Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roosvicee

10x Killing Fields F2 verslag

Recommended Posts

Zijn geen bananen of ballen,die "knobbels met een haartje" horen :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen dus! Dat is mooi om te horen! Dank Art! :)

 

Een dame had er zin in en is in twee nachten nog een fiks aantal centimeters gegroeid. Hierdoor is zij nu 53 centimeter. Twee andere dames blijven nog achter, maar ze zijn gezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 34 bloei.

 

De dames zijn gezond. Wel maak ik mij zorgen over de bloei en de toppen, dit omdat de toppen niet lijken te ontwikkelen. Temperaturen zijn goed, voeding en pH zijn goed, lampen hangen op de juiste hoogte. Ik weet niet wat de dames tegenhoudt om flinke toppen aan te maken. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Of zal ik ze gaan dieven? Aan de andere kant hebben ze ruimte genoeg met voldoende licht en luchtstroom (in en uit).

 

De foto's dan maar voor een duidelijker beeld.

 

Dieven of niet? Alle dames zien er zo uit, allemaal stevig en gezond, maar toppen maken ho maar.

gallery_25593_9683_1048875.jpg

 

De dame zelf.

gallery_25593_9683_41129.jpg

 

Mochten er andere foto's nodig zijn dan hoor ik het graag. Deze post ik dan gelijk. Advies is welkom als altijd, en alvast bedankt.

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang ze haren blijven maken zou ik me geen zorgen maken, lijkt mij dat ze gewoon probeert zoveel mogelijk stuifmeel optevangen ;) maar hoeveel weken moeten je plantjes nog volgens de breeder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat topic van sannie..

 

is nogal een verschil met dit topic.

 

ik vraag me af of je ze niet te vroeg op 12/12 hebt gezet. en ik vraag me af of die 1200 watt op 1,44 m2 niet wat aan de hoge kant is, je krijgt het wel gekoeld, maar het kan haast niet anders dat je dit door dmv een storm door het hok gekoeld krijgt. weet niet of ze hierdoor klein blijven. je stammetjes zijn wel lekker dik, wellicht ook een gevolg van de "windsnelheid" in je hok.

 

deinzen ze trouwens op en neer als je die 1200 watt aan hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis

SSSSTTTT...niet goed voor mijn zelfvertrouwen ;) Ik volg dat topic ook zodat ik misschien iets zie wat ik kan verbeteren.

 

@amnees

Wat is te vroeg? Ik heb gelezen dat ze ook wel gelijk op 12/12 konden. Ik heb ze wel laten voorgroeien, hetzij kort, en ook wat laten wennen aan het licht, zeg een paar dagen en toen 2x600 watt. Het stormt niet in mijn tentje. Ventilator staat op de 1ste stand, op lamp hoogte. Verder heb ik een PC fan draaien 24/7, maar dat is meer voor 's nachts als de normale fan uit is, zodat er wat luchtstroom is.

 

Wat bedoel je met deinzen? Die vat ik niet helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze meteen op 12/12 zet en ze groeien nog 3 weken door, dan lijkt het mij dat je nooit echt grote planten kunt kweken.

 

deinzen: zoals een groep mensen in een kroeg met carnaval.

van voor naar achter van links naar rechts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn gemiddeld 55-60 centimeter hoog. Er is niet veel hoogte verschil. Bij mij zijn ze nog een 4+ weken doorgegroeid. Ik heb in de schuur een dubbele TL bak hangen van 120cm met 2x cool white erin. Die ga ik voor de volgende ronde gebruiken om voor te groeien in 5 of 7 liter potten. Voorgroeien zal dan een week of 3 zijn, en dan overpotten in 11 liter potten. Er moet iets verkeerd zijn gegaan met de dames, maar ik weet niet wat omdat dit mijn eerste zaadkweek is.

