Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabis giganticus

automatische bloeiers stekken?

Recommended Posts

wie kan mij vertellen wat er gebeurt als je een autobloeier stekt?

 

als je een een redelijk vroeg stadium stekken neemt van een autobloeier.

gaat de stek dan even snel als de moeder in de bloei?

 

ik kan zelf wel een hoop mogelijkheden voorstellen die kunnen gebeuren. als niemand het weet zal ik het ook zeker gaan proberen, maar voordat ik met een bonsai kweek zit met plantjes die 0,5 gr./p/p opleveren ;)

 

ik hoop dat iemand het antwoord weet en de moeite wil nemen om op deze vraag te reageren.

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn idee kon het niet ik denk nie dat ze dat zo leuk vinden teminste dat heb ik ergens gelezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wie kan mij vertellen wat er gebeurt als je een autobloeier stekt?

 

als je een een redelijk vroeg stadium stekken neemt van een autobloeier.

gaat de stek dan even snel als de moeder in de bloei?

 

ik kan zelf wel een hoop mogelijkheden voorstellen die kunnen gebeuren. als niemand het weet zal ik het ook zeker gaan proberen, maar voordat ik met een bonsai kweek zit met plantjes die 0,5 gr./p/p opleveren ;)

 

ik hoop dat iemand het antwoord weet en de moeite wil nemen om op deze vraag te reageren.

 

thanx

het heeft geen enkele zin :lol: ...beide, moeder en stek groeien door in hun voorgeprogrammeerde tijd...dus meerwaarde 0...of in de min...want stek moet energie stoppen in wortels aan maken en moeder moet herstellen van de wond...

maar proberen kan je altijd natuurlijk :D

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

idd dat had ik ook als 1 van de mogelijke uitkomsten, maar als je sommige planten snoeid dan willen deze de bloeicyclus ook uitstellen, vandaar dat ik een optie zag voor de autobloeier.

echter ga ik niet iets proberen wat al gedaan is en het antwoord al van bekend is.

 

aangezien je zegt "proberen kan altijd" ga ik er vanuit dat je het volgens de theorie kansloos acht, maar uit de praktijk je het niet zeker weet?

 

dus weet iemand het zeker dan red je het productive leven van een mooi jonge groene dame.

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het zeker.. :D maar proberen mag iedereen ;)

om eerlijk te zijn vind ik dit een beginners vraag... :lol:

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niet lukt en af te raden is C. Giganticus. Het is namelijk zo dat een wietplant gaat bloeien doo een bepaalde verschuiving in de hormoonhuishouding van de plant. Op het moment dat deze verschuiving van de hormonale balans binnen de wietplant plaats heeft gevonden is het erg moeilijk dit ongedaan te maken. Dat wil zeggen een bloeiende plant stekken gaat slecht.

Auto flower soorten zoals jij bedoeld kennen deze evenwichts verschuiving al in de tweede week na het moment dat ze uit het zaad zijn gekomen. Gevolg is dat er vanaf de tweede week van het bestaan van je auto-flower plant een sterke hormonale sturing richting de bloei aanwezig is. Deze sturing is net als met normale bloeiende planten moeilijk ongedaan te maken of te veranderen..

Hoog uit met veel geduld dat er een kans van slagen bestaat.. maar ik denk ook dat het maken van de wortels door de hoge concentratie richting bloei sturende hormonen zeer traag en moeizaam, danwel te traag of niet plaats zal vinden. Ik zou je dit dus afraden iedergeval ;)

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft lastig

Meschien dat als je eerst een hoop fosfor geeft dat de bloei nog uitblijft

Maar ik vermoed dat er weinig tot geen meerwaarde in je planten zal zitten, de opbrengst zal gelijk of minder zijn

 

Beter er voor zorgen dat je het optimale uit de autoflower haalt want bij sturen en corrigeren is lastig als ze eenmaal gaan

 

Maar expirimenteren is zeer leerzaam

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet het zeker.. :P maar proberen mag iedereen ;)

om eerlijk te zijn vind ik dit een beginners vraag... :lol:

gr Carpie

 

dat is het ook, (beginners vraag) maar indoor of outdoor? ik dacht vanwege het om een bepaalde soort plant gaat en niet over het kweeken in het algemeen dacht ik dat dit de beste plek was. vandaar deze keuze. :D

 

thanx voor je reactie.

