Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
n8tro

1 gram per watt?

Recommended Posts

Ik denk dat men heb beste kan wachten en zien wat het uit eindelijk opbrengt aan grammen, maar die 1:1 klopt volgens mij echt voor geen kant,

Ik heb samen met een vriend van me, in een kleine kast 14 planten gehad. onder 1 400 watt hps, en daar is zonder liegen of er wat bij, 530 gram van af gekomen!

 

En is het niet zo dat je er beter gewoon vanuit kan gaan, minimaal 25 gram per plant??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram per watt....dat is toch ouderwets.....nog niet gehoord van de nieuwe norm 2gr per watt???? ;)

 

Zaad geeft normaal gesproken meer dan stekken ja...maar van goede "jonge" stekken is het ook te halen hoor.

Genetica is toch een grote bepalende factor in het resultaat.

 

Maar mensen staren er zich blind op en vaak door de misleidende teksten die bij zaden vermeld staan.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb samen met een vriend van me, in een kleine kast 14 planten gehad. onder 1 400 watt hps, en daar is zonder liegen of er wat bij, 530 gram van af gekomen!

 

 

sorry hoor maar mij maak je niks wijs . . . 1,3 g/watt . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Juist, 2gram per watt is niet erg als we daarvan uit zouden gaan ;)

 

Ik heb mooie jonge stekken, van de eerste keer stekjes knippen van de moederplant!

Maar ik bedoel het ligt volgens mij meer aan hoe je zelf kweekt, ik ben dan niet de ervarenste kweker op de forum.

maar als ik dan naar me planten kijk en ik zie op elke plant dat me hooft toppen zo groot en dik zijn als een rexona deo bus!

en dan zitten er zat bij die er een stuk of 3-4 hebben van dat formaat.

Nou dan denk ik dat het niet tegen gaat vallen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat DEO bussen de nieuwe maatstaaf was...van cola flessen naar deo bussen ;)

 

Het is inderdaad aan de kweker wat hij ervan maakt, en dat hoeft geen ervaring te zijn...sommige doen het al jaren en blijven op een bepaald punt hangen.

 

Maar zo te horen gaat het bij jou wel goed komen :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

hahah! ik wou graag dat ik kon vertellen dat ze zo groot zijn als cola flessen, maar ik ga er niet over liegen :lol:

Maar ik heb nog 2 a 3 week te gaan!

 

Zag net op kweekverslagen/foto's een gozer die had toppen zo dik zijn hooft, en dat was niet bepaald een kleine kop :D

kan alleen maar hopen dat die dag komt!

 

Dankje wel man ;)

 

Gr N8tro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit hem toch in de laatste weken ;)

 

Ik denk dat ie een klein hoofd had haha

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

 

haha nee het was best een dikkop ;)

 

Maar is het echt zo dat in de laatste 2a3 weken dat ze echt de breedte in gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n8tro,

 

Ja een dikke kop...zal ie blij mee zijn :lol:

 

Ja ze zwellen echt op de laatste 3 weken...dus zet die palen maar vast klaar voordat ze omvallen ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

JUIST ;)

 

zal even stokken halen, maar ik denk dat de planten ze wel kan dragen, stengels zijn echt dik.

MAAR ik hou het goed ik de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog een link, naar de oude discussie over de 1:1 formule, enz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bijvoorbeeld 8x600w op 8m2 zet (bakken of potten op 1m breed en 8m lengte zodat de verhouding goed is) dan is 4800gr echt wel mogelijk hoor. Als de ruimte maar goed is dus genoeg hoogte (+2,70m) en het liefst vierkant (geen schuine kanten).

 

En het is niet waar dat je met een grote ruimte geen 1:1 kan halen. Als je meerdere rijen lampen ophangt dan kruist het licht en dat is positief.

 

Maar het klimaat is het belangrijkste om dit resultaat te halen. En hoe groter de ruimte hoe lastiger het klimaat te sturen is. Meeste hangen belachelijk grote afzuigers erin die veel te veel lucht verplaatsen. Als je uitrekend en ervoor zorgt dat je ongeveer 10x je ruime ververst per uur ben je goed bezig.

 

Maar een kleine kledingkast ofzo is nog veel moeilijker te sturen omdat je daar geen dure spullen voor gaat aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram per watt, zegt op zich niets.

Als je 1 gram per watt hebt gehaald na een kweek van 14 wken (als je lang voorgroeit en/of sativas kweekt) , is dat slechter dan 0,8 gram per Watt wat je in totaal in 10 weken hebt behaald.

