Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kweektentje

Einddoel: 1 kg droog met een kweektent!

Recommended Posts

Gegroet growers en blowers!

 

Ben een buitenkweker en wil nu binnen gaan beginnen..

 

Ons doel is dus 1 kg erafhalen per oogst maar hoe gaan we dat realiseren? Daarvoor heb ik jullie meningen en advies voor nodig.

 

Het moet allemaal in een kweektent gebeuren die nog moet worden aangeschaft.

De stroom gaat gewoon netjes betaald worden zoals het hoort.

 

Het aantal planten zijn we niet over uit, ik wil absoluut geen tientallen planten hebben staan, hooguit stuk of 12?

Kunnen we daar een kg vanaf trekken? Welk soortje is hiervoor geschikt? Hoeveel lampen hebben we nodig? wil eigenlijk max 3 x 400W of 2 x 600Watt en hoe groot moet de tent hiervoor zijn?

 

Omdat we nog lang niet alles weten gaan we gewoon op aarde kweken. En ik denk dat we gewoon feminised zaad gaan gebruiken want die stekken tegenwoordig is ook niet alles..

 

Ik zal zeggen brand maar los!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zou zeggen: Lees erop los!

Alles voorgekauwd krijgen leer je niks van dude..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een dr 240 met 2 x 600w of 3 x 400w en 5- 10 planten. Er staan zat kweekverslagen op met dat soort opstellingen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kweektentje

 

Ik ga mee met El Negrow's advies: Veel lezen hier op dit forum ;)

En als ik jou was zou ik me ook niet zo blind staren op het gewicht, probeer eerst maar eens een halve gram/watt te halen dan heb je het lang niet zo slecht gedaan voor de eerste keer....

Veel succes, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vd ruimte een DR240W met 2x 600W.

 

Kilo oogsten?

da's een leuke als je nog nooit in een tent gedraaid hebt en denk dat je dat pas na een kweek of 2 id vingers hebt :lol:

 

Als je dat direct wil draaien kun je beter wel met stekken gaan werken en er dan een stuk of 10 onder 1 lamp zetten, 2wk voorgroeien NADAT de stekken zijn aangeslagen onder de HPS dan kom je ergens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom probeer je t niet met 1 a 2 planten... Pak een 1000W lamp, je groeit 1 plantje 10 weken voor ongeveer, topt hem enkele keren, goed dieven, veel stikstofrijke voeding geven. Ook veel grondvolume das belangrijk , denk hier bij aan 50-100L voor je plantje.

Dan pak je een grote opbrenger en een soortje wat ietsje langer bloeit dan normaal... een 11-13 weken plant.

Vergeet de factor WIND niet, want als je genoeg windkracht (niet overdrijven!) op je plantje zet, dan wordt de stam dikker en je toppen dus ook ;).

 

Heel mooi voorbeeld is de Thai-Tanic oftewel Arjan's Thai. Laat ie ook n paar weken flink voorgroeien, en dan onder 1000W Trekt ie er zogezegd 1,5kg van. Je ziet em alleszins wel liggen naast een hele berg wiet (check youtube ofzo).

 

Terwijl je plantje afbloeit, kan je al de volgende voorgroeien. Dus dan kan je iedere 12 weken (3 maanden , dus 4x per jaar) oogsten.

 

Ale, zo zou ik het toch doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat een beginner toch geen dikke sativa bomenkweek aanraden? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen moet het ook leren he ;) En als ie dat kan, dan kan ie alles :D. maar als ie brains heeft, dan zal ie wel genoeg lezen, en niet zomaar beginnen :lol: Want zelfs al pak je een 'makkelijk' soortje, dan kan het nog mis gaan als ie zelf niet genoeg kennis opdoet he :D

 

En nouja, zo moeilijk is dat niet echt een sativakweek. Als je er genoeg van kent en gelezen hebt,dan kan zelfs een eerste kweek nagenoeg perfect gaan :) Mijn eerste kweek had ik iets van 700g ongeveer onder 2x 400 :) Maar dat was geen sativa. En ook niet maar 1 plant.

 

Theoretisch is het te doen en het is een van de minst risicovolle manieren. voor 1 boom gaan ze je niet je huis uitzetten, terwijl je hoemeer planten je hebt, hoe meer risico je hebt. :)

 

1 plant onder de zon, 1 plant die klaarstaat om af te bloeien en liefst nog geen geslacht vertoond, en huppa. Bespaar je ook gelijk op nakomelingen (stek, zaad e.d.)

