Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kweektentje

Einddoel: 1 kg droog met een kweektent!

Recommended Posts

Hoi Kweektentje,

 

Big Bang is een goed optie ( lekker wietje volgens mijn 5 kinderen een topper). Heb deze een tweetal jaren buiten gekweekt.

Je geeft aan dat je problemen hebt met je softbox in de tent. Is het geen optie de softbox buiten de tent te plaatsen. Dus zeg maar filter in de tent .. slang door de gemaakt afvoer en dan buiten de softbox laten aanzuigen.

Beetje het systeem van een cooltube .. slang voor afzuiging aangesloten op de cooltube .. slang door het afvoergedeelte van de tent ... buiten de afzuigbox en het filter. Het is maar een idee.

Overigens heb ik ook een Homebox.. best wel een goede tent ... deutsche gründlichkeit!

Veel succes.

Ik ga je volgen. Heb nu ook Big Bang staan onder LED.. zie onder micro/fluo Peperfreak probeert LED

Groet.

PF

 

 

Inmiddels hangt de softbox in rubbers en het filter in de tent, softbox hangt linksboven en het filter helemaal rechts achterin, dat gaat wel aardig ook qua ruimte en hitte.. Als het echt nodig is dan zal het buiten de tent kunnen maar liever niet ivm de beperkte ruimte..

 

Wou gister zaad bestellen maar er is wat mis gegaan met de betaling.. Ben nu nog aan het rondkijken maar zit met een aantal dingen waar jullie me misschien mee kunnen helpen:

 

5 planten per m2, dus ze moeten de meters wel gaan opvullen.. kan dit bv met soortjes als white widow, white rhino, big bang , el nino?? Is dit gewoon een kwestie van lang genoeg voorgroeien en toppen/fimmen??

 

Dan is mijn keus al gemaakt en word het een makkelijk schimmel/ziekte bestendig soortje zoals white widow..

Alleen ik ben bang dat ik mijn oppervlakte niet goed gevuld krijg en dus ook de opbrengst.. Wil eigenlijk met de 5 planten per m2 net zo veel resultaat/opbrenst hebben als dat iemand 20 PP's op een m2 neerzet.. welk makkelijk soortje die veel opbrengt kan ik dan het best nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update:

 

 

Gisteren heb ik zaad besteld van Greenhouse 10x Big Bang voor in de tent en 10 x Himalaya Gold voor outdoor 2010.

Met een beetje geluk komt het morgen aan, de potjes heb ik alvast gevuld met zaai en stekgrond van Plagron en alvast ingewaterd.

Ook nog effe de propagator aangehad en moet zeggen de bodem word lekker warm :verrygood Dat gaat vast goedkomen met ontkiemen en wortelen.

 

Ook heb ik de uitblaas-slang van de softbox ingekort, deze kwam uit de tent zetten en maakte daar ook een bocht en liep dan weer 2 meter over het dak van de tent.. deze is nu ingekort en blaast nu recht naar boven uit (1 bocht totaal) slang van filter naar softbox is 1,5 meter lang.. Is dat (heel) erg? ivm drukverlies of wat dan ook?

 

Heb gelijk een ander verlengsnoer gehaald, deze was namelijk niet geaard! terwijl de rest allemaal wel is ge-aard en met die snoer begint de hele stroomkring dus ook maar vervangen.

 

1 reflector hangt nu een kwartslag gedraaid zodat als de lampen op max hoogte zitten de reflector niet tegen de softbox komt.

Toen was het tijd om de lampen eens een keer aan te zetten en effe een tijdje te laten branden om te kijken hoe en wat qua temperatuur en afzuiging..

 

Temperatuur liep al snel op naar dik 33graden! (L.V. 35%) (3 ventilatie-flappen los)

Toen de softbox op volle toeren laten draaien maar zelfs na een kwartier werd de temperatuur niet echt veel minder helaas..

Ik weet nog niet hoe ik dit ga oplossen, het in- en uitblazen gebeurd allemaal in dezelfde ruimte dus hij zuigt vrij warme lucht aan en het is nog niet eens zomer.. vandaag een graadje of 18 buiten

 

Ik heb niet echt mogelijkheden om koelere verse lucht van buiten te halen maar er is heel misschien een mogelijkheid om de warme lucht af te zuigen naar een ander afzuiger die in het huis standaard gemonteerd zit een paar meter verderop met nog 2 dichte flenzen..

 

Iemand ideeen wat ik het beste kan doen? Of misschien een kwestie van langer de afzuiger laten draaien en pas kijken na een uur of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in een ruimte lucht van 33 graden uitblaast, dan kun je wel bedenken wat er gebeurt als je uit diezelfde ruimte weer de lucht haalt. ook is het belangrijk verse lucht aan te zuigen. die uitblaas moet gewoon naar buiten, of desnoods in een andere kamer uitblazen.

 

die LV van 35% wil niets zeggen als je er niets in hebt staan, aangezien de aarde een hoop vocht verdampt zal deze oplopen als je eenmaal alles vol hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een hoge temperatuur zul je bijna nooit een hoge lv behalen,

Dit heeft te maken met een maximale waterdamp druk ! (afleesbaar in een mollierdiagram)

 

Je zult meer lucht in moeten blazen, want hier zit wel het probleem.

Ramen open in de ruimte is de enigste optie denk ik, tenzij je een extra inblaasfan kan plaatsen,

zodat je een balansventilatie op kan zetten.(oftewel een continu luchtverversing)

Zelf werk ik met een 500m3 op 1200 watt en op 2m2, de temp wordt max 28/29 graden!

Doordat ik ook 500m3 kan laten aantrekken van buiten af ! (balansventilatie dus)

 

Een dauweluftung kun je ook openzetten maar deze kan maar maximaal 90m3 per meter doorlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...