Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

9 x Sannie's Feminised Killing Fields !

Recommended Posts

Goodevening medegrowers :)

 

na het fiasco met de start van mijn kweekje Precious heb ik opnieuw het één en het ander aangepast in het hok om dit in de toekomst te vermijden..

 

- een nieuwe 300 w ontvochtiger

- een nieuwe dimbare 600 w lumatek

- 9 atami propagators

 

Die propagators zien er zo uit

 

gallery_18291_9656_12421.jpg

 

Deze ga ik ipv op een pot, gewoon boven op de aarde in men aardebak plaatsen, zo ben ik zeker dat de zaailingen steeds een goede lv zullen hebben.

Ik ga ook een vochtmeter in één van de propagators hangen zodat ik naar gelang de groeifase, de lv met behulp van de ventilatiegaten kan regelen.

 

Met de dimbare ballast kan ik tijdens de éérste weken de temperatuur in het hok wat beter onder controle houden, dit gaat me ook in de zomer goed van

pas komen op de heetste dagen.

 

En die ontvochtger.. tja, de vorige was stuk, en zonder wordt het makkelijk 95 % lv in mijn keldertje, een nieuwe dus maar :wub:

Hier komt nog bij dat door de ontvochtiger al 2 jaar continue te gebruiken, ik intussen een mooie droge kelder heb, zelfs het opstijgende vocht uit de vloer

is totaal verdwenen :) . Die ontvochtiger is dus een must have voor mij..

 

Dit alles moet me behoeden van toekomstige rampuitdroogscenarios :D

 

 

Dan hoofdstuk 2, de nieuwe kweek :)

 

Aangezien ik nog 3 precious vrouwen kunnen redden heb (ze doen het intussen schitterend en zitten volop in de groei ;) ) en ik hier een moeder ga uit selecteren om later stekken van te nemen en een kweek mee te draaien, kies ik dus voor een ander soortje om de tijd tussenin op te vullen.

En wat voor een soortje..

 

Sannie's Killing Fields heb ik in een ver verleden al een keer gekweekt en het is sindsdien één van mijn favoriete soortjes.

De feminised versie is voor mij dus een geschenk uit de hemel, die wou ik dus asap testen.

Zaterdag heb ik ze bij Sannie besteld en vandaag heb ik ze al in huis, opnieuw superservice van Sannie :D

De zaden liggen al in de propagator tussen nat keukenpapier..

 

gallery_18291_9656_260071.jpg

 

Morgen maak ik de aardebak klaar met 9 plantgaten die ik ga vullen met zaaigrond ingewaterd met canna bio rhyzo en Sannie's Bacto, na ontkieming gaan de zaden

rechtstreeks naar de aardebak. Van zodra alles boven de grond is gaan ze op 12/12 want de beschikbare hoogte is beperkt :)

Ik ga ze ook zeker één maal toppen..

 

Ik denk dat ik het deze keer wel zo goed als volledig onder controle heb, hopelijk gaat deze keer alles goed ;)

En nu maar afwachten..

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah leuk hoor, deze ga ik zeker volgen want Killing Fields staat ook nog op men verlanglijstje.

 

Alvast veel succes met deze ronde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd mooi een kweekje KF, ik kijk met je mee ;)

 

Succes!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Richie, zo een rondje `roze` toppen kweken ..

 

ik zit ook hier weer op de eerst rij ;)

 

Succes ;)

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht fellow growers :D

 

@ Stoned Vl, Chaz & Elmo2007, welkom mannen, neem plaats op de tribune, er is plaats genoeg :wub:

 

Vandaag, 48 uur na de start van de ontkieming heb ik alle 9 de zaden geplant in mijn aardebak. Opnieuw 100% ontkieming ;)

 

Gisteren had ik de aardebak al klaar gemaakt, ik heb 9 plantgaten gemaakt van zo'n 16 cm diep en gevuld met zaai en stekgrond.

Vanavond heb ik een voedingsmix gemaakt met Sannie's Bacto en Canna Bio Rhyzo en dit mooi afgzuurd naar ph 6,1.. Temperatuur van het (grond)water 24°c

 

gallery_18291_9656_641403.jpg

 

Hiermee heb ik de plantgaten goed besproeid. Met een schroevendraaier heb ik gaatjes gemaakt in de aarde en daar héél voorzichtig de ontkiemde zaden in gestopt.

