Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Globetrotter

Kan ik mijn bloeitijd iets vertragen?

Recommended Posts

Beste Vrienden,

 

Door omstandigheden komt het me beter uit om de bloei iets uit te stellen. Ik zit in week 2 en wou het liefst na 9 weken willen oogsten i.p.v, de bij mij gebruikelijke 8!

 

Kan ik dit beinvloeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten gezonder houden :verrygood een week moet altijd lukkjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vekeerde planning??

 

Bloei is niet echt te vertragen, hopen dat je het 9 weken kan uitzingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik oogst m'n witte soortjes altijd pas 9,5 week na het omzetten van de klok. Beter iets te lang als net te vroeg ;-) En tot op heden nog enkel lof gekregen over de kwaliteit!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei kan vertraagd worden door de lampen op minder bloei-uren te zetten.

 

Neem de laatste twee weken gewoon 9 uur licht, rest donker. Niet minder dan 9.

 

Bloeihormoon word vernietigd door licht, hoe meer licht hoe minder bloei.

12/12 is de ultieme balans opbrengst en kwaliteit.

 

Door de lichturen te verkorten, raak je alleen de totale opbrengst aan die zal minder zijn.

Maar de afbloei zelf zal toch gebeuren zoals op 12/12.

 

Succes en groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Bloei kan vertraagd worden door de lampen op minder bloei-uren te zetten."

 

is het niet zo dat het dan juist wordt versneld?? meer licht is groei minder licht bloei, toch?

Lijkt mij dan juist dat je de lichturen moet verlengen... 13 ipv 12 of misschien zelfs 14 uur licht ipv 12?

 

Ik ben zelf ook aan het kijken om het iets langer te laten duren...

wat ik tot noch toe gevonden heb is:

- iets doen met je licht (heb meer gelezen langer dan korter en lijkt mij gezien bloei op 18/6 logischer)

- meer water geven (nou ja heb ik er zelf van gemaakt... las dat minder water de bloei versneld dus dan zal iets meer water de groei vertragen?)

 

 

tot hoe ver kan je rekken? als alle haartjes bruin zijn is de top overrijp heb ik ook weer gelezen? en je moet uitkijken voor toprot.

 

maar tot hoe "bruin" kan je gaan? is 80% echt de max of kan je gaan voor tegen de 90 a 95?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen roept dat hoge temperaturen slecht zijn omdat het de groei en bloei vertraagd.. nou dan ben je er toch al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout amnees, hoge temperaturen versnellen bloei danwel groei. Alleen als je klimaat het niet bij kan benen dan zal de groei(bloei) stil komen te staan omdat je vanaf dat moment bezig bent met het vermoorden van je plantjes.

 

Als je de bloei langzamer wilt laten gaan dan moet je gaan voor een lage temperatuur en een lagere belichting. Hoge belichting geeft veel fotosynthese af, ook worden processen in de plant anders omdat er meer afbraak van eiwitten en andere stoffen in de plant plaats vind, de plant gebruikt dan meer energie om in leven te blijven en zal korter leven. Dus wat minder licht zou een goede optie zijn.

 

Het veranderen van het aantal lichturen zal de hormoonspiegel wel doen veranderen maar indien de hoeveelheid licht nog hetzelfde is (veel) zul je hier geen remming mee hebben in de bloei.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja met de temperaturen die er nu aan gaan komen wel ja....

 

maar nu moet ik zeggen dat de temperaturen in mn hokje best goed blijven.... de hele kweek tot noch toe tussen de 22 en 29 graden.... met alleen het warme weer een uitschieter naar 31graden..

 

Nog hoger gaan lijkt me niet heel bevorderlijk, ze hoeven ook niet dood zegmaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je luchtvochtigheid mee stijgt dan gaat het prima hoor...

 

34C / 74%RH / 1200ppm B)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je kees,

 

jij zegt dus licht tijd verkorten? maar dan "denkt" de plant toch dat het einde nadert en zal ze toch sneller gaan afbloeien? en dat 18/6 12/12 verhaal dan? ik dacht dat ik het een beetje begon te begrijpen allemaal maar ik snap er niets meer van.... denk dat ik de volgende ronde maar koekjes ga bakken ofzo hahaha

 

 

alleen nog een vraagje over dat licht... er zijn een heleboel mensen (die ik ken dan en daardoor ikzelf ook...) die de laatste twee drie dagen volledig het licht uit zetten.... als ik jou reactie lees is dat dus ook niet goed omdat je dan de laatste paar dagen de bloei stopt?

 

de reden die ik gehoord heb om het licht de laatste dagen uit te zetten is dat dan je toppen harder worden en kwalitatief beter.

 

Hoe denk jij over het meer water geven verhaal wat ik min of meer zelf heb geconcludeerd?

 

Edit: je laatste aanvulling.... hoe hou je toprot onder controle dan? veel fans?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh...

 

Nee dat zeg ik juist helemaal niet...

 

Ik zeg de intensiteit verminderen, minder licht, als je 600W gebruikt bijvoorbeeld 400W... Snappie ?

 

Planten donker zetten doe ik zelf ook, ik vind het erg goed werken.

 

Meer water geven is vragen om rot.

 

Met 74%LV en 34C zit je (net) niet op de temperatuur waarbij schimmel makkelijk ontstaat. Maar je klimaat zo netjes onder controle houden is moeilijk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap em :P

Ik heb alleen geen 400 watters liggen dus ik zal de lampen wat hoger hangen.... is ook weer minder warmte B)

 

meer water ga ik dan zeker niet doen!! heb 1 keer een klein beetje toprot gehad... niet leuk ;)

 

Dank je wel voor de adviezen!! alles duidelijk en ik ga er mee aan de slag.

 

grtz

Wieteketiet

 

(ps gelukkig snap ik het dan toch nog wel een klein beetje :D haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...