Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roosvicee

10x Killing Fields F2 verslag

Recommended Posts

Ik heb mij al voorgesteld in het desbetreffende topic. Nu wil ik graag voorstellen aan jullie mijn 'dames' in de dop. 10 zaden besteld bij Sannie aangezien ik hier veel goeds lees leek het mij een goede keuze om ze daar te bestellen. Snelle levering met spongepots en bacto, en freebees waarvoor dank. Alleen denk ik dat er wel een paar 'dames' in de dop weggaan omdat er waarschijnlijk ook mannen tussen zitten. Dat zie ik later wel, en daar vraag ik jullie hulp dan bij.

 

Ik heb geen propagator dus had ik er zelf eentje gemaak van een boterhambak met kattegrind (deense klei), en daarover een folietje gespannen. Werkt prima. Ik heb ze onder een looplamp gezet zodra de eerste haar kopje liet zien. Dit werkte prima, en zo heb ik het gelaten tot elk van de 'dames' bovenkwam. Toen ze een centimeter of 3 waren heb ik ze in mijn tentje neergezet. Tot nu toe gaat het erg goed met ze, en ze hebben het heerlijk naar hun zin. Alleen is er wel een van hun zusjes in de prullebak beland. Zij wou niet echt groeien en ze werd niet groter als 1 centimeter. Maar foto's zeggen meer als woorden, daarom een kleine selectie uit mijn album. En uiteraard zal ik mijn setup hieronder ook vertellen.

 

Setup:

 

-DR120

-2x 600w 600w Philips son-t pia+

-Davin schakelkast DV 12

-1xELT 600w VSA

-1xAGRAS 600w VSA

-Rück RK125 300-350 m3/p.u (denk ik), plus een een of ander bijpassend filter

-SMSCOM fancontrol en SMSCOM thermostaat

-Passieve luchtinlaat doormiddel van de flappen omhoog

-BLT fan met een draaiding voorop (werkt super)

 

Voeding bestaat uit de basislijn van Aptus, te weten:

 

-Regulator (mensenkinder wat is dat spul duur)

-Super PK

-K Boost

-Startbooster

-Topbooster

 

Als basisvoeding gebruik ik House en Garden 1 component voeding. En als kweekmedium gebruik ik Pokon aarde met genoeg voeding voor een seizoen, bijvoeden is eigenlijk niet nodig en doe ik ook niet zolang er geen behoefte aan is. De voedingswaarden van Pokon zagen er goed uit, en tot nu toe bevalt het mij prima aangezien de 'dames' het er goed op doen. De temperaturen zijn met lampen aan 30 graden, max. 33. Lamp uit is het gewoon een kamertemperatuur, ongeveer 18-20 graden. LV hangt rond de 20 procent. Ik ga alleen niet uit van dat witte hygrometertje, die klopt van geen kant. Ik heb daarom een ouderwetse thermometer gekocht. Verder gebruik ik een digitale PH meter van ECO Tester model PH1. EC doe ik niet aan. Het water geven doe ik op gevoel, en ik let daarbij goed op hoe de dames erbij staan. Ook heb ik een sleufje in de potten gemaakt zodat ik onderin kan voelen met mijn vinger of het vochtig is, of niet natuurlijk. Zoals ik gelezen heb kunnen zaadplanten meer hebben als het gaat om warmte en LV. Het enige wat iets meer mag zijn is de LV, alhoewel het wel constant is.

 

Toppen, fimmen of dieven...de eerste twee doe ik liever niet, en ik ben er waarschijnlijk al te laat mee omdat het in de groei moet gebeuren. Beetje benauwd voor dat het mis gaat. Dieven misschien in een later stadium, maar ik denk dat ze genoeg licht krijgen, en er is volop luchtcirculatie.

 

Pootdatum: 21-02-2010 (24 uur licht van een looplamp)

Groeiperiode vanaf:01-03-2010 (dit is de datum waarop ze ongeveer allemaal even lang waren en onder de 600watter zijn gegaan)

Bloeiperiode vanaf: 10-03-2010 (onder 2x600w)

 

Dan nu...foto's!