Nadien heb ik alles nog ééns goed vochtig gemaakt en de propagators geplaatst.

Het ziet er best wel cool uit, nu alleen hopen dat ze snel hun kopje laten zien..

 

gallery_18291_9656_2460357.jpg

 

gallery_18291_9656_932833.jpg

 

gallery_18291_9656_1372117.jpg

 

Temperatuur in de propagators is momenteel 24,2°c en de lv 73%, de ventilatiegaten staan volledig dicht.

 

Tot zover luitjes ;)

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe set up

Veel succes met je killing fileds

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes,hopen op veel kleurrijke knuppels!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen medegrowers ;)

 

@ Sannie, good shepperd & Art

 

thanks mates, en het ziet er niet alleen leuk uit, het is blijkbaar ook een zeer effectieve opstelling..

 

Na amper 12 uur in de aarde is er beweging bij alle zaailingen en staan er zelfs al 5! volledig boven de grond :wub:

Temperatuur was na een ganse nacht licht opgelopen tot 27,2°c, de lv zit op 67%, nog steeds mooi binnen de normen..

Mijn lumatek staat momenteel op 50% gedimd..

 

Enkele foto's

 

gallery_18291_9656_3543031.jpg

 

gallery_18291_9656_499318.jpg

 

gallery_18291_9656_1333118.jpg

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growers :blink:

 

even meegeven dat ze alle 9 boven de aarde zijn :lol:

 

Ik heb ze net nog ééns goed gesproeid met lauw water met een scheut bio rhyzo in, ph 6,1..

 

Het licht blijft continue aan tot maandagochtend, dan gaat de klok op 12/12 !

 

Temperatuur in de propagators is 27,3°c, de lv 68%

 

grts

Richie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey richie,

 

mooi dat ze allemaal al boven zijn.

ben erg benieuwd naar je ronde, vindt het een interesant soortje.

succes, ik blijf je checken..

 

greenfingers,

Thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de materialen zal het zeker niet liggen :)

Dit gaat vast een topronde worden. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Thc78, thanks man, het gaat idd lekker :blink: Welkom en hopelijk heb je er iets aan :)

 

@ Doc, yes bij elke ronde komen er nieuwe onderdelen bij, zo staat er ook nog een nieuw en groter filter en een lumatek kap + lamp op het programma en ben ik volop aan het tekenen aan de plannen voor mijn nieuwe moederhok / stekhok / voorgroeihok..

 

Ik heb net ook nog een extra bestelling Sannie's Bacto en some Humbold stuff geplaatst, in totaal ga ik nu met 5 verschillende producten werken..

 

gallery_18291_9656_337924.jpg

 

Morgen neem ik opnieuw wat foto's..

 

Slaap lekker mensen :P

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeimorgen growers :)

 

enkele foto's van een half uurtje geleden..

 

gallery_18291_9656_884901.jpg

 

gallery_18291_9656_926866.jpg

 

gallery_18291_9656_1657496.jpg

 

gallery_18291_9656_1067888.jpg

 

Ik heb net de lamp nog een 10 cm laten zakken en de ventilatieopeningen van de propagators open gezet, ik had de indruk dat ze wel wat verse

lucht konden gebruiken..

 

tbc

 

Grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers :P

 

even snel een miniupdate voor ik aan het slaapmutsje Afghaan Kush begin :blink:

 

Ik heb vandaag de lamp opnieuw wat lager gehangen omdat de kleintjes toch wat begonnen te strekken, de lumatek heb ik naar 75% gebracht.

De propagators staan een half centimetertje open, temperauur 28,1, lv 64%.

 

Ik heb ook één van de zaailingen uit het hok gehaald, deze had nog stees niet meer dan de 2 kiemblaadjes en had ook niet het minste spoor

van een tweede set blaadjes, het kunnen niet allemaal winnaars zijn nietwaar :P

Deze heb ik vervangen door een Killing Kush, hopelijk kiemt deze snel.

