Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nolvanschaik

Oproep coffeeshopstaking

Recommended Posts

Van: Nol van Schaik, coffeeshopexploitant.

Oproep tot een Coffeeshopstaking op 9 Juni 2010.

Beste collega,

Het kan je niet ontgaan zijn dat wij als ondernemers in cannabis jaren enorm onder druk hebben gestaan van de politiek van de 4 geflopte kabinetten Balkenende. Nu het, hopelijk laatste kabinet van JPB, is gevallen is het gevaar voor ons niet geweken, integendeel, als de volgende coalitie gaat bestaan uit de PVV, het CDA en de VVD, met als reservenummer de CU, wordt de druk op de Nederlands coffeeshops alleen nog maar groter.

Deze combinatie is niet ondenkbaar, en geen van deze partijen is de coffeeshops welgezind, de VVD waait met alle winden mee om in een coalitie te komen, dus gaan ze nu mee met deze coalitiegenoten. We kunnen er dus op wachten dat er straks nog meer coffeeshops worden gesloten, misschien zijn jij of ik wel de volgende, of misschien wel iedereen…

We kunnen ook iets doen om te laten zien dat we daar niet echt op zitten te wachten, en in actie komen tegen de nu al verregaande verkettering van de coffeeshopcultuur en de sluiting van steeds meer coffeeshops. Ik ben het in ieder geval goed zat, en ga dan ook daadwerkelijk in actie komen.

Coffeeshopbezoekers hebben over het algemeen niet veel met politiek, maar na zoveel en zo weinig Balkenende schijnt het politieke bewustzijn van onze klanten langzaam op te komen. Ook hebben veel mensen het vertrouwen in de politiek verloren en voelen er daarom niet veel voor om te gaan stemmen. Op deze manier zouden er veel stemmen verloren kunnen gaan die terecht zouden kunnen komen bij pro-cannabis partijen, zoals D66, PvdA, Groenlinks en de SP. Wij zouden graag zien dat ook deze mensen gaan stemmen, dat zou voor het coffeeshopbeleid het verschil kunnen uitmaken. Er is echter een manier om onze bezoekers duidelijk te maken dat het NU wel nodig is dat ze gaan stemmen, om te voorkomen dat er over een paar jaar geen coffeeshop meer open is.

Als wij onze coffeeshops voor 1 keer allemaal dichtgooien, en dan wel op 9 Juni, de dag van de Parlementsverkiezingen, tijdens de uren dat de stembureaus open zijn,brengen wij de verkiezingen op het juiste moment onder de aandacht. Dan voelen onze bezoekers zich misschien wel geroepen om even naar het dichtstbijzijnde stembureau te lopen om hun stem uit te brengen! De boodschap moet zijn op dat deze dag gesloten coffeeshops slechts een tijdelijk verschijnsel zijn, maar ook een voorbode op een mogelijke toekomst zonder coffeeshops.

Ik ga in ieder geval staken, onze coffeeshops gaan op 9 Juni pas open als de stembureaus gesloten zijn, en niet alleen om onze bezoekers te stimuleren, maar ook om het onderstaande kracht bij te zetten. Ondertussen heb ik al toezeggingen van een aantal collega coffeeshophouders die hebben besloten om mee te staken. Ik denk dat we meteen gebruik moeten maken van de aandacht die een coffeeshopstaking kan genereren om ons ongenoegen over het gedoogbeleid kenbaar te maken. Ik vraag je dus bij deze in overweging te nemen om mee te doen aan de coffeeshopstaking.

Ik heb uit eigen ervaring geput om met een aantal doelstellingen van een coffeeshopstaking te komen:

Doelstelling Algemene Coffeeshopstaking.

Wat willen wij, als cannabisondernemers bereiken met een coffeeshopstaking, en dan wel op 9 Juni 2010, de dag van de Parlementsverkiezingen.