 

Mijn grote plan voor volgend jaar is een 1000W lamp, en spiegelwanden. En dan deze zomer beginnen plantje voor te groeien op 24/0, en in september beginnen met bloeien en gelijk een ander zaadje ontkiemen. Blumat systeem zodat ik maar 1x per week moet gaan kijken bij mijn ene plantje, en huppa. Oogsten voor de kerst, oogsten met pasen, oogsten met de zomervakantie en oogsten als de school terug begint. :)

 

En als je een 500-1000g er vanaf haalt mag je blij zijn denk ik :) Maar goed, het zal dan natuurlijk ook niet zomaar PP ofzo zijn, maar een Haze of een hawaiian snow of iets dergelijks :)

 

Maar echte sativa langbloeiers, daar wacht ik toch maar mee totdat ik op pensioen ben, want er is onmenselijk veel geduld voor nodig, dat heb ik dit jaar ondervonden :)

 

Dus volgen jaar, een gedoog-boom-kweek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de info tot nu toe..

 

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik wil, ik ben aan de ene kant wel een beetje bang om gepakt te worden, het gebeurd allemaal in een huurhuis van de lokale woondienst/gemeente.

 

Ik ben vandaag trouwens bij de lokale growshop geweest en een opgave laten maken voor een complete tent.

 

Het gaat om de HomeBox dr240 (2,40m x 1,20m x 2,00m)

3 x 400W Philips lampen + VSA + Hamerslagkappen

1000m3 softbox

1000m3 filter

Fancontroller

4x slangklem

1 mtr Alu-slang

2 mtr Isoslang

5mtr ketting

20x 15 liter potten

6x50 liter aarde lightmix

thermo/hygro meter

beetje snoer

Voor 1059,- .

 

Wat vinden jullie van deze prijsopgave?

 

Ook ben ik later naar een andere growshop geweest voor een eventuele prijsopgaaf maar hij heeft al diverse malen invallen gehad alsook een aantal van zijn klanten en is er dus mee gekapt. Hij vertelde me dat wanneer je gewoon netjes je stroom betaald je alsnog je huis uit word gedonderd en dat justitie terug gaat rekenen hoeveel je geoogst heb en dan alsnog moet betalen.

 

Hier heb ik liever geen zin dus het word denk ik toch wel een gedoogkweek met 6 planten?

Volgens de ene eigenaar kon je beter voor de 3 x 400w gaan en volgens de ander toch beter 2x600W vanwege de grotere aantal lumen wat een 600watter afgeeft.

 

Ik denk dat ik toch maar voor de 5 planten ga en die wat langer laat volgroeien en dan een haze soort pak? Die paar keer toppen dan krijg je je hok tog ook wel vol en alsnog 1 kg eraftrekken?

 

Pfff zoveel info allemaal kan moeilijk een keus maken eerlijk gezegd..

Ik ga nog wat lezen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ben ik later naar een andere growshop geweest voor een eventuele prijsopgaaf maar hij heeft al diverse malen invallen gehad alsook een aantal van zijn klanten en is er dus mee gekapt. Hij vertelde me....

 

Zo komen de verhalen de wereld in complete KUL vd zoveelste GS eigenaar.

Die invallen zijn voor heel andere redenen geweest, geloof me ;)

 

Wordt para tijd voor je dan als je planten hebt staan ;) en dit soort kul aanneemt.

 

Je gekozen setup is aardig maar post een de per stuk prijzen, denk dat er her en der wel erg veel verdiend wordt aan de spullen (oa je softbox) en ik mis 1 HEEL BELANGRIJK IETS

 

EEN RELAIS of ga je met tijdklokken vd Praxis schakelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat ik er van moet geloven maar hoe groot is het risico dat je je huurhuis uit word gezet met 2x600W en laten we zeggen 40 plantjes??

 

 

Ik heb de prijsopgaaf niet meegekregen van hem, deden ze niet aan ;) Dus ik weet de losse prijzen zo ook niet helaas..

 

Ja een relais is wel noodzakelijk.. die komt er ook wel..

