Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

bos planten

Recommended Posts

Ik ga zaadjes planten in het bos hier dichtbij.

Mijn gedacht was om de zaadjes eers te laten voorkiemen, daarna een kuil te maken in de grond in het bos en op te vullen met potgrond of stekkengrond en dan mijn zaadje planten !!

Kan ik ook ipv. stekkengrond gewoone potgrond gebruiken met daarin compost van bij ons in de tuin (gras en aarde) ? en zoja, mag er dan veel compost bij?

thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je in een bos zowiezo wel al tamelijk rijek grond hebt, maakt daar zen eigen meststof door middel van bladeren die verdorren en composteren en zo, dus denk dat je, zeker qua N, meer dan genoeg aan wezig hebt, misschiens tijdens je bloei eens wat bijmesten met wat pk, maar normale gezien wel tamelijk rijek grond, miscchien wel ietwat zuur, dus ms wat kalk onder mengen.

mijn ervaring met compost is: geen probleem maar maak zeker in het begin dat je wortels niet bij de compst kunnen anders zouden je wortels (en eventueel plant) wel eens kunnen opbranden...

 

en misschien kodeboswachter eens pb'en denk dat hij je wel een heel stuk verder kan helpen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal stekkengrond alleen bij ontkiemen, eerste dagen gebruiken (al zet ik ze zelf gelijk in de all-mix).

stekkengrond in een kuil gooien en je planten daar dus ook voor langere tijd in laten zal ik niet doen;

in stekkengrond zit geen voeding, kan je beter all-mix nemen

(is volgens mij nog goedkoper ook)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woohoo, ik heb 5 Earlly girl en 5 holands hoop.

De grond waarin ik zal planten is bedekt met groen gras en dit alles in een open plek met daar rond bomen maar die plek is zo groot dat ze het zonlicht niet belemmeren.

Ik zal nu beginnen voorkiemen en daarna een kuil graven in die grond en vullen met potgrond en ze zaaien per 2 telkens dat ieder koppeltje ongeveer een 50 tal meter of meer vanelkaar verwijderd staat.

Nu maar hopen dat het lukt en dat de grote boze wolven (de flikken of kleine kinders) ze niet vinden.

 

Is het nu zo erg dat ik mijn zaadjes al direct in volle grond (allé potaarde die in volle grond zit) te zetten ipv. ze eerst elk appart in een potje te laten groeien en daarna pas planten?

Tis omdat mijn ouders nogal katholiek en streng zijn en ze dit in GEEN geval mogen merken. :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er een paar buiten gezet, maar de konijnen hebben er aan gezeten :x

 

in ieder geval, se staan in een militair domein, en onder het gras is het gewoon van die gele grond (zuivel)

 

wat kan ik hier best mee doen? die grond moet wel bijgemest worden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het nu zo erg dat ik mijn zaadjes al direct in volle grond (allé potaarde die in volle grond zit) te zetten ipv. ze eerst elk appart in een potje te laten groeien en daarna pas planten?

Tis omdat mijn ouders nogal katholiek en streng zijn en ze dit in GEEN geval mogen merken.   :twisted:

 

Als ze op een mooie plek staan zal het wel meevallen. Ik hoop voor je dat het wat wordt! Guerilla farming! :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ik heb er ook staan op een oud militair domein ben er s'avonds heen gereden met een vriend heb daar de boel wat omgespit er 2 zakken potgrond in geduwt en er 6 planten op gezet

nu halverwegen augustus ga ik er nog wat extra mest bij doen

nu ja ik denk dat het wel moeilijk zal worden voor je plantjes om daar te overleven je kan het best zwarte grond of potgrond meenemen en een gat schuppen zand erin en planten

btw ze staan nu al 50 cm hoog het zijn allemaal vrouwtjes want ze komen van men moederplant nu hopen dat er geen struikrovers rondlopen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dus 6 zaadjes geplant maar nu zie ik dat mijn potgrond miss iets te zuur is

Ik ken er niets van, maar er stond gewoon potgrond op, en ik dacht dat is wel O.K. maar er staat nl. dit op:

 

Potgrond op basis van tuinturf, turfstrooisel (witte turf) groencompost, compost van loofbomen, afgeoogste champignoncompost, meststoffen op basis van calcium en magnesium, meststoffen.

 

*droge stof 33 %

*Organische stof 22 %

*pH(water)-zone 5 - 6.5

*Elektrice geleidebaarheid(Ec) 550 µs/cm

*Samen gestelde meststof NPK (14 - 16 - 1 1.0 kg per kubieke meter.

 

Dez potgrond kan gebruikt worden in de groententeelt als bloembakvulling, plantenvulling, voor het zaaien van gazon en als algemene bodemverbetering.

 

---------Dit is te sterk bemest zeker???----------

in ieder geval, ze zitten al onder de grond, ma ik kan ze er nog uithalen indien het niet gaat lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

magma, als ik jou was zal ik eerst kuilen graven en daar potgrond (allmix) in gooien;

vervolgens je plantje vrolijk in de aarde zetten; net zoals de anderen hier beschreven :wink:

 

en radijsje, denk dat het met de grond wel mee zal vallen;

beter is nog wel deze wat luchtiger te maken; scheelt een hoop voor de toekomst :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaaaaaaaaaah, merci admin, i

k ben blij dat het nog zal meevallen voor mijn grond...

