Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dubber

hulp nodig bij de planning 6x600 in een tuinhuis

Recommended Posts

hallo allemaal

momenteel draai ik met 1 DR240W tentje en mijn bedoeling is om van de zomer een tuinhuisje te plaatsen waar 3 van die tentjes in kunnen.

de tuinhuis zal 570 cm breed intern zijn, en de diepte varieert maar we gaan ervan uit dat ik er 3 van die tentjes in kan plaatsen.

de tuinhuis zal ik aan de binnenkant isoleren.

het is relatief eenvoudig om alles X3 te doen, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

het is mijn bedoeling om een generator als ondersteuning te plaatsen die dus niet continu hoeft te draaien.

ik heb vanuit huis de mogelijkheid om 1 a 2 groepen te reserveren hiervoor.

het was mijn idee om dus via accu,s evn omvormers een soort van buffer te vormen zodat als de generator stilvalt de accu,s de buffer en daarna de stroomnet weer oppakt.

maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

wie kan me hierbij helpen?

en is alles X3 een goed idee?

in huis had ik geen verwarming nodig maar zou dat buiten in een 44mm houten geisoleerde tuinhuis wel zo nodig zijn?

verder zou ik graag zien dat de voeding via een centrale bak automatisch gaat aangezien de tuinhuis een meter of 30 van het huis staat en ik dus geen zin heb

om elke dag die kant op te gaan.

is dan een 1 kuub waterbak een goed idee of kan ik beter 3 x een aparte maken voor elke tent?

is 1 groep voldoende of moet ik 2 reserveren en is mijn beschrijving wel mogelijk?

welke accu,s zou ik dan nodig hebben?

nog een kleine punt, ik wil de generator ingraven tegen lawaai ed maar hoe diep moet ie liggen?

en dan is er nog de brandstoftoevoer, is er een mogelijkheid om die 30 meter te overbruggen qua brandstof zonder dat ik naar het tuinhuis hoef te lopen met jerrycans oid?

het gaat me dus niet zozeer om de hele installatie te laten draaien op een generator, maar die dient gewoon als ondersteuning om het stroomgebruik naar beneden te krijgen.

ik ben in de ontwerp fase dus kan nu nog makkelijk dingen aanpassen.

bedankt voor de input alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom 3 tenten plaatsen als je al een frame heb ??????

 

Ik zou zeker niet moeilijk gaan doen met generatoren,benzine etc, gewoon je stroom betalen.

stel je gebruik 6x600 watters zul je met 2 groepen zat wegkomen, en zul je ongeveer 650 euro aan kostte kwijt zijn.

nou dit haal je toch zat eruit, mitst je weet wat je doet en zo bespaar je onkosten voor een generator(die is ook niet gratis)

 

betreft de bewatering, gewoon een tyleenslang ingraven die is aangesloten op je kw leiding ( onder de vorstgrens van 60cm) en zodoende heb je een constante toevoer van vers water waarmee je een ton kan vullen voor in je hok. neem een ton met een inhoud met genoeg voor 1 week,

en deze kun je wekelijk dus weer verversen met je juiste ph en ec waardes,gezien je dus ook iedere week waarschijnlijk je ec zal gaan aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is me zeker niet te doen om illegaal stroom te tappen, daar ben ik echt tegen.

wat je gebruikt moet je betalen anders is het diefstal.

het gaat me daarbij meer om het opvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tentjes in een tuinhuisje zou ik niet doen, aangezien je in de winter zware temperatuursproblemen krijgt... Zou dan eerder een goed geïsoleerd hok bouwen, en zorgen dat je de inlaat temperatuur onder controle hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja in een tuinhuis ?

 

lijkt mij niet zo'n strak plan he

 

 

pb

 

Waarom niet ? vertel ?

 

Wat ik niet zon strak plan vind is om met 3 tentjes in een goed geissoleerd tuinhuisje te gaan kweken.

Lijkt mij nl een beetje prutsen en niet nodig.

Waarom wil je dit zo gaan doen ? Btw het idee van een tuinhuisje is prima :lol: {mits goed geissoleerd en lichtdicht}

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tuinhuisje als slaapkamer goed geisoleerd

alles is dubbel wandig met piepschuim holle ruimte onder me vloer ook met piepschuim

dubbelglas

heb hier ook een tentje in staan snachts heb ik echt problemen in de winter en nu ook nog

 

verwarmen is dus aangeraden tijdens de slaap!!

zelf heb ik cv hier alleen snacht staat die uit anders slaap ik niet van de warmte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat het iets wat verwarrend is het woord tuinhuisje, maar er word mee bedoeld

dat het huisje in de tuin staat en niet de tuin in het huisje.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 3 tentjes in een tuinhuis kan je er 1 de warmelucht laten maken voor de nacht van de 2 andere tjes...juist slim dus...voor de winter.... :lol:

generatoren in een woonwijk lijkt me geen goed idee( herrie en stank)...huur er eerst maar eens 1 voor een week...ik denk dat je dan het idee snel laat varen...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het onderverdelen in 2 ruimtes of tenten en dan 12/12 draaien met 3 x 600w. Hoef je ook niet bij te verwarmen.

