Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Voyager

Wanneer best beginnen te ontkiemen

Recommended Posts

Een raadsel voor me is wanneer kan ik best beginnen met ontkiemen zodat ik op het juiste moment mijn stekjes van +-15cm buiten kan plaatsen om de laten groeien en zo door te laten bloeien,is er een grondsoort waar ik gedurende de hele rit geen voeding aan moet bijgeven.

Ik zou gewoon willen weten wanneer de beste periode is om je stekjes buiten te gaan plaatsen,zodat ik zeker optijd ben ermee:D

nu ik heb een serre voor +- 15 planten,nu ben ik opzoek naar een goede zaadbank/zaadsoort waarvan ik zeker weet dat ik een goede opbrengst en een sterk wietje van krijg die toch wel redelijk goed te manicuren zijn,nu gefiminiseerde zaden zijn prijzig en ik zou er echt minimum 15 willen hebben staan in de serre,dus zou ik er al eigenlijk 25 moeten aanschaffen :verrygood wat me wel wat gaat kosten,stel dat er eentje niet op wilt komen of eentje wat zwak is of afvalt enz enz heb k echt een vraag achter goede gefiminiseerde/reguliere zaden of goede zaadbanken waarvan ik zeker van weet dat ik waar voor mijn geld krijg dus elke aanwijzing in de richting van een sterke toch wel redelijk makkelijk te manicuren want het is nl mijn eerste buitenkweek plant,die toch potentievol is een sterk wietje leverd en waar een mooie opbrengst vanaf komt zou geweldig zijn!!

Alle info/hulp is welkom!!

Groeteeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Voyager,

 

Heb je een PB gestuurd.

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

je haald dingen door elkaar...

een plant uit een zaadje heet een zaailing en een stekje van een moederplant heet een stek.

 

 

 

op zijn vroegst buiten zetten in de buiten lucht doe je na 15 mei, na ijsheiligen, dan is de kans op nachtvorst nihil... :verrygood

onder de 16 graden grond temperatuur staat een wietplant helemaal stil.

gr en succes

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien het je eerste keer is:

- Zou ik een makkelijk soortje pakken (bv Church) Kijk zeker eens bij Greenhouse (seeds)

- Ik zou ook niet met 15planten beginnen als het je eerste keer is, dat gaat het mislopen. Best met 3-4beginnen en volgend jaar na wat ervaring meer.

- Voor direst raad ik je ook eens aan voor overal op dit forum te gaan zoeken naat bv. Potgrond, zaadjes. Je vind hier bijna alles op het forum, je moet er juist wat tijd willen insteken..

 

Het beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gerust half juni ten laaste ook nog ontkiemen ;planten worden minder groot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou even oefenen met hennep vogelzaad... :verrygood

 

the church vind ik geen buiten plant...echte buiten soortjes zijn 20 september klaar :wacko:

 

niet iedereen kan /wil bomen kweken....

ik heb liever er 1 die onder de schutting blijft en die ik oogst .....als 1 die doordat hij zo groot is geript wordt :( of opgehaald door instanties...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in, maar heb The Church vorig jaar in men tuintje gezet en als je de potten niet al te groot houdt, wordt deze +/- 2meter een meevaller niet? :wacko:

Heb ik vorig jaar toch een deftige opbrengst+deftige wiet van gekregen

 

Maar luister maar naar carpe diem hij is de meester ik ben nog maar de leerling :verrygood

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de buiten verslagen van vorig jaar nog eens terug leest dan zie je wel dat ze die kerk half september nog niet in de bloei hadden.trouwens een boel buiten topic's zijn opeens dood als ze aan de bloei toe zijn.

Want dan is het niks geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...