Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrLunk.Tk

CoffeeShopSTAKING.nl - Stakings OPROEP aan alle Coffeeshops

Recommended Posts

High ! Ik heb deze post maar hier geplaatst want in de Nieuwssectie word hij niet gelezen...

Admins plz verwijder het topic in de nieuwssectie (zelfde titel)

 

nol_van_schaik_cbd_2009.jpg

Nol van Schaik, coffeeshopexploitant

 

http://www.CoffeeShopSTAKING.nl

 

Beste collega,

Het kan je niet ontgaan zijn dat wij als ondernemers in cannabis jaren enorm onder druk hebben gestaan van de politiek van de 4 geflopte kabinetten Balkenende. Nu het, hopelijk laatste kabinet van JPB, is gevallen is het gevaar voor ons niet geweken, integendeel, als de volgende coalitie gaat bestaan uit de PVV, het CDA en de VVD, met als reservenummer de CU, wordt de druk op de Nederlands coffeeshops alleen nog maar groter.

 

Deze combinatie is niet ondenkbaar, en geen van deze partijen is de coffeeshops welgezind, de VVD waait met alle winden mee om in een coalitie te komen, dus gaan ze nu mee met deze coalitiegenoten. We kunnen er dus op wachten dat er straks nog meer coffeeshops worden gesloten, misschien zijn jij of ik wel de volgende, of misschien wel iedereen…

 

Lees de rest op de website ! Vote en geef je mening in de poll !

 

9juni2010-POSTER-Alsjij400.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, het is NU tijd voor actie, de zon begint te schijnen, de bloemen gaan groeien, dieren gaan nestelen...

 

Het wordt tij dat de mensen herenigen en verenigen!

 

Het volk werkt niet voor de regering! De regering werkt voor het volk!!!

 

;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een staking kan volgens mij beter gecombineerd worden met demonstraties het liefst 1 grote .

 

sex n combi helemaal juist gezegd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een demonstratie!!!!!

 

Ja ben ik voor en ik doe mee.

 

Maar staking van de coffeshops? Ik denk dat ze in den haag aan je gaan vragen of je niet permanent kunt staken.

Met staken tref je echt niet de politiek, maar de blower! Of verwacht je dat de straathandel in twee dagen opbloeit als nadeel

voor den haag?

En wat dacht je. Een mooie gelegenheid om eens bij een andere shop binnen te lopen die wel geopend blijft.

 

nou, Wanneer gaan we demonstreren??????????????????

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog: misschien moeten de blowers nou net even een duwtje in de rug krijgen... even van ons tamme reet afkomen en de straat op gaan...

 

Een staking kan een mooi begin zijn voor een spontane jaren 60 betoging ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie shophouders kunnen denk ik beter een hele grote zak geld bij elkaar doen, deze aan een team advocaten geven

die de Europese en UN richtlijnen even gaan uitleggen in Den Haag.

 

Heel de godvergeten wereld gaat om naar een legaal model, en wij zakken af naar de middeeeuwen.

 

Verenig jullie jongens, nog beter dan nu wordt gedaan met het VOC, VVCC etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALS DE KOFFIESHOP DICHT IS KUN JE NET ZO GOED EFFE GAAN STEMMEN TOCH ;) ?

 

Ik denk dat het Mr.Lunk daar om gaat!

 

Had het initiatief al effe gevolgd, en ik hoop dat er nog meer coffeeshops zijn die mee gaan doen!!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keesthemad hier heb je voledig gelijk in.

enkel ik zie ze graag in denhaag echt wakker geschud worden , en eigenlijk de rest van nederland ook .

als de shoppen toch dicht zijn effe stemmen en dan ergens buiten spelen in het midden van het land .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees

 

Wat heb of ga je stemmen??

 

Ik doe de D66 maar denk ik. Niet mee eens qua kilometerheffing en hypotheekrente aftrek. Maar trek de witteboord

maffia of geloofstuig ook niet meer.

 

@de rest

 

Wat stemmen jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coffeeshops gaan dicht als jij niet gaat stemmen!

 

Heel goed idee!

Eens in de vier jaar, bij de landelijk verkiezingen heeft de klant de kans om zijn steentje bij te dragen in de War tegen zijn favoriete kruidje.

Wat meestal gebeurd is dat de consument na een paar trekjes denkt: ach het is allemaal een groot spel, daar doe ik niet aan mee" en lekker op zijn kont blijft zitten.