 

ik ben nog niet helemaal om dus haar leven is nog niet gered. :D

vooropgesteld had ik niet het idee dat het kan vandaar deze vraag.

maar er moeten toch mensen zijn die dit al eerder hebben geprobeerd.

 

gr.

C. giga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niet lukt en af te raden is C. Giganticus. Het is namelijk zo dat een wietplant gaat bloeien doo een bepaalde verschuiving in de hormoonhuishouding van de plant. Op het moment dat deze verschuiving van de hormonale balans binnen de wietplant plaats heeft gevonden is het erg moeilijk dit ongedaan te maken. Dat wil zeggen een bloeiende plant stekken gaat slecht.

Auto flower soorten zoals jij bedoeld kennen deze evenwichts verschuiving al in de tweede week na het moment dat ze uit het zaad zijn gekomen. Gevolg is dat er vanaf de tweede week van het bestaan van je auto-flower plant een sterke hormonale sturing richting de bloei aanwezig is. Deze sturing is net als met normale bloeiende planten moeilijk ongedaan te maken of te veranderen..

Hoog uit met veel geduld dat er een kans van slagen bestaat.. maar ik denk ook dat het maken van de wortels door de hoge concentratie richting bloei sturende hormonen zeer traag en moeizaam, danwel te traag of niet plaats zal vinden. Ik zou je dit dus afraden iedergeval ;)

 

Laters, Snowie

 

vandaar dat ik zei in een vroeg stadium. als de bloei erin zit duurd het altijd veel langer voordat je stek aanslaat (als dat al gebeurd), en ik ga er ook vanuit dat de auto bloeier stug door wil bloeien als zij daar eenmaal mee bezig is.

 

thanx voor je reactie

 

gr.

 

C. Giga

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben nog niet helemaal om dus haar leven is nog niet gered. :D

vooropgesteld had ik niet het idee dat het kan vandaar deze vraag.

tuulijk kan je een auto stekken in de groei...het levert je alleen niks op. :P cq minder....

 

stekken doe je voor:

1) vermeerdering

2) genetika vast leggen. bv een oermoeder 15 jaar bewaren...

 

een auto is wel fijn als je bv op de pool cirkel woont...een normale pp zal anders heeel lang groeien in de pool zomer :D .dus een auto is wel fijn als je in noord noorwegen woont...

 

een auto kan je 1 april buiten zetten in een broeibak(tegen vorst) en hij gaat niet reveggen :lol:

gr

Carpie

ps: je hebt een goede instelling, gewoon lekker het naadje van de kous willen weten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Ik wilde dat ook maar helaas las ik overal op forums dat je autoflowers niet kon stekken. Dus ga ik zaadjes kweken

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

haha. dat is ook mijn backup plan, maar autobloei zaden zijn bijna alleen in gefem. te krijgen, dus heb ik ze nu maar in spanje besteld. ze zullen hier vast te krijgen zijn, maar ik kom hier net kijken en om daar dan meteen om te vragen...

maar goed ze zijn onderweg.

 

toch ga ik er hier gewoon 1 stekken. ik heb hier nog geen reactie gehad dat iemand het echt zelf heeft geprobeerd dus dan ben ik maar die eigenwijze L*L die het wel doet. ik geef het al zelf al geen kans van slagen, maar ik spreek dan wel uit ervaring.

uiteraard zal ik de bevindingen hier posten.

 

vooropgestel ik ben erg blij met de reactie's en vind me maar raar dat ik ondanks de berichten het toch wil proberen.

 

thanx voor de reatie

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wilde dat ook maar helaas las ik overal op forums dat je autoflowers niet kon stekken.