Tis immers maar voor max. 2 weken en daarna verzet ik hem naar een ander terijn waar ik dan goed bemeste grond in zal zitten en waar niemand komt en toch heel de dag zon zal krijgen.

Ik was gewoon bang dat het voor in het begin de grond te zuur zou zijn omdat ik hier overal lees dat zaadjes in zo neutraal mogelijke potgrond moest.

neutrale zuurte is 7 ofzo en bij mij staat er 5 - 6.5

Nu nog hopen dat de slakken er niet mee weg zijn :(

Mag ik slakkenkorrels gebruiken of niet?

Ik wil zo biologisch mogelijk werken :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er maar net aan wat jij onder: zo biologisch mogelijk verstaat.

 

slakkenkorrels gooi bij de plant, maar zal ook wel door grondwater bij de wortels komen;

gooi de korrels end endje bij de plant vandaan :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm maar de slakken korrels werken toch pas als ze van de plant gegeten hebben.. maargoed ik gebruik geen slakkken korrels maar ja.. geen verstand van. hoewel het hier wel stikt van de huisjes slakken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekel strooien :(

wel een eindje van je plant vandaan, en herhalen als het heeft geregend :?

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet

k wou ff iets kwijt pas toch maar op als je in een bos gaat kweken, hiermee wil ik zeggen

ga goed na van wie het desbetreffende bos eigendom is, en niet dat t 2 maanden later ineens gans omheind is met prikkeldraad enzo, kwestie van nog een gemakkelijke toegang te hebben tot je groene vriend...in ieder geval k wacht nog wel ff met te gaan kijken , vooral zorgen dat k die boswachter daar nie tegenkom tegen oogsttijd.......

 

a joint a day keeps the doctor away :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm maar de slakken korrels werken toch pas als ze van de plant gegeten hebben.. maargoed ik gebruik geen slakkken korrels maar ja.. geen verstand van. hoewel het hier wel stikt van de huisjes slakken :)

 

maakt niet uit als ze een paar blaadjes eten, zolang ze de plant maar niet helemaal opeten ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

biologisch: leg een open bierjte ergens op ze kant in de bvuurt van je planten..daar komen slakken op af, maar kunnen er niet tegen..of het houdt ze jusit weg, ofzo.. i.i.g. Bier helpt tegen planten.... ingredienten: water, hop en gerst. En mout, als je hertog jan neemt.

 

Succes. Kijk trouwens eens bij de artikelen,e r is er een over dat Jezus waarschijnlijk wietolie (of een vroegere vorm daarvan) gebruikte om emnsen te zalven... En iedereen die zegt dat ze hem over water hebben zien lopen, moet wel stoned zijn geweest, niet waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jean, hoe geef jij je plantjes dan water? of zeul je gewoon telkens wat flessen water mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAAAAAAAAAAAAAAARH mijn plant van 3 weken oud zo'n 12 cm hoog en 15 cm breed hebben die stomme snullen gesnoeid. :D

miljaarde tis idd moeilijk om een goed plekje te vinden.

Ze snoeien hier blijkbaar elk milimetertje groen in m'n stad fffffffff :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's behoorlijk kut ja! nou ja, misschien dat je beter dit kan hebben dan een struikrover die hem een week voor de oogst eruit trekt.. maar ja, het blijft kut natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grrrrmblll hebben men plaatsje gevonden :) spijtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, das echt kut é allé ik dacht echt dat ze daar zeker in geen 100 jaar gingen snoeien ffffff dan maar in de tuin van mijn gebuur :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfffffff, me'n 2 andere plantjes die ik eergisteren in de volle grond gestoken had en die bijna een maand oud zijn zijn terug gestolen.

Ik versta da toch nie hoor, gelijk waar ik plant, tlukt ier toch nie.

Heb maar 80 euro verspilt aan alles en da vind ik dan nog het minste, het ergste vind ik dan nog het werk dat ik er in gestoken heb :)

dan maar nog een jaar of 10 wachten tot ik alleen woon zodat ik binnen kan planten en in de zomer in de tuin.

Ffff ken zeker nog zoveel geduld :D

Ben der echt depri van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin je nu vast te sparen, kan je volgend jaar veel planten neer zetten en je risico spreiden. Kan je nu ook al mooi ruim een half jaar zoeken naar betere locaties, wordt je volgend jaar zo stoned dat je niet eens meer weet dat het dit jaar kut ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D ja idd heb nu ruim de tijd om locaties te zoeken waar ik zie dat er nooit gesnoeit wordt enz. Zal volgend jaar idd veel stekjes verspreiden.

Heb Gelukkig 1 plantje van me(de grootsten) die gestolen was en die in de volle grond zat terug gevonden in een POTJE onder een boom. Heb ze nu terug meegepakt en ergens veilig langs de treinsporen gezet tussen gras ma nog altijd in dat redelijk klein potje. Ben nu volop aan het zoeken naar een betere locatie waar ik hem in een grotere pot wil steken want heb al 5 kuilen gegraven en kben het beu om kuilen te graven vo niks.

In welke pot zou ik hem best steken?

Mijn plantje is nu nog maar 20 cm groot :) maar ik wil een zo klein mogelijke pot waarin me plant toch nog redelijk kan groeien.

zou een 20 literpot genoeg zijn? of iets zo groot als een emmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...