Wat gebeurd is dat de overigen die wel meespelen de spelregels gaan bepalen.

Dat hebben we de afgelopen jaren in ruime mate mogen meemaken.

Allerlei hotemetoten die geen flauw benul hebben van cannabis, die nog nooit in een Coffeeshop geweest zijn, niets weten en daarom doodsbang zijn, roepen de meest idiote dingen en de cannabistás hebben maar naar hun pijpen te dansen.

 

Als je dat een goede zaak vind blijf dan ook nu weer lekker thuis en steek er nóg een op, nú kan het nog.

Als je zelf wilt bepalen of en wat je rookt ga dan naar de stembus en stem zo links als maar kan!

We hebben de tijd mee!

Nog nooit was er zoveel animo bij de linkse partijen om de achterdeur te reguleren en cannabis en coffeeshops het plaatsje onder de zon te geven dat ze verdienen.

 

Dat de Coffeeshop op die ene dag per jaar dicht gaat en zo bezoekers stimuleert om nou eindelijk eens naar de stembus te gaan is dus een goede zaak.

Ga stemmen als je wietje je lief is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fan van relnicht Pechtold...

 

Dusja... Ik studeer ook...

 

D66 voor mij idd...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, net weer terug van de stembus.(jaja het is ook gemeenteraads tijd)

 

ik vind dat iedereen moet gaan stemmen, of je nou blowt of niet. of je nou een eigen shop hebt of niet.

mensen die niet stemmen moeten ook niet gaan klagen als het anders gaat als dat hun hadden gewild!

 

 

ik houd maar even voor me zelf waar ik op heb gestemd bij de gemeenteraads verkiezingen. maar het is hier ook een cannabisvriendelijke partij.

 

nou wachten tot de kabinets verkiezingen, dan gaat het er echt om....

 

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem altijd sp of groenlinks.

Laat die anti-cannabis partijtjes even met hun neus op de E.U. feiten gedrukt worden,Europa gaat met de stroom mee en nederlandse politiek ertegenin?en dan komt er ook nog eens bij dat ze zelf nog nooit een sticky hebben gerookt,en dus ook niet kunnen oordelen met hun fabeltjes vooroordelen en hatelijke geloofsovertuigingen etc.

Staken heeft wel zin denk ik,trap ze maar naar de stembus,stemmen zal je!

 

Vote or die mothaF*%&@ ! :lol: je heb je eigen beleid in de hand denk?>overtuig mensen in je omgeving om ''groen'' te stemmen ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij m ij gaat het er in de gemeenteraadsverkiezingen meer om een partij die de dingen hier in de stad aanpakt die ik graag gedaan zie worden

Koffieshop beleid hoor ik weinig over hier in de stad...

Zal wel niet spelen hier denk ik dan

 

Ps heb al gestemd ! (en niet op de gevestigde orde!)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, de plaatselijke D66 mag het van mij even gaan uitvechten de eerst komende 4 jaren. Laten we hopen dat het linkse kamp

inderdaad wat meer stemmen gaat krijgen dan de afgelopen jaren.

 

Links is ook lang niet altijd goed, maar wat we nu toch hebben gehad .................pfffff. Nu die malloot van een Wilders nog, bah!

 

@wernard.

 

Sjek je meelbox meneer. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer kon ik nog op Groenvrij stemmen , nu maar op een local , een vrouw op plaats x

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist gestemt, was druk op stemburo. ;)

 

Uiteraard ben ik het met niet alle standpunten eens van de linkse partij die ik heb gekozen, maar ja je moet wat kiezen.

 

gallery_6979_220_12875.jpg

 

Dat de coffeeshops mogen blijven is een MUST!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gestemd op de haagse stads partij :D. Ik vond wel dat hun positieve plannen hebben, en ze zijn voor groen!