Doel 1. Door middel van het sluiten van onze coffeeshops aantonen hoe Nederland er uit zou kunnen zien zonder coffeeshops, een spookbeeld voor ons en onze medewerkers, toeleveranciers en klanten, maar de openlijke wens van veel politieke leiders. Nu, we geven deze anti-cannabistische politici voor een keer hun zin, alle coffeeshops van Nederland gaan dicht. Hoe zouden de straten van Nederland er dan uit zien?

Doel 2. Door deze sluiting maken wij onze bezoekers er op attent dat wij graag zouden willen dat zij gaan stemmen, en het liefst voor een partij die de coffeeshop als een normaal maatschappelijk verschijnsel ziet. Recente cijfers (2009) van de Verenigde Naties, stellen dat in West Europa 7.7% van de bevolking boven 16 jaar het afgelopen jaar cannabis heeft gebruikt. Nederland telt volgens het CBS 12.552.202 inwoners boven de 20 jaar, allen stemgerechtigd. Een korte berekening leert ons dat er in Nederland bijna een miljoen stem gerechtigde cannabisgebruikers zijn (7.7% van 12.552.202 = 9665195) . Als we daarbij in overweging nemen dat coffeeshop bezoekers 18 jaar en ouder zijn, ligt het aantal nog iets hoger maar het CBS geeft geen specifieke cijfers over de leeftijdsgroep tussen 18-20 jarige inwoners. Dat zijn zo’n 18 Kamerzetels.

Doel 3. Door deze staking krijgen we aandacht in de media, en niet alleen nationaal. Als we daar goed mee omgaan komen coffeeshops eens op een andere manier in de pers, het is aan ons om er voor te zorgen dat de beeldvorming deze keer positief is. Er zal genoeg pers op af komen om eens goed uit te leggen waarom wij tot deze actie zijn overgegaan, zodat wij ook eens onze mening kunnen geven over de minderwaardige manier waarop met ons en onze bedrijven wordt omgesprongen. Het is ook de gelegenheid om de wereld een kijkje in onze bedrijven te geven, om daarmee aan te geven dat we transparanter zijn dan de bankwereld, bijvoorbeeld. Positieve bekendheid dus.

Doel 4. Deze actie kan er misschien voor zorgen dat wij als ondernemers eindelijk eens de koppen bij elkaar steken, als er de komende jaren nog 700 coffeeshops gesloten worden is de Nederlandse coffeeshophouder over enkele jaren een uitgestorven ras…. Laten we het samen gaan en blijven doen. Ik heb namelijk geen concurrenten, alleen collega’s. Solidariteit voor een realistisch coffeeshopbeleid.

Doel 5. Wij willen hiermee de hele wereld laten zien dat het Nederlands coffeeshop experiment een succes is, in tegenstelling tot de beweringen van een deel van onze bloedeigen volksvertegenwoordigers. Wij zijn ondanks alle kritiek in eigen land het voorbeeld voor vele andere landen een model, nu ook voor Amerika en met name Californie. Daar opereren meer cannabis clubs dan er coffeeshops zijn in Nederland, naar Nederlands model! Zie hier een artikel over dit verschijnsel in dit artikel van Vrij Nederland : http://www.vn.nl/Wad-mediabank-pagina/Yes-we-cannabis.htm In Argentinië is cannabis volledig gelegaliseerd, in Spanje opent de ene cannabisclub na de andere, met eigen kweek voor de leden, volledig legaal! Het is nu tijd om ons model omhoog te houden, en de schouderklopjes in ontvangst te nemen, in plaats van te moeten knokken voor ons bestaan.

Doel 6. Aangezien de bankiers alle pensioenpotten al hebben verkwanseld is het meer dan ooit nodig om ons inkomen veilig te stellen, en dat kan alleen als we open blijven. Laten we er dus voor gaan zorgen dat we na de volgende kabinetsperiode, hoe lang die ook moge duren, nog steeds open zijn, ik ben te oud om vakken te vullen in de supermarkt tot mijn 67ste . Levensbehoud dus.