Als je er 1 tent in zou zetten met 1800w moet je denk ik toch bij verwarmen en een beetje kachel is al 2000w.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

het idee van 3 tentjes is omdat ik nu reeds 1 heb en nog 1 in de schuur wil plaatsen.

om daarmee het tuinhuisje wil gaan bekostigen.

dus dan hoef ik er nog maar 1 tentje bij te kopen plus de benodigdheden en ben klaar.

het probleem van de temperatuur hoopte ik op te vangen door het huisje te isoleren.

huisjes van 6x4 meter zijn zelf ook uitgevoerd in 44 mm hout.

het voordeel voor mij was dat we een tuin hebben van een 30 meter diep en de laatste 6 meter is dus voor het tuinhuis.

achter onze tuin hebben we een slootje en daarachter een stuk grasveld van een meter of 15 a 20 en daarna begint het industrieterrein.

die 2e tent in de schuur is dus ook maar even de vraag aangezien die ook niet geisolleerd is.

moet ik het idee laten varen of aanpassen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch echt doen wat kramer zegt, 2 ruimtes bouwen en recirculeren, alleen hij zegt dat je dan niet hoeft bij te verwarmen, dit is in iedergeval een stuk minder ja maar helemaal zonder bijverwarmen weet ik niet....

 

Om en om draaien met reciruleren zorgt ook dat je wat meer lampen kan neer zetten op een ruimte.

 

kost even wat maar dan heb je ook iets zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het kan, als je het tuinhuisje goed isoleert. Zoals dubber zegt. Dan denk ik dat het goed gaat. Misschien moet je dan bijverwarmen in koude tijden. Maar dat zal je toch moeten proberen om het zeker te weten.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het kan, als je het tuinhuisje goed isoleert. Zoals dubber zegt. Dan denk ik dat het goed gaat. Misschien moet je dan bijverwarmen in koude tijden. Maar dat zal je toch moeten proberen om het zeker te weten.

 

Gr Kramer

 

hoe kan ik zoiets dan het beste isoleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je al van plan was. gewoon aan de binnenkant. Ik denk dat je dan het beste daar een beetje info over kan inwinnen bij een bedrijf. Welke isolateie je het beste kan gebruiken. Voor de slaapkamer in je tuinhuisje :lol: .

 

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Recirculeren is een top plan, wilde dit op kleine schaal ( 2 hokken van 800W in een koude garage) ook doen ipv gewoon 1600W op 12/12 draaien. Mijn oplossing is nu om mn groei hok overdag aan aan te hebben en bij verwarmen met een LPG kachel die normaal voor op de camping is bedoeld.

 

Hierdoor is het toch nog 20 graden in mn hok als de lampen uit zijn. Bij komend voordeel is dat je LPG gewoon bij de pomp kan bijvullen )ik heb een 30L fles maar er zijn ook grotere) en een fractie van camping gas kost en al helemaal niet op je electra rekening drukt ! (ongeveer 20 Euro in de week).

 

Ik denk dat het goed mogelijk is maar isolatie is alles, maar denk aan het toch van buiten (= dus koud) aanvoeren van verse lucht! Ambitieus project wat per seizoen wat aanpassingen behoeft!

 

Ben erg benieuwd !

 

Laters :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf 2 hokken bouwen.

 

Kost eerst wel iets meer, maar isoleert veel meer dan een tentje.

 

Als je erg over de temperatuur in zit, in de zomer en winter dan kan je voor een semi-gesloten systeem kijken van A&T Trading.

 

Test: Koelbatterij op semi-gesloten systeem Stap 2: Het bouwen van de klimaatruimte

Test: Semi-gesloten systeem met koelbatterij Stap 3: We zijn los

Test :Mammoth tent 5 planten kweek

 

Een generator constant bij laten draaien gaat je niet 123 lukken omdat je speciaal apparatuur nodig hebt.

 

Wel kun je hem als back-up gebruiken, dat zodra je netstroom afvalt de generator het overneemt, maar dan moet je wel 1 hebben met genoeg vermogen.

 

Met accu's en omvormers te gaan werken wil wel, maar je hebt enorm veel accu's nodig.

 

Deze complete systemen heten ook wel no-break installatie's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de links, ik ga me eerst even inlezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...