vertakt ?

 

plant01.jpg

 

Na het stekken, hoelang moet ik dan wachten tot ik het in bloei mag zetten? Of is dat gewoon beetje op het zicht, hoe staan de wortels erbij ? En als ie dan in bloei heeft gestaan, kan ie dan nog terug de serre in ?

 

Sorry, veel vragen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm.. alle 4 mijn afghaantjes hebben vertakkingen, dus moest't zo zijn zou'k blij zijn! :)

 

maar ik vrees dat dit geen zekere manier is om het te checken... ik houd het voorlopig bij de stekjes...

 

en als je hem niet te lang laat bloeien (als in maar tot je duidelijk de haartjes ziet) moet dat terugzetten zeker gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij nu ook blaadjes in de oksels.

Trouwens, vanaf welke leeftijd kun je een plant stekken?

(ik stel deze vraag hier omdat ik er in andere topics geen antwoord over krijg.)

 

waarschijnlijk omdat het antwoord met een beetje zoeken wel te vinden is... Gebruik daarvoor de searchfunctie... uit mijn hoofd: minstens 3 vertakkingen van een cm of tien. Maar zoek het voor de zekerheid ff na.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij mijn plantjes van 3weken oud uit zaad opgekweekt komt nou bij een plantje tussen de oksels bladeren....of betekend dit dat het een mannetje is????

betekend nog niets :wink:

(is een teken dat de plant in ontwikkeling is)

 

bij mij nu ook blaadjes in de oksels.

Trouwens, vanaf welke leeftijd kun je een plant stekken?

(ik stel deze vraag hier omdat ik er in andere topics geen antwoord over krijg.)

zolang ze groot genoeg is om takjes/zijscheuten vanaf te kunnen snijden en ze in de groei staan.

mbt geen antwoord.... zie antwoord buikmans :wink:

 

Ja, dat heeft die van mij ook die vertakking tussen de oksels... Ik ga een van de dagen eens een stekje nemen en dan zo een controleren door dat paar weken later in bloei te zetten? Of is dat al niet meer nodig als de plant vertakt ?

 

Na het stekken, hoelang moet ik dan wachten tot ik het in bloei mag zetten? Of is dat gewoon beetje op het zicht, hoe staan de wortels erbij ? En als ie dan in bloei heeft gestaan, kan ie dan nog terug de serre in ?

 

Sorry, veel vragen ...

de plant gaat de eerste vertakkingen laten zien en je wil al gelijk gaan snijden :?

wat moet je wegsnijden dan?

(plant is overigens wel erg hoog en smal; met allemaal 3 vingers per blad :? )

Na het stekken bepaal je meestal zelf wanneer je de plant in bloei zet,

voor de rest ook effe rondlezen....

staat allemaal al uitgebreid beschreven in reeds bestaande topics

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...