 

In de spongepot gepoot:

gallery_25593_9683_746511.jpg

 

Mijn propagator:

gallery_25593_9683_1562600.jpg

 

Na een dag of 2 zag je hun kopjes boven komen:

gallery_25593_9683_1777222.jpg

 

Meer kopjes:

gallery_25593_9683_614296.jpg

 

Na een dikke week konden ze overgepot worden in de 11 liter potten:

gallery_25593_9683_572870.jpg

 

Keurige wortelvorming dacht ik:

gallery_25593_9683_1170740.jpg

 

Hier in de pot:

gallery_25593_9683_1770602.jpg

 

Na een paar dagen groei onder 1x600w:

gallery_25593_9683_367361.jpg

gallery_25593_9683_924498.jpg

 

Nog een paar daagjes en dan mogen jullie in de bloei:

gallery_25593_9683_443498.jpg

 

Een mooie stam met dito internode:

gallery_25593_9683_1367998.jpg

 

In de bloei onder 2x600w:

gallery_25593_9683_712387.jpg

gallery_25593_9683_614453.jpg

gallery_25593_9683_1044572.jpg

 

Na vijf dagen bloei even een 'dame' (hoop ik) eruit gehaald om op de foto te zetten. De stam is bijna zo dik als een grijs potlood:

gallery_25593_9683_68340.jpg

 

En zo staan de dames er nu bij na 5 dagen bloei:

gallery_25593_9683_859786.jpg

 

Naar mijn idee zijn het sterke, volle en gezonde planten. Zo zien ze er ook uit en ze voelen erg stevig aan. Sommige bladeren hebben meer als 5 vingers, dit heb ik bij alle 'dames'. Als ik mij niet vergis heb ik hier op het forum gelezen dat hoe meer vingers ze hebben, hoe prettiger ze het hebben. Ik heb heel erg veel gelezen op het forum, en tot nu toe is dit mijn kennis die ik gestopt heb in het kweken met zaad. Voor mij de eerste keer.

 

Ik hoop dat ik een goede topicstart heb gemaakt. Verder leer ik graag bij, alle info en tips zijn welkom.

 

Vr. gr. Roosvicee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem plaats en koek even mee :lol:

mooie setup en mooie soort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hele mooie close-up foto's. Mooi gezicht is dat :)

Ze zien er inderdaad goed vitaal/sterk uit :lol:

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb goed opgelet, en gelezen, alvorens ik ging posten met foto's. Ik heb gelukkig een goede macro functie die ik weet te gebruiken, wat mooie foto's oplevert.

 

Ze zijn nu tussen de 14 en 17 cm hoog. Ze zijn mooi groen en ik zie geen rare verschijnselen. Laten we hopen dat dat zo blijft, want veel verstand heb ik niet van een zaadkweek. En mocht iemand zich afvragen wat er aan mijn rechterlamp hangt, nou dat is een ijzerdraadje met een muurplug. Voor de lamphoogte zodat ik mij niet kan vergissen in de hoogte. Aangezien er twee lampen zijn is de hoogte ongeveer 50-60 cm boven de 'dames'.

 

:lol:

Edited by roosvicee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en duidelijk verslag en gelijkmatige zaailingen.

Volgens mij ben je helemaal op de goede weg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Roosvicee,

 

Ziet er mooi uit. Ik ga je volgen.

Welk fototoestel gebruik je?

Doe alles met mijn mobiel, wil graag binnenkort een fototoestel kopen met een redelijke macrofunctie.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie

Ik ben aardig op weg, maar ik ben er nog lang niet. Gelukkig kan ik heel veel vinden op het forum en dat heeft mij tot nu veel geholpen.

 

@Peperfreak

Ik gebruik een Olympus FE-340. Ooit gekocht via een internetwinkel voor €150 euro. Compact cameraatje met 5x optische zoom en 8 megapixel. Verder zijn er veel andere opties, en heeft twee macrostanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er erg mooi bij hoor, draai je al met 2x 600watt? (er zijn er maar weinig die 1200 watt in een DR120 proppen, meeste houden het bij 1x600 2x400 of 1x1000)

Het zal in ieder geval voor mooie dikke toppen zorgen!

 

Veel succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Goed begin = halve werk, topic ziet er verzorgd uit ! Maar waarom wel een Ph meter en geen EC vraag ik me af. Water is niet zo erg variabel (wel belangrijk natuurlijk), de mate waarin je voeding geeft juist wel. Had eerder een EC meter gekocht als een Ph hoor!

 

De hoeveelheden die vaak in schema's staan of op verpakkingen zijn echt te inaccuraat ! Zou voor die paar euro zeker een EC meter halen !