Misschien dat ik beter gewoon alles los ga bestellen.. zag toevallig ergens een losse Homebox dr240 kweektent in een oude verpakking voor 250,-

 

still looking and thinking

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met die nieuwe Chinese 36W LED's moet je dat wel redden!

 

denk je dat nou werkelijk??? ;)

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet wat ik er van moet geloven maar hoe groot is het risico dat je je huurhuis uit word gezet met 2x600W en laten we zeggen 40 plantjes??

 

 

als hierover wordt gesproken / geschreven in je huur contract / overeenkomst, is de kans 100% dat je uit je huis wordt gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de eerste keer kweken en met 1200watt direct 1k pakken,

ik denk niet dat dit gaat gebeuren.......

 

waarom jezelf al van te voren rijk rekenen?

 

probeer eerst eens met 1 lampje een paar planten groot te kweken, zonder ongedierte, voedingstekorten etc.

je zult zien dat het niet zo makkelijk is als ze je in de gs wijsmaken ;)

 

 

succes en kies voor 1 lamp om te beginnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gegroet growers en blowers!

Ben een buitenkweker en wil nu binnen gaan beginnen..

Ons doel is dus 1 kg erafhalen per oogst.Ik zal zeggen brand maar los!!

Reken je vooral rijk de eertse x

Dan staan de volgende x

Je spullen op marktplaats ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet wat ik er van moet geloven maar hoe groot is het risico dat je je huurhuis uit word gezet met 2x600W en laten we zeggen 40 plantjes??

Die is (bijna) altijd 100%, ook wanneer er niet van wordt gesproken in je contract.

meer dan 5 planten is verboden en daarom wordt je er uit gegooit, voor jou 10 andere huurders die (vanuit de verhuurder gezien) hopelijk verstandig genoeg zijn om niet te kweken in zijn huis.

 

Als je een mediwiet verklaring hebt en je sterk kan maken in de rechtzaal dat de bedrocan wiet van de apotheek niet werkt dan maak je een kans, mits je bij 5 plantjes blijft maar in principe wordt je zo je huurhuis uit gegooit.

 

Verder zou ik me echt nog 10x bedenken voor ik start, ik draai nu 3 jaar en leer bijna dagelijks nog wat bij.

Mijn 1e en 2e run waren niet echt denderend maar je leert het met vallen en opstaan.

Wat ik tot nu toe van jou heb gelezen is dat je meteen wilt rennen, ondertussen zit je in een huurhuis en neem je een behoorlijk risico.

De zomer komt eraan, begin met 2 of 3 plantjes in de tuin, eventueel bij familie als je woning geen tuin heeft en leer daar van.

 

Je vergat trouwens je voeding bij je boodschappenlijst, voor een beetje complete lijn kan je toch wel rekenen op 200,- tot 400,- euro.

En koop geen 500ml of 1 literflesjes van de basisvoeding, dan blijf je flessen kopen.

Wortelstimulator, enzymen, boosters enzo kan prima per liter maar je basisvoeding zou ik dan lekker per 10 liter halen, mijn tentje met 600 watter verbruikt per week 125 tot 150 liter, in basisvoeding is dit 5 ml per liter, dus per week gebruik ik 500 tot 625 ml basisvoeding (A en ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het uitgebreid reageren allemaal!

 

Van de week de knoop doorgehakt en ik heb een kweektent aangeschaft, gewoon bij de lokale growshop kwam ik nog het goedkoopst uit naar mijn idee. Heb in ieder geval overal 10% korting op gekregen of soms nog meer, mag ook wel :P

 

De tent is een Homebox XXL Silverline geworden (2.40x1.20x2.00)

2 x Philips VSA + 600W Son T lampen + spiegelkap

1000m3 softbox (Holland Air Cube)

1000m3 filter

Schakelrelais voor 2x600 + kachelaansluiting

Fancontroller + thermostaat

Propagator verwarmd + 2x2 TL lamp inc reflector (Voor bovenop de propagator)

10 x 25 ltr emmers

6x 50 ltr Plagron special mix

thermo/hygro metertje

ventilator op statief

wat slangklemmetjes / S haakjes / ketting en een stekkerdoos

 

Gister de tent opgezet met 2 man alleen was me çollega al begonnen en had als bodem een wit zeil gebruikt wat er ook bij zit maar deze was dus bedoeld als waterdichte bodem 'in'de tent.. We kregen het frame maar niet in die bodem en dachten eerst dat de tent zelf niet goed was maar na een kwartier kloten kwam ik er dus achter dat er nog een bodem was die zilvergecoat was.. Dé bodem dus.. :)

 

Vamiddag de kabels aan de VSA en reflectors gemaakt en de softbox opgehangen alleen nog effe het filter monteren en er kan proefgedraaid worden :blink:

 

De softbox hangt linksboven in de hoek en het filter komt óf in het midden tussen de lampen óf rechtboven in de hoek van de tent..