Ik heb toch even getwijfeld met D66 (ik laat mij toch leiden naar hoe een politieke partij zich landelijk heeft gemanivesteerd) maar met dat hele debakel met Tom de Graaf toen die regeerde was hij de hele tijd tegen het gekozen burgermeesterschap, maar toen die was afgetreden is hij (verrassend!) gekozen burgermeester geworden! Het is misschien alweer gedateerd maar het laat toch een diepe breuk in mijn vertrouwen achter. Net als alle mensen die geen "Joint Strike Fighter" wilden, en de PvdA (portomonee van de ander) stemden want die riep voor het hardst: wij zijn tegen de JSF. En even later stemden ze toe :lol: . Het is natuurlijk niet relefant omdat het om gemeenteraad verkiezingen gaat (de twee bovenstaande voorbeelden dan) maar zou toch leuk zijn dat je vertouwen in een partij kunt hebben. De gemeente maakt niet heel veel uit, maar hun zijn wel diegenen die het de shops (als ze canna-onvriendelijk zijn) net extra moeilijk kunnen maken. Dus ;) voor de mensen die hun stem laten gelden! Gr thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@kees

 

Wat heb of ga je stemmen??

 

Ik doe de D66 maar denk ik. Niet mee eens qua kilometerheffing en hypotheekrente aftrek. Maar trek de witteboord

maffia of geloofstuig ook niet meer.

 

@de rest

 

Wat stemmen jullie?

D66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doelstelling Algemene Coffeeshopstaking.

 

Wat willen wij, als cannabisondernemers bereiken met een coffeeshopstaking, en dan wel op 9 Juni 2010, de dag van de Parlementsverkiezingen.

 

 

 

 

 

Doel 1

 

Door middel van het sluiten van onze coffeeshops aantonen hoe Nederland er uit zou kunnen zien zonder coffeeshops, een spookbeeld voor ons en onze medewerkers, toeleveranciers en klanten, maar de openlijke wens van veel politieke leiders. Nu, we geven deze anti-cannabistische politici voor een keer hun zin, alle coffeeshops van Nederland gaan dicht. Hoe zouden de straten van Nederland er dan uit zien?

 

Doel 2

 

Door deze sluiting maken wij onze bezoekers er op attent dat wij graag zouden willen dat zij gaan stemmen, en het liefst voor een partij die de coffeeshop als een normaal maatschappelijk verschijnsel ziet. Recente cijfers (2009) van de Verenigde Naties, stellen dat in West Europa 7.7% van de bevolking boven 16 jaar het afgelopen jaar cannabis heeft gebruikt. Nederland telt volgens het CBS 12.552.202 inwoners boven de 20 jaar, allen stemgerechtigd. Een korte berekening leert ons dat er in Nederland bijna een miljoen stem gerechtigde cannabisgebruikers zijn (7.7% van 12.552.202 = 9665195) . Als we daarbij in overweging nemen dat coffeeshop bezoekers 18 jaar en ouder zijn, ligt het aantal nog iets hoger maar het CBS geeft geen specifieke cijfers over de leeftijdsgroep tussen 18-20 jarige inwoners. Dat zijn zo’n 18 Kamerzetels.

 

Doel 3

 

Door deze staking krijgen we aandacht in de media, en niet alleen nationaal. Als we daar goed mee omgaan komen coffeeshops eens op een andere manier in de pers, het is aan ons om er voor te zorgen dat de beeldvorming deze keer positief is. Er zal genoeg pers op af komen om eens goed uit te leggen waarom wij tot deze actie zijn overgegaan, zodat wij ook eens onze mening kunnen geven over de minderwaardige manier waarop met ons en onze bedrijven wordt omgesprongen. Het is ook de gelegenheid om de wereld een kijkje in onze bedrijven te geven, om daarmee aan te geven dat we transparanter zijn dan de bankwereld, bijvoorbeeld. Positieve bekendheid dus.

 

Doel 4

 

Deze actie kan er misschien voor zorgen dat wij als ondernemers eindelijk eens de koppen bij elkaar steken, als er de komende jaren nog 700 coffeeshops gesloten worden is de Nederlandse coffeeshophouder over enkele jaren een uitgestorven ras…. Laten we het samen gaan en blijven doen. Ik heb namelijk geen concurrenten, alleen collega’s. Solidariteit voor een realistisch coffeeshopbeleid.

 

Doel 5

 

Wij willen hiermee de hele wereld laten zien dat het Nederlands coffeeshop experiment een succes is, in tegenstelling tot de beweringen van een deel van onze bloedeigen volksvertegenwoordigers. Wij zijn ondanks alle kritiek in eigen land het voorbeeld voor vele andere landen een model, nu ook voor Amerika en met name Californie. Daar opereren meer cannabis clubs dan er coffeeshops zijn in Nederland, naar Nederlands model! Zie hier een artikel over dit verschijnsel in dit artikel van Vrij Nederland. In Argentinië is cannabis volledig gelegaliseerd, in Spanje opent de ene cannabisclub na de andere, met eigen kweek voor de leden, volledig legaal! Het is nu tijd om ons model omhoog te houden, en de schouderklopjes in ontvangst te nemen, in plaats van te moeten knokken voor ons bestaan.