FF de potjes tot het randje vullen geeft ook weer betere resultaten, probeer ff die max temp ook wat te drukken en je dames zullen in een optimaal klimaat het beter doen, probeer hem te houden op 28-29 graden ! Kunnen ze ook de minimum temp wat beter aan die je hebt.

Een verschil van 8-9 graden kunnen ze prima aan, daar boven wijk je weer een beetje van het optimum af.

 

lijkt weer een sloot commentaar maar bedoel het natuurlijk goed !

 

Laters :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groengoud

Ik draai al met 2x600w. Tot nu toe gaat dat prima en de temperaturen zijn op het randje. De afzuiging draait nog niet eens op halve kracht, dus ik heb capaciteit over om meer af te zuigen. Verder is er een goede luchtcirculatie en staat er een fan op de lampen gericht voor wat koeling. In de zomermaanden gaat dit niet lukken en zal ik terug moeten naar 1 lamp. Dat is ook niet erg, maar ik wou het eens met twee lampen proberen. Aangezien het zaailingen zijn kunnen ze meer hebben als een stek. Het proberen waard dacht ik.

 

@good shepperd

Ik ben beginnend. Heb een paar kweekjes gedaan met stekken, en dan houdt het wel op. Waarom ik geen EC meet? Geen idee, ik heb mij er nog niet echt in verdiept. Ik denk dat ik dat maar eens moet gaan doen als ik aan de volgende ronde begin.

 

De potjes vul ik altijd tot het opstaande randje. Ik kom dan precies uit met de aangeschafte aarde. Vandaar dat ze niet helemaal gevuld zijn.

 

De temperaturen met de lampen aan zijn 31 graden constant, met de lampen uit rond de 20 graden. Het zijn zaailingen, en naar wat ik begrepen heb kunnen ze dit wel aan in tegestelling tot stekken die dat niet kunnen.

 

Als commentaar zie ik het niet. Als opbouwende kritiek wel, dat is goed en daar leer ik weer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Roosvicee,

 

welkom hier,

mooie setup, ik ben benieuwd naar je ronde.

nette foto's en interesant soortje

succes

 

Thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu 9 dagen in de bloei, tijd voor een update en een paar vragen.

 

De 'dames' zien er mooi uit. Hebben een mooie groene kleur, en ze geuren al iets. Ze krijgen 300ml voedingswater van de Aptus lijn, en de dag erop (mits nodig) 200ml afgezuurd leidingwater. De aarde is niet te nat en niet te droog. De 'dames' zijn aardig bezig met wortelen. Ik zie dat er zelfs hier en daar een worteltje onder de potten uitkomt. Ook spreiden de wortlen zich mooi naar de zijkanten van de potten. De stammetjes van de 'dames' zijn wat dikker geworden, ik kan nu wel zeggen dat ze zo dik zijn als een potlood. Sommige 'dames' laten de bladeren een beetje hangen, maar ik zie geen tekenen van wat dan ook wat er op kan wijzen dat ik iets verkeerd doe. De temperaturen zijn in orde en variëren van 20 graden met de lampen uit, tot 30 met de lampen aan. Een paar planten zijn wat groter als de rest. Ze zijn ook wat uitgerekter en niet zo 'vol' als de anderen die klein en gedrongen zijn. Is dit normaal en trekt dat weer bij? Hoelang en hoe hard groeien de planten nog door nadat ze in de bloei zijn gezet?

 

Vandaag heb ik de dames even onder ogen gehad, ik moet nog een loep kopen, maar ik zag iets dat mij enigzins verontruste. Zoals ik in mijn topicstart heb aangeven heb ik nooit met zaden gekweekt. Ik weet daarom niet wanneer ik moet kijken of het een dame of een vent is. Sommigen zeggen na een dag of 20 bloei, weer een ander zegt vanaf de 4de internode. Nu viel mij hier en daar wat op bij die internodes. Foto's zeggen meer, ik heb deze dan ook gemaakt. Ik zal bij de foto's neerzetten welk plantnummer het is, dat is voor jullie makkelijker en ik weet welke plant er ook bedoeld word. Verder nog wat foto's van hoe ze er nu uitzien.