Alleen de softbox komt nu bijna tegen een reflector kap dus daar moet ik nog naar kijken ivm brandgevaar icm Isodeck slang :lol:

 

De softbox is gewoon van MDF, moet ik deze in de grondverf zetten??

 

Voor de rest nog niet tegen problemen of wat dan ook aangelopen alleen ik heb de lampen aangehad om te kijken of de tent 100% lichtdicht is maar dat is niet helemaal het geval... Bij een ventilatieluikje in de buurt leek wel of er een gaatje in de tent geprikt was, daar kwam licht uit en de ritsen zijn ook niet 100% lichtdicht.. Niet echt schadelijk maar wel jammer voor de rest een goeie degelijke tent die stevig staat... Nu nog de kwaliteit van de ritsen afwachten..

 

Ook ben ik er nog niet uit welk soort ik ga nemen, er komen 5 emmers van 25liter te staan op een oppervlakte van 1,20 bij 1,20..

Dat zal van het weekend vast wel duidelijk worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe

 

Daar sta ik dan met mijn beginners plannen voor 2 plantjes en een microkastje :)

 

Tja verschil moet er nu eenmaal zijn.

 

Ik wens je heel veel su6. En laat vooral horen hoe de kweek verder afloopt.

 

:lol:

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweektentje,

 

Je hebt een leuk setje gekocht kerel :lol: Die 2 600w zijn zeker beter dan 3 400w {eigen ervaring}.

Nu netjes je mondje dicht houden tegen de rest van de wereld,

en je plantjes leren lezen dan gaat het wel goed komen.

Wat voor een voeding ga je gebruiken ? ga je ph en ec meten ? welke stekken ? :)

En reken je niet rijk de eerste keer , probeer te leren daar ga je later van profiteren.

 

Suc6 benz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor het uitgebreid reageren allemaal!

 

Van de week de knoop doorgehakt en ik heb een kweektent aangeschaft, gewoon bij de lokale growshop kwam ik nog het goedkoopst uit naar mijn idee. Heb in ieder geval overal 10% korting op gekregen of soms nog meer, mag ook wel :P

 

De tent is een Homebox XXL Silverline geworden (2.40x1.20x2.00)

2 x Philips VSA + 600W Son T lampen + spiegelkap

1000m3 softbox (Holland Air Cube)

1000m3 filter

Schakelrelais voor 2x600 + kachelaansluiting

Fancontroller + thermostaat

Propagator verwarmd + 2x2 TL lamp inc reflector (Voor bovenop de propagator)

10 x 25 ltr emmers

6x 50 ltr Plagron special mix

thermo/hygro metertje

ventilator op statief

wat slangklemmetjes / S haakjes / ketting en een stekkerdoos

 

Gister de tent opgezet met 2 man alleen was me çollega al begonnen en had als bodem een wit zeil gebruikt wat er ook bij zit maar deze was dus bedoeld als waterdichte bodem 'in'de tent.. We kregen het frame maar niet in die bodem en dachten eerst dat de tent zelf niet goed was maar na een kwartier kloten kwam ik er dus achter dat er nog een bodem was die zilvergecoat was.. Dé bodem dus.. :)

 

Vamiddag de kabels aan de VSA en reflectors gemaakt en de softbox opgehangen alleen nog effe het filter monteren en er kan proefgedraaid worden :P

 

De softbox hangt linksboven in de hoek en het filter komt óf in het midden tussen de lampen óf rechtboven in de hoek van de tent..

Alleen de softbox komt nu bijna tegen een reflector kap dus daar moet ik nog naar kijken ivm brandgevaar icm Isodeck slang :lol:

 

De softbox is gewoon van MDF, moet ik deze in de grondverf zetten??