Doel 7. Wij willen een einde maken aan het gedoogbeleid, net als de CDA/CU combi, en dan niet alle coffeeshops sluiten, maar de bestaande coffeeshops een legale manier van aanvoer toestaan, op basis van de verkochte kilo’s per coffeeshop, die haarfijn geregistreerd zijn bij de Belastingsdienst. Daarna het aantal coffeeshops uitbreiden, zodat in heel Nederland wiet aangeschaft kan worden bij een vaste, veilige leverancier, zonder daarbij met andere drugs in aanraking te komen.

Doel 8. Wij streven met deze actie naar erkenning voor ons werk van de afgelopen decennia, de Nederlands coffeeshopondernemers hebben de met het gedoogbeleid beoogde ‘scheiding van de markten’ bewerkstelligd, niet de Nederlandse regeringen van de afgelopen 35 jaar. Integendeel, de Nederlands overheid heeft vanaf 1996 deze scheiding van de markten steeds meer in gevaar gebracht door sinds dat jaar het aantal coffeeshops in Nederland te reduceren van zo’n 1450 tot de 700 die er vandaag nog gedoogd opereren. CDA Kamerlid Joldersma roept zelfs waar ze maar kan dat de coffeeshop gesloten moeten worden en dat cannabis net als coke op straat verkrijgbaar zou moeten zijn!

Doel 9. Door middel van het reguleren van de aanvoer naar coffeeshops via de virtuele achterdeur, het liefst door aan coffeeshops verbonden kwekers met een vergunningsstelsel, zou de kwaliteit van de aangeboden Nederwiet omhoog gaan en beter te controleren zijn op onregelmatigheden. Door het kweken van cannabis voor gedoogde coffeeshops uit de strafwet te halen kan de prijs van de cannabis omlaag, er is immers geen risico meer voor de belastingplichtige kwekers. Dat betekent dat de coffeeshopbezoeker minder voor zijn cannabis gaat betalen, en een hogere kwaliteit mag verwachten. Met andere woorden, een schone plant voor de tevreden klant.

Doel 10. Het bespreekbaar maken van de verruiming van de maximum handelsvoorraad (500 gram) voor gedoogde coffeeshops, de huidige beperking brengt voor coffeeshopondernemers en hun medewerkers te veel werk en stress op, en het risico op verlies van de cannabis die onderweg is naar de coffeeshop in de vorm van b.v. bijvullingen, op welke manier dan ook. Stel dat een coffeeshop per dag een kilo cannabis verkoopt, dan ‘mag’ over deze verkoop wel belasting worden afgedragen, maar de coffeeshop mag deze hoeveelheid niet dagelijks voorhanden hebben.

Doel 11. De huidige en geplande afstandcriteria voor de afstand tussen scholen en coffeeshops dient volledig komen te vervallen, aangezien het nut van deze maatregel niet is aangetoond. Het is eigenlijk een motie van wantrouwen naar de coffeeshopondernemers, die door de AHOJG- criteria al gehouden zijn aan een toelatingsbeleid met een minimum leeftijd van 18 jaar. Daar houden de coffeeshopondernemers zich heel goed aan, want op overtreding van de J-regel van voornoemd beleid volgt direct tijdelijke sluiting! Er zijn zelfs al coffeeshops die een minimum toelatingsleeftijd van 21 jaar hanteren, om zo veel mogelijk risico’s uit te sluiten.

Doel 12. Het uitsterfbeleid voor coffeeshops, dat wil zeggen dat als er een coffeeshop gesloten wordt, om wat voor reden dan ook, de vergunning permanent wordt ingetrokken om zo het aantal gedoogpunten omlaag te brengen is niet meer van deze tijd. Niet alleen vergroot de sluiting van elke coffeeshop het aandeel van de straathandel, de bezoekers raken hun sociale ontmoetingsplaatsen langzaam maar zeker kwijt. Dat leidt er dan weer toe dat de omliggende coffeeshops het drukker krijgen, want de blower stopt niet met blowen, hij haalt zijn cannabis iets verder weg. Meer drukte om coffeeshops betekent al snel dat er meer overlast wordt geconstateerd, zodat er weer een reden ‘aangemaakt’ kan worden om deze coffeeshop(s) te sluiten. Als er sprake is van gedwongen sluiting, bijvoorbeeld door sloop, herindeling, stadsvernieuwing, brand, etc., zou de coffeeshopondernemer zijn bedrijf op een andere locatie voort moeten kunnen zetten.