 

Plant 1: links in de internode zit iets. Ik vermoed een knopje waar een blaadje uitkomt, ben er niet zeker van.

gallery_25593_9700_126297.jpg

 

Plant 1: gezond en wel, met een stevige stam.

gallery_25593_9700_493799.jpg

 

Plant 6: Wat meer uitgerekt als de anderen. Niet zo gedrongen en wat kalig. Ziet er verder gezond en sterk uit.

gallery_25593_9700_1405620.jpg

 

Plant 7: Deze plant baart mij zorgen. Ik zag namelijk bij de internode, onder de topinternode, wat in de oksels. Ook in de topinternode zit dit. Een paar foto's van plant 7.

gallery_25593_9700_447037.jpg

gallery_25593_9700_29002.jpg

gallery_25593_9700_591554.jpg

 

Plant 8: Deze had ook iets in de oksel van de internode. Je ziet een klein knopje zitten.

gallery_25593_9700_1247567.jpg

 

Plant 9: Net als plant 6 is deze wat gerekter als de anderen. Misschien heeft deze net als plant 6 een groeispurtje gehad en trekken de anderen wel bij.

gallery_25593_9700_222430.jpg

 

Hier nog even met z'n allen.

gallery_25593_9700_1287496.jpg

 

En dit is mijn bijhoudlijstje zodat ik hun groei proces kan bijhouden. Dit maakt het voor mij ook makkelijker om te kijken wanneer ze gestopt zijn met doorgroeien in de bloei. Links staat van boven naar beneden de plantnummers. Bovenaan van links naar rechts staan de bloeiweken. Zoals men kan zien zit er wat verschil in hoogte in.

gallery_25593_9700_519213.jpg

 

Dat was de update voor dit weekend. Vragen, suggesties, kritiek, commentaar....kom maar ik kan het hebben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit Roosvice,.. :verrygood

Paar kerels in je tent kan gebeuren,.. en welke m/f zijn laat ik nog ff aan jezelf over.

20-30 grdn zeg je,.. ik zie 37.9... ??

Niet alleen ballen zoeken hè,.. ook op je temp. letten. :wacko:

 

Succes verder.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, die meter klopt voor geen meter. Ik heb twee ouderwetse thermometers gekocht, en die geven aanzienlijk minder aan.

 

Of het een mannetje is durf ik niet te zeggen. Het plantje staat nu 10 dagen in de bloei, en ik ben geen expert. Ik denk dat ik hem even in het man vrouw topic zet en de reacties afwacht.

 

Ze zien er inderdaad erg mooi uit, dank je voor je compliment. Ik heb een paar stek kweekjes gedaan om wat te leren, maar ik heb nog nooit zulke mooie plantjes gehad. Ze zijn mooi groen en zeer stevig. Ze doen het goed. Maar goed, we hopen maar dat het zo blijft.

 

Trouwens, enig idee waarom de een wat harder groeit als de ander, en trekt dat nog bij? Zal ik mijn plantjes gaan dieven, zoals als Knutsel dat doet in zijn sticky voor dieven? Of ben ik daar te vroeg mee als ik dat nu doe? Ze staan 10 dagen in de bloei, en ze zijn best wel 'bossig' onderin.

 

Groetjes!

 

Aanvulling:

 

Net met hulp van anderen de eerste mannen ertussen uit gehaald. Er zaten met zekerheid 4 mannen tussen. Van 1 plant kijk ik het nog even aan, omdat ik een tip kreeg van Smokey. Die wil ik beter bekijken en er van leren. Van twee is nog niets zeker, die laten nog geen geslacht zien. Hou ik vijf planten over waarvan er 1 waarschijnlijk ook een man is. Jammer dat er 60 procent verloren gaat. Aan de andere kant zit ik binnen het gedoogbeleid en dat geeft ook wel rust.

 

Ik heb ook nog wat gediefd aan de hand van een video van Knutsel. Nu maar hopen dat ik dat goed gedaan heb.

 

Een paar foto's nog als afsluiter voor deze update, en zoals altijd sta ik open voor vragen, kritiek enzovoorts.