 

Voor de rest nog niet tegen problemen of wat dan ook aangelopen alleen ik heb de lampen aangehad om te kijken of de tent 100% lichtdicht is maar dat is niet helemaal het geval... Bij een ventilatieluikje in de buurt leek wel of er een gaatje in de tent geprikt was, daar kwam licht uit en de ritsen zijn ook niet 100% lichtdicht.. Niet echt schadelijk maar wel jammer voor de rest een goeie degelijke tent die stevig staat... Nu nog de kwaliteit van de ritsen afwachten..

 

Ook ben ik er nog niet uit welk soort ik ga nemen, er komen 5 emmers van 25liter te staan op een oppervlakte van 1,20 bij 1,20..

Dat zal van het weekend vast wel duidelijk worden..

 

sjonge...morgen had je bij kj op de opendag wegens verhuizing..voor het zelfde geld top spullen gehad...of voor veel minder centen het zelfde....had je dat topic gemist?

heb je nog niet alles :blink: ... sla morgen je slag... :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe_diem

Heb jij aandelen bij K.J ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@benz...

 

ook geen lopende rekening :) ....op de pof gaat daar niks :lol: :blink:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey kweektentje,

 

Je hebt een leuk setje gekocht kerel :lol: Die 2 600w zijn zeker beter dan 3 400w {eigen ervaring}.

Nu netjes je mondje dicht houden tegen de rest van de wereld,

en je plantjes leren lezen dan gaat het wel goed komen.

Wat voor een voeding ga je gebruiken ? ga je ph en ec meten ? welke stekken ? :)

En reken je niet rijk de eerste keer , probeer te leren daar ga je later van profiteren.

 

Suc6 benz

 

Ik wou eerst voor de 3x400w gaan maar later wat meer info gezocht en het blijkt dat die 600watters hun werk wel doen en jij zegt het ook al dus :P

 

De buitenwereld komt er niet veel van te weten, heb niet veel te vrezen maar je weet maar nooit, 1 ding is zeker.. het gebeurd gelukkig niet in mijn huis :blink:

En ik heb enige ervaring met buitenkweken en lees hier op het forum ook al een paar jaar mee dus gaat vast goed komen.

Ik heb nog geen voeding ingeslagen maar ik heb zo wie zo nog wat van Plagron en Canna staan.. effe kijken nog dus.. PH en EC word niet gemeten, dit zal evt later in de toekomst gebeuren ook vanwege de prijs van een fatsoenlijke meter.. Kheb nog wat teststrips liggen om PH te meten van het aquariumwater :P

 

En ik/we gaan niet met stekken werken maar gewoon fem zaad, welke soort het gaat worden weet ik nog niet.. maybe Big bang of iets van Sannie effe kijken nog hoe ik het ga doen om de oppervlakte met 10 planten te vullen.. En rijk rekenen doe ik zo wie zo niet.. als ik 0,5 gr per watt eraf trek heb ik de investering er al uit dat zou wel fijn zijn de 1e keer maar ik reken op niks..

 

En een kweekverslag gaat er komen reken daar maar op! Hou jullie voorlopig nog wel in dit topic op de hoogte.. eerst maar eens het filter nog ophangen en proefdraaien in de tent, zaad bestellen en voorgroeien.. duurt nog wel een weekje dus.

 

@ Carpie:

 

Heb het topic gemist maar niks aan te doen helaas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweektentje,

 

Big Bang is een goed optie ( lekker wietje volgens mijn 5 kinderen een topper). Heb deze een tweetal jaren buiten gekweekt.

Je geeft aan dat je problemen hebt met je softbox in de tent. Is het geen optie de softbox buiten de tent te plaatsen. Dus zeg maar filter in de tent .. slang door de gemaakt afvoer en dan buiten de softbox laten aanzuigen.

Beetje het systeem van een cooltube .. slang voor afzuiging aangesloten op de cooltube .. slang door het afvoergedeelte van de tent ... buiten de afzuigbox en het filter. Het is maar een idee.

Overigens heb ik ook een Homebox.. best wel een goede tent ... deutsche gründlichkeit!

Veel succes.

Ik ga je volgen. Heb nu ook Big Bang staan onder LED.. zie onder micro/fluo Peperfreak probeert LED

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...