Doel 13. Nederland is in crisis, toch wil de rechtse politiek doorgaan met het sluiten van coffeeshops, en dat is niet te begrijpen en economisch onverantwoord. De 700 nog opererende coffeeshops leveren de Nederlands schatkist jaarlijks 400 miljoen euro’s in belasting op, dat wil zeggen: ruim een half miljoen per stuk, per jaar! Welk ander kleinschalig bedrijf draagt zo’n grote duit bij? De coffeeshops van Nederland moeten door de politiek en kiezer gezien worden als een rendabel economisch onderdeel van onze maatschappij.

Doel 14. Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat coffeeshopondernemers en hun medewerkers in semi-overheidsdienst zijn, want zij moeten controleren of hun bezoekers legitimatie bij zich dragen, opletten of er wel netjes geparkeerd wordt en ook nog de stoep voor de shop controleren op overlast. Het is toch eigenlijk ongelooflijk dat wij ons deze overheidstaken hebben laten opdringen, daar zouden we niet aan moeten meewerken. Elke coffeeshop draagt ruim een half miljoen euro’s per jaar af aan de belasting, dus mogen wij verwachten dat deze overheid iets voor ons zou doen, niet andersom! Voor dat geld wil ik wel een politieagent voor de deur om de ID van mijn klanten te controleren, wij zijn daartoe niet eens bevoegd.

Doel 15. Elke coffeeshop heeft personeel in dienst, ik ga even uit van zo’n 6 medewerkers per coffeeshop, wat bij ons bijvoorbeeld het geval is. De meeste van onze medewerkers zijn al langer dan 10 jaar bij ons in dienst, en hebben inmiddels hun leven wel op de rails. Als wij er niet voor zorgen dat onze coffeeshops open blijven, staan deze mensen straks allemaal op straat, en kunnen ze achteraan aansluiten bij het Arbeidsbureau. Dat zou ik verschrikkelijk vinden voor onze mensen, we moeten dus ook staan voor de werkgelegenheid van onze medewerkers, daar hebben ze recht op.

Doel 16. Vooral in de aanloop naar de verkiezingen ligt het woord “Integratie” weer op de lippen van de naar ons lonkende politici, de een wil er veel van de ander juist weer niet. In de politiek en op straat is het slechts een woord, in de Nederlands coffeeshops is Integratie een feit! Coffeeshopbezoekers zijn afkomstig uit alle soorten, maten, kleuren, overtuigingen, achtergronden en culturen van de hedendaagse samenleving, en dat is in een coffeeshop de normaalste zaak van de wereld. Onder het genot een joint wordt er zonder voorbehoud met elkaar gerookt, gelachen en gediscussieerd, misschien door het hanteren van de vrijheid van meningsuiting. Laat onze manier van integreren voortbestaan, in de veiligheid van de coffeeshop.

Als jij nog meer doelen ziet die we met een coffeeshopstaking kunnen bereiken, concrete doelen, neem ik dat graag van je waar.

Ik reken op begrip, ik kan alleen maar hopen op je medewerking,

Nol van Schaik.

Willie Wortel coffeeshops, Haarlem.

De website www.coffeeshopstaking.nl is inmiddels actief, de eerste info en de voorlopige lijst met deelnemers staan er op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van: Nol van Schaik, coffeeshopexploitant.

 

Als jij nog meer doelen ziet die we met een coffeeshopstaking kunnen bereiken, concrete doelen, neem ik dat graag van je waar.

Ik reken op begrip, ik kan alleen maar hopen op je medewerking,

 

Hey Nol,

 

Nou begrip heb je zeker!!! Medewerking, en ik heb het al vaker gezegd alhier, moet denk ik voortvloeien uit geld van donaties

die ingezet kunnen worden tegen de staat. Veel te veel mensen zitten vast in hun dagelijks bestaan, werk, kinderen, etc.