 

Het weggooien heeft ook zo zijn voordelen. Je kan zien of de wortels het goed doen. Volgens mij gaat dat inderdaad wel goed. De wortelen zitten niet alleen aan de onderkant, maar door de hele pot verspreid.

gallery_25593_9683_1493185.jpg

 

Gelukkig, vrouwtjes. Te zien aan de kleine wit doorzichtige haartjes.

gallery_25593_9683_2023235.jpg

gallery_25593_9683_2933426.jpg

 

Gediefd. De kleine scheutjes/takjes aan de onderkant weggehaald. De grote bladeren heb ik laten zitten, ze moet nog wel licht kunnen opvangen en ik heb gelezen dat blad weghalen niet zo handig is.

gallery_25593_9683_1572548.jpg

 

En nu zusterlijk met zijn vieren onder de lamp. Plant vijf is naar alle waarschijnlijkheid een man, maar die laat ik nog even staan.

gallery_25593_9683_1232041.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey roosvice.

 

Plant 5 is zeker een man.

Dit wou ik even zeggen.

Greetzzzzzzzzzzz Baldy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat donkerbruine vermoeden had ik ook al, nadat ik er op gewezen was. Maar het is zo'n mooi plantje :verrygood Nu ja, de volgende keer bestel ik fem zaad bij Sannie en hoop ik er meer over te houden. Ik vind het echt zonde, ook al heb ik nu een gedoogkweek, de planten zagen en zien er gewoon zo mooi, gezond en vitaal uit. Nu heb ik er vier over, en waarvan er 1 nog geen geslacht laat zien.

 

Is het verstandig om ze nu nog over te potten in grotere potten, omdat ik ruimte zat heb in mijn DR120. Zo ja, welke potten en hoeveel liter potten? En moet dit met dezelfde aarde zijn als ik nu heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant 5, waarvan er een knopje/bal zit in een oksel, laat nu iets anders zien. Het knopje heb ik inmiddels weggehaald, maar in de internode erboven zitten twee knopjes waaruit witte haartjes komen. Toch nog maar even aankijken dan.

 

Vandaag heb ik ze ook overgepoot in 20 liter emmers. Emmers ja, er was niets anders te krijgen in de buurt. In de emmers heb ik gaten gemaakt zodat het water eronder weg kan lopen mocht er een overschot zijn. Verder staan ze er nog steeds mooi bij, en zijn ze wat gegroeid. Ze zijn gemiddeld een centimeter of 20, en dat vind ik toch aardig klein. Ze staan nu precies twee weken in de bloei, en ik weet niet hoeveel ze nog gaan groeien. Iemand hier een idee over?

 

Een foto van hoe ze er nu bij staan. Let niet op die meter, die klopt voor geen meter.

 

gallery_25593_9683_2916916.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto van, laten we het hopen, dame 5. Over deze had ik mijn twijfels, maar zoals ik het kan zien is het een echte dame. Hierbij een foto van plant 5 waarvan gedacht werd dat het een vent zou zijn. Nu hoop ik uiteraard dat het wel een dame is.

 

Verder maken de dames het goed na het overpotten. Ik heb er een actieve luchtinlaat bij geplaatst omdat het weer wat warmer is en ik hiermee de temperaturen onder controle kan houden. De dames krijgen omdat ze in een grotere pot staan ongeveer 500ml voeding, om de dag. In de tussenliggende dag krijgen ze afgezuurd water, ongeveer 250ml. Er is al iets van topvorming aan de gang, maar helaas is mijn accu leeg van de camera. Deze foto's zal ik dit weekend nog plaatsten.

 

Plant, ik hoop dame, 5. In de oksels zijn de witte haartjes te zien, evenals in de kleine scheuten van de oksel. Ik zie verder geen ballen, of knopjes die geen witte haren laten zien.

gallery_25593_9705_811146.jpg

 

Alhoewel de planten nog wat groeien, had ik toch de vraag of ze niet wat klein zijn met een gemiddelde lengte van 25 centimeter. Hoeveel groeien ze nog door. Ze staan nu 16 dagen in de bloei.

 

Een tip: mocht je het niet goed kunnen zien, druk dan op CTRL en + om de pagina, en dus foto, te vergroten. CTRL en - om weer te verkleinen.

 

Alvast bedankt, en tot de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beloofd de dames in de 3de week bloei:

 

gallery_25593_9683_1799477.jpg

gallery_25593_9683_3043999.jpg

 

Beetje symmetrisch...

gallery_25593_9683_1343082.jpg

 

De lengtes van de planten zijn tussen de 25 en 37 centimeter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die beginnen mooi te bloeien roosvicee :)

lekkers in aantocht

 

dentette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes.

Na 3 weken bloei is de grootste groei er wel uit.

