Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hano

Spint!.......

Recommended Posts

5 plantjes staan in binnenkweek in de 7e week en zojuist dus spint ontdekt :lol:

Er zitten al een paar webjes maar de toppen zien er nog redelijk uit. De grotere bladeren drogen uit en sterven af.

Verdorie, zo dicht bij de eindstreep! ;)

Het is zonde om de boel neer te halen dus lijkt me dat ik maar even moet afwachten hoe de toppen zich nog ontwikkelen . Het lijkt er een beetje op dat ze minder groot en compact zijn als vorige keer.

Ik heb met de stofzuiger en een pantykousje de webjes een beetje weggezogen.

Maar als ik zometeen zou gaan oogsten, kan ik dan de wiet nog wel roken? Hoe zit dat nou precies?

En ik verkoop soms een paar gram aan de coffeeshop, zien die de spint dan?

 

Graag jullie deskundige advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint kan je wel aan opbrengst kosten maar als je niet in de bloei gespoten hebt,

met rommel kun je er na het knippen/drogen niets meer van zien hoor.

Wat je doet met de stofzuiger is inderdaad het enige wat je nu nog kan doen.

Neem je verlies volgende keer beter , wel goed je hok schoonmaken voor je nieuwe ronde he ;)

 

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt week 7, maar hoe lang moet je nog ?

 

Ik heb ze ook gehad en ben iets te hard van stapel gelopen... (ik had no geen webjes, dus jij bent langer besmet !)

Gebruik geen gif, maar haal zoveel mogelijk met de hand weg en zet roofmijt/roofwants uit.

 

Ik heb de planten afgepoeld onder de douche (was bij mij gelukkig mogelijk) en deed voorzichtig wat (biologisch)gif op de bladeren (NIET doen tijdens bloei er komt toch altijd wat op de toppen en dan gaan de pistels dood... !)

Een week later roofmijt uitgezet en voila -> Bij mij is het weer clean of volledig onder controle.

 

Success !

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een flessie PVP van BAC, dit kan je tot enkele uren voor het oogsten nog gebruiken.

 

 

succes

 

grt a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet gaan spuiten man!

 

als je gaat oogsten gewoon de plant in zijn geheel afknippen en om de kop ophangen.

 

de spint zoekt het hoogste punt op, op dat moment het kale stammetje en de waslijn dus ;)

 

 

volgende keer een goede start maken.

ruimte ontsmetten+apparatuur

stekken dompelen in een spintgif oplossing

week 1 nog een keer voor de zekerheid spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...