Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

grondwater op de spot

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

even een gewetensvraag:

 

Kheb een nieuwe spot gevonden waar het grondwater zit op 1 spade diep :) .

De aarde is klei en er zitten ong 3 regenwormen in 10cmx10cmx10cm in de aarde. :P ( kan nooit verkeerd zijn...)

De aarde kan opgewardeerd worden volgens recept Dame Blanche, dus ik hou massa aarde over...

Zou ik van het mengsel:

 

1) een "blowmonkey" heuvel maken van ong 10 cm op het plantgat boven het maaiveld?

2) een "blowmonkey" heuvel maken met erop nog een 5 liter emmer zonder bodem...dus dan zit je nog ongeveer 20cm hoger...( kheb voldoende bamboe om dat muurvast te zetten...reeds getest..)

3) of zeg je:move on naar de volgende spot...

 

Ik weet van Wieriemans verslag dat hij ook een spot had met grondwater op 1 spade diep in mei en die is goedgegaan.....echter bij hem daalde het waterpeil gedurende de zomer... :blink:

en dat verwacht ik eigenlijk niet op mijn plek...das een gereguleerde plek om verzakkingen tegen te gaan....en voor agrarische belangen, je kent dat soort watertjes misschien wel...Nederland Cultuurland.

Graag jullie gewardeerde mening! :lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat water gaat sowieso nog wel zakken hoor, als de zon er pal op staat toch (volgens mij toch)

 

Dus gaan voor die spot :lol:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien 1 kleine testronde??

Zonder heuvel. Je hebt het over spot gevonden dus het zal guerilla zijn.

Je spots vergeten en niet proberen is niet oogsten en geen extra kennis!

Met heuvels maken en falen is zeker zonde van alle energie, maar....

een paar wegzetten en het resultaat op het einde bekijken lijkt mij op z'n minst de moeite waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat water gaat sowieso nog wel zakken hoor, als de zon er pal op staat toch (volgens mij toch)

 

JO

 

op dit moment zit het grondwater het hoogste in de bodem als je dit over het hele jaar bekijkt :lol:

 

als je niet te laat aanplant, (voordeel aan vroeg planten op het jaar jaja ) kunnen je planten /wortes lekker diep mee groeien met de zakkende grondwatertafel in de loop van het voorjaar naar zomer toe. Beter aanslaan van de plantjes dus :)

 

1 spade diep, valt nog mee. neem die plek maar

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 spade diep, valt nog mee. neem die plek maar

mazzel

bedankt allemaal voor het meedenken. :)

Op die spot zijn inmiddels 20 gaten gegraven en ik ga wat experimenteren met een paar soorten verhogingen.

gr

Carpie

 

ps: hydro kweekie op guerilla lijkt me wel wat...even een stroom draadje trekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met en zonder heuvel proberen en op het einde vergelijken wat het best werkt,

dat weet je dan voor volgend jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...