 

 

Doel 6

 

Aangezien de bankiers alle pensioenpotten al hebben verkwanseld is het meer dan ooit nodig om ons inkomen veilig te stellen, en dat kan alleen als we open blijven. Laten we er dus voor gaan zorgen dat we na de volgende kabinetsperiode, hoe lang die ook moge duren, nog steeds open zijn, ik ben te oud om vakken te vullen in de supermarkt tot mijn 67ste . Levensbehoud dus.

 

 

Doel 7

 

Wij willen een einde maken aan het gedoogbeleid, net als de CDA/CU combi, en dan niet alle coffeeshops sluiten, maar de bestaande coffeeshops een legale manier van aanvoer toestaan, op basis van de verkochte kilo’s per coffeeshop, die haarfijn geregistreerd zijn bij de Belastingsdienst. Daarna het aantal coffeeshops uitbreiden, zodat in heel Nederland wiet aangeschaft kan worden bij een vaste, veilige leverancier, zonder daarbij met andere drugs in aanraking te komen.

 

Doel 8

 

Wij streven met deze actie naar erkenning voor ons werk van de afgelopen decennia, de Nederlands coffeeshopondernemers hebben de met het gedoogbeleid beoogde ‘scheiding van de markten’ bewerkstelligd, niet de Nederlandse regeringen van de afgelopen 35 jaar. Integendeel, de Nederlands overheid heeft vanaf 1996 deze scheiding van de markten steeds meer in gevaar gebracht door sinds dat jaar het aantal coffeeshops in Nederland te reduceren van zo’n 1450 tot de 700 die er vandaag nog gedoogd opereren. CDA Kamerlid Joldersma roept zelfs waar ze maar kan dat de coffeeshop gesloten moeten worden en dat cannabis net als coke op straat verkrijgbaar zou moeten zijn!

 

Doel 9

 

Door middel van het reguleren van de aanvoer naar coffeeshops via de virtuele achterdeur, het liefst door aan coffeeshops verbonden kwekers met een vergunningsstelsel, zou de kwaliteit van de aangeboden Nederwiet omhoog gaan en beter te controleren zijn op onregelmatigheden. Door het kweken van cannabis voor gedoogde coffeeshops uit de strafwet te halen kan de prijs van de cannabis omlaag, er is immers geen risico meer voor de belastingplichtige kwekers. Dat betekent dat de coffeeshopbezoeker minder voor zijn cannabis gaat betalen, en een hogere kwaliteit mag verwachten. Met andere woorden, een schone plant voor de tevreden klant.

 

Doel 10

 

Het bespreekbaar maken van de verruiming van de maximum handelsvoorraad (500 gram) voor gedoogde coffeeshops, de huidige beperking brengt voor coffeeshopondernemers en hun medewerkers te veel werk en stress op, en het risico op verlies van de cannabis die onderweg is naar de coffeeshop in de vorm van b.v. bijvullingen, op welke manier dan ook. Stel dat een coffeeshop per dag een kilo cannabis verkoopt, dan ‘mag’ over deze verkoop wel belasting worden afgedragen, maar de coffeeshop mag deze hoeveelheid niet dagelijks voorhanden hebben.

 

Doel 11

 

De huidige en geplande afstandcriteria voor de afstand tussen scholen en coffeeshops dient volledig komen te vervallen, aangezien het nut van deze maatregel niet is aangetoond. Het is eigenlijk een motie van wantrouwen naar de coffeeshopondernemers, die door de AHOJG- criteria al gehouden zijn aan een toelatingsbeleid met een minimum leeftijd van 18 jaar. Daar houden de coffeeshopondernemers zich heel goed aan, want op overtreding van de J-regel van voornoemd beleid volgt direct tijdelijke sluiting! Er zijn zelfs al coffeeshops die een minimum toelatingsleeftijd van 21 jaar hanteren, om zo veel mogelijk risico’s uit te sluiten.