 

En als afsluiter, morgenvroeg om 7 uur gaat de lamp uit en beginnen de meiden aan de bloeiperiode, want zoals eerder gezegd.. de hoogte is beperkt :P

 

en nu :lol: :P

 

grts

Richie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe staat het ermee vandaag?

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmo :(

 

het gaat niet echt zoals ik gehoopt had, maar dat komt wel goed..

Gisteren heb ik de grond behandeld tegen een heuse invasie van trips, deze waren me pas donderdag opgevallen,

jammer genoeg had ik geen pvp of iets anders in huis en heb ik die rotbeesten noodgedwongen hun gang moeten laten gaan tot gisteren.

Niet zo leuk voor de kleintjes natuurlijk :verrygood

 

Nu ja, de trips zijn verleden tijd, ik kon net geen enkel exemplaar meer ontdekken in de aardebak..

 

Vanavond krijgen ze een behandeling Revive en dan knallen maar :P

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Deze nieuweling gaat je kweekverslag ook volgen.

Ik ben nu aan hoe zoeken naar een lekker wietje om te gaan kweken.

De killing fields staat in me top 3 verlanglijstje.

Ik heb wel een vraagje.

Hoeveel dames kan je het beste in een sj dr100 met 400W zetten?

En dan heb ik het liefst zo groot mogelijke potten (aarde).

Ik zit zelf aan 4 te denken maar een paar meningen en of tips zijn meer dan welkom :verrygood

 

Ik blijf je verslag volgen :( :wacko:

 

Grtz PurpleHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodevening growers :verrygood

 

het wordt bijna een traditie, maar ik heb opnieuw minder goed nieuws uit het hok :P

 

Deze keer snap ik het zelf allemaal niet goed meer..

 

Al vanaf dag 3 of 4 vind ik dat de kleintjes er allebehalve goed uit zien. Trage en ongelijkmatige groei, superhard strekken (met de lamp op 45 cm van de plantjes)

en de laatste week geen noemenswaardige groei meer.

Tot ik donderdag het legertje beestjes in men grondje ontdekte kon ik enkel raden naar de oorzaak.. Nu wordt het me duidelijk dat die rotbeesten misschien

wel al tijd genoeg gehad hebben om mijn geliefde killing baby's naar de maan te helpen..

 

Nu dacht ik dat het trips waren, maar bij nader inzien lijkt het me toch wat anders. Het zijn kleine (2 mm) en lichtbruine beestjes die wel wat lijken op trips,

maar het volgens mij niet zijn. Ze bewogen zich, als je even op de toplaag tikte, razendsnel over de aarde om dan opnieuw ergens in een gaatje te verdwijnen.

Ze kunnen ook springen, wat me dan eerer aan een soort zandvlooi of zo doet denken.

Toen ik de aarde zaterdag behandelde tegen allerlei ongedierte waren ze al met massaal veel. Nu na de biobehandeling kan ik niet zo snel nog ééntje vinden, maar

ik vrees dat het kwaad reeds geschied is ;) Zelfs na een gietertje Revive staan de dametjes er mistroostig bij ;)

Nu ben ik wel bang dat ik mijn vorige kweek (Precious) ook voor een groot deel op deze manier verloren ben, deze kwamen ook kerngezond uit de voorgroei

en wilden in de kast plots niet meer groeien en begonnen te verdrogen. Het falen van mijn ontvochtiger zal ze dan enkel de doodsteek gegeven hebben.

 

Nu begrijp ik één ding niet. Na elke kweek vervang ik steeds 150 liter van de bovenste laag aarde en vervang deze door splinternieuwe special mix light.

De oude aarde die in de bak blijft behandel ik altijd met final solution. Bij het klaarmaken van de aardebak voor de volgende ronde check ik ook altijd de kwaliteit van de oude aarde, ik heb hierbij nog geen enkel beestje kunnen ontdekken.

 

Kunnen die beesten overleven en eitjes leggen op meer dan 20 cm diepte ?? En weet iemand soms wat deze beesten zouden kunnen zijn ?