 

@ midas52 een auto in de groei kan je wel stekken maar levert je geen voordeel op... :D

@ canna...gelijk heb je..maak maar een verslagje op wf van het stekken van autos ;)

gr en succes ;)

Carpie

ps: nee ik vind je niet eigenwijs...gewoon proberen... :wub: dat doe ik ook met deense moeders onder hpi...daar zijn de geleerden het niet over eens... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gedaan. Vorig jaar augustus heb ik bij Rich een aantal bloeiende toppen van zijn dane genomen. Ver in de bloei dus... vrijwel afgebloeid. Wortelen ging iets moeizamer maar ging wel. De plantjes gingen natuurlijk niet terug in vegetatieve groei, maar ze bloeiden nog wel een maand of 3-4 door ;) Maar groeien, dat doen ze vrijwel niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ik zie een gewortelde top voor me Whazzup.. dat is idd niet echt efficiënt gok ik ;)

 

Maargoed allicht dat met de juiste sturing vroeg genoeg een auto-flower te stekken valt. Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar je resultaten. Al ben ik bang dat een autoflower autoflower is omdat hij heel vroeg al bloei stimulerende hormonen gaat produceren wat het stekken zoals al gezegd zal gaan bemoeilijken. Keep us posted in ieder geval..

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb het gedaan. Vorig jaar augustus heb ik bij Rich een aantal bloeiende toppen van zijn dane genomen. Ver in de bloei dus... vrijwel afgebloeid. Wortelen ging iets moeizamer maar ging wel. De plantjes gingen natuurlijk niet terug in vegetatieve groei, maar ze bloeiden nog wel een maand of 3-4 door ;) Maar groeien, dat doen ze vrijwel niet meer.

 

 

met over de 16000 post en na alles wat ik van je heb gelezen (man ben echt onder de indruk van jou) beschouw ik dit als de druppel. ze blijft in takt.

niet dat de anderen mij niet hebben kunnen overtuigen, want de info klink logies en klopt als een bus, maar als het niemand uit ervaring spreekt dan blij ik gissen.

wist ook wel zeker dat het al een keer gedaan was vandaar deze topic.

 

thanx

 

ps ik zal het echt wel een keer doen. gewoon omdat ik het niet kan laten, maar wil eerst weer een verzamelingetje soortjes opbouwen. dus dan gaan we ze niet meteen omleggen. ben afgelopen week pas weer begonnen. ze zijn dus nu te kostbaar om mee te stoeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup....je hebt het over ""DANE"" je bedoelt daarmee toch Royal Dane? ;)

de topic starter heeft het over auto-flouwers....niet over niet-auto planten.....

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

"echt nog wel een keer" klinkt ook weer zo vaag!!

zal volgens mijn schema ergens in juli vallen. dus als iemand het eerder wil doen dan lees ik dat heel graag, zoniet dan hou ik jullie op de hoogte.

zou wel leuk zijn als jullie niets te doen hebben en er over willen denken wat de beste aanpak zal zijn.

en hier posten natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ whazzup....je hebt het over ""DANE"" je bedoelt daarmee toch Royal Dane? ;)

de topic starter heeft het over auto-flouwers....niet over niet-auto planten.....

 

gr

Carpie

 

gaat er dan toch te mas erin???

 

"DANE" ik gok op dat hij "DAME" bedoeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de topic starter heeft het over auto-flouwers....niet over niet-auto planten.....

gr

Carpie

http://www.wietforum.nl/index.php?act=atta...post&id=529

Royal Dane/Heavenly Erdpurt x B3N7Erdpurt/Royal Dane (Rich)[/b]

Een hele mond vol ;). Maar ook een hele print vol! Sterk in CBC, CBG, THCV, enkele cryptics, mogelijk CBN en sterk in THC. Deze Dane heeft eigenlijk alles wel in zich en dat maakt hem complex. Aanbevolen om in kleine hoeveelheden te roken ;). Degene die ik heb is eigenlijk niet helemaal goed gedroogd en het ontbreekt daarom ook aan een goede geur, maar het effect daarentegen is onegenzeggelijk goed. Met een dergelijke wiet heb je overigens wel vaak het gevoel "ben ik nou stoned of ben ik nou high?". Bijzonder van deze soorten is dat ze ook (semi-) autoflower zijn, dus een goede opsteker voor de Deense buitensoortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol maar van die gewortelde top had ik wel gelijk als ik de plaatjes zo zie Rich ;) Succes C. Giga, je bent zelf ook al aan t afkorten begonnen hea.. van je giga-lange-naam ;) Gute nacht meine freunden!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...