Ze zien er gezond uit, meerdere vingers per blad, diep groen, geen verkleuringen, geen beestjes. Voeding volgens het Aptus schema, en wanneer ze dat nodig hebben. Temperatuur bij de toppen is ongeveer 30 graden, lampen uit +/-20 graden. PH is rond de 5.8/6, EC weet ik niet want ik heb daar geen meter voor. Nooit gebruikt overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege omstandigheden een tijdje nergens geweest.

 

De KF zijn in hun laatste week aanbeland, en ze worden nu alleen nog doorgespoeld. Op zich is er niet veel verandert in de 4 weken sinds de laatste update. De planten hebben zich goed gehouden, zijn gezond, en hebben kneiterharde toppen. Alleen 1 plant is anders als de rest is is niet compact.

 

De New Critical City's gaan mooi. Ik heb van de vijf free bees drie dames overgehouden. Ik moet zeggen dat ze beter gaan als de KF, ik heb ze daarom getopt omdat ze anders hoger zouden worden. Dat moest maar niet omdat ik dan in de problemen kom met de lamphoogte. Ik heb 1 NCC geknakt, en het lijkt erop dat ze er niet om maalt.

 

Ik zal dit weekend voordat ze om gaan een paar foto's plaatsen van de KF's en de NCC's. Als iemand weet wat voor soort New Critical City is, en hoelang ze moeten zou ik dat op prijs stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de informatie die je zoekt, weliswaar in het engels:

 

New City Citral

 

A nice combination of grape and citrus with a hint of petrol which will give a very strong taste and smell on the end product. NCC is a easy to grow plant which like to have some veg time to grow to full proportions, this with 9-10 weeks she need to finish flowering makes here a very alround plant to have in youre grow room. She doesn't need much nutrients and she prefers it in a organic way.

 

Product Informatie

Type: Hybride

Flowering time 9-10 weeks

Harvest upto 500 gram/m2

Taste Combination of citrus and grape

Effect: High and stoned in good ballans

Flowers Medium long buds with dense flowers

THC: Percentage upto 20%

 

Edit: de soort is volgens mij New York Diesel x Citral

Edited by El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik jou hartelijk danken voor de informatie.

 

Ik moet zeggen dat het een mooi soortje is. Groeit en bloeit mooi. Ook past het zich makkelijk aan. Bij mij was er een dame die te ver doorgroeide, en daardoor hoger werd als de rest van de dames. Ik heb haar 'geknakt' en ze gaf geen krimp, en herstelde binnen enkele dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan!

 

Ik herken het. Ik had er ook 1 die als een kerstboom boven alles uitgroeide.

Ze kunnen inderdaad veel hebben, een sterke plant met hele mooie lange

witte stampertjes.

 

De snel groeiende pheno vond ik wel iets minder lekker ruiken als de kleinere

pheno die ik had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens vrienden, de beloofde update. Ik heb de KF F2 omgehakt want ze waren aan het einde van de bloeiperiode. Na een week of 11/12 mag dat ook wel.

 

Ik heb er veel van geleerd, en alle adviezen waren meer als welkom. Waarvoor dank.

 

Ik heb een paar foto's gemaakt. Wat mij opviel was dat er een beetje toprot in 1 dame zat. Niet bijzonder veel, maar wel een kwart top naar de haaien. Ook was er een dame die ander was als de rest. Zij was wat rood/paars, maar niet compact. Ook voelde zij droog aan, en de bladeren leken wel wat stugger en harder als de andere dames. Ook geeft zij bijna geen geur af.

 

Na het knippen heb ik het allemaal gewogen. Het is niet bijster veel, maar zoals gezegd heb ik veel geleerd, en ga ik het de volgende keer anders doen. Ik ga eerst een week of twee voorgroeien onder TL. Ook knip ik helemaal niet meer af, niet dieven, niet toppen...noppes nada. Nat gewicht is 840 gram, geen idee hoeveel dat droog zou kunnen zijn.

