Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannakid

Zou dit gaat werken?

Recommended Posts

Hallo,

Het is maar een idee en wilde even van jullie horen of het een goed idee is. :verrygood

Sinds we boven een nieuwe geiser hebben is het plafond in de geiserkast eruit gesloopt en loopt nu helemaal door tot de punt van het dak.

Dit is dus een best hoge ruimte geworden, ik denk een meter of 4 / 4,5 en er zit zelfs een spleet bovenin waardoor zonlicht naar binnen komt, er is dus ventilatie.

 

med_gallery_5441_1078_98883.jpg

 

med_gallery_5441_1078_839184.jpg

 

Mijn idee was dus dat de warme lucht van de lamp op kan stijgen en door de spleet naar buiten kan.

Ik wilde er 3 of 4 plantjes in zetten onder een 400watt lamp.

Zou dit mogelijk zijn of word het dan te warm, wat denken jullie?

 

Op dit moment heb ik er mn kleintjes staan onder 125watt spaarlampen en dit gaat heel goed, maar hier komt ook niet echt veel warmte vanaf.

Ik hoor graag jullie mengen! :wacko:

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat word naar mijn mening te warm

niet snel maaar op gegeven moment zal t aardig warm worden

en denk aan de choppers met warmte camera's

ik zou gewoon n ventilator halen en dan n gat in je schoorsteen maken om vervolgens af te voeren

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Clown,

Hmm dat is jammer.

Kijk ik woon nog thuis bij mn moeder en die vind het helemaal niet erg als ik wat plantjes kweet, maar een gat in de schoorsteen maken gaat dan toch weer net iets te ver.

Het zou sowieso niet via de schoorsteen kunnen want de openhaard wordt hier nogal eens aangestoken.

 

Verder zou ik echt niet meer weten waar ik mn plantjes moet laten.

Ik heb er gewoon geen plaats voor. We hebben geen kelder, geen zolder, in de garage is het of te warm of te koud en zit vol met vieze beestjes en er is verder in huis geen kamer over.

Helaas, dan zal het bij de buiten plantjes blijven voorlopig, jammerjammer :verrygood

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die spleet is veels te klein om al je warmte af te voeren. Idd gewoon afzuiger ophangen. Een buisafzuiger voor een 1 400W lampje kost ook geen drol.

 

Ik weet niet hoe groot de ruimte is maar als de ruimte groot genoeg is kun je er wel een tentje neerzetten en in deze ruimte afzuigen. Als je dan maar de verse lucht uit een andere ruimte haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Johnny,

De kosten zijn het probleem ook niet, ik heb zelfs een afzuiger liggen met genoeg capaciteit.

Het probleem is alleen dat er geen gat in de schoorsteen kan worden gemaakt.

 

Een tent past er helaas niet in, daar is de ruimte te klein voor.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te snel opgeven dat zou ik denken in jou situatie

n gat hoeft niet zo groot denk 4 stenen 2 naast elkaar en 1 aan beiden knten boven en onder

er bestaan ook fannen met n 100 mm diameter en dan warmte bestendige pijp van 90mm die bestaan

n halve meter omhoog in de schoorsteen en voila

 

succes wederom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar zou dit dan geen problemen geven als beneden de openhaard aan wordt gestoken?

Komt die rook dan niet bij de plantjes?

 

Ik zag daarnet trouwen nog wat pijpen lopen daarboven dus misschien dat ik mn afzuiging daar wel op aan kan sluiten.

Zal het er eerst eens met de bigboss over hebben... :verrygood

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 'spleet' waar zonlicht door komt zou ook voor problemen kunnen zorgen.

Als je indoor gaat kweken heb je een 100% licht-dichte ruimte nodig, zodat de groei en bloei cyclus niet verstoord wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou eventueel op die zilveren aluminium pijp kennen maar dat zou weer gezeik met je cv ketel geven

 

ik zou n gat maken in je schoorsteen en die draait 24-7 snap je dus nooit geen tegen druk van je open haard

aangezien dat je je pijp n halve meter omhoog steekt :verrygood

 

nou klusse

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donjon:

Ja daar heb je gelijk in, maar als ik er dan toch een afzuigertje in hang maak ik die spleet ook gelijk dicht, is mams ook weer blij. :verrygood

 

@ Clown:

Ik zat eigenlijk zelf aan deze te denken;

med_gallery_5441_1078_19687.jpg

 

Is volgens mij van een afzuigertje uit de badkamer geweest, maar die zit er al lang niet meer dus dat zou wel een mooie oplossing zijn.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

en klaar ben je

weer n onnodig topic

 

hahaa

nee hoor zonder gein

np en weer wat opgelost op wf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nouja voor mij was ie niet onnodig hoor.

In ieder geval hartstikke bedankt! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...