 

Dus alleen " 1 op 1 " zegt niets, is niet zo moeilijk dat te constateren ben blij dat er blijkbaar genoeg mensen zijn die er hetzelfde over denken. ;)

 

Kosten (#stekken, stroom, voeding etc) per gram, dat is al interessanter.

 

Kweek ze!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben altijd wel dik tevreden met 0,8gr per w met zon dag of 5 voorgroei en 8 weken bloei.

Er zit misschien wel meer in maar of dat ook meer rendement betekent ;)

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze 5 weken in de voorgroei gehad, zit nu op week 7 van de BLOEI periode!!!

ze zijn nu 12 weken oud!

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ze 5 weken in de voorgroei gehad, zit nu op week 7 van de BLOEI periode!!!

ze zijn nu 12 weken oud!

;)

Als je genoeg zaad/stekken hebt kun je ook SOGGEN en gelijk (ik laat altijd eerst paar daagjes wortelen e naanslaan) op 12/12 gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je genoeg zaad/stekken hebt kun je ook SOGGEN en gelijk (ik laat altijd eerst paar daagjes wortelen e naanslaan) op 12/12 gaan.

 

 

dat gaat m niet worden, ze zijn nu ruim 80 cm, stam is zo dik als een duim!

dus dat buigen en doen heeft geen nut voor nog maar 2 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de een gram per watt ook niet echt een goede vergelijking

 

je kan beter grammen per kwh aangeven

 

gewoon een kwh metertje op de hoofd kabel vanuit je meterkast zetten

 

dan meet je al het stroom dat je gaat gebruiken voor de gehele kweek

 

lampen verwarming ventilatie voedingsvat verwarming en pomp en voor sommige nog veel meer

 

en dan de prijs die je betaald voor een kwh bij jouw leveransier en dan weer je of het een rendabele kweek was

 

als je dan uit komt op 8 euro per gram dan kan je net zo goed naar de shop gaan

 

en voor de mensen die het groter aan pakken

 

kan je mooi zien wat je wietje minimaal moet kosten om uit de kosten te komen

natuurlijk wel even de kosten van je voeding en water meerekenen gewoon de inhoud van je voedingsvat x het aantal x dat je deze heb moeten vullen

en dit weer m3xbedrag dat een m3 kost bij jouw leveransier

 

als je dan ziet dat je 2 euro de gram draait dan kom je lekker uit

 

tis niet wie kan het meeste uit een Watt halen maar wie kan het goedkoopste grammen maken

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals als je je plantpotentiaal wilt berekenen zul je alleen het wattage van de lamp moeten berekenen. Beter nog eigenlijk het aantal micromol aan licht dat er uit je lamp komt. Op die manier kun je dan standaardiseren en potentiële opbrengsten berekenen... Gekgenoeg zijn die met veel gewassen dus makkelijk te verdubbelen...

 

Als je alle stroom berekend kun je alleen je kosten efficiëntie uitrekenen, maar het zegt verder niets over of je kunt kweken of niet en of je plant een mooie plant is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat zou in theorie mogelijk kunnen zijn omdat het licht de opbrengst bepaald maar daar zijn nog vele

andere factoren bij van invloed. En 1 op 1 scoren is echt heel goed hoor! Dat lukt niet iedereen. En zeker

als beginner zou ik die verwachting niet in je hoofd halen want dan gaat het alleen maar bar tegen vallen.

Hoop op 600 gram, dat is realistischer.... en ook nog knap als je dat haalt als beginner, hoor!

 

 

xxx Freud

 

Per plant? of 600gr voor de 25,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is er nou zo moeilijk aan de 1 gram/watt norm? ;)

 

het is makkelijk en duidelijk.

 

@elysium

 

dat is inderdaad bedoeld als totaaloogst van alle planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wat is daar nou moeilijk aan ;) 250 Watt weegt in totaal 250 gram en kan je dunne kettingen gebruiken. 400 Watt is iets zwaarder en dus dikkere kettingen en 600 Watt zegt het al weegt 600 gram :wub: moet je dus goeie kettingen gebruiken. Als je dan een 1000 Watt gebruikt nou dan heb je wel bijna staalkabels nodig die wegen 1000 gram dus 1 kilo perstuk ;)

 

Een bijzondere vraag en bijzonder antwoord:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:als je 400 gram onder een lamp vandaan haalt ben je gewoon goed bezig

 

die gramm per watt haal je maar zelden jammer genoeg ;)

 

maar is een mooi streven

 

 

 

 

 

 

 

 

gr 11ltrp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...