 

Op dit moment staan er nog 3 NCC's in de tent. Die gaan aardig goed. Probleem is dat ze wat kromme blaadjes hebben, waarom is mij niet duidelijk. De een zegt dit, de ander dat. Ik zie het wel aan. Ook hiervan heb ik een paar foto's gemaakt. Ik ga daar geen apart topic voor aanmaken, maar ik blijf ze hier updaten. Als ik nu eens wist hoe ik mijn topic titel kan veranderen, dan zou het minder verwarrend zijn omdat de KF F2 er niet meer zijn.

 

Dames...heren...foto's...

 

gallery_25593_9683_2230694.jpg

 

gallery_25593_9683_860671.jpg

 

De rood/paarse dame, en een groene dame...verschil moet er zijn. Ik heb 4 toppen die zo groot zijn als de groene dame.

gallery_25593_9683_1469194.jpg

 

gallery_25593_9683_1881644.jpg

 

gallery_25593_9683_138805.jpg

 

Rood/paars is niet lelijk...

gallery_25593_9683_1572498.jpg

 

 

Hier nog enkele foto's van de New Critical City's.

 

Geknakt omdat ze te hoog werd. De plant heeft zich snel en goed hersteld.

gallery_25593_9790_1745933.jpg

 

Dezelfde plant. Omdat ze geknakt is heb ik een bamboe stok gebruikt voor ondersteuning. Ook is ze in het begin nog getopt evenals haar zusjes.

gallery_25593_9790_436469.jpg

 

Toppen zijn niet bijster groot, ongeveer tien centimeter. De groei is er inmiddels uit. Ze staan nu 6 en een halve week in bloei.

gallery_25593_9790_1329048.jpg

 

Een beetje slechte foto, maar vooruit. Hier staan ze met z'n drieën. Ze ruiken lekker. Temperatuur is 29 graden, soms iets hoger. 1200 watt, en nog steeds Aptus voeding.

gallery_25593_9790_2846216.jpg

 

Volgend weekend meer nieuws. Nu eerst even TL bakken kopen, en eens kijken voor nieuwe zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw soortje besteld bij Sannie, Kolossus. Eens zien of dat wat is. Ik ga in ieder geval voorgroeien onder TL met coolwhite buizen, een week of twee. Verder vraag ik mij af of het eigenlijk wel de moeite waard is om met 2x600w op 1.2m2 te kweken. Ik denk toch dat zoveel licht op die kleine oppervlakte niet werkt gezien de afgelopen kweek. Wie het weet mag het zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit mijn hoofd is 600 watt voldoende voor een oppervlak van 1,2 x 1,2 meter (1,44 m2). 1200 watt voor 1,2 m2 is dan wel wat overkill ja.

 

Ik zou voor 2 x 400 gaan. Wel meer licht dan gewoon, betere spreiding omdat je 2 lichtpunten hebt, maar ook wel ff 400 watt minder verbruik (die in mijn ogen toch al weinig extra opbrengst leveren)

 

EmTee

(Die een veel te grote knieperd is om 800 watt te gaan verbruiken)

 

-EDIT- ff gekeken bij sannie, wat een bonken van toppen zeg. Hoeveel ga je er plaatsen op die 1,2 m2? Ik hoop dat ze er over een tijdje bij jou ook zo staan:

Kolossus-4..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 10 zaden besteld bij Sannie. Ik hoop dat er meer dan de helft vrouwelijk zijn, en volgens mij zitten er ook freebees bij. Al met al hoop ik 8 á 10 vrouwelijke planten over te houden van de Kolossus en freebees zaden.

 

Ook heb ik bij de growshop een andere voedingslijn gehaald die ik voor de nieuwe ronde ga gebruiken. Voedingslijn Aptus gaat eruit, en HESI komt erin omdat ik positieve geluiden hoor over die voedingslijn.

 

Ik ga ze voorgroeien in potjes van 7x7x7 onder TL met coolwhite buizen, kleurcode 33. Daarna gaan ze onder 12x12 uur bij 600 watt. Ik ga niet meer onder 2x600 watt kweken. Wat ik wel ga doen is, als dat enig voordeel heeft, de laatste 3 weken is een 2de 600 watt lamp erbij hangen. Of het zin heeft geen idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...