 

Doel 12

 

Het uitsterfbeleid voor coffeeshops, dat wil zeggen dat als er een coffeeshop gesloten wordt, om wat voor reden dan ook, de vergunning permanent wordt ingetrokken om zo het aantal gedoogpunten omlaag te brengen is niet meer van deze tijd. Niet alleen vergroot de sluiting van elke coffeeshop het aandeel van de straathandel, de bezoekers raken hun sociale ontmoetingsplaatsen langzaam maar zeker kwijt. Dat leidt er dan weer toe dat de omliggende coffeeshops het drukker krijgen, want de blower stopt niet met blowen, hij haalt zijn cannabis iets verder weg. Meer drukte om coffeeshops betekent al snel dat er meer overlast wordt geconstateerd, zodat er weer een reden ‘aangemaakt’ kan worden om deze coffeeshop(s) te sluiten. Als er sprake is van gedwongen sluiting, bijvoorbeeld door sloop, herindeling, stadsvernieuwing, brand, etc., zou de coffeeshopondernemer zijn bedrijf op een andere locatie voort moeten kunnen zetten.

 

Doel 13

 

Nederland is in crisis, toch wil de rechtse politiek doorgaan met het sluiten van coffeeshops, en dat is niet te begrijpen en economisch onverantwoord. De 700 nog opererende coffeeshops leveren de Nederlands schatkist jaarlijks 400 miljoen euro’s in belasting op, dat wil zeggen: ruim een half miljoen per stuk, per jaar! Welk ander kleinschalig bedrijf draagt zo’n grote duit bij? De coffeeshops van Nederland moeten door de politiek en kiezer gezien worden als een rendabel economisch onderdeel van onze maatschappij.

 

Doel 14

 

Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat coffeeshopondernemers en hun medewerkers in semi-overheidsdienst zijn, want zij moeten controleren of hun bezoekers legitimatie bij zich dragen, opletten of er wel netjes geparkeerd wordt en ook nog de stoep voor de shop controleren op overlast. Het is toch eigenlijk ongelooflijk dat wij ons deze overheidstaken hebben laten opdringen, daar zouden we niet aan moeten meewerken. Elke coffeeshop draagt ruim een half miljoen euro’s per jaar af aan de belasting, dus mogen wij verwachten dat deze overheid iets voor ons zou doen, niet andersom! Voor dat geld wil ik wel een politieagent voor de deur om de ID van mijn klanten te controleren, wij zijn daartoe niet eens bevoegd.

 

Doel 15

 

Elke coffeeshop heeft personeel in dienst, ik ga even uit van zo’n 6 medewerkers per coffeeshop, wat bij ons bijvoorbeeld het geval is. De meeste van onze medewerkers zijn al langer dan 10 jaar bij ons in dienst, en hebben inmiddels hun leven wel op de rails. Als wij er niet voor zorgen dat onze coffeeshops open blijven, staan deze mensen straks allemaal op straat, en kunnen ze achteraan aansluiten bij het Arbeidsbureau. Dat zou ik verschrikkelijk vinden voor onze mensen, we moeten dus ook staan voor de werkgelegenheid van onze medewerkers, daar hebben ze recht op.

 

Doel 16

 

Vooral in de aanloop naar de verkiezingen ligt het woord “Integratie” weer op de lippen van de naar ons lonkende politici, de een wil er veel van de ander juist weer niet. In de politiek en op straat is het slechts een woord, in de Nederlands coffeeshops is Integratie een feit! Coffeeshopbezoekers zijn afkomstig uit alle soorten, maten, kleuren, overtuigingen, achtergronden en culturen van de hedendaagse samenleving, en dat is in een coffeeshop de normaalste zaak van de wereld. Onder het genot een joint wordt er zonder voorbehoud met elkaar gerookt, gelachen en gediscussieerd, misschien door het hanteren van de vrijheid van meningsuiting. Laat onze manier van integreren voortbestaan, in de veiligheid van de coffeeshop.

 

That s it

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 zin toe te voegen:

 

Als jij nog meer doelen ziet die we met een coffeeshopstaking kunnen bereiken, concrete doelen, nemen we dat graag van je waar.

 

:lol:

 

tnx voor posten hele doelstellingen ;)

 

Hier vind je nog een (.pdf) printbare A3 poster met dezelfde doelstellingen...

 

 

great !

Edited by MrLunk.Tk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...