 

Richie weet alvast weer wat doen volgend weekend :wacko:

 

grts

Richie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Richie,

 

zijn springstaartjes waarschijnlijk, kijk even naar het laatste kweekverslag van Baksteen (killing Fields ook). Die beestjes kunnen geeen kwaad, juist teken van gezond grondje.

 

Maar zoals je het beschrijft zijn het springstaartjes.

 

 

Cheers,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gooz , dat klinkt niet best, maar ik zou je zo niet kunnen vertellen wat voor beesten dat zijn mate..:verrygood

 

Wat ik je wel zou adviseren is om je grond en bak Helemaal schoon te maken en op nieuw te vullen met nieuwe aarde :(

is niet anders denk ik :wacko:

 

 

. sterkte man . ..

 

en hou ons op de hoogte.

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Richie,

 

zijn springstaartjes waarschijnlijk, kijk even naar het laatste kweekverslag van Baksteen (killing Fields ook). Die beestjes kunnen geeen kwaad, juist teken van gezond grondje.

 

Maar zoals je het beschrijft zijn het springstaartjes.

 

 

Cheers,

 

Indicaan :verrygood

 

EDIT: o.a. deze link (mislukte edit welteverstaan, de edit had ik vorige reactie gemoeten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ritchie waar jij last van hebt is varenrouwmug (larven), Ik weet het bijna zeker.

 

Denk dat nematoden de goedkoopste optie is voor je, maar bodemroofmijt zou een nog betere maar duurdere keuze zijn.

 

In de growshops verklaren ze je voor gek als je hiermee aankomt, want als je je aarde niet hergebruikt kunnen ze simpelweg weinig schade aanrichten.

Maar als je je grond gaat hergebruiken dan wordt het een ander verhaal, dan krijgen die beestjes genoeg tijd om een hele kolonie te gaan vormen in je aarde

 

mijn tip:

 

nematoden halen en de helft meteen uitzetten in de donkerperiode (toplaag daarna 2 weken vochtig houden).

2 weken na deze behandeling herhaal je het nog eens met de andere helft :verrygood

Als je wqeinig tot geen vliegjes hebt vliegen zal dit het grootste deel uitroeien, alleen nog ff vangstrips ophangen :wacko:

 

Tip2:

Je hebt vercshillende sites die nematoden verkopen.. kijk ff goed rond want soms heb je voor 3 euro meer 2x zoveel nematoden...

Jij hebt de steinerma variant nodig (mijne had ik geloof ik in belgie besteld, 21 euro voor 10miljoen aaltjes)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

High MedeGrowers :(

 

alvast bedankt (Indicaan, Elmo en BeeKaa) voor de reacties, aan varenrouwmug (de larven dan) had ik zelf nog niet gedacht..

 

Anyway, na nog enkele dagen verder proberen om de plantjes te redden heb ik net de handdoek in de ring gegooid.

Ik heb wel de indruk dat ik die rotbeesten uitgeroeid heb, maar de reeds toegebrachte schade aan het wortelgestel van de kleintjes bleek

bij de meeste onherstelbaar.. 8 van de 9 zijn gewoon verder verwelkt, zelfs na watergiften met Sannie's Bacto, Revive en Canna Bio Rhyzo..

Die ééne overblijver heb ik net verpot naar een 11 l pot met Plagron Light en gegoten met een mixje Revive/Rhyzo..

 

Zoveel wortels had de overblijver na 2 weken in de aarde :wacko:

gallery_18291_9656_345156.jpg

 

En in de 11 l pot, deze staat nu bij de Precious mamma's onder de t-neon

gallery_18291_9656_1724792.jpg

 

Na wat opzoekwerk blijkt bodemroofmijt (thanks BK) zowel tegen springstaartjes als varenrouwmug te helpen dus ga ik deze maar bestellen.

Ik overweeg ook om alle aarde uit de aardebak te halen en te vervangen door nieuwe, want om eerlijk te zijn heb ik niet al te veel vertrouwen meer in

mijn grondje, 2 x een verpeste kweek met toch niet al te goedkope feminised zaden is wel genoeg voor me..

 

Ik hou jullie op de hoogte..

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn klote om te horen he :verrygood

succes met de nieuwe aankomende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...