Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

n8tro

Bijna oogsten

Recommended Posts

Hallo medekwekers en de rest.

 

het is dat eindelijk bijna zo ver,

me eerste echte kweek gaat oogsten.

 

nu is mij niet helemaal duidelijk hoe ik de laatste 2 weken de planten moet voeden.

 

Ik heb nog duidelijk 2 weken te gaan, toppen beginnen steeds dikker te worden.

bladeren steeds beetje geler, en hangen er niet meer zo glorious bij ;)

 

Moet ik voeding geven tot de een na laatste week?

en de laatste week alleen water geven, en een paar dagen helemaal niks?

 

 

Heb ik het zo goed ???

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 2 weken afgezuurd water, eventueel paar dagen minder.

Je kan de laatste dag of 2 dagen de plant ook geen water meer geven en in het donker laten staan.

Daarna oogstfeest! gefeliciteerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgensmij was het zo: de laatste week alleen water, en eventueel de laatste 2 dagen 24uur donker per dag zetten :)

 

Airmac :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. Iedereen zijn manier is de beste. Ik ben nu 6 dagen met afgezuurd water bezig geweest. en nu dag 7 en 8 gewoon de lampen aan zonder water te geven en dan twee dagen donker en dan ga ik knipper de knipper de knip.

 

En waarom?

 

Die twee dagen licht zonder water daarna heb ik lekker droge aarde en alles begint al een beetje te drogen voor mijn gevoel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groengoud heeft helemaal gelijk

alleen afgezuurd water help je ook om de ec van je medium weer naar beneden te krijgen,..voor de volgende ronde

als er weer jonge plantjes in gaan,...die houden n.l. niet zo van de rijke aarde waar de volwaasen planten wel gek op zijn

Dus heel veel oogst, knip, droog en rook plezier toegewenst!

Grtz Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste 1,5 alleen afgezuurd water geven is een optie als je hetr zelf rookt!

zoniet :) door blijven voeden en de laatste 3 dagen niks meer geven onder een temp van 17 graden ofzo,

om het laatste beetje energie en hars uit je plant te trekken :lol:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Wordt dit gewoon verkocht onder de naam ph- bij bijv. growshop want heb dit welles via site proberen te zoeken maar kon ik het zo niet vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar je kan ook zoutzuur (HCL), Salpeterzuur (HNO3) of Fosforzuur gebruiken (HPO4)

De laatste 2 zijn ook vaak de zuren van de bekende voedingslijnen.

Weet wel dat je een PH meter, of iig een druppelsetje moet aanschaffen om ook daadwerkelijk de daling in je kraanwater te kunnen meten.

Het mooiste is om het water 24u te beluchten alvorens te meten, dan is de PH waarde stabiel.

Ikzelf gebruik zoutzuur omdat dit het simpelste zuur van de 3 is, en de geleidbaarheid (EC) het laagst blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oftwel je heb gewoon kraanwater gebruikt zonder de ph te verlagen!

 

nou de volgende ronde ph lager houden en je opbrengst gaat waarschijnlijk flink omhoog!!!

 

dus gewoon normaal water aanhouden dan maar :lol:

 

en ach ik zie jongens die meer halen dan mij die gewoon kraanwater ph 7.3 geven en ik zuur altijd af!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarmee zuur je af en waar haal je dit? ik hoor wel dat je salpeterzuur/zoutzuur kunt gebruiken maar kan ik dit gewoon zo kopen bij een growshop/tuincentra of hebben die echt een middel dat ph- heet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. Raadpleeg de growguide ook eens, die is daar speciaal voor. Kijk eens naar pH en ec en vergeet niet dat dit zuur uiterst geconcentreerd is en voor zeer sterke reacties kan zorgen met andere chemicaliën en enorme brandwonden kan veroorzaken. Voor dagelijks (klein) gebruik kun je beter een plastic flesje nemen DIT EERST VULLEN MET 95% WATER en dan 5% zuur toevoegen, anders is het echt een druppel kwestie om een litertje voeding af te zuren. Die X staat niet voor niks op de verpakking, dus kijk er mee uit!

 

Organisch zuur je meestal niet eens af.

 

Spoelen? Als je mineraal voedt is de laatste week voldoende, zeker als de ec niet te hoog is geweest, als je organisch voedt heeft spoelen niet zoveel zin. Organische voeding werkt nog weken door. Alleen water geven is prima de laatste week. Tip: scheutje vitrasol mee de laatste weken!

 

Een keertje met enzymen spoelen om oud materiaal in je substraat op te ruimen is dan wel weer handig als je je substraat gaat hergebruiken. BAC heeft daar een speciaal middel voor: The Final Solution. Vrijwel iedere voedingsleverancier levert ook enzymen (beperkt houdbaar, let op datum en koop kleine flesjes!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...