 

Die personen zouden eventueel wel allemaal 10 euro kunnen storten op een rekening van jullie, en met dat geld kunnen jullie

advocaten inzetten. Een advocaat bestuursrecht, strafrecht, internationaal etc.....

 

Zij kunnen slaan met woorden zoals wij dat willen.

 

Wil een politieke partij cannabis verbieden, prima, maar eerst even luisteren naar de advocaten en hun relaas. Die kunnen de VN

en EU rapporten erbij pakken en gaan slaan ermee!!! Wij kunnen dat echt niet. We hebben te maken met het electoraal gezag in

Den Haag. En die laatste moet je aanpakken zoals zij zelf werken. Met papieren dus.

 

Er zijn de laatste tijd uitspraken genoeg die positief zijn voor cannabis. De VN, EU en de USA gaan allemaal legaliseren. De voorbeelden

en karren die zij trekken moeten ook voor ons getrokken worden. Anders gaat de bestaande politiek vierkant en dwars over je

heen, ook al zitten zij geheel fout, gaat de rest van de wereld legaliseren, zij kunnen de boel verbieden. En dat moet gestopt worden, en

dan voor altijd.

 

Naar mijn weten bereik je dit alleen door een lobby in Den Haag neer te zetten.

 

Keep it up Nol!! En laat maar horen als er geholpen moet worden. Veel tijd is er niet, maar altijd wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die personen zouden eventueel wel allemaal 10 euro kunnen storten op een rekening van jullie, en met dat geld kunnen jullie

advocaten inzetten. Een advocaat bestuursrecht, strafrecht, internationaal etc.....

 

Koffieshophouders verdienen zat knaken. Als ze echt iets wilden veranderen hadden ze dit allang kunnen regelen.

 

Dit is gewoon een poging om het eigen brood veilig te stellen.

 

@ Nol

 

Heel fijn dat je de idiotrie rond het gedoogbeleid aan de kaak wilt stellen door middel van je statement, je toko een paar uurtjes dicht houden. Waarom maar een paar uurtjes? Denk je werkelijk dat politieke kopstukken door de knieën zullen gaan als de shops een paar uurtjes dicht zijn?

Ik vind het een beetje jammer dat je niet één keer verwijst naar de growshops die langzaam richting de guillotines worden geleid. Verder vind ik het jammer dat je het niet één keer opneemt voor de hobbykwekers die nog wel het zwaarst te leiden krijgen onder het komende regime. Het zal vast niet de bedoeling zijn maar je doelstellingen komen nogal egoïstisch over... Vooral je oproep aan de mensen om hun stem te geven aan een partij die voor cannabis is... ongeacht de overige standpunten van die partij. Ons land zit in crisis, duizenden mensen dreigen hun baan kwijt te raken, vergrijzing, problemen in het onderwijs en de zorg, enz. Toch moeten de mensen daar niet naar kijken en stemmen voor de plant. Ik vind die oproep raar. En egoïstisch. Stemmen doe je niet voor je zelf... maar voor de komende generatie.

Verder zou ik graag van je horen hoe je met lagere prijzen (doel 9) toch de inkomsten voor de staat (doel 13) op peil denkt te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

tot nu toe hebben er 10 coffeeshophouders toegezegd mee te doen aan de staking, de rest krijgt in de loop van de week een mailing, per snail, want coffeeshophouders doen niet veel met email.

Natuurlijk, ik wil ook gewoon mijn brood blijven verdienen, is dat ook al niet kies, ik heb dat ook eerlijk zo gesteld.

De vraag om een dag dicht te gaan is al zwaar genoeg, ik zou een week dichtgaan om iets te bereiken, maar dan zou ik waarschijnlijk de enige zijn. Als eerst de kopstukken uit do coffeeshop wereld maar over te halen zijn, daar ben ik mee bezig. En nee, ik denk niet dat ik door mijn aktie de Haagse kopstukken omkrijg, dat kunnen alleen stemmers, door op de juiste kopstukken te stemmen.

 

Growshops zijn legale, BTW plichtige ondernemingen, daar hoef ik geen legalisatie of regulering voor te vragen.