Er komt nog wel iets bij maar heel veel hoger worden ze niet meer.

 

gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we het hopen dat het lekkers is :)

 

En WV...als er maar knotsen van toppen aangroeien. Lijkt mij wel mooi aangezien ik hiervoor een paar stekkweekjes gedaan heb waarvan ik het idee heb dat die moederplant wel 10 jaar oud is. Ik had miezerige toppen, en de planten zagen er niet uit op den duur. We zullen zien wat het wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 bloei.

 

Even een snel updatetje tussendoor, foto's volgen het weekend weer.

 

De dames gaan goed. Mooie diep groene kleur, bossig, en topvorming zie je al. Nog steeds geen last van onkruid, beesten en ander gespuis, of verkleuringen op mijn balderen alleen wat kalkaanslag van wat water wat ik ze geef nadat de lampen uit zijn.

 

De kleinste plant is ongeveer 30 centimeter, de grootste is 45 centimeter. Ze groeien dus nog wel wat volgens mijn groeischema. Dus Wietvriend...ik weet niet wat jij iets aan doorgroei noemt, maar 10 centimeter vind ik nogal wat :) Ik denk wel dat de groei er bijna uit is. Wil ik ze op gelijke hoogte houden of niet? Als ik dat wil gaan doen is het dan verstandig om ze aan een bamboe stokje vast te maken, lichtelijk gebogen? Beetje het idee van Sannie met zijn karperlood. Nu ja, als iemand een goed idee heeft hoor ik dat graag.

 

Verder zijn de temperaturen nog steeds stabiel, ben ik ook bezig om mijn freebees te ontkiemen, en die gaan hun kopjes al een beetje uitsteken. Zodra deze freebees, New Critical City, allen ontkiemt zijn, zet ik ze bij de Killing Field op 12/12. Geen voorgroei dus. Ik wil wat dingen uitproberen en kijken hoe dat gaat. Maar dat is van later zorg.

 

Tot wederziens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 25 bloei.

 

De weekend update met foto's.

 

Misschien niet de grootste dames op het forum, maar naar mijn idee doen ze het goed en hebben ze het erg naar hun zin. De groei is er nagenoeg wel uit, en je ziet overal topvorming ontstaan. Ze krijgen wat meer voeding/water, ongeveer 750ml om de dag. Tussendoor krijgen ze gewoon afgezuurd water als dat nodig mocht zijn. Nu heb ik ergens gelezen dat hoe meer vingers ze hebben, hoe meer ze het naar hun zin hebben. Bij de dames tel ik gemiddeld 7 of zelfs 9 vingers. Met minder nemen ze geen genoegen.

 

Een niet al te beste kwaliteitsfoto van de dames rechtsachter.

gallery_25593_9683_581152.jpg

 

Met een lengte van 40 centimeter niet de grootste maar zoals je kan zien wel een mooie volle dame, met topvorming.

gallery_25593_9683_108692.jpg

gallery_25593_9683_3120932.jpg

gallery_25593_9683_2249890.jpg

 

Met een lengte van 55 centimeter de grootste, en ook deze is kerngezond zij het wat gestrekter als haar zusters.

gallery_25593_9683_778247.jpg

gallery_25593_9683_968011.jpg

 

En hier met z'n allen in het tentje. Op de voorgrond staan 5 New Critical City's in 11 liter potten op 11 liter potten zodat ze niet teveel strekken. Deze zijn ontkiemd in de spongepots, en daarna overgepot. Ze staan in Atami aarde en stekgrond is de bovenste laag.

gallery_25593_9683_2788460.jpg

 

Van de 5 NCC's zal ik ook foto's plaatsen, evenals vragen mocht ik die hebben :) De NCC's in willekeurige volgorde. Ze zijn allen met de kop boven de grond, en staan gelijk onder 2x600w en 12/12. We zullen zien wat het wordt.

gallery_25593_9790_588180.jpg

gallery_25593_9790_2316086.jpg

gallery_25593_9790_2127513.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had iets gelezen over bananen in het man/vrouw topic, maar ik kreeg niet helemaal een goed beeld daarvan. Zijn dit bananen of hoef ik mij geen zorgen te maken? Foto's zijn vandaag genomen.

 

gallery_25593_9705_462534.jpg

gallery_25593_9705_2331854.jpg

gallery_25593_9705_2967925.jpg

 

Bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...