Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dom Pachino

Duo Fluor 2x55Watt

Recommended Posts

Heey,

 

Ik wil dit jaar voor het eerst wat zaadjes gaan voorgroeien. Daarna wil ik ook proberen wat stekken te snijden. Wordt misschien wel lastig omdat ik Deense zaden ga gebruiken. Maargoed ik vroeg me af, is dit wat?:

 

Visit My Website

 

Of denken jullie dat dit veel te duur is voor wat het biedt..?

 

Groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is in ieder geval goedkoper dan bij leafman

daar kost ie 114.95

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Duo-fluor is in ieder geval mooi afgewerkt.

En heeft een goede reflector.

 

Er bestaat ook armatuur van concurrent TNeon.

Zij hebben ook buisjes met 6500 K en zelfs 9500 K.

Over welke voor jouw doeleinden het meeste geschikt is, is voldoende op het forum te vinden.

 

Welke je ook koopt, shop goed rond voordat je tot koop overgaat.

Want prijsverschillen van 30% zijn niet uitzonderlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret jardin t-neon, ook mooi en doen het goed iets minder afgewerkt maar kost ook de helft.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de lamp gekocht voor 90 euro inc. lampen. Heb meteen 3 feminised purple#1 zaadjes en 3 Royal Dane in 2/3 liter potjes gedaan op een mix van wormenhumus/zaai&stekgrond/potgrond.

 

Ziet er met de lamp aan zo uit:

 

gallery_6564_2326_36366.jpg

 

gallery_6564_2326_6518.jpg

 

gallery_6564_2326_6632.jpg

 

Ik wil de plantjes rond 15 mei naar buiten zetten en ik hoop dat de Royal Dane hun geslacht dan wel al hebben laten zien. Misschien is er dan ook een mogelijkheid om stekken te snijden. Echter ik twijfel een beetje of ik niet te vroeg heb gezaaid. Heb genoeg reserve zaden dat is het probleem niet, maar ik doe het graag in 1 x goed..

 

En ik weet ook niet goed hoe groot de plantje zullen worden als ze ongeveer 8 weken onder de lamp staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een mooi lampie die je daar heb, ziet er netjes uit!

Je zou mischien je plantjes hoger in je kast kunnen zetten daar waar het ook warmer zal zijn.

Verder veel succes nog met je vroege start!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh, kleine update van het gros dat het voorlopig nog goed doet.

 

Er staat nu een paar uur per dag een ventilator op de plantjes gericht om te voorkomen dat het kasplantjes worden.

gallery_6564_2326_44965.jpg

 

gallery_6564_2326_6805.jpg

 

gallery_6564_2326_9913.jpg

 

gallery_6564_2326_14641.jpg

 

Het zijn dus 3 Royal Dane's en 2 feminised Purple #1 plantjes. Begin mei wil ik er 4 van deze (als alle Denen tenminste vrouwelijk zijn) naar buiten doen. Van de mooiste Deen wil ik stekken snijden, maar heb begrepen dat dat nog wel is lastig kan worden ivm het vroegtijdig in de bloei schieten van Deense soortjes. Maar dat zie ik dan wel, ik denk dat ik het grootste gedeelte van me zaden toch pas begin mei ga planten. Nu heb ik tenminste alvast wat te doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels 12 dagen later..

 

gallery_6564_2326_40697.jpg

 

gallery_6564_2326_26249.jpg

 

gallery_6564_2326_8825.jpg

 

gallery_6564_2326_58460.jpg

 

De Deentjes worden mooie bossige plantjes, de Purple's duidelijk minder. Deentjes hebben aanzienlijk meer Indica-genen in zich.

Helaas worden hier en daar wat blaadjes geel. Ik weet niet zeker hoe dit komt omdat er toch voldoende voeding in de grond zou moeten zitten. Misschien ligt het aan de te hoge PH van het water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op wat voor grond staan ze?

 

EDIT al gevonden , misschien niet de juiste mix gebruikt...

 

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Denen komen in de pubertijd en laten nu al hun geslacht zien :spliff: 2/3 zijn mannetjes helaas maar dat is geen ramp.

Ik heb nog wel een vraagje. Als ik die Deense soortjes nou vanaf half april tot half mei onder de lamp laat voorgroeien en ik zet ze dan buiten (dan weet ik in ieder geval al het geslacht) gaan ze dan niet door het terugvallende aantal lichturen meteen de bloei in ?

 

Ze hebben nu immers 24 uur lichtinval (18 uur van de lamp en 6 uur omdat de kast niet licht dicht is en ook niet volledig licht dicht gemaakt kan worden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...