In Haarlem is er idd nog maar 1 open, de anderen zijn allemaal gesloten door de politie, ze hadden dan ook allemaal een paar kilo wiet in huis, dat heb ik daar niet neergelegd.

 

De wiet is duur omdat het risico van wietkweken een prijs heeft, dat heet dus risicogeld.

Als een kweker voor een coffeeshop mag kweken, dau zonder risico, kan zijn prijs wel 50% omlaag, doe daar BTW bij en de wiet is, qua inkoop, goedkoper. Dan wordt de verkoopprijs in mijn winkels ook lager.

 

Nu wordt de prijs van wiet in de coffeeshop bepaald door twee factoren:

 

1. de kwekers, die hun wiet natuurlijk niet goedkoper aan een coffeeshop gaan verkopen dan aan een inkopr voor de export, dus, als ik die prijs niet betaal, heb ik geen wiet. Een coffeeshop heeft dus niets over de inkoopprijs van wiet te zeggen, dat bepaalt de export markt

.

2. De Belastingsdienst: Als ik wiet koop voor b.v. 4 Euro p.g, verplicht de belastingsdienst alle coffeeshophouders hier minimaal 100% bovenop te doen, als ik het goedkoper verkoop, voor b.v. 7 Euro,betaal ik toch belasting over 8 Euro.

De coffeeshop hebben dus niets over de verkoopsprijs te zeggen tenzij ze het nog duurder willen maken.

 

Ik ben verder vader en opa, zou ik dan rekening houden met volgende generaties?

 

Ik voer overigens al jaren aktie voor een realistisch cannabis beleid, groentje1, en ik verwijs hier nooit naar, maar hier heb je alle info over deze egoistische coffeeshohouder.

 

www.nolvanschaik.info

 

Stem verstandig, denk aan wiet...

 

Nol.

 

 

 

Koffieshophouders verdienen zat knaken. Als ze echt iets wilden veranderen hadden ze dit allang kunnen regelen.

 

Dit is gewoon een poging om het eigen brood veilig te stellen.

 

@ Nol

 

Heel fijn dat je de idiotrie rond het gedoogbeleid aan de kaak wilt stellen door middel van je statement, je toko een paar uurtjes dicht houden. Waarom maar een paar uurtjes? Denk je werkelijk dat politieke kopstukken door de knieën zullen gaan als de shops een paar uurtjes dicht zijn?

Ik vind het een beetje jammer dat je niet één keer verwijst naar de growshops die langzaam richting de guillotines worden geleid. Verder vind ik het jammer dat je het niet één keer opneemt voor de hobbykwekers die nog wel het zwaarst te leiden krijgen onder het komende regime. Het zal vast niet de bedoeling zijn maar je doelstellingen komen nogal egoïstisch over... Vooral je oproep aan de mensen om hun stem te geven aan een partij die voor cannabis is... ongeacht de overige standpunten van die partij. Ons land zit in crisis, duizenden mensen dreigen hun baan kwijt te raken, vergrijzing, problemen in het onderwijs en de zorg, enz. Toch moeten de mensen daar niet naar kijken en stemmen voor de plant. Ik vind die oproep raar. En egoïstisch. Stemmen doe je niet voor je zelf... maar voor de komende generatie.

Verder zou ik graag van je horen hoe je met lagere prijzen (doel 9) toch de inkomsten voor de staat (doel 13) op peil denkt te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(hijsfijn @ 7 Mar 2010, 12:04 )

Die personen zouden eventueel wel allemaal 10 euro kunnen storten op een rekening van jullie, en met dat geld kunnen jullie

advocaten inzetten. Een advocaat bestuursrecht, strafrecht, internationaal etc.....

 

 

Heel aardig aangeboden, maar gelukkig is dat niet nodig. toch bedankt voor het meedenken.

 

De kosten van dit initiatief betalen mijn compagnon en ikzelf, we staan achter de aktie.

Onze advocaat, die ook de BCD behartigt, Mr. Maurice Veldman, gaat voor twee van onze bezoekers een bekeuring voor blowen op straat aanvechten, en winnen, want hij kent de kneepjes.

Dat betaalt de coffeeshop, want we staan achter onze klanten.

 

May the stash be with you....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nol.

 

Bedankt voor je reactie. Begrijp ik goed dat je minder wil verdienen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja groentje die zijn er toch echt hoor.

Vergeet niet dat een CS in den beginne een onderneming is.

90 % heeft hun toko al veilig gesteld hoor...

ze hebben al jarenlang ene makelaarsdiploma, vissencentrum, of andere activiteit,

dit is de 90 % die afwacht!!!!!

 

Ik vind het erg goed dat je je soel durft te tonen, nol

er zijn veels te veel praters, die ik niet over de brug kan halen,

maar jij doet iets!

 

 

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Begrijp ik goed dat je minder wil verdienen?

 

Als dat een gevolg is, kan ik daar wel mee leven, beter dan niets verdienen met de deur op slot.

Ik ben in 1986 begonnen als kweker, en ik ben in 1991 een coffeeshop begonnen omdat ik dacht dat ik het beter kon dan de bestaande shops in Haarlem, nu wil ik dat mijn kinderen en kleinkinderen er mee door kunnen gaan, het is verder een mooi vak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nol,

 

Ik kan alleen maar zeggen dat het een top zaak is dat jullie geld inzetten voor advocaten. Dat is morren aan de wetten op de

manier zoals het volgens mij moet.

 

Alleen trek het eens breder......Veeg de shophouders, gebruikers, groothandel etc eens op één grote hoop, en ga vanuit daar

verder denken. Dat werkt volgens mij veel beter dan verschillende "eilandjes".

 

De politiek is tot in lengte van dagen, en tot mijlenver overal in het land te vinden in georganiseerd verband. Lokale partijen,

gemeente raden, en Den Haag. Om het over de belangen nog maar niet te hebben.

 

Waarom zou de cannabranche niet zo werken. Hier in town wou een shophouder eens een vereniging opzetten, maar niet elke

shophouder wou hier aan mee doen. Dat moet dus wel, iets van een branche vereniging waar iedereen lid van is. Zo moet

het ook voor de rokers zijn, en daar boven op moet een overkoepelend orgaan hangen. Iets wat de boel aanstuurd.

 

Staan er dan acties op touw is het "woord" veel sneller rond, en bovendien creeer je zo een samenhang, en dat laatste is zo

hard nodig naar mijn inziens.

 

Een breed landelijk front wat bijvoorbeeld tegen de D66 of VVD aan gaat schoppen voor de legalisatie, dat gaat werken. Iedereen

los zijn verhaal doen op het internet haalt niks uit.

 

Poe, blijft een moeilijk vraagstuk he...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nol: Hele goeie doelen om voor te strijden! Ik kan je initiatief alleen maar toejuichen (jammer genoeg zijn ze op dit forum meestal niet zo gemotiveerd) :wub:

 

 

@Groentje: Als je met een koffieshopstaking aandacht vraagt voor een beter cannabis beleid dan heb je het toch automatisch over het hele traject? Volgens mij sluit je daar niemand mee uit, het heeft betrekking op iedereen en iedereen kan er toch aan mee doen? Het zou inderdaad leuk zijn als growshops ook mee zouden doen. En door cannabisvriendelijk te stemmen neem je het toch ook op voor de hobbykweker? Ik denk dat Nol zelf ook wel begrijpt dat hij de politieke kopstukken tot niets kan dwingen maar stemmers kunnen dat wel (als je er van uitgaat dat democratie überhaupt bestaat). Met een miljoen potentiële stemmen kan je een boel veranderingen bereiken. Je kan toch ook een voorkeurstem uitbrengen op diegene van een bewuste partij die zich al bewezen heeft als zijnde een voorstander. Zo kan een onverkiesbare plek in de lijst toch een zetel worden. Daarbij kan Cannabis voor al die politieke problemen die jij opsomt als oplossing bijdragen. Wees creatief en laat je gedachten er eens over gaan, wat zou hennep wel (of niet) voor onze maatschappij kunnen betekenen: er zou veel meer belastinggeld binnenkomen want je creëert een hele nieuwe bedrijfstak erbij, dit levert ook heel veel banen op, de kweker kan zijn uitkering of baan opzeggen en als zelfstandige werken, arbeidsongeschikte zijn prima knippers en zo blijft er meer geld over voor de oudjes. Aan de andere kant bezuinig je miljoenen op de reefermadness van de politie (hoeft de politie ook geen bonnen quota meer te hebben). Zelfs voor de zorg en het onderwijs kan ik een heleboel positiefs bedenken. Betere/ eerlijkere voorlichting, milieuvriendelijkere luiers, plastic bekertjes en schoolboeken, minder schadelijke medicijnen (ook voor de kinderen die nu aan de ritalin zitten). Zullen die amfetaminejunken een stuk rustiger worden in de les, vallen ze dan toch nog vervroegd uit dan kunnen ze in ieder geval nog ergens zonder papieren aan de slag. Juist voor de komende generaties, kan het er alleen maar beter op worden!

 

Als het c.d.a., v.v.d., p.v.v., c.u. wordt dan mag Nol voor mij een stukje opschuiven aan zijn zwembadrand in het zonnige zuiden!! ;)

 

Mooie tijd voor Sensimillaguerilla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ronnie B.

 

Dat Nol zijn eigen idealen heeft respecteer ik. Wel ben ik van mening dat ze niet in deze tijd passen. Op het moment zijn er te veel mensen gebaat bij het huidige beleid. Koffieshophouders, seon, farmaceuten, enz. Met de verkiezingen in aantocht laten velen harde woorden klinken. Na de verkiezingen is het weer tijd voor concessies. Geert Wilders heeft al aangegeven dat hij wil inbinden qua Islam, denk je werkelijk dat hij dat onderwerp laat varen en vasthoud aan zijn drugbeleid ??

Verder ben ik van mening dat je een utopie schetst. Als de hennep teelt legaal is gaan de tuinders geen echt tomaten of rozen meer kweken maar wiet. Denk je echt als het aanbod zo groot is en legaal is dat jij er nog genoeg mee kan verdienen om de stroomkosten er uit te halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groentje;

Als je 'kan' kweken dan haal je makkelijk de stroomkosten eruit. Jouw uitlatingen zijn ook niet meer van deze tijd, volgens mij had jij je 70 jaar geleden meer thuis gevoeld. Of wil je eigenlijk zeggen dat jij je held Wilders ook niet serieus neemt. Laat mij maar geloven in een utopie waarin we dijken verzwaren door er hennep op te verbouwen en iedereen vrijelijk wiet mag verbouwen, ik zie niets in stadscommando`s, burgers in bruine hemden die bevrediging halen in het verraden van elkaar. Als je het opneemt voor de seon en de koffieshophouder i.p.v. 'Coffeeshophouders', what the f*ck doe je dan hier? Of bedoelde je met seon Zion, haha! Kijk eerst eens wat beter naar de geschiedenis voordat je op de p.v.v. gaat stemmen voordat je later aankomt met de dooddoener 'ich habe es nicht gewusst' (nieuwerwetse vertaling: zo had ik het niet bedoelt).

Zoals je misschien uit mijn eerdere posts hebt kunnen opmerken geloof ik helemaal niet in 'politiek' en loop zeker niet weg met het p.v.d.a. maar voor de goede zaak wil ik me best nog één keer verlagen tot dit verwerpelijke systeem, in de hoop dat het plantje zal winnen en de p.v.v./c.d.a. niet. Vergeet niet dat de integratie nergens zo goed is gelukt als in de Coffeeshop.

 

# http://www.stortplaats.com/anarchiel/de_enige_manier.pdf

 

 

Zoals ik al eerder tegen Nol zei; als je iets op dit forum zet dan is het als parels voor de zwijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ronnie B.

 

Probeer eens te lezen wat ik tikte... Het is gewoon in het Nederlands, er staan geen moeilijke woorden in dus ook jij